Albanië - Nederland (12 september 2007)

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do sep 13, 2007 10:56 am

Voetske schreef:Zeg Spijk, beetje voetballer weet dat toch, dat is al tig jaar zo.En hadden we Robben er bij gehad zou Nederland niet onder doen voor Albanië.

Waar blijven de voetbal-lijnen die ons op het EK. succes moet brengen.Is er uberhaupt wel eens wedstrijd onder van Basten geweest waarin je herkenbaar voetbal terug zag. ?.Ook van Basten, met de beste spelers van Nederland, slaagt er niet in om er een goed geheel van te maken.
Ben het met je eens hoor, het voetbal is om te huilen. De enige mooie pot die we hebben gezien was tegen Schotland. Ik geef Derksen weinig gelijk, maar gister was ik het helemaal met hem eens. Je hebt jongens lopen die in de Europese top spelen en je legt elke keer zo'n pot op tafel. Je laat spelers op een plek spelen waar ze normaal nooit spelen. Hij gebruikt in mijn ogen zijn materiaal veel te beroerd. We hebben geen vleugelspitsen meer, ga dan ook niet proberen om jongens te maken. Zet ze neer waar ze goed in zijn.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do sep 13, 2007 1:17 pm

Dat je het niet best vond: OK. Maar spelers op verkeerde plekken?

Sar is een keeper, Melchiot een rechtsback, Ooijer en Mathijsen centrumverdedigers, Bouma is de linksback van Aston Villa, De Zeeuw en Bronkhof zijn controlerend ingestelde middenvelders, Sneijder is een aanvallende middenvelder, RVN is spits en Babel en Van Persie zijn aanvallers die bij hun clubs al zo vaak vanaf links respectievelijk rechts hebben gespeeld.

Nu kun je je inderdaad afvragen of je met twee van die naar binnen trekkende types in de voorhoede moet spelen, maar de mededeling dat MVB spelers op verkeerde posities gebruikt doe je ten onrechte. Sterker nog: iedereen stond op zijn eigen positie.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » do sep 13, 2007 2:32 pm

De meeste hier kunnen net zoals die twee zuurpruimen gisterenavond zo op het balkon bij de muppetshow. Algelopen week 2 gespeeld, 6 punten, 3 voor en 0 tegen. Dankjewel. Winnen is waar het om gaat als het kan met leuk voetbal en zo niet jammer dan.
YNWA

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7919
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » do sep 13, 2007 3:21 pm

sinds wanneer heeft het nederlands elftal een mooie pot gespeeld? (en gewonnen)

het lijkt mij gewoon schier onmogelijk om op 2 maandelijkse basis met een niet ingespeeld team een geoliede prestatie neer te zetten.
je moet het altijd streven, maar wel redelijk blijven. Zeker als je tegenstander je geen enkele mogelijkheid geeft tot voetbal omdat ze dat zelf niet willen.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do sep 13, 2007 4:02 pm

generaal schreef:
Voetske schreef:De zoveelste aanfluiting onder van Basten.Ik had de DVD-Set Helden van de toekomst kado gekregen, ik kan je wel vertellen dat de 7-12 jarige meer balcontrole hebben dan de man van " 17 miljoen " Babel.
Aan Babel ligt het niet hoor. Wel aan Demy De meest overschatte middenvelder van Nederland, Mathijsen en Melchiot. Onvoorstelbaar dat die jongens de voorkeur krijgen boven Van Bommel, Donk en Boulahrouz.
Tegen Bulgarije was De Zeeuw anders de beste man van het veld. En zolang de andere partij hem geen directe tegenstander oplegt, zal hij op die plek regelmatig excelleren.

Donk is een groot talent, maar is wel gigantisch gehyped. Het is niet voor niets dat die jongen op cruciale momenten in de fout is gegaan en nu zelfs wat kritiek kreeg van aanbidder Foppe. Dat ventje is een talent.

Boulahrouz heeft aan niets een basisplaats verdient in Oranje. Hij presteert al een jaar niet meer en moet zich eerst maar eens in de basis zien te knokken bij Sevilla.

Wat Van Bommel betreft, even een serieuze vraag: wat zou in jouw ogen in dit Nederlands elftal de meerwaarde zijn van Van Bommel? Waar zou Van Basten hem kwijt kunnen, denk je?

Niet dat het uitmaakt, want Van Bommel heeft zelf bedankt.
Frank schreef:Het is in ieder geval opvallend dat Van Nistelrooij een bal van de zijkant krijgt waar hij wat mee kan doen, als de twee fantastische buitenspelers Van Persie en Babel eruit zijn....

Derksen had het goed gezien van te voren... :blush.gif:
Ik heb de wedstrijd van gisteravond niet gezien, maar met Babel en Van Persie voorin zet je niet in op de hoge voorzetten richting Van Nistelrooij. Van Persie is onvoorstelbaar zelfzuchtig en Babel komt (nog) inzicht tekort en heeft geen hoge voorzet in huis.

generaal schreef:Van Bommel behoort met Ribéry tot de belangrijkste twee spelers van Bayern München. Zelfs de grootste Van Bommel-hater kan niet beweren dat Van Bommel bij Bayern 'finaal door de mand is gevallen'. Een viermansmiddenveld met Heitinga, Van Bommel, Sneijder en Afellay zou er al veel beter uitzien dan wat we nu rond hebben lopen.
Ik vond Van Bommel als één van de 23 veel beter presteren dan vorig seizoen als basisspeler bij Bayern. Toen wilde hij zonder de juiste mensen om hem heen teveel hooi op z'n vork nemen en was hij erg slordig. De enige manier om z'n technische tekortkomingen op dat moment nog te compenseren, was door veel die hard-overtredingen en -tackles te maken. Het type overtredingen dat supporters graag zien in een seizoen waarin de ploeg voor het eerst in jaren voor schut staat in eigen land. En daarmee hebben we meteen antwoord gegeven op de post van Frank:
Frank schreef:
Jöhnk schreef:Bij Bayern is hij finaal door de mand gevallen.
Ah, vandaar dat hij door de supporters in zijn eerste jaar tot speler van het jaar werd verkozen en vandaar dat hij nog steeds in de basis staat....
Jöhnk schreef:Moeten zij weten, ik vind Van Bommel geen bijzondere speler. Ik haat hem ook niet, en Psv haat ik al helemaal niet.

Mijn favoriete Nederlandse speler van de laatste 10 jaar speelde zelfs bij Psv.
PC?
Trab schreef:Dat gezeik van Derksen over buitenspelers slaat ook helemaal nergens op. Buitenspelers statisch aan de zijlijn laten plakken dateert uit het jaar 0. Er is niks mis met een V.Persie of Vder Vaart die naar binnen trekt. Zeker niet als een back dan het gat in duikt. Melchiot deed dat een paar keer prima, alleen was zijn voortzetting vaak belabberd. Urby viel ook fantastisch in.
Ook Ooijer vind ik een verbetering tov Heitinga. Eindelijk iemand die vooruit speelt. Mathijssen vind ik de zwakste schakel in Oranje. Zwak in de duels en elke bal risicoloos breed. Bouma voegt in opbouwend opzicht niks toe. Urby vulde het een stuk beter in.
Voor de rest zou ik alleen Sneijder op 10 ipv rechts op het middenveld.
De organisatie tegen betere landen staat volgens mij wel heel behoorlijk met Bouma-Mathijsen (in goede doen)-Ooijer/Heitinga-Melchiot.

Sneijder op 8 heeft bij Ajax uitstekende individuele en teamprestaties opgeleverd, dus ik neem aan dat hij het dankzij z'n tweebenigheid ook op rechtshalf moet kunnen. Bovendien kan je De Zeeuw niet in de punt naar achteren laten staan als je Sneijder op 10 zet.

Mits fit zou ik Robben er weer inzetten voor Babel. Het gevoelige knaapje biedt wat meer verrassing met z'n acties buitenom of binnendoor en ziet het allemaal wat sneller dan Babelriffic.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do sep 13, 2007 4:17 pm

Van Basten: Geluk met afkeuren doelpunt

TIRANA - Het Nederlands elftal kroop in het EK-kwalificatieduel tegen Albanië door het oog van de naald. Ruud van Nistelrooy was in de blessuretijd met een listige halve omhaal de verlosser. Maar het had allemaal anders kunnen lopen. Scheidsrechter Michael Riley keurde vlak voor rust een eigen doelpunt van Mario Melchiot ten onrechte af. "Daar hadden we geluk mee”, erkende ook bondscoach Marco van Basten na het bestuderen van de beelden.
De T.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do sep 13, 2007 4:26 pm

Jöhnk schreef:Dat je het niet best vond: OK. Maar spelers op verkeerde plekken?

Sar is een keeper, Melchiot een rechtsback, Ooijer en Mathijsen centrumverdedigers, Bouma is de linksback van Aston Villa, De Zeeuw en Bronkhof zijn controlerend ingestelde middenvelders, Sneijder is een aanvallende middenvelder, RVN is spits en Babel en Van Persie zijn aanvallers die bij hun clubs al zo vaak vanaf links respectievelijk rechts hebben gespeeld.

Nu kun je je inderdaad afvragen of je met twee van die naar binnen trekkende types in de voorhoede moet spelen, maar de mededeling dat MVB spelers op verkeerde posities gebruikt doe je ten onrechte. Sterker nog: iedereen stond op zijn eigen positie.
Schei toch uit man.Waarom wordt Van Basten anders benaderd als b.v. van Gaal of Advokaat.Waaraan heeft hij toch zoveel krediet te danken.

Van Bronckhorst speelde bij Barca v.n. op de back plaats.Babel is een klote buitenspeler.RvN was meer op het middenveld te vinden dan in de spits.En over de wissels zullen we het maar weer niet hebben.Van Persie speelt zijn beste wedstrijden achter de spits(en).

Dit is de TOP van Nederland.De creme de la creme.En dan staat er een trainer voor de klas de elke keer wel het elftal zo door elkaar gooit dat je in principe al van te voren je hond kunt gaan uitlaten.Want echt missen doe je niks als je 5 minuten voor het einde terug komt om de wedstrijd te zien ...

Als je geen buitenspelers hebt, dan is het de taak, de creativiteit van een coach om met een ander tactisch plaatje op de proppen te komen ...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do sep 13, 2007 4:43 pm

Voetske schreef:
Jöhnk schreef:Dat je het niet best vond: OK. Maar spelers op verkeerde plekken?

Sar is een keeper, Melchiot een rechtsback, Ooijer en Mathijsen centrumverdedigers, Bouma is de linksback van Aston Villa, De Zeeuw en Bronkhof zijn controlerend ingestelde middenvelders, Sneijder is een aanvallende middenvelder, RVN is spits en Babel en Van Persie zijn aanvallers die bij hun clubs al zo vaak vanaf links respectievelijk rechts hebben gespeeld.

Nu kun je je inderdaad afvragen of je met twee van die naar binnen trekkende types in de voorhoede moet spelen, maar de mededeling dat MVB spelers op verkeerde posities gebruikt doe je ten onrechte. Sterker nog: iedereen stond op zijn eigen positie.
Schei toch uit man.Waarom wordt Van Basten anders benaderd als b.v. van Gaal of Advokaat.Waaraan heeft hij toch zoveel krediet te danken.

Van Bronckhorst speelde bij Barca v.n. op de back plaats.Babel is een klote buitenspeler.RvN was meer op het middenveld te vinden dan in de spits.En over de wissels zullen we het maar weer niet hebben.Van Persie speelt zijn beste wedstrijden achter de spits(en).
En was jarenlang de zwakste schakel in dat elftal. Gio is overduidelijk een betere middenvelder dan een linksback. Dat is ook niet zo moeilijk, want als back kan hij er erg weinig van. Van Nistelrooij speelde tegen Bulgarije prima en zal uiterst tevreden zijn met z'n twee doelpunten in twee wedstrijden. Van Persie is of een echte aanvaller zoals bij Arsenal, of iemand voor aan de zijkanten (maar daar zie ik hem het liefst niet). Achter de spitsen vergeleek Bertje hem heel mooi met Totti in diezelfde rol. Daar win je dus niet of nauwelijks prijzen mee.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do sep 13, 2007 6:09 pm

Ook weer zonne onzin.Van Bronkhorst speelde goede wedstrijden voor Barca op die plaats.Die kwam in ieder geval meer keren langs de zijkanten door als wat er nu op de backplaats in Oranje staat.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do sep 13, 2007 6:44 pm

Geen moment het gevoel gehad dat Oranje niet zou winnen eigenlijk. MVB heeft een gouden pik, Oranje krijgt amper doelpunten tegen en heeft er voorin een paar rondlopen die er altijd wel een in weten te prikken. Met die kwaliteiten kun je ver komen op een eindtoernooi.

Ik vond Mathijsen (sowieso schromelijk overschat) en Bijbel (zie Mathijsen) trouwens wederom demonstreren dat Oranje (nog?) een brug te ver is.

Verder grappig dat de naam van Van Bommel weer eens opduikt. Gaat het met Oranje met de Zeeuw of Landzaat minder dan mit dem Lothar? Inderdaad.

En tenslotte: ik vind Duitsland momenteel het enige overtuigende nationale team in Europa hebben. Die spelen goed voetbal en boeken resultaten, ook met een zgn. B-elftal. Andere grote naties hebben al moeite met bijv. Schotland en Finland, dus i.v.m. die landen doet Oranje gewoon wat het moet doen.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr sep 14, 2007 5:44 am

wimpey schreef:Geen moment het gevoel gehad dat Oranje niet zou winnen eigenlijk. MVB heeft een gouden pik, Oranje krijgt amper doelpunten tegen en heeft er voorin een paar rondlopen die er altijd wel een in weten te prikken. Met die kwaliteiten kun je ver komen op een eindtoernooi.
Ik vond Mathijsen (sowieso schromelijk overschat) en Bijbel (zie Mathijsen) trouwens wederom demonstreren dat Oranje (nog?) een brug te ver is.

Verder grappig dat de naam van Van Bommel weer eens opduikt. Gaat het met Oranje met de Zeeuw of Landzaat minder dan mit dem Lothar? Inderdaad.

En tenslotte: ik vind Duitsland momenteel het enige overtuigende nationale team in Europa hebben. Die spelen goed voetbal en boeken resultaten, ook met een zgn. B-elftal. Andere grote naties hebben al moeite met bijv. Schotland en Finland, dus i.v.m. die landen doet Oranje gewoon wat het moet doen.
Ja op papier wel ja. Misschien hebben we wat meer aan een bepaalde lijn waarin daarin de individuele kwaliteiten tot uiting komen. Iets zoals Portugal, Brazilie, Argentinie en Frankrijk wel hebben. Nederland heeft helemaal niks en jij gaat zo ver in je verheerlijking van MvB dat je alles geweldig vind.

Van Basten heeft geen gouden pik. Hij heeft gewoon geluk met de kwalificatie poule. Straks op het EK worden we gewoon weer uitgeschakeld na de 1e ronde als we een beetje normale tegenstander loten.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr sep 14, 2007 11:15 am

Het is inderdaad niet eerlijk dat Van Basten zoveel geluk heeft dat hij vrijwel nooit verliest. Landen als Frankrijk en Portugal verspelen misschien punten, maar daar heb je tenminste een lijn!

:hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 14, 2007 11:35 am

Je bedoelt dat de weergaloze aktie van Urby en de precies op maat gegeven voorzet op de in goede positie staand RvN de hand van Van Basten was ?.

Urby had voor het zelfde geld terug gefloten kunnen worden wegens te hoog been, de voorzet was achter RvN, die er dankzij zijn klasse er nog iets van kon maken.

De beste spelers van Nederland, waarvan er ook nog eens een heleboel ERVARING hebben en geen lijn te ontdekken, het geluk van van Basten is dat de individuele kwaliteiten van spelers hem in het zadel houdt.Dus maar hopen voor deze klasbak van een trainer dat die spelers niet in een dipje komen te zitten ..

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr sep 14, 2007 11:39 am

Dat is één wedstrijd, Voetske. Wij hebben het hier over alle wedstrijden onder Van Basten.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 14, 2007 11:44 am

Bertje schreef:Dat is één wedstrijd, Voetske. Wij hebben het hier over alle wedstrijden onder Van Basten.
Dan zou ik die schoonheids-komkommer-schijven van je ogen halen Bertje.In feite zie je terug bij Oranje wat er op dit moment bij AJAX gebeurt.De individuele kwaliteiten camoufleren hoe slecht het gesteld is met dit elftal.Op het moment dat die individuele kwaliteiten ( bij AJAX was dat Sneijder ( Zlatan om nog maar een speler te noemen ) ) in een dipje komen te zitten ben je aangewezen op de " lijn " .. maar die is dus nergens te ontdekken.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr sep 14, 2007 11:50 am

Dit is interlandvoetbal, Voetske. Voor elke wedstrijd heb je een paar trainingen die volledig in het teken staan van de komende tegenstander. Wanneer wil jij die patronen erin slijpen?

Dus zul je moeten zorgen dat die individuele kwaliteit zo goed mogelijk tot uiting komt, zodat je zoveel mogelijk wedstrijden op basis van die aanwezige kwaliteit kunt beslissen. Daarnaast zorg je dat je de individuele kwaliteit van de tegenstander zo goed mogelijk aan banden kunt leggen. Je kunt zeggen wat je wilt van Van Basten, maar Van Basten doet beide en afgaande op zijn statistieken doet hij beide ook goed.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 14, 2007 12:08 pm

Tja, noem mij me maar ouwe lul.Maar ik kan me toch Oranje herinneren waarin patronen heel goed zichtbaar waren.En die hadden dan veel minder wedstrijden en ook nog eens een veel kortere voorbereinding, 3 dagen inplaats van de bijna 12 dagen die men nu heeft.

Verder zijn dit geen talenten meer, maar gearriveerde spelers, die je kwa techniek, tactiek, wedstrijd ervaring niks meer uit hoeft te leggen.De tranings tijd die je hebt kun je voor de volle 100% besteden aan het inslijpen van.En deze jongens hebben ook nog op de een of andere manier een club-verbinding met elkaar.

Het rare is dat men dit gepruts van van Basten toeschrijft aan zijn geniale kijk op het voetbal, terwijl dat zelfde gepruts onder elke andere trainer genadeloos afgezaagd zou worden.Datzelfde gepruts waar andere trainers, met kwa statistieken misschien een nog wel betere staat van dienst ( terecht ) afgeserveerd werden.

Ook hier trekt ik de lijn door met AJAX.Wat is er na van Basten, wat blijft er over van dit elftal ( wat geen elftal is ) na van Basten.Opnieuw beginnen op de puinhopen die hij achterlaat ?.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr sep 14, 2007 12:10 pm

Voetske schreef:Tja, noem mij me maar ouwe lul.Maar ik kan me toch Oranje herinneren waarin patronen heel goed zichtbaar waren.En die hadden dan veel minder wedstrijden en ook nog eens een veel kortere voorbereinding, 3 dagen inplaats van de bijna 12 dagen die men nu heeft.
Indien je op de tijd onder Michels duidt, was dat niet met een team dat grotendeels uit spelers van dezelfde club bestond? Spelers die bij de club dus al die patronen ingeslepen kregen door hun trainer.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr sep 14, 2007 12:19 pm

Voetske schreef:Tja, noem mij me maar ouwe lul.Maar ik kan me toch Oranje herinneren waarin patronen heel goed zichtbaar waren.En die hadden dan veel minder wedstrijden en ook nog eens een veel kortere voorbereinding, 3 dagen inplaats van de bijna 12 dagen die men nu heeft.
Twaalf dagen voorbereiding op een interland? Wanneer?
Verder zijn dit geen talenten meer, maar gearriveerde spelers, die je kwa techniek, tactiek, wedstrijd ervaring niks meer uit hoeft te leggen.De tranings tijd die je hebt kun je voor de volle 100% besteden aan het inslijpen van.En deze jongens hebben ook nog op de een of andere manier een club-verbinding met elkaar.
Kennelijk is dat dus toch niet zo, want ze doen het niet goed. Voornamelijk opbouwend is het controlerende gedeelte van het elftal matig. Het enige wat Van Basten kan doen is aangeven dat ze in hun eigen tijd aan hun passing en overzicht moeten werken, want bij het Nederlands elftal is daar geen tijd voor.
Het rare is dat men dit gepruts van van Basten toeschrijft aan zijn geniale kijk op het voetbal, terwijl dat zelfde gepruts onder elke andere trainer genadeloos afgezaagd zou worden.Datzelfde gepruts waar andere trainers, met kwa statistieken misschien een nog wel betere staat van dienst ( terecht ) afgeserveerd werden.
Leg mij geen woorden in de mond. Daarnaast: welke trainers hadden betere statistieken? Advocaat haalde de halve finale van het EK, maar won slechts één keer, speelde twee keer gelijk en verloor twee maal. Van Basten kwam minder ver op het WK, maar won twee groepswedstrijden en alleen Frankrijk was een moeilijkere tegenstander voor Portugal. Datzelfde Portugal overklaste het Oranje van Advocaat.
Over Van Gaal zullen we het maar niet hebben. Daarvoor waren de elftallen zo ongelooflijk anders, dat er van een goede vergelijking geen sprake kan zijn.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » vr sep 14, 2007 12:20 pm

wimpey schreef:Geen moment het gevoel gehad dat Oranje niet zou winnen eigenlijk. MVB heeft een gouden pik, Oranje krijgt amper doelpunten tegen en heeft er voorin een paar rondlopen die er altijd wel een in weten te prikken. Met die kwaliteiten kun je ver komen op een eindtoernooi.
Dat kan wel ja. Maar op het afgelopen WK is dat dus niet gebeurd. Toen droop Marco met zijn gouden pik tussen de benen af. Toen het er daadwerkelijk op aan kwam, op het moment supreme tegen Portugal liet van Basten het in zijn coaching in alle opzichten gewoon afweten.
Als verdoofd zat hij op die bank, totaal niet ingrijpend.
Het meest zorgwekkende van een en ander is dat van Basten naderhand vond dat hemzelf nauwelijks iets te verwijten viel. Hij vond eigenlijk dat hij niks verkeerd had gedaan.
Terwijl het toch echt Marco was die Sneijder op het WK steevast als enige verdedigende middenvelder liet aanmodderen, iets waarvan al lang en breed was bewezen dat hij daar ongeschikt voor was.
Het was toch echt Marco die vond dat van Nistelrooij zelf de hoofdschuldige was voor het feit dat hij nauwelijks in het stuk voorkwam en hem daarom tijdens en na het WK slachtofferde. Terwijl allang duidelijk was en is dat geen enkele centrumspits (ook Kuyt en Huntelaar niet) optimaal rendeert in Marco's starre spelsysteem met buitenspelers die op de eerste plaats voor eigen succes gaan en/of niet in staat zijn die centrumspits fatsoenlijk te bedienen.
Extra genant voor van Basten is het gegeven dat hij RvN heeft moeten terughalen. Volgens mij niet eens zozeer omdat van Basten dat zelf wilde, maar met name omdat op een bepaald moment de druk van buitenaf te groot werd en zijn draagvlak als coach begon af te brokkelen. Hij kon haast niet anders dan eieren voor zijn geld kiezen.
Diezelfde van Nistelrooij heeft hem afgelopen woensdag gered, door de enige goede voorzet die hij kreeg direct af te ronden. Van Basten sprong als een kind zo blij in de rondte en had na afloop het hoogste woord.
Maar wat mij betreft was wat ingetogener gedrag en zelfs een gevoel van schaamte beter op zijn plaats geweest.
De wedstrijden van afgelopen zaterdag en woensdag waren namelijk wederom een bevestiging dat MvB zelf (door zijn spelsysteem) de hoofdschuldige is van het niet optimaal renderen van RvN.
En voor hetzelfde geld was RvN gewoon bij zijn aanvankelijke besluit zich niet meer beschikbaar te stellen gebleven. Dan had MvB daar mooi gezeten met zijn gouden pik.
Nee, het is absoluut niet overtuigend wat MvB doet. Ondanks de goede resultaten in de poulefases.
Laatst gewijzigd door Jim op vr sep 14, 2007 12:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr sep 14, 2007 12:25 pm

Je presenteert je eigen mening als een feit. Dat komt de geloofwaardigheid niet ten goede.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr sep 14, 2007 12:30 pm

Jim schreef:Terwijl het toch echt Marco was die Sneijder op het WK steevast als enige verdedigende middenvelder liet aanmodderen, iets waarvan al lang en breed was bewezen dat hij daar ongeschikt voor was.
Cocu en Van Bommel waren de verdedigende kanthalfs. Sneijder was de vrije man. Van Bommel is inderdaad ongeschikt als verdedigend ingestelde speler. Hij is een aanvallende middenvelder. Dat valt Van Basten aan te rekenen.
Extra genant voor van Basten is het gegeven dat hij RvN heeft moeten terughalen. Volgens mij niet eens zozeer omdat van Basten dat zelf wilde, maar met name omdat op een bepaald moment de druk van buitenaf te groot werd en zijn draagvlak als coach begon af te brokkelen. Hij kon haast niet anders dan eieren voor zijn geld kiezen.
Zie niet in wat daar genant aan is.
De wedstrijden van afgelopen zaterdag en woensdag waren namelijk wederom een bevestiging dat MvB zelf (door zijn spelsysteem) de hoofdschuldige is van het niet optimaal renderen van RvN (en Kuyt en Huntelaar).
Onzin. RVN heeft ook tegen Albanie zat bruikbare ballen gehad. Hij deed twee keer iets goeds, liet twee keer de aanval opnieuw beginnen en de rest verprutste hij.
RVN is een wereldspits, maar een matige voetballer.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr sep 14, 2007 12:34 pm

Jim schreef:Terwijl het toch echt Marco was die Sneijder op het WK steevast als enige verdedigende middenvelder liet aanmodderen, iets waarvan al lang en breed was bewezen dat hij daar ongeschikt voor was.
Sneijder de verdedigende middenvelder? Dus Pirlo speelt bij Milan ook als de verdedigende middenvelder? Grappig, ik dacht dat Ambrosini en Gatusso bij Milan het vuile werk voor Pirlo opknappen en dat van Cocu en Van Bommel hetzelfde werd verwacht bij Oranje.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr sep 14, 2007 2:45 pm

Met als klein verschilletje dat Milan 4-4-2 speelt en Oranje 4-3-3 en tijdens dat WK Sneijder de enige centrale middenvelder was, een middenveld echter met de pnut naar achteren. Waardoor Sneijder zijn verdedigende werk wel degelijk erg serieus moest nemen, maar hij daarvoor gewoon niet geschikt is. Het was een experiment van van Basten, wat volledig mislukte ! Dat gaf Sneijder na het WK zelf ook aan, Van Basten noemde het 'niet helemaal geslaagd'...

Onzin dus om de schuld ineens bij Cocu en Van Bommel te leggen.
Jöhnk schreef:Onzin. RVN heeft ook tegen Albanie zat bruikbare ballen gehad. Hij deed twee keer iets goeds, liet twee keer de aanval opnieuw beginnen en de rest verprutste hij.
Sure, dat VN eenzaam en alleen voorin stond en constant 2 tot 3 verdedigers in zijn nek had zitten doet verder ook niet ter zake. Een beetje voetballer houdt die gasten gewoon van zich af en wacht een kleine 5 minuten op de aansluiting vanuit het middenveld...dat wordt er tenminste van VN verwacht, samen natuurlijk met de acties waarbij hij 4 man passeert, de keeper dolt en daarna scoort.

Tegen Bulgarije werd VN tenminste nog eens bediend, tegen Albanie was het bedroevend hoeveel goede ballen hij kreeg. Dat hij desondanks een goal maakt tekent zijn enorme klasse.

PS: Bij Madrid staat VN regelmatig aan de basis van een aanval en dient hij ook als afmaker. Nu is hij inderdaad geen Kluivert (in zijn goede tijd dan), maar meevoetballen kan hij wel degelijk.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr sep 14, 2007 2:58 pm

Goed, RVN kan redelijk meevoetballen met de rug naar de goal. Dat heeft hij zichzelf aangeleerd/moeten aanleren in Engeland. Maar echt van harte gaat 't niet.

Tegen Albanië was het ronduit modaal wat hij met het balletje deed.

I rest my case: een wereldspits, maar geen overdreven goede voetballer. Geeft niks, maar of hij het type is dat MVB nodig heeft?

Plaats reactie