EK onder-19

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: EK onder-19

Bericht door joey » za jul 24, 2010 7:24 pm

O ja, toen die jongens van Ajax in de B speelden vond iedereen dat ze deel uitmaakten van een geweldige lichting. Hetzelfde gold voor een paar spelers van F.
Die Ajacieden kregen bijna allemaal een contract, want zulke toppers mochten we niet laten lopen. Nou, je ziet het.

Zoiets als nu met de lichting van Bouy. Alleen is dat team op TV geweest.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: EK onder-19

Bericht door Jöhnk » za jul 24, 2010 7:27 pm

Als 1 of 2 spelers het redden is het een goede lichting geweest.

Die spelers van F. kunnen er vanzelfsprekend weinig van.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: EK onder-19

Bericht door joey » za jul 24, 2010 7:58 pm

Zelfs met één speler is het een goede lichting? :confused.gif:

Dat is m.i. dan een goede speler uit een slechte lichting.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: EK onder-19

Bericht door D_skilled » za jul 24, 2010 9:02 pm

De verdediging was zo lek als een zeef. Ze miste ogenschijnlijk de Vrij en Schenkelveld.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: EK onder-19

Bericht door Demosthenes » za jul 24, 2010 9:25 pm

Ik heb Nederland Frankrijk voor het grootste gedeelte gezien (op tv) en de wedstrijd tegen Engeland in z'n geheel (ook op tv) en schrok toch wel van het niveauverschil met de Franse lichting, ook al is die lichting in de voorbereiding een keer verslagen (informatie Oostenrijkse commentator).

Het leek mij ook wel wel eens aardig om buitenlanders over onze jeugd te horen praten, maar wat blijkt, de kennis van de jeugdspelers is gering, Castaignos wordt als het grootste talent uit de jeugd gezien, zestien jaar oud! Later weer eens zeventien. Voor alle duidelijkheid, hij wordt in september achttien, m.a.w. is nu zeventien (zelfde jaargang als Eriksen, laten we dat niet vergeten). De La Parra wordt Feyenoorder genoemd, terwijl hij al twee jaar weg is (even later voetbalt hij wel bij Caen!)

Die Castaignos viel mij zwaar tegen. Zijn snelheid is er nog wel, maar het verschil met de Fransen is er qua snelheid niet, wel is hij sneller dan de Engelse verdedigers, op zich niet zo moeilijk. De kans die hij kreeg na die prachtige pass van Sneijder was moeilijk te benutten, omdat hij te veel uitweek. Ik heb niet kunnen zien of Castaignos wegspurtte en Sneijder daarna de pass gaf (is een pluspunt voor Castaignos) of dat de pass eerst werd gegeven en in dat geval is dat een minpunt voor Castaignos. Hij liet trouwens zijn tegenstander een vrije kopkans door niet mee te verdedigen (Doet Van Persie ook af en toe!)

Cabral kan de nieuwe Biseswar worden, zal wel debuteren in de voorbereiding (of is dat al gebeurd) en omhoog geschreven worden als de nieuwe Van Persie. Hij speelde tegen Engeland als linkspoot op rechts. Nederland speelde 4-5-1! In zo'n systeem passen weinig Ajacieden.

De grootste teleurstelling voor mij als Ajacied was het optreden van Ricardo van Rhijn, niet als centrale verdediger, maar als rechtsback. Hij moet fysiek sterker worden en liet zich een keer kinderlijk uitspelen door ? Double? o.i.d. schijnt van Cheslea te zijn, maar uitgeleend aan ??? (Info Oostenrijkse commentator) wel de beste Engelse aanvaller, maar toch. Aanvallen als back had weinig zin met Cabral voor zich.

Opvallend zwak was het centrum met die Najah en ? (Vergeten). Opbouwen? Blijkbaar is dat verboden, een lange bal, meer was er niet. Keeper Zoet was tegen Engeland erg zwak, kwam zeker drie keer verkeerd uit. Linksback Martins wordt dit seizoen verwacht als de nieuwe back van Feyenoord 1. Hij deed het niet slecht, soms wel een beetje dom. Hij lijkt qua uiterlijk een beetje op Van Gobbel, aanvallen als back was hem blijkbaar verboden. Weet iemand wat er met die linksback van Sparta aan de hand is, die vind ik wel goed, althans de keren dat ik hem heb gezien (en dat is niet alleen tegen Ajax!)

Van Haaren? Veel lange ballen, maar weinig goede lange ballen. Wat me opvalt is dat de Feyenoordspelers als Cabral, Van Haaren en Castaignos "tweebenig" zijn.

Tegen Engeland viel Florian Jozefzoon in als linksbuiten, viel Ebicilio ook nog in.

Van Oostenrijk verloren? Dan mag je spreken van een afgang. Ik vond naast Frankrijk ook Spanje goed spelen (Heb alleen de eerste helft tegen Portugal gezien).
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: EK onder-19

Bericht door joey » za jul 24, 2010 10:15 pm

Ja, Van Rhijn is blijven hangen. Iedereen dacht dat hij er eentje kon worden, maar hij is nu achttien en klopt nog niet op de poort. In verdedigend opzicht heeft hij de bekende tekortkomingen. Niet professioneel genoeg, niet slim genoeg. Staat erbij en kijkt ernaar, laat zijn man uit zijn rug weglopen, enz.

Rodney Sneijder kan wel ballen, heeft een aardige trap en ook wel inzicht. Maar ik vind het bij hem er wel wat plichtmatig uitzien. Zeker in vergelijking met zijn broer, die het heilige vuur heeft. Wel bevalt me aan Sneijder dat hij altijd vooruit wil spelen. Dit i.t.t. Bonevacia bijvoorbeeld.

Castaignos? Tja... Een beetje overschat geweest misschien. Wat Ricky van Haaren betreft, die laat het wel zien in de competitie. Ik denk dat hij er wel komt. Heeft ook de juiste uitstraling voor F.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: EK onder-19

Bericht door Jöhnk » za jul 24, 2010 11:27 pm

Aha, Ricky van Haren is dus de volgende Feyenoord-hype.

Denk niet dat hij het gaat redden. Van Rhijn kan er wel komen. Ben benieuwd hoe hij het in Jong Ajax gaat doen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: EK onder-19

Bericht door Demosthenes » za jul 24, 2010 11:45 pm

Jöhnk schreef:Aha, Ricky van Haren is dus de volgende Feyenoord-hype.

Denk niet dat hij het gaat redden. Van Rhijn kan er wel komen. Ben benieuwd hoe hij het in Jong Ajax gaat doen.
Van Haaren wordt "in het Rotterdamse al langer als de nieuwe Sneijder" gezien, iets beter dan Wesley, hij is ook iets groter! Cabral is "de nieuw Van Persie", Mulder "de nieuwe Van der Sar", Martins de beste back die Nederland ooit heeft gekend enz.

Eerlijk gezegd zie ik niet zo'n verschil met de ideeën van de meeste Ajacieden; zij zien ook in iedere debuterende jeugdspeler het nieuwe idool, zonder zo'n jeugdspeler ooit te hebben gezien. De roep om "De Ridder"? Anita de linksback? Eriksen is Laudrup+? Ajax heeft bijzondere talenten en ik denk nog steeds dat Castillion (ls hij is teruggekeerd na zijn blessure?), Jozefzoon en Van Rhijn het eerste kunnen halen. Bonevacia? Ik schrok toen ik hem in Jong Ajax zag, maar wie weet, de ontwikkeling van een talent gaat nu eenmaal schoksgewijs. Laat ze voetballen, dat is het belangrijkste en helaas gebeurt dat te weinig bij Ajax, in Jong Ajax voetballen te veel kanslozen. Kampioen worden is minder belangrijk het gaat om die twee talenten per lichting (maximaal!)

Supporters leven van hypes, ongeacht de clubkleuren. Iedere supporter heeft hoop en wat dat betreft zie ik na het verdwijnen van Kennedy, Rommedahl, Pantelic, Manucharyan, Gabri, Ogagaru. Lugue wel financieel gewin, maar sportief nog niets (Ook al verliezen we qua niveau niet veel) De huidige jeugdspelers voegen nog niets toe; leen ze na een goed halfjaar uit, zie of zij zich ontwikkelen enz. enz. enz.

Twee jaar geleden had Ajax "goud in handen" met de B1, maar de B1 moest zo nodig kampioen worden, dat ging ten koste van het talent, de wedstrijden werden veel te gemakkelijk gewonnen. De wrange vruchten plukken we nu! Het is nu de generatie onder negentien!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: EK onder-19

Bericht door joey » za jul 24, 2010 11:48 pm

Beter dan Sneijder? Welnee. Wel een aardig talent, dat wel.
Het stinkt aan alle kanten!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: EK onder-19

Bericht door Demosthenes » zo jul 25, 2010 12:09 am

joey schreef:Beter dan Sneijder? Welnee. Wel een aardig talent, dat wel.
Is niet mijn mening, maar wel van die van een paar trainers van de Feyenoord-jeugd! Ik ben in dit geval slechts degene die het bericht verspreidt. Bij Feyenoord wordt vaak een speler als extreem gekwalificeerd, daarna overgenomen door Derksen e.c. (Van Persie is van niveau-JC, heb ik hem en op tv en een keer bij een "business-talk" horen verkondigen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: EK onder-19

Bericht door joey » zo jul 25, 2010 10:24 am

Van het niveau van Cruijff is niemand, Cruijff was een uniek talent. Maar Van Persie is wél een begenadigd voetballer, de klasse druipt eraf. In de jeugd stak hij er al met kop en schouders bovenuit.

Van Haaren is een stukje minder. Zeker geen Van Persie.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: EK onder-19

Bericht door Lionel » zo jul 25, 2010 2:16 pm

Met Wielaert in de spits in plaats van Van Persie waren we wereldkampioen geworden..

Van Rhijn kan er nog wel komen. Vergeet niet dat hij niet mee kon voetballen omdat Cabral nooit ruimte trok. Vond Nederland ook niet boeiend spelen.

Maar verliezen van Oostenrijk...... Pfff

Spanje was wel weer genieten. Wat een genot om die te zien spelen.
IK GELOOF!!!!!!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: EK onder-19

Bericht door Feest » di jul 27, 2010 10:06 am

Ik heb in vier jaar Feyenoord NOG NOOIT IEMAND Ricky met Sneijder horen vergelijken. Demy De Zeeuw, dat wel.

Die Demo is echt toe aan therapie. Ziekelijke waanbeelden en stemmetjes in zijn hoofd.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: EK onder-19

Bericht door Demosthenes » di jul 27, 2010 10:10 am

Feest schreef:Ik heb in vier jaar Feyenoord NOG NOOIT IEMAND Ricky met Sneijder horen vergelijken. Demy De Zeeuw, dat wel.

Die Demo is echt toe aan therapie. Ziekelijke waanbeelden en stemmetjes in zijn hoofd.
Ach, hebben je sterretjes gefaald?

Bedoelden ze toevallig jou toen ze het over de scout hadden die net zo veel zag als "Stevie Wonder"?

Wat de vergelijking betreft: "tweebenig", de lange bal direct kunnen spelen!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: EK onder-19

Bericht door Liberty » di jul 27, 2010 10:12 am

Oh, catfight. Joepie.
Tijd voor iets nieuws.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: EK onder-19

Bericht door Feest » di jul 27, 2010 10:23 am

Ik weet niet wie die stemmetjes in je hoofd bedoelen...maar die blinde scout staat er verdomd goede op bij de mensen die er wel verstand van hebben.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: EK onder-19

Bericht door Demosthenes » di jul 27, 2010 10:46 am

Feest schreef:Ik weet niet wie die stemmetjes in je hoofd bedoelen...maar die blinde scout staat er verdomd goede op bij de mensen die er wel verstand van hebben.
Vreemde zin; je weet eerst niet wie er wordt bedoeld (Liegen mag ook niet op een forum), maar daarna betrek je die zin op jezelf, blijkbaar is het jou bekend dat jij wordt bedoeld en dat dacht ik al, maar wist ik niet zeker. Bedankt voor de informatie, je hebt zeker een contract voor onbepaalde tijd gekregen!

Stemmetjes in iemands hoofd, ik hoop maar dat je niet weet wat je zegt (Gezien andere berichten zal mij dat niet verbazen). Het is misschien gebruikelijke taal op fora waar jij verschijnt, maar ik ben daar niet van gediend.

Een advies: als je in de spiegel kijkt, niet tegelijk je oren openhouden.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: EK onder-19

Bericht door joey » di jul 27, 2010 11:06 am

Die scout was toch Michel Beukers? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: EK onder-19

Bericht door Feest » di jul 27, 2010 11:12 am

Michel is ook een prima scout.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: EK onder-19

Bericht door Hoeladans » vr jul 30, 2010 6:30 pm

Sergio Canales is wel heel erg goed.

Spanje is sowieso een klasse beter dan Frankrijk.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: EK onder-19

Bericht door Hoeladans » vr jul 30, 2010 7:52 pm

2-1 voor Frankrijk. :smallgrin.gif:

De beste ploeg heeft niet gewonnen. Jammer.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: EK onder-19

Bericht door Lionel » zo aug 01, 2010 12:23 pm

Zeer jammer voor mijn toto ja...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: EK onder-19

Bericht door Duke » ma jun 10, 2013 9:51 pm

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Oranje onder 19 kwalificeert zich voor EK

Het Nederlands elftal voor spelers onder 19 jaar heeft zich gekwalificeerd voor de eindronde van het EK voetbal, die in juli in Litouwen wordt gehouden.

De talenten van bondscoach Wim van Zwam versloegen maandagavond rivaal Duitsland in de Noorse plaats Notodden met 1-0.

Thom Haye van AZ, die een kwartier voor tijd was ingevallen voor Kyle Ebecilio, maakte diep in blessuretijd de cruciale treffer.

Nederland, dat zich vrijdag had geblameerd door van het 'nietige' Cyprus te verliezen, eindigde daardoor met zes punten als eerste in de poule vóór Noorwegen.

De jonge Noren versloegen hun Cypriotische leeftijdsgenoten weliswaar met 3-0 maar bleven ondanks een beter doelsaldo tweede op onderling resultaat.

Van Zwam had in Noorwegen naast Ebecilio, door FC Twente overgenomen van Arsenal, onder anderen de beschikking over 'routiniers' als Karim Rekik (Manchester City), Nathan Aké (Chelsea), Yassine Ayoub (FC Utrecht) en de Feyenoorders Terence Kongolo en Anass Achahbar.

"In de slotfase ging het enorm op en neer omdat beide teams moesten winnen. In de laatste minuut valt de bal goed voor ons, staan we zelfs met drie man voor de goal, en maakt Thom hem uiteindelijk. Daarna dook echt iedereen op elkaar en was ik zelfs nog even bang voor blessures'', omschreef Van Zwam de ontknoping.
www.nusport.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: EK onder-19

Bericht door Jinne » di nov 16, 2021 8:07 pm

De gelovige niet geprikte Assman zorgde ervoor dat Unuvar geblesseerd het potje tegen Israël uit moest spelen. Want door Corona van Bertje hadden ze maar 11 spelers.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie