Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za okt 01, 2005 10:34 am

Van Bommel heeft zijn kans al lang en breed gehad tussen 2000 en 2004. En wat speelde hij toen geweldig. :eusa_liar:

Harm

Bericht door Harm » za okt 01, 2005 10:44 am

elliquido schreef:Mischien begrijpt iemand dat teamgeest belangrijker is dan een individu.
En wie zegt dat Van Bommel slecht zou zijn voor de teamgeest?

Harm

Bericht door Harm » za okt 01, 2005 10:46 am

Jöhnk schreef:Van Bommel heeft zijn kans al lang en breed gehad tussen 2000 en 2004. En wat speelde hij toen geweldig. :eusa_liar:
Van Bommel heeft inderdaad nog nooit zo goed gespeeld als afgelopen seizoen, op basis daarvan zou hij een kans moeten krijgen. Ik ga niet roepen dat hij zo geweldig heeft gespeeld in de periode tussen 2000 en 2004. Maar wie heeft dat wel gedaan?

En waarom zouden de andere spelers die slecht hebben gepresteerd wel een kans krijgen en Van Bommel niet? Want je kunt niet zeggen dat Van Bommel een kans heeft gehad.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za okt 01, 2005 10:48 am

Volgens mij heeft hij gespeeld.

En welke andere spelers doel je nu op? Van der Sar en Cocu hebben zich allebei gewoon bewezen.

Harm

Bericht door Harm » za okt 01, 2005 10:50 am

Alle spelers tussen 2000 en 2004 speelden niet goed. Heb jij Van Nistelrooij in de periode de pannen van het dak zien spelen? Of Sneijder, of Van der Vaart, of Cocu, of Davids?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za okt 01, 2005 10:53 am

Sneijder heeft gewoon de kans gegrepen toen die zich aandiende hoor.

Seedorf is ook zo'n geval die er in een oranje shirt niets van bakt. Ik mis hem niet.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za okt 01, 2005 11:06 am

Ik heb Sneijder en van der Vaart toch wel een paar hele lekkere potten zien spelen bij Oranje, op een leeftijd dat van Bommel zijn luier nog werd verschoond bij Fortuna. Van Nistelrooij heeft misschien niet altijd geweldig gespeeld, maar wel tal van belangrijke doelpunten gemaakt. Davids en Cocu zouden niet eens onderwerp van gesprek mogen zijn.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za okt 01, 2005 11:18 am

Voetske schreef:
Harm schreef:Cocu was net zo offensief als Van Bommel, ze gingen afwisselend diep en als Cocu diep ging dan bleef Van Bommel achter.

Je redenering is helemaal bull omdat je met jouw redenering dus wel een middenveld Cocu-Landzaat-Van Bommel of Cocu-Maduro-Van Bommel op kunt stellen. Dan heb je dus ook 2 verdedigende en 1 aanvallende middenvelder.

Ik denk dat Nederland eerder behoefte heeft aan een behoudender spelende rechtshalf, dan aan een behoudend spelende rechtsback. Op dit moment zit er geen enkel idee in het middenveld.

En dat niet in de selectie liggen kan ik me niets bij voorstellen "De Kabel" is allang weg, misschien dat hij en de bolle uit duitsland niet zo goed met elkaar op kunnen schieten, maar verder valt het wel mee.

Maar ik vind het wel mooi dat het allemaal zo loopt. :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: Bassie :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: toont eindelijk zijn ware gezicht. Een echte leider kan tegen kritiek, de slechte leiders niet.

En dat hij volgend jaar op zijn bek gaat :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Mijn steun heb je, ook ik vindt dat van Basten laat zien dat ie alleen maar een grote kwal is en die tot nu niks heeft laten zien dat de voetballer van Basten en de trainer van Basten van een en de zelfde kwaliteit zijn.

Verder mogen ze van mij ook een emmertje vol modder uitgooien over het journalisten zooitje die zich achter het karretje laten spannen van Dhr. Van Basten, elke andere trainer was door deze incompetente slijmjurken allang tot onder de bilnaaf afgezaagt.

Afijn een streep door de rekening is er al, Kalou geen Nederlander en dat viel V. Basten vies tegen ...
Maar ehm... hoe lang is het geleden (sterker: is het al eens voorgekomen) dat Nederland er zo voorstond als nu in de kwalificatiefase? Puur afgaand op resultaten is hij een blijvertje. En wat zijn selectiebeleid betreft, hij heeft lef zat. Dat maakt het toch juist zo interessant? Van mij mag ie blijven!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za okt 01, 2005 11:23 am

Ik begrijp best dat het voor liefhebbers van Van Bommel (volgens Voetske zou hij al jaren de aanvoerder van het Nederlands elftal moeten zijn- op basis waarvan?, denk ik dan) wrang is dat hij is afgeserveerd. Maar ze zijn selectief verontwaardigd, want over Seedorf hoor je nooit iets, terwijl ook hij obv zijn prestaties bij Milan 'recht' heeft op een plaats binnen de selectie.

joey
Erelid

Bericht door joey » za okt 01, 2005 11:23 am

Ach, de Van Bommel-discussie is alleen interessant voor journalisten die een stok zoeken om de bondscoach mee te slaan, en voor PSV-supporters. Wie is Van Bommel helemaal, God zelve? Van Basten doet het tot op heden uitstekend. Vergeet niet dat we de kwaliteit missen die we een paar jaar geleden (onder Advocaat, Van Gaal en Hiddink) wél hadden. Van Basten zal met deze groep geen wereldkampioen worden, daarvoor zijn andere landen te goed, maar in elk geval staat er nu een enthousiast elftal met mogelijkheden voor de toekomst.

Mij zal het een rotzorg zijn of Van Basten Lothar selecteert of niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za okt 01, 2005 11:27 am

Dat van die kwaliteit ben ik niet met je eens.

Onder Van Gaal was het enorm behelpen door o.a. de schorsingen van De Boer, Stam en Davids. Hem valt minder te verwijten dan bijvoorbeeld Rijkaard.

joey
Erelid

Bericht door joey » za okt 01, 2005 11:31 am

Van Gaal had prima spelers, die bovendien bij Europese topclubs speelden. Kluivert was nog in de running, Davids was top, etc. Van Basten heeft een onervaren groep.

Van Gaal kon de spelers niet raken. Dat heeft hij zelf toegegeven. Voor Van Basten daarentegen gaan de huidige internationals door het vuur.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za okt 01, 2005 11:35 am

Volgens mij was Davids vooral geschorst wegens Nandrolongebruik.

Natuurlijk is het kwalijk dat Oranje het WK misliep, maar als ik de opstellingen voor me zie, kan ik moeilijk beweren dat er meer kwaliteit rondliep dan nu het geval is.

Frank

Bericht door Frank » za okt 01, 2005 11:37 am

Jöhnk schreef:Ik begrijp best dat het voor liefhebbers van Van Bommel (volgens Voetske zou hij al jaren de aanvoerder van het Nederlands elftal moeten zijn- op basis waarvan?, denk ik dan) wrang is dat hij is afgeserveerd. Maar ze zijn selectief verontwaardigd, want over Seedorf hoor je nooit iets, terwijl ook hij obv zijn prestaties bij Milan 'recht' heeft op een plaats binnen de selectie.
Het gaat mij in ieder geval om de manier waarop Van Basten met Van Bommel omgaat. Seedorf wordt niet elke keer in de voorlopige selectie opgenomen, om er daarna voor elke wedstrijd weer net zo hard uitgeflikkerd te worden.

Van Basten moet gewoon een vent zijn en gewoon op een normale manier zeggen waarom hij Van Bommel zo behandeld. Het lijkt verdomme net of Mark een klein kind is.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za okt 01, 2005 11:42 am

Ik zie niet wat het probleem is met het opnemen in de voorlopige selectie en niet in de definitieve. De bondscoach doet dat met elke speler die in de buurt komt van het Nederlands elftal maar het net niet haalt, waarom zou van Bommel daar boven staan? Hij geeft volgens mij juist een signaal af dat er nog hoop voor van Bommel is.

joey
Erelid

Bericht door joey » za okt 01, 2005 11:44 am

Jöhnk schreef:Volgens mij was Davids vooral geschorst wegens Nandrolongebruik.

Natuurlijk is het kwalijk dat Oranje het WK misliep, maar als ik de opstellingen voor me zie, kan ik moeilijk beweren dat er meer kwaliteit rondliep dan nu het geval is.
Dat is achteraf praten. Toen Van Basten begon kende niemand Boularhouz, bijvoorbeeld.

Frank, daar heb je gelijk in. Van Basten maakt het zichzelf moeilijk. Hij had Van Bommel er beter meteen uit kunnen schoppen en kunnen zeggen dat hij hem niet nodig had. Nu duiken de journalisten erop. Typisch een fout voor een beginnende coach.
Met Van Bommel daarentegen heb ik weinig medelijden? Wat is het oneindige leed hem aangedaan? Dat hij bij de voorselectie zit en niet bij de definitieve selectie? Nou en? Frank Rijkaard zet hem ook 'gewoon' op de bank. Van Bommel is overschat. Zoveel bijzonders is hij niet. Niet voor niets heeft hij tot zijn zoveelentwintigste in Nederland gespeeld. En zonder het topjaar van PSV en zijn transfervrije status deed hij dat nog steeds.

999

Bericht door 999 » za okt 01, 2005 11:46 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Voetske schreef:
Harm schreef:Cocu was net zo offensief als Van Bommel, ze gingen afwisselend diep en als Cocu diep ging dan bleef Van Bommel achter.

Je redenering is helemaal bull omdat je met jouw redenering dus wel een middenveld Cocu-Landzaat-Van Bommel of Cocu-Maduro-Van Bommel op kunt stellen. Dan heb je dus ook 2 verdedigende en 1 aanvallende middenvelder.

Ik denk dat Nederland eerder behoefte heeft aan een behoudender spelende rechtshalf, dan aan een behoudend spelende rechtsback. Op dit moment zit er geen enkel idee in het middenveld.

En dat niet in de selectie liggen kan ik me niets bij voorstellen "De Kabel" is allang weg, misschien dat hij en de bolle uit duitsland niet zo goed met elkaar op kunnen schieten, maar verder valt het wel mee.

Maar ik vind het wel mooi dat het allemaal zo loopt. :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: Bassie :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: toont eindelijk zijn ware gezicht. Een echte leider kan tegen kritiek, de slechte leiders niet.

En dat hij volgend jaar op zijn bek gaat :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Mijn steun heb je, ook ik vindt dat van Basten laat zien dat ie alleen maar een grote kwal is en die tot nu niks heeft laten zien dat de voetballer van Basten en de trainer van Basten van een en de zelfde kwaliteit zijn.

Verder mogen ze van mij ook een emmertje vol modder uitgooien over het journalisten zooitje die zich achter het karretje laten spannen van Dhr. Van Basten, elke andere trainer was door deze incompetente slijmjurken allang tot onder de bilnaaf afgezaagt.

Afijn een streep door de rekening is er al, Kalou geen Nederlander en dat viel V. Basten vies tegen ...
Maar ehm... hoe lang is het geleden (sterker: is het al eens voorgekomen) dat Nederland er zo voorstond als nu in de kwalificatiefase? Puur afgaand op resultaten is hij een blijvertje. En wat zijn selectiebeleid betreft, hij heeft lef zat. Dat maakt het toch juist zo interessant? Van mij mag ie blijven!
Cees, er staat EEN redelijk elftal in de poule waarin Nederland speelt, en dankzij dat zelfde elftal staat Nederland er gunstig voor ... niet dankzij het spel van Oranje en zeker niet dankzij van Basten ( en Schip ) zijn visie hoe er gevoetbalt moet worden, want de wedstrijden die jij en ik gezien hebben waren HUILEN met de pet op.En dat voor de ELITE van Nederland.
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za okt 01, 2005 11:47 am

Dat zegt dan wel wat aangezien de poule van Nederland als één van de zwaarste als het niet dé zwaarste poule is die er tussenzit.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za okt 01, 2005 11:50 am

Het voetbal is niet om aan te zien, daar heeft Voetske zeker een punt.

Maar wat dat met Van Bommel te maken heeft?

999

Bericht door 999 » za okt 01, 2005 11:57 am

Bertje schreef:Dat zegt dan wel wat aangezien de poule van Nederland als één van de zwaarste als het niet dé zwaarste poule is die er tussenzit.
Ja daag ...
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za okt 01, 2005 11:59 am

Maar als ik het goed begrijp: als Ajax slecht speelt ligt het aan gebrek aan kwaliteit, en als Oranje slecht speelt, ligt het aan Van Basten.

999

Bericht door 999 » za okt 01, 2005 12:06 pm

Jöhnk schreef:Maar als ik het goed begrijp: als Ajax slecht speelt ligt het aan gebrek aan kwaliteit, en als Oranje slecht speelt, ligt het aan Van Basten.
Komt ie weer aan met z'n als Ajax slecht speelt, verder zou ik je aanraden om toch eens te leren om goed te lezen.
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za okt 01, 2005 12:08 pm

Voel je je soms aangesproken?

Ik zie allemaal persoonlijke fouten bij Oranje. Zelfs passes over korte afstand gaan vaak mis. :yes:

999

Bericht door 999 » za okt 01, 2005 12:17 pm

Jöhnk schreef:Voel je je soms aangesproken?

Ik zie allemaal persoonlijke fouten bij Oranje. Zelfs passes over korte afstand gaan vaak mis. :yes:
Dat is wat ik bedoelde met de Elite van Nederland.Van Basten tovert ook geen tactische vonsten uit de hoge hoed waardoor er aantrekkelijk op zijn Oranjes gevoetbalt wordt.Verder zie ik de spelers onder van Basten ook niks beter worden.

Ajax heeft er weinig mee te maken, die anderhalve speler die zo af en toe mee mag doen in Oranje.

Ach dit elftal teert op de nukken van Robben, de enige, als ie blessurevrij is, die zo af en toe nog wat leuks laat zien ... genant om te zien en horen dat van Basten er met alle geweld ene Kalou bij wilde hebben ... hij riep in zijn Ajax tijd dat ie alleen Nederlandse spelers zou willen hebben mocht ie een Nld. ( Ajax ) elftal gaan trainen ..
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za okt 01, 2005 12:24 pm

Maar Voetske, als ik jouw postings op dit forum lees, krijg ik de indruk dat jij van mening bent dat een trainer weinig kan beginnen tegen 'persoonlijke fouten' van zijn spelers.

Het verbaast mij daarom dat jij in deze zaak de oorzaak zoekt bij het falende tactische beleid (de hoge hoed) van Van Basten.

Plaats reactie