Jong Oranje

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di sep 09, 2008 12:20 pm

Ik reageerde niet op die discussie. :blush.gif:

Nederland was de mindere van Argentinië, maar is niet kansloos uiteraard. Niemand is kansloos, want anders kun je sommige wedstrijden beter schriftelijk afdoen.

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di sep 09, 2008 12:25 pm

Ik snapte die keuze voor de dispensatiespelers ook niet zo goed. Argentinië zorgt voor een ervaren as, 4 jaar terug stelden ze bijna de gehele A- verdediging op. Aanvallend talent is er meestal toch genoeg, maar voorde controle kun je beter routine en kwaliteit inbouwen. Nu heeft Nederland geen beste verdedigers, maar 2 oude aanvallers selecteren terwijl juist daar smaak te over is vond ik geen gelukkige keuze.
De opstelling was verder een zooitje, daar zal iedereen het wel over eens zijn.

Desalniettemin had Nederland op een haar na in de halve finale gestaan. Zo'n slecht elftal is het immers ook niet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di sep 09, 2008 12:27 pm

LucaS schreef:Daar gaat het niet om. Het ging erover of ze kansloos waren. Maar goed, van mij mag het
Ik geloof in de eerlijkheid van het voetbalspel. Als je speelt zoals Nederland dan weiger ik te geloven dat er een kans op een medaille was. Ook al had men per ongeluk van Argentinie gewonnen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di sep 09, 2008 12:37 pm

Wat naief. PSV speelde twee seizoenen terug een tweede seizoenhelft die nog slechter was dan die van Ajax onder Blind, en werd toch kampioen. Sport is helemaal niet eerlijk, hoe kom je erbij?
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di sep 09, 2008 12:41 pm

LucaS schreef:Wat naief. PSV speelde twee seizoenen terug een tweede seizoenhelft die nog slechter was dan die van Ajax onder Blind, en werd toch kampioen. Sport is helemaal niet eerlijk, hoe kom je erbij?
Een kampioenschap gaat over twee seizoenhelften.

Ik kan me geen onterecht kampioenschap herinneren.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » di sep 09, 2008 6:48 pm

vanavond speelt Nederland U19 tegen Engeland U19 in Shrewsbury. Helaas iets te ver weg om er heen te gaan maar wordt wel live uitgezonden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di sep 09, 2008 7:07 pm

Raymon schreef:vanavond speelt Nederland U19 tegen Engeland U19 in Shrewsbury. Helaas iets te ver weg om er heen te gaan maar wordt wel live uitgezonden.
Eurosport ?.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » di sep 09, 2008 7:37 pm

Penalty Zwitserland.

Geen EK voor Jong Oranje?

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » di sep 09, 2008 7:38 pm

Vermeer pakt hem!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di sep 09, 2008 7:46 pm

Het zal Emanuelson weer eens niet zijn, slappe zak ..

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » di sep 09, 2008 7:46 pm

Toch nog 1-0 voor Zwitserland 4 minuten voor tijd..

Foppe's 'magie' lijkt al een tijdje te zijn uitgewerkt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di sep 09, 2008 7:48 pm

Wat zijn die Lens en Amrabat slecht zeg.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di sep 09, 2008 7:54 pm

Voetske schreef:Het zal Emanuelson weer eens niet zijn, slappe zak ..
Idd wat een gigantische prutser! Op naar Jong Ajax!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di sep 09, 2008 7:59 pm

Wie oh wie krijgt de zwarte piet van Foppe? :smallgrin.gif:

Ik heb alleen het laatste kwartiertje gezien, maar daarin viel vooral Urby me weer eens op. Kunnen we die jongen nou niet een keertje voor een lekker zakcentje verkopen? Ik heb het wel een beetje gehad met zijn geklungel.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di sep 09, 2008 8:03 pm

Eerlijke analyse van Foppe.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » di sep 09, 2008 8:56 pm

Hoeladans schreef:Toch nog 1-0 voor Zwitserland 4 minuten voor tijd..

Foppe's 'magie' lijkt al een tijdje te zijn uitgewerkt.
Lijkt me ook niet zo vreemd als je je eigen spelers zo publiekelijk afkraakt. Daar zal geen elftal beter van gaan spelen....
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di sep 09, 2008 10:40 pm

Foppe op Vi.nl
We misten een balvaste spits. Ik heb na afloop wel heel even gedacht, was Evander Sno er maar. Maar die is er niet bij.'
Haha, pff...

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo sep 10, 2008 7:32 am

Fout van Urby kost je gewoon een doelpunt.

Die gast leert het echt nooit ben ik bang.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33950
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo sep 10, 2008 9:12 pm

Foppe laakt ook Nordin Amrabat
Door ROB HARTOG

SCHAFFHAUSEN - De mythe van ‘kampioenenmaker’ is doorgeprikt. Foppe de Haan is ook maar een normale sterveling. Hij beschikt niet over een toverstafje waarmee hij teams knutselt die alleen maar hoofdprijzen pakken.

De bondscoach van Jong Oranje wekte dinsdagavond in het Zwitserse Schaffhausen niet bepaald de indruk gebukt te gaan onder het verder afbladderen van zijn reputatie. Die kreeg vorige maand bij de mislukte deelname aan de Olympische Spelen al een flinke knauw.

,,Het gaat niet om mij,’’ sprak hij zorgelijk aan de rand van het veld waar Jong Oranje als regerend Europees kampioen verzuimde zich tegen Zwitserland te kwalificeren voor de play-offs van het EK, volgend jaar in Zweden. ,,Voor het Nederlandse voetbal is dit erg slecht. Je raakt achterop. Voor de ontwikkeling van deze lichting jonge voetballers is het waardeloos dat we er in Zweden niet bij zijn.’’

De Haan vervolgt: ,,Je ziet het aan de groep die in 2006 en 2007 Europees kampioen werd. De meeste jongens hebben flinke stappen gemaakt. In deze fase van hun ontwikkeling is meedoen aan een groot toernooi belangrijk. Je doet heel veel ervaring op. Je leert veel meer dan je in oefenwedstrijden doet. Daarom sta ik hier met een waardeloos gevoel, want juist deze groep moet nog heel veel leren.’’

Dat laatste is zonneklaar. Weinig spelers van Jong Oranje vormen op korte termijn een serieuze bedreiging voor het échte Oranje van bondscoach Bert van Marwijk. Met uitzondering wellicht van Dirk Marcellis, de centrale verdediger van PSV, die door een blessure de cruciale interlands tegen Noorwegen en Zwitserland miste. De rest is in de ontwikkeling nog niet zo ver dat al aanspraak kan worden gemaakt op een overstap naar de selectie van het Nederlands elftal. De Haan: ,,De meesten zijn er inderdaad nog niet echt. Dat gaat ook nog wel even duren.’’

Namen noemde De Haan niet. Alleen Nordin Amrabat kreeg een veeg uit de pan. ,,Je hoopt dat een type zoals hij voorin een bal kan vasthouden en die dan op het juiste moment aflegt. Dat lukte niet. Daardoor gingen twee potentiële kansen verloren.’’ De spits van PSV speelde in Zwitserland, net als een paar dagen eerder tegen Noorwegen een draak van een wedstrijd. Het leek alsof hij oogkleppen op had. Hij had totaal geen oog voor zijn medespelers.

Amrabat bezweek net als Lens en Emanuelson onder de druk. Dit trio behoort tot de meest ervaren en talentvolste spelers binnen de selectie van Jong Oranje. Anders dan bij hun club moeten zij de ploeg dragen, maar zijn daar mentaal nog niet rijp voor. Het drietal wil het té goed, té mooi en té solistisch doen, waardoor het effect averechts is. In dat opzicht is Jonathan de Guzman verder in zijn ontwikkeling. De Feyenoorder speelde in Zwitserland allerminst de sterren van de hemel, maar bij hem stond het teambelang wél voorop.

De uitschakeling in Schaffhausen was vooral sneu voor Kenneth Vermeer. De keeper vertolkte een hoofdrol en hield Jong Oranje tot kort voor tijd met knappe reddingen in de race. Eerder al maakte hij tijdens de Olympische Spelen een prima indruk. Het is des te wranger dat de persoonlijke situatie van de doelman tamelijk beroerd is. Bij Ajax is hij derde keeper, uitzicht op veel meer heeft hij op korte termijn niet. Zijn optreden blijft vooralsnog beperkt tot speelminuten bij het belofteteam van de Amsterdammers. ,,Voor zijn ontwikkeling is dat niet goed,’’ weet De Haan. Vermeer erkent dat: ,,Vorig jaar heb ik het bij Willem II niet slecht gedaan. Ik moet veel keepen. Helaas zit dat er nu even niet in.’’
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do sep 11, 2008 7:34 am

Verrassend dat De Haan weer namen in de pers slingert...heeft De Haan ook zelfkritiek eigenlijk ?

Wel knap trouwens om de eerste 5 wedstrijden te winnen, om vervolgens maar 1 punt te halen in de daaropvolgende 3 wedstrijden.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do sep 11, 2008 7:38 am

Misschien moet Foppe of een andere trainer maar eens jongens gaan selecteren die wel gemotiveerd zijn en die het nog wel een eer vinden om in het NL elftal te spelen. Als je ziet hoe ongeinteresseerd sommige jongens er bij lopen is het helemaal niet zo gek meer dat er niks gewonnen wordt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do sep 11, 2008 7:45 am

Eens, kijk dat je niet in de wedstrijd zit, zelfs al sta je ( dat schijnt tegenwoordig trouwens ook het toverwoord te zijn als men verliest ) niet op je plaats staat, kun je nog je stinkende best doen enz.Maar daarvan was in deze wdstrijd al weer geen sprake.Ik begrijp de frustraties van Foppe volkomen, op papier zou dit elftal die laaste 3 wedstrijden gewoon moeten winnen, in de praktijk voelen ( bijna al ) deze spelers zich stuk voor stuk op niks gebaseerde primadonna's ...

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do sep 11, 2008 7:49 am

Zulke wedstrijden moet je met je hart spelen. Kijk naar Macedonie gisteravond. Matige voetballers, maar wat maakten ze het 'onze sterren' lastig.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do sep 11, 2008 7:51 am

Of Foppe doet van alles fout...ik ben geen fan van de voetballer Sno, maar hij en Drenthe waren eerst belangrijke spelers (met name Drenthe) tot de OS begonnen. Daarna waren ze ineens afvalligen, terwijl Sno laatst een voor zijn doen goede wedstrijd speelde voor Ajax. En nu heeft Amrabat het weer gedaan, terwijl hij bij PSV juist fantastisch speelt. Dat verschil in presteren mag Foppe zich ook aanrekenen.

Foppe presteerde juist zo geweldig, doordat hij een hecht en leuk team wist te creëren. Daar is vanaf de OS echter niets meer van terug te zien en dat zal niet alleen aan de spelers liggen.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do sep 11, 2008 8:15 am

Nee zeker niet. het is altijd een combinatie van factoren. Drenthe speekt weinig in madrid, is al twee keer Europees Kampioen geworden, misschien hoeft het (bewust of onbewust) allemaal niet meer zo. Misschien kan Foppe niet zo goed met 'vedettes' omgaan?

Plaats reactie