Nederland - Schotland 28-03-2009

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za mar 28, 2009 9:52 pm

Het blijft afwachten. Van der Sar zei het ook, die dacht daar tien jaar later toch iets genuanceerder over.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za mar 28, 2009 9:54 pm

LucaS schreef:Het blijft afwachten. Van der Sar zei het ook, die dacht daar tien jaar later toch iets genuanceerder over.
Huntelaar is een sympathieke vent en lijkt me wel een man van eer. De carrière van vdSar is ook net even wat anders gelopen dan gepland, waardoor hij pas erg laat bij de gekoesterde top kwam. Huntelaar speelt daar nu al en als hij zo doorgaat, dan duurt dat ook nog wel even.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58895
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za mar 28, 2009 10:01 pm

.. Blind konijn die scheids ...

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » za mar 28, 2009 10:21 pm

Daar had Steek weer mazzel. Hij maakte zich weer klein waardoor het leek alsof ie kansloos was.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33837
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za mar 28, 2009 10:22 pm

Hé, waarom neemt Huntelaar die penalty niet? :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58895
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za mar 28, 2009 11:02 pm

Duke schreef:Hé, waarom neemt Huntelaar die penalty niet? :smallgrin.gif:
Hé, dat jij dat niet weet.De speler die de penalty krijgt moet hem nooit zelf nemen .. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33837
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za mar 28, 2009 11:03 pm

Vergeten. :blush.gif:

Verstandig van Huntelaar.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » za mar 28, 2009 11:08 pm

Wat een waardeloze pot. Hoe kun je Sneijder en Schaars nou op de bank houden?Om wanhopig van te worden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » zo mar 29, 2009 4:05 am

Inderdaad fucking boring :excited.gif: Was blij dat het afgelopen was. Waarom ik er dan tóch naar bleef kijken, weet ik ook niet. Ach, wellicht een poging tot vermaak voordat we op stap gingen. Wel leuk om Hunt weer actief te zien in de Arena :onfire.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

wimpey
Berichten: 51828
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo mar 29, 2009 7:35 am

Ben bang dat de tegenstanders in deze groep vooral de zwakte van de bondscoach maskeren. Op het WK zelf krijgt Oranje daarvoor de rekening gepasseerd.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mar 29, 2009 11:05 am

Het is dan ook lastig voor een bondscoach in deze poule te spelen. Van mij mag hij trouwens Ooijer eruit gooien en Marcellis opstellen centraal achterin. Daarvoor Nigel en Van Bommel en dan valt het allemaal wel mee met de verdediging..
IK GELOOF!!!!!!

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » zo mar 29, 2009 12:01 pm

Ronald! schreef:3-0
:cool.gif:

Verder natuurlijk dodelijk saai.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo mar 29, 2009 12:09 pm

De wedstrijd, ach3-0boeie, maar de sfeer vooraf....fan-tas-tisch.

Echt één groot feest, heb geen stem meer.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58895
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Nederland - Schotland 28-03-2009

Bericht door 999 » ma mar 30, 2009 8:01 am

TOON GEZET

Verslapping desastreus; spelers zonder aanzien des persoons afgevoerd door Bert van Marwijk

AMSTERDAM, maandag

De taxi stond al voor het laatste fluitsignaal bij Nederland-Schotland met draaiende motor op het ArenA-dek. Nadat arbiter Laurent Duhamel er een einde aan maakte, sprintte invaller Wesley Sneijder naar de kleedkamer en maakte zich nog voor de entree van zijn ploeggenoten uit de voeten. De taxi in en onder de slagboom door verdween hij in de nacht. „Wesley is goed met zijn reservebeurt omgegaan”, vond bondscoach Bert van Marwijk. „Was hij al zo snel weg? Als de scheidsrechter heeft afgefloten, mag je het veld verlaten. Lijkt me geen probleem, toch.”

Dat valt allemaal te bezien. Het vaatje buskruit, wat Sneijder heet, staat op ontploffen. Alleen Dick Advocaat presteerde het om een fitte Sneijder te passeren vijf jaar geleden.

Toen was hij negentien. Bij Marco van Basten was de inmiddels 24-jarige Utrechter altijd vaste keus en dat leek hij tot zaterdag ook bij Bert van Marwijk. Uit de reactie van Sneijder en zijn gedrag in aanloop naar de WK-kwalificatiewedstrijd bleek duidelijk dat de middenvelder van Real Madrid totaal geen rekening had gehouden met een plaats op de bank, en de voorkeurspositie voor Dirk Kuyt, Robin van Persie en Arjen Robben. Toen hij eerder in de week met zo’n scenario werd geconfronteerd, zei hij: „Ik zal moeten slikken, teleurgesteld en boos zijn, maar een dag later moet je alles vergeten zijn en weer blanco richting Macedonië toeleven. Niet dat ik er rekening mee hou, want als ik fit ben, speel ik tot dusver altijd.”

Vanaf vandaag mag Sneijder zijn goede voornemen van vorige week kracht bijzetten en laten zien dat hij in het teambelang kan denken en werken. Op de weg die Van Marwijk koos, viel weinig af te dingen. Nederland won met 3-0 van Schotland en alle spelers deden wat van hen werd gevraagd. Kuyt sleurde, poetste, hield het veld breed en scoorde. Van Persie maakte een doelpunt met het hoofd op aangeven van de gevaarlijkste Nederlandse aanvaller: Robben. Klaas-Jan Huntelaar opende de score en versierde een penalty na een steekpass van invaller Sneijder. Iedereen volbracht dus zijn taak, met een optimaal eindresultaat tot gevolg. Zonder dat Oranje tot grote hoogten steeg.

De kritische kanttekening dat Van Marwijk ten onrechte volhardde in twee defensieve middenvelders en vier verdedigers tegen de nauwelijks aanwezige Schotse stootkracht wierp de bondscoach van zich af. „Het eerste doel is kwalificatie. Tot die tijd hou ik vast aan een strakke organisatie met die defensieve zekerheid. Het team is het meest gebaat met zulke vastigheid. Stel dat we na een wissel een verdwaalde goal tegen zouden hebben gekregen en in problemen zouden zijn gekomen. Daar wilde ik mijn ploeg voor behoeden, waarbij ik vind dat Nigel de Jong en Mark van Bommel wel een bal naar voren kunnen spelen.”

Het geel van De Jong bood Van Marwijk in de tweede helft de mogelijkheid om de rechtsbenige controleur Van Bommel eens samen te zien met zijn linksbenige equivalent Stijn Schaars. Daardoor kwam reserve-aanvoerder Rafael van der Vaart helemaal niet in het stuk voor. Hoewel hij goed inviel voor Oranje tegen Tunesië en op de training de beste indruk maakte van alle aanvallende middenvelders. De beloning bleef uit voor de Madrileense bankzitter. Van Marwijk: „Ik ben blij met de houding van Rafael. Aan de andere kant moet hij sowieso tevreden zijn dat hij nog bij de eerste achttien zat, want hij had ook op de tribune kunnen zitten.”

De eerste de beste keer dat de mogelijkheid zich heeft voorgedaan, heeft Bert van Marwijk dus zonder aanzien des persoons, niets en niemand ontziend z’n piketpalen geslagen als bondscoach. Of het de goede weg is en of hij op deze manier alle voorhanden kwaliteiten onderweg naar de finale van het WK 2010 in Zuid-Afrika aan boord houdt, moet worden afgewacht. In ieder geval volgt Van Marwijk z’n eigen koers en is verslapping desastreus als iedereen beschikbaar is.
„Je mag én moet boos zijn, maar je moet het groepsproces niet verstoren”

BEGRIP VOOR WOEDE SNEIJDER

AMSTERDAM, maandag

„Ik begrijp de woede van Wesley wel”, brak Arjen Robben na Nederland-Schotland (3-0) een lans voor zijn ploeggenoot Sneijder. „Als ik er naast zou staan, was ik ook woest geweest. Je mag boos zijn, moet boos zijn, maar moet het groepsproces niet verstoren. En dat heeft Wesley niet gedaan” Op de vraag of zijn medespeler van Real Madrid tijdens de wedstrijdbespreking al ontplofte, antwoordde Robben diplomatiek en met een grote glimlach. „Dat heb ik niet gezien. Hij zat achter me.”

De tot man van de wedstrijd uitgeroepen aanvaller ging zelfs nog een stapje verder. „Wes is een fantastische voetballer. Ik vind hem iemand die wel ’zou mogen’ spelen.” De consequentie is wel, dat er dan ook iemand uít het elftal moet. „Maar daar ga ik niet over”, hield hij zich verder op de vlakte.

Volgens Dirk Kuyt moet er niet te zwaar aan de reservebeurten van Sneijder en Van der Vaart worden getild. „Ik denk dat alle twaalf jongens die niet speelden, baalden”, bedoelde hij de tien overgebleven internationals. „Al zal de teleurstelling voor Wesley en Rafael nog iets groter zijn, omdat zij het dichtst tegen het elftal aan zitten.” De Katwijker ervaart de moordende concurrentie alleen maar als positief. „Het is voor de trainer en het team mooi dat er zó veel kwaliteit is.”

„Dit is topsport”, vervolgt de maker van de 3-0. „Dit zullen Sneijder en Van der Vaart ook wel eens bij Real Madrid meemaken en heb ik ook wel eens bij Liverpool gehad. En dat ik na de komst van Bert van Marwijk het oefenduel met Rusland niet speelde en de eerste kwalificatiewedstrijd (Macedonië uit, red.) op de bank zat, was ook een domper.”

Kuyt weet dat de situatie snel weer anders kan zijn. „Rafael en Wesley hebben zulke kwaliteiten, dat zij niet voor eeuwig op de bank zullen zitten.”

Robin van Persie – met een kopbal verantwoordelijk voor de tweede Oranjetreffer – was tevreden over zijn eigen optreden. „Ik denk dat ik kan terugkijken op een goede interland. Het was belangrijk weinig balverlies te lijden, balvast te zijn. Ik was in elk geval blij dat ik op dezelfde positie speelde als bij Arsenal. Ik hoopte op die kans en heb die ook gekregen.” Dat hem een tweede treffer door de neus werd geboord, deerde hem niet. „Het klopt dat ik eerste penaltynemer was. Leuk voor Dirk toch? Dat ik net was gewisseld.”

Of tegen Macedonië dezelfde drie aanvallende middenvelders zullen worden opgesteld, weet hij niet. „De trainer bekijkt het elke keer opnieuw, heeft aangegeven dat hij zich door de vorm bij de clubs en details laat leiden. We hebben acht heel goede aanvallers en nu zat er zelfs één – Ryan – op de tribune. Dat is niet leuk. Het is nu aan mij om te voorkomen dat ik ook reserve word. Ik zie het als een uitdaging om aan de goede kant van de lijn te staan. Ik leef daarop.”

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Nederland - Schotland 28-03-2009

Bericht door El Clavo » ma mar 30, 2009 2:41 pm

Kuyt moet lekker z'n bek houden, want hij speelde weer als een krant zaterdag en die strafschop kreeg hij cadeau van Huntelaar.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33837
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Nederland - Schotland 28-03-2009

Bericht door Duke » ma mar 30, 2009 2:43 pm

Wesley Sneijder is niet meer zo boos

KATWIJK - Scheidsrechter Laurent Dumamel had zaterdag tijdens het duel tussen het Nederlands elftal en Schotland (3-0) nog maar net voor het laatste fluitsignaal gefloten of Wesley Sneijder zat al in de kleedkamer.

‘Het lijkt me duidelijk dat ik niet even uitgebreid de polonaise ben ga lopen’, stelde de middenvelder van Real Madrid maandag na afloop van de eerste training voor de komende wedstrijd tegen Macedonie. ‘Of zo'n reactie verstandig is? Ach, ik blijf toch een baasje. En ik was inderdaad boos en teleurgesteld.’

Bondscoach Bert van Marwijk vertelde pas twee uur voor de wedstrijd dat Sneijder niet tegen de Schotten zou beginnen. De oefenmeester gaf de voorkeur aan Arjen Robben. Later zou Van Marwijk zeggen dat hij geen moment getwijfeld had over de basisplaatsen van Dirk Kuijt en Robin van Persie. ‘Die halen al maanden een heel hoog niveau in Engeland’, stelde Van Marwijk. ‘Ik kon voor mijn gevoel niet om die jongens heen.’

Hoewel de grootste boosheid maandag bij Sneijder was verdwenen, heeft de voormalige Ajacied geen vrede met de beslissing van Van Marwijk. ‘Het lijkt me duidelijk dat ik wil spelen. In begrijp echt wel dat er bij het Nederlands elftal heel veel goede voetballers in aanmerking komen voor de drie posities achter de spits. Maar dat betekent niet dat ik het leuk vind om in een volle ArenA op de bank te zitten. Dat zou ook niet goed zijn, denk ik. Ik wil altijd beginnen. Vijfentwintig minuten tegen Schotland is voor mij niet genoeg. Ik wil meer laten zien. Daarom was ik kwaad.’

Sneijder verliet na de wedstrijd meteen het speelveld en zat al in de taxi toen zijn ploeggenoten nog met de pers spraken. ‘Mijn broertje was jarig. Ik ben daar maar de polonaise gaan lopen’, verklaarde hij. ‘Zonder gekheid, ik wist dat er een kans was dat ik niet zou spelen. Natuurlijk heb ik daar vooraf rekening mee gehouden. Maar dat wil niet zeggen dat ik lachend op de bank ga zitten. Neem van mij aan dat Rafael van der Vaart ook niet blij was. Maar ook dit hoort er bij. Boos of niet, ik moet dit accepteren.’

Oranje won zonder Sneijder in de basisformatie vrij soepel van Schotland. ‘Dan kun je inderdaad stellen dat de bondscoach geen reden heeft om zijn opstelling woensdag tegen Macedonie te wijzigen’, beseft Sneijder. ‘Of er moeten mensen wegvallen met blessures. Van Persie en Robben trainden niet volledig mee. Maar zo ver ik heb begrepen zijn ze er dinsdag weer bij. Macedonië is natuurlijk wel een andere tegenstander. Ik vind die ploeg beter dan Schotland.’

Sneijder constateerde tijdens het duel met de Schotten dat Oranje maar weinig uitgespeelde kansen kreeg. ‘De aanvoer naar de spitsen kon beter’, zei hij. ‘Of daar een rol voor mij is weggelegd? Ik denk dat ik niet slecht ben ingevallen. Ik had alleen wel iets langer willen spelen. Maar dat lijkt me duidelijk. Ik heb inmiddels ook al even met de bondscoach gesproken. Ook hij zegt dat ik zoiets moet accepteren. Hij heeft daar ook helemaal gelijk in. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet even boos mag zijn.’
http://www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Schotland 28-03-2009

Bericht door LucaS » ma mar 30, 2009 2:45 pm

Sukkel
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Nederland - Schotland 28-03-2009

Bericht door Beloki » ma mar 30, 2009 2:54 pm

Waarom? Die jongen moet gewoon spelen. Dat dwaas Warwijk dat niet ziet, is best triest.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Schotland 28-03-2009

Bericht door LucaS » ma mar 30, 2009 3:00 pm

Ik bedoelde (maar goed, je weet nooit wat er waar is natuurlijk) dat meneer met tweejarig kind het uitgaansleven in Madrid en een Spaans fotomodel een stuk leuker vindt dan dat saaie Hollandse gezinnetje. Dan ben je in mijn woordenboek een sukkel.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Nederland - Schotland 28-03-2009

Bericht door Beloki » ma mar 30, 2009 3:03 pm

LucaS schreef:Ik bedoelde (maar goed, je weet nooit wat er waar is natuurlijk) dat meneer met tweejarig kind het uitgaansleven in Madrid en een Spaans fotomodel een stuk leuker vindt dan dat saaie Hollandse gezinnetje. Dan ben je in mijn woordenboek een sukkel.
Dat soort Weekend/Privé geruchten vindt ik nooit zo boeiend. Stond toch in de T, geloof ik? Apart dat je die krant in deze opeens wél serieus neemt. :hypocrite.gif:

Ik had het overgens vooral over zijn gedrag omtrent deze wedstrijd, dat ik goed kan begrijpen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33837
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Nederland - Schotland 28-03-2009

Bericht door Duke » ma mar 30, 2009 3:03 pm

Ik snap Sneijer ook wel, maar Van Marwijk heeft toch ook een punt? Ik vond zijn tactische uitleg best te verdedigen. Je kunt het er niet mee eens zijn, maar dat is wat anders. Het is natuurlijk best makkelijk om Van Marwijk, Van Bommel, Kuijt en andere belachelijk te maken, maar voorlopig doet Oranje het gewoon naar behoren.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Schotland 28-03-2009

Bericht door LucaS » ma mar 30, 2009 3:05 pm

Het zal ongetwijfeld in de T hebben gestaan, maar daar heb ik het niet gelezen.

Sympathie voor Sneijder, dat heb ik niet meer. Maar goed, je hebt een punt, je weet natuurlijk nooit precies van de hoed en bijbehorende rand.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Nederland - Schotland 28-03-2009

Bericht door Beloki » ma mar 30, 2009 3:06 pm

Duke schreef:Ik snap Sneijer ook wel, maar Van Marwijk heeft toch ook een punt? Ik vond zijn tactische uitleg best te verdedigen. Je kunt het er niet mee eens zijn, maar dat is wat anders. Het is natuurlijk best makkelijk om Van Marwijk, Van Bommel, Kuijt en andere belachelijk te maken, maar voorlopig doet Oranje het gewoon naar behoren.
Van Marwijk moest zogenaamd kiezen tussen Robben en Sneijder, omdat Van Persie en Kuijt ''het zo goed deden in dat zware Engeland.'' Als je op zo'n manier je opstelling gaat maken, heb je er écht geen kaas van gegeten hoor. Sneijder speelde tot nu toe altijd op 10, maar die twee andere spelen zo lekker in Engeland, dus moet Sneijder opeens concurreren met een linksbuiten. (???)
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58895
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Nederland - Schotland 28-03-2009

Bericht door 999 » ma mar 30, 2009 3:46 pm

Tja, eigenlijk zegt Sneijder dat ie beter is dan alle andere bankzitters ( en ook nog eens als een paar die in het veld staan ) want hij speelt bij R.M .. soms .. Sneijder is bij R.M niet de Sneijder die hij bij AJAX was daar sprong ie er bovenuit ..

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Nederland - Schotland 28-03-2009

Bericht door El Clavo » ma mar 30, 2009 3:53 pm

LucaS schreef:Ik bedoelde (maar goed, je weet nooit wat er waar is natuurlijk) dat meneer met tweejarig kind het uitgaansleven in Madrid en een Spaans fotomodel een stuk leuker vindt dan dat saaie Hollandse gezinnetje. Dan ben je in mijn woordenboek een sukkel.
Jij was toch juist voor de multiculti? :hypocrite.gif:

Plaats reactie