Welke spelers mogen naar het WK?

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 11, 2006 10:45 pm

Yup. Ajax gaat boven het Nederlands elftal. Bovendien moet ik nog maar zien of Huntelaar uberhaupt veel zal spelen.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do mei 11, 2006 10:47 pm

Hoewel Van Basten zijn definitieve
WK-selectie pas maandag moet inleveren
bij de FIFA,heeft de bondscoach geen
twijfels meer."Ik ben er uit.Ik weet
wie mee naar het WK in Duitsland gaan."

Uiteraard weigerde Van Basten namen te
noemen."We hebben afgesproken dat we
dat maandag doen.Deze oefenwedstrijd
heeft mij niet op andere gedachten
gebracht.Ik zag eerder dingen bevestigd
worden,die ik al lang vermoedde."

Eerder had van Basten laten weten dat
hij van het kwartet Van Nistelrooij,
Kuijt,Vennegoor en Huntelaar er een wil
thuislaten."Dat is niet zeker.Ik kan
ook een verdediger thuislaten",zo hield
Van Basten iedereen nog in spanning.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » vr mei 12, 2006 8:10 am

Gisteren was ik 1 van de toeschouwers en inderdaad dit Jong Oranje heeft alleen nog een aanspeelpunt nodig. Dus hopelijk hevelt v. Basten Huntelaar over naar Jong Oranje :xyxthumbs:
Heitinga speelde zeker een tevreden pot en ik verwacht dat hij ook wel meegaat.
Babel speelde helemaal niet zo slecht maar of deze mee mag? ik denk het wel want v. Basten is zeer gecharmeerd van hem. Zou overigens wel onterecht zijn want heeft bij ajax geen basisplaats.
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr mei 12, 2006 8:44 am

Babel gaat met jong oranje mee, Van Persie en Robben zijn de aangewezen personen voor de linkerflank, beide zijn ook gewoon beter op die positie.
Jöhnk, 29 mei 2006

Toppie

Bericht door Toppie » vr mei 12, 2006 12:14 pm

Als van Basten Huntelaar thuis laat ,dan is dit in mijn ogen al een verloren WK. Hij heeft er totaal 50 ingeschopt dit seizoen, en die Vennegoor heeft in mijn ogen nog nooit een wedstrijd beslist in de laatste minuten.

Dus laat die Gloeiboer maar lekker thuis :biggthumpup:

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr mei 12, 2006 1:24 pm

nog zo'n slimmert die appels met peren vergelijkt. VoH is zeker een zakkenvuller? :pukey:
Jöhnk, 29 mei 2006

Jesse

Bericht door Jesse » vr mei 12, 2006 2:04 pm

Ach, waarom reageer je er nog op, Henk?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

jabu

Bericht door jabu » vr mei 12, 2006 9:21 pm

Uiteraard weigerde Van Basten namen te noemen."We hebben afgesproken dat we dat maandag doen.
:eusa_doh:
WK-selectie al zondag bekend

KATWIJK - Marco van Basten kent geen twijfels meer. De bondscoach presenteert zijn definitieve selectie zondag om half twaalf maar weet al met welke 23 spelers hij op dinsdag 6 juni naar Duitsland vertrekt. Grote vraag is of Klaas Jan Huntelaar van de partij is.

Met een ontspannen training beëindigde het Nederlands elftal vrijdag het vierdaagse trainingskamp in Katwijk. De bondscoach zag naar eigen zeggen alleen maar bevestigd wat hij allang wist. Hij is er uit, maar laat spelers en fans nog even in spanning.

Vooropgesteld, Marco van Basten laat zich zelden in de kaart kijken. De bondscoach heeft wel vaker verrast. Over een paar dingen was hij de afgelopen dagen echter heel duidelijk. Zes spelers van de voorlopige selectie van 34 man kunnen het WK zo goed als zeker vergeten. Patrick Lodewijks, Ron Vlaar, UrbyEmanuelson, Edgar Davids, Martijn Meerdink en Wilfred Bouma waren niet welkom op de vierdaagse trainingsessie. Zij mogen zich op het volgende seizoen voorbereiden.

Afvallers

Van Basten moet dus nog vijf afvallers aanwijzen. Hij schrapt nog twee middenvelders van zijn lijst. Nigel de Jong, nog steeds niet fit, en George Boateng, onzichtbaar in de finale van de UEFA-beker, lijken de voornaamste kandidaten.

Van der Vaart

Maar wat doet Van Basten met Rafael van der Vaart? De middenvelder is een maand voor het WK nog steeds niet helemaal fit.

Hoeveel risico wil de bondscoach met hem nemen? De andere drie afvallers laten zich moeilijker raden. Het staat vast dat Van Basten over veel vleugelverdedigers en rechtsbenige verdedigers beschikt. Romeo Castelen en Ryan Babel moeten vrezen voor het WK. Jan Kromkamp, John Heitinga en de geblesseerde Kew Jaliens ook.

Huntelaar

En wat doet Van Basten met Klaas-Jan Huntelaar? Gaat de topschutter van de eredivisie mee als vierde centrumspits of neemt de bondscoach alleen Ruud van Nistelrooij, Dirk Kuijt en stormram Jan Vennegoor of Hesselink mee. De bondscoach is er uit, zondag om half twaalf weet iedereen het.

Huntelaar toonde vrijdag op de afsluitende training nog eenmaal wat hij kan. De zestien internationals - Jaliens bleef met een diepe wond in zijn bovenbeen achter in het hotel en Castelen had last van zijn voet - moesten een parcours afwerken: Eerst de bal van grote afstand rechtstreeks in een klein doel schieten, vervolgens een kratje raken dat in een goal was opgehangen. Daarna nog de de lat treffen en de bal in een cirkel schieten. De spits van Ajax was na twee rondjes ruim voor de anderen als eerste klaar en mocht onder daverend applaus naar de kant.

Huntelaar

Huntelaar, twee jaar geleden nog spits van AGOVV, wordt bijna elke training beter. De 22-jarige spits leidde Ajax naar de voorronde van de Champions League. Met twee treffers in de finale tegen landskampioen PSV (2-1) bezorgde hij zijn nieuwe club bovendien voor de zestiende keer de nationale beker.

Ruiken

Huntelaar is nog niet klaar. De beloning voor het beste seizoen uit zijn loopbaan moet nog komen. De spits wil met het Nederlands elftal mee naar Duitsland. Een plaatsje in het keurkorps van Jong Oranje, dat eind deze maand het EK in Portugal speelt, zal als een teleurstelling voelen. "Natuurlijk wil ik nu naar Duitsland", stelt Huntelaar. "Dat lijkt mij logisch. In het begin van het seizoen durfde ik niet over het WK te dromen. Ik mag er nu aan ruiken, maar wil ook meer."

Bondscoach Marco van Basten heeft ook oog voor de kwaliteiten van Huntelaar. Hij heeft de topschutter van Ajax in tegenstelling tot Roy Makaay in zijn voorlopige selectie voor het WK opgenomen.

Van Basten

Van Basten beseft dat Huntelaar de laatste twee jaar enorm is gegroeid. Toch moet de spits volgens de bondscoach nog steeds heel veel leren. "Hij is goed en gevaarlijk in het strafschopgebied van de tegenstander", vindt de bondscoach.

"Maar hij moet ook leren om buiten het strafschopgebied goed te voetballen. Dat moet allemaal beter." De spits onderstreept tijdens de vierdaagse trainingstage het gelijk van de bondscoach. De eerste aanname moet beter, Huntelaar laat de ballen soms te makkelijk van beide voeten springen. Hij mist soms snelheid en is ook geen spits die even vier mensen voorbij loopt.

Trainingen

Eenmaal voor de goal is Huntelaar echter levensgevaarlijk. Hij liet dat vooral op de trainingen zien. De spits kwam donderdag tijdens het oefenduel met Jong Oranje niet tot scoren. "Ik heb mijn best gedaan. Het kan natuurlijk altijd beter maar de bondscoach weet wat ik kan. Ik hoop dat hij ook naar het hele afgelopen seizoen kijkt. Ik heb het met Heerenveen en Ajax toch niet slecht gedaan."

Zondag

Van Basten geeft zondag uitsluitsel. Positief voor Huntelaar is dat de bondscoach niet meer uitsluit dat hij vier centrumspitsen mee naar Duitsland neemt. De keuze voor Van Nistelrooij, Kuijt, Vennegoor of Hesselink en Huntelaar zou dan ten koste van een verdediger gaan. "Ik kan alleen maar hopen en nog even afwachten."
NU.nl

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 12, 2006 9:22 pm

Het blijft toch leuk. :D
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mei 12, 2006 9:33 pm

En als Cocu straks tijdens het WK nog steeds vermoeid blijkt te zijn hebben we op het middenveld alleen Maduro die verdedigende kwaliteiten heeft.

De backup linie voor Gio-Mathijsen-Boula-Ooijer is werkelijk een grap.

Feest

Bericht door Feest » vr mei 12, 2006 9:37 pm

Heeft Maduro verdedigende kwaliteiten?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mei 12, 2006 9:41 pm

Mwah, hij is inderdaad meer een controlerende speler en verdedigen is niet z'n sterkste kant. Maar hij is nog jong, dus hij kan zich nog verder ontwikkelen natuurlijk.

Maargoed, het is gewoon treurig gesteld met dit Nederlands elftal.

jabu

Bericht door jabu » vr mei 12, 2006 9:45 pm

Thomas schreef:Mwah, hij is inderdaad meer een controlerende speler en verdedigen is niet z'n sterkste kant. Maar hij is nog jong, dus hij kan zich nog verder ontwikkelen natuurlijk.
Hij gaat zich op het WK dus ontwikkelen tot een speler met verdedigende kwaliteiten. :D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mei 12, 2006 9:56 pm

Een controlerende speler hoeft niet per se al teveel verdedigende kwaliteiten te hebben (het is wel handig trouwens). Toch heeft een goede controleur invloed op de verdedigende kracht van een elftal.

Maar ik geef toe dat het wat ongelukkig verwoord was door mij.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mei 12, 2006 10:34 pm

In dat stukje van nu.nl zegt die flikker dat KJH geen spits is die even 4 man voorbij gaat. Alsof er meer als 3 spelers zijn op het WK die dat wel kunnen
IK GELOOF!!!!!!

generaal

Bericht door generaal » za mei 13, 2006 9:42 pm

Rishi schreef:In dat stukje van nu.nl zegt die flikker dat KJH geen spits is die even 4 man voorbij gaat. Alsof er meer als 3 spelers zijn op het WK die dat wel kunnen
Hij bedoelt met die opmerking gewoon dat KJH geen mannetje passeert. Dat is ook zo. Meer een Gerd Müller dan een Ronaldo in ieder geval.

Jesse

Bericht door Jesse » za mei 13, 2006 9:47 pm

Rishi schreef:In dat stukje van nu.nl zegt die flikker dat KJH geen spits is die even 4 man voorbij gaat. Alsof er meer als 3 spelers zijn op het WK die dat wel kunnen
Grappig, ik dacht juist dat dat jouw kritiek op Huntelaar was. Of vergis ik me nu?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Lionel

Bericht door Lionel » za mei 13, 2006 10:05 pm

Een half jaar geleden, spelers ontwikkelen zich ( op een hoger niveau) en meningen veranderen :blush:
IK GELOOF!!!!!!

Jesse

Bericht door Jesse » za mei 13, 2006 10:07 pm

Huntelaar kan nog steeds niet echt een mannetje passeren, hoor. En echt snel is-ie ook nog steeds niet. En dat is precies wat de schrijver van dat stukje zegt.

Lionel

Bericht door Lionel » za mei 13, 2006 11:03 pm

....hij mist wat snelheid en is ook geen spits die even 4 man passeert.....

Dat vind ik geen reden om hem niet te selecteren want kun jij 3 spitsen opnoemen die dat wel kunnen? Er is niet eens 1 Ned. spits die dat kan dus ik vind dat helemaal geen argument om hem niet te selecteren.

Marco van Basten met z'n grote bek moet nu maar eens zijn woorden waarmaken met dat dominante voetbal van hem en alleen al daarom moet hij KJH selecteren.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mei 14, 2006 9:51 am

Ach, MvB verkoopt countervoetbal als dominant, aanvallend voetbal. Dat doet hij slim.

Oranje speelt op het WK echt niet opeens sprankelend aanvallend pressievoetbal. Denk ook dat Van Basten dat helemaal niet wil. Verwacht dus niet dat KJH geselecteerd wordt. Hij maakt niet zoveel klaar in een counterformatie.

Btw: nog 40 minuten. :nailbite:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mei 14, 2006 9:52 am

Ach, MvB verkoopt countervoetbal als dominant, aanvallend voetbal. Dat doet hij slim.

Oranje speelt op het WK echt niet opeens sprankelend aanvallend pressievoetbal. Denk ook dat Van Basten dat helemaal niet wil. Verwacht dus niet dat KJH geselecteerd wordt. Hij maakt niet zoveel klaar in een counterformatie.

Btw: nog 40 minuten. :nailbite:

T82

Bericht door T82 » zo mei 14, 2006 10:00 am

Is het ergens live te zien?

T82

Bericht door T82 » zo mei 14, 2006 10:01 am

Is het ergens live te zien?

T82

Bericht door T82 » zo mei 14, 2006 10:02 am

Sorry, ging iets mis net..

Plaats reactie