Voorselectie Bert van Marwijk

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Jim » di jun 12, 2012 2:49 pm

Mr. Ajax schreef:Jim? Anita niet beter dan Strootman en Schaars? Meen je dat? Volgens mij kijk jij dan door een kromme bril... Anita is (veel) sneller, dynamischer, technisch sterker (overduidelijk te zien aan zijn veel snellere balbehandeling). Dat hij kort is doet niets aan af van zijn fysiek, want het is inderdaad een beest zoals Rishi al zegt. Zou in mijn ogen uitstekend passen op het middenveld momenteel in plaats van Bommel, zou een elftal kunnen maken van de twee blokjes die er nu staan te klooien.
Tja, ik denk daar anders over. Anita is heus niet slecht, maar je doet net of we te maken hebben met een tweede Xavi of Iniesta. Dat is dus niet zo. Als je de voetballer Anita ontleedt zie je een dynamisch en gedreven bijtertje met een groot loopvermogen en een aanvaardbare techniek. Maar met name zijn overzicht, schot- en kopkracht laten nogal te wensen over. We hebben hier echt niet te maken met een wereldtopper.
Strootman en Schaars zijn dat ook niet, hebben ook hun beperkingen. Ze zijn minder snel en dynamisch, missen (net als Anita trouwens) een individuele actie, maar ik vind hen weer rustiger aan de bal en ook qua tactisch inzicht en traptechniek beter.
Alles overziend verschillen die drie niet of nauwelijks in niveau.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Mr. Ajax » di jun 12, 2012 3:46 pm

Jim schreef:
Mr. Ajax schreef:Jim? Anita niet beter dan Strootman en Schaars? Meen je dat? Volgens mij kijk jij dan door een kromme bril... Anita is (veel) sneller, dynamischer, technisch sterker (overduidelijk te zien aan zijn veel snellere balbehandeling). Dat hij kort is doet niets aan af van zijn fysiek, want het is inderdaad een beest zoals Rishi al zegt. Zou in mijn ogen uitstekend passen op het middenveld momenteel in plaats van Bommel, zou een elftal kunnen maken van de twee blokjes die er nu staan te klooien.
Tja, ik denk daar anders over. Anita is heus niet slecht, maar je doet net of we te maken hebben met een tweede Xavi of Iniesta.

Nee, ik doe alsof we te maken hebben met een speler die beter is dan Schaars en Strootman en op dit moment ook beter in dit elftal past dan Van Bommel.
Als je de voetballer Anita ontleedt zie je een dynamisch en gedreven bijtertje met een groot loopvermogen en een aanvaardbare techniek. Maar met name zijn overzicht, schot- en kopkracht laten nogal te wensen over.
Oh? Laat zijn schot te wensen over? Ten opzichte van wie? Van Bommel die zijn fluwelen traptechniek keer op keer etaleert? Tsja, dat is ook een beetje moeilijk vanuit eigen helft... En over de andere drie ga ik het niet eens hebben.
Strootman en Schaars zijn dat ook niet, hebben ook hun beperkingen. Ze zijn minder snel en dynamisch, missen (net als Anita trouwens) een individuele actie
Sinds wanneer en waarom is een (gebrek aan) individuele actie een punt van kritiek bij een controlrende middenvelder? Dat heb ik echt nooit eerder gehoord... Heeft Van Bommel zo'n lekkere dubbele schaar dan? Dat vind ik echt niet relevant hoor, om het zacht uit te drukken.
...maar ik vind hen weer rustiger aan de bal en ook qua tactisch inzicht en traptechniek beter.
Rustiger aan de bal? Dat zeiden ze toendertijd ook over Maduro he. Ze zijn vooral veel trager aan de bal. Anita is meer dan uitstekend in het aannemen en snel verplaatsen van de bal. Het is in mijn ogen tenminste overduidelijk dat hij dat veel en veel beter dan de andere twee (drie?) kan. En wat bedoel je eigenlijk met tactisch inzicht? Ik zie de aanvoerder van Oranje op eigen helft zijn ballen krabben als de bal voorin bij pak em beet Sneijder is, getuigt dat van enig tactisch inzicht? Als je me zou vragen wat -in mijn ogen- Anita zijn aller sterkste punt is, zou ik heel eerlijk zijn tactisch inzicht noemen. Hij is positioneel heel erg sterk, en is meer dan uitstekend in het pressie spelen en druk zetten, met en zonder bal.

Jim, natuurlijk kunnen we er totaal anders erover denken, maar ik vind jouw argumenten in deze eerlijk gezegd niet heel erg sterk randje feitelijk onjuist.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Jöhnk » di jun 12, 2012 4:02 pm

Jim schreef:Alles overziend verschillen die drie niet of nauwelijks in niveau.
Qua niveau zal het misschien niet veel uitmaken, maar qua prestaties met name in het laatste half jaar is er natuurlijk wel een wezenlijk verschil. Want o o o, wat was die Strootman slecht in de tweede seizoenshelft. En als het niveau van de spelers dicht bij elkaar ligt, zouden de prestaties de doorslag moeten geven. Wat dat betreft maakte overigens ook Clasie meer aanspraak op een plek in de selectie dan Strootman.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door wimpey » di jun 12, 2012 6:45 pm

Mij lijkt het logischer om Urby i.p.v. Schaars mee te nemen, Brouwers i.p.v. vetklep Bouma en Anita i.p.v. Strootman. De 1e op basis van positie, de laatsten op basis van vorm.

Zoals Jöhnk al aangaf: Strootman was slecht na de winterstop. En goed daarvoor. Bij Anita was het andersom.

Voor het selecteren van Bouma is geen enkel argument te bedenken. Tenzij overgewicht en versleten zijn ineens een pre zijn voor deelname aan een topsportevenement.

Lionel
Berichten: 47048
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Lionel » di jun 12, 2012 6:47 pm

Anita was slecht omdat hij niét op het middenveld speelde. Strootman was juist op datzelfde middenveld slecht.
IK GELOOF!!!!!!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Dubbel » wo jun 27, 2012 9:10 pm

Van onze Telesportredactie
Bert van Marwijk stopt als bondscoach van het Nederlands elftal. Dat laat de KNVB weten in een persverklaring.

:smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door generaal » wo jun 27, 2012 9:12 pm

Wie gaat hem opvolgen?

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Alexander » wo jun 27, 2012 9:12 pm

Daaaaaaag Bertje.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door SylvievdVaart » wo jun 27, 2012 9:14 pm


Van Marwijk dient ontslag in


HOOFDDORP - Bert van Marwijk stopt per direct als bondscoach van het Nederlands elftal.

De keuzeheer diende woensdag zijn ontslag in bij de KNVB, tien dagen na de uitschakeling in de eerste ronde op het EK.

“De KNVB is Van Marwijk bijzonder erkentelijk: hij heeft uitzonderlijk goed gepresteerd met een finaleplaats op het WK en een eerste plaats op de FIFA-ranking”, aldus directeur Bert van Oostveen van de KNVB.

“Ik kijk persoonlijk met een heel goed gevoel terug op onze samenwerking. Natuurlijk is het spijtig om vroegtijdig afscheid van elkaar te nemen, maar we moeten realistisch zijn.”

http://www.nu.nl
Zeker. Heel realistisch :ajaxsmiley.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Jöhnk » wo jun 27, 2012 9:18 pm

Het was een vreselijke bondscoach die met meer geluk dan wijsheid en wansmakelijk voetbal de WK finale haalde. De Nederlandse Domenech. Ik zal die man dus niet missen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Marillion » wo jun 27, 2012 9:18 pm

De enige juiste beslissing. Na de resultaten maar vooral ook de sfeer rondom het afgelopen EK was er geen houden meer aan.
Nil volentibus arduum

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Michael_B » wo jun 27, 2012 9:33 pm

generaal schreef:Wie gaat hem opvolgen?
Van Gaal? Koeman? Adriaanse...? Holle bolle Guus?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Banjavi » wo jun 27, 2012 9:42 pm

Van gaal en adriaanse zijn geen landentrainers denk ik. Guus kan ergens anders meer verdienen. Koeman wil niet zegt hij.



De mos, de haan, rutten? :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door SylvievdVaart » wo jun 27, 2012 9:48 pm

A3 K.? Alhoewel, al onder de pannen natuurlijk :666.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Banjavi » wo jun 27, 2012 9:55 pm

Danny blind?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door elliquido » wo jun 27, 2012 10:04 pm

Het zou wel eens een buitenlandse trainer kunnen worden
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Banjavi » wo jun 27, 2012 10:14 pm

Olsson?

Een nederlands 11tal met een nederlandse trainer anders is het geen nederlands 11tal
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door jabu » wo jun 27, 2012 10:32 pm

Guardiola.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door elliquido » wo jun 27, 2012 10:47 pm

Fap fap fap
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door LucaS » wo jun 27, 2012 10:55 pm

van Gaal & Blind of van Gaal & Adriaanse
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door zeux » wo jun 27, 2012 10:57 pm

Van Gaal.
Kan het alleen met wat adjudanten die in zijn pas lopen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Marillion » wo jun 27, 2012 11:08 pm

Van Gaal is absoluut ongeschikt als bondscoach. Die man moet dagelijks met een bij voorkeur vrij jonge groep werken.

Als bondscoach moet je vooral zorgen dat iedereen het naar zijn zin heeft. Van Gaal wil aan systemen, conditie en discipline gaan werken. Daar is bij een nationaal elftal geen tijd voor.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door columbus » wo jun 27, 2012 11:24 pm

Ruudje Dil? Eigenlijk zou ik niet zo 123 een goede kandidaat weten dan de genoemde namen. Rijkaard? Wat doet hij eigenlijk tegenwoordig? Foppe de Haan? Louis een 2e kans...?

Vind het wel een verstandige keuze van Bert. Het kon gewoon niet meer na zo'n dramatisch EK. Wordt een aardige klus voor de KNVB om een goede kandidaat te vinden.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door generaal » wo jun 27, 2012 11:26 pm

Frank Rijkaard voor de tweede keer?

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door LucaS » wo jun 27, 2012 11:39 pm

Jammer dat de best presterende bondscoach uit de geschiedenis net bij Heerenveen aan de slag is gegaan
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie