Oefenduel: Bayern München - Oranje (22 mei 2012

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Oefenduel: Bayern München - Oranje (22 mei 2012

Bericht door Jesse » wo mei 23, 2012 9:36 am

Natuurlijk, net zoals elk land dat heeft. Feit is wel dat Duitsland tot één van de grote landen behoort en daar over het algemeen ook naar presteert. Ik kan me niet voorstellen dat die nu een extra druk hebben omdat ze tot één van de kanshebbers behoren.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Oefenduel: Bayern München - Oranje (22 mei 2012

Bericht door Toppie » wo mei 23, 2012 9:58 am

Eerlijk gezegd zie Duitsland dit EK winnen, eerst Polen in de kwart finale binnen vallen en dan al die andere landen elimineren. :blush.gif:

En dan roepen het blijven moffen

Lionel
Berichten: 47307
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Oefenduel: Bayern München - Oranje (22 mei 2012

Bericht door Lionel » wo mei 23, 2012 12:45 pm

Het gaat mij er meer om dat het huidige elftal, ook dat van BM, vanuit de omschakeling opereert. In 2010 waren de Duitsers geen favorieten. Konden lekker counteren (wat ze fantastisch deden).

Maar het zegt toch genoeg dat Bayern geen kampioen is geworden. En Borussia is geen wereldploeg.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51854
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Oefenduel: Bayern München - Oranje (22 mei 2012

Bericht door wimpey » wo mei 23, 2012 7:35 pm

Rishi schreef: In 2010 waren de Duitsers geen favorieten.
Toen waren ze óók :smallgrin.gif: favoriet. Nu wéér. :biggrin.gif: Is ook niét zo vreemd, want die lui komen nu eenmaal vaak ver en zijn er altijd bij. Wanneer Löw erin slaagt om die lui van Bayern fysiek en mentaal goed te prepareren, is Duitsland de te verslane ploeg.

Met Barcelona in verval zal Spanje minder sterk zijn dan in 2008 en 2010. Oranje zal er met al die figuren van Everton, Malaga, psv en wisselspelers van Inter, Man City en Liverpool in de basis natuurlijk snel uit liggen. Oranje is over the hill, 2 jaar geleden had het moeten gebeuren... Duitsland en in iets mindere mate Italie en Frankrijk zijn m.i. de grote kanshebbers. En ik denk dat Polen ook wel eens zou kunnen verrassen.
Peter schreef:Narsingh in de basis. Even in de gaten houden.
Ik vond het niet veel. Ja, hij is snel en gevaarlijk in de diepte. Balcontrole matig en in de kleine ruimte vrij beperkt. Niettemin zou Ajax er met hem natuurlijk op vooruit gaan, want hij heeft meer in z'n mars dan Sulejmani, Lukoki, Öz en Lorro natuurlijk.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Oefenduel: Bayern München - Oranje (22 mei 2012

Bericht door peter » wo mei 23, 2012 10:50 pm

Rishi schreef:En Borussia is geen wereldploeg.
Nou. Kagawa, Hummels, Lewandowski, Gotze zijn allemaal niet ouder dan 24 en kunnen bij iedere absolute topclub aan de slag.

Portugal moet wat geluk hebben (en wij dus wat pech). Hebben geen verkeerde selectie ook.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Oefenduel: Bayern München - Oranje (22 mei 2012

Bericht door Jesse » do mei 24, 2012 6:53 am

Rishi schreef:Maar het zegt toch genoeg dat Bayern geen kampioen is geworden. En Borussia is geen wereldploeg.
Dat begrijp ik niet helemaal. Bedoel je dat het genoeg zegt omdat Bayern 2e is geworden achter Borussia en Borussia niet eens zulke goede spelers heeft. En aangezien Bayern de meeste internationals heeft zal Duitsland ook wel niet zo goed zijn?

Als je dit bedoelt, geldt het dan niet andersom? Dat Bayern net naast de CL-league heeft gegrepen, beter was dan Real Madrid en nog steeds minder is dan Borussia Dortmund? En dat vervolgens de beste spelers van beide clubs in het nationale elftal staan?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

wimpey
Berichten: 51854
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Oefenduel: Bayern München - Oranje (22 mei 2012

Bericht door wimpey » do mei 24, 2012 4:05 pm

Peter schreef:
Rishi schreef:En Borussia is geen wereldploeg.
Nou. Kagawa, Hummels, Lewandowski, Gotze zijn allemaal niet ouder dan 24 en kunnen bij iedere absolute topclub aan de slag.
Laat Rishi nou maar zeveren, hij heeft een blinde vlek v.w.b. het Duitse voetbal.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Oefenduel: Bayern München - Oranje (22 mei 2012

Bericht door jabu » vr mei 25, 2012 9:36 am

Nico Dijkshoorn vrijdag 25 mei schreef:De arrogantie van Bert

Je eigen speler uitfluiten, is dat een schande? Bert van Marwijk vindt van wel. Maar die vindt ook dat Robben op rechts moet spelen en dat alleen het resultaat telt. Dat zegt dus niets. Ik denk dat juist eigen publiek het volste recht heeft om de eigen speler uit te fluiten. De supporters van de tegenstander doen dat al uit gewoonte. Als ze een andere kleur broek langs zien waaien staan ze met vijf natte vingers in hun mond.

Mensen die in het eigen stadion een eigen speler uitfluiten, dat zijn mijn favoriete supporters. Ze zijn onafhankelijk. Heel anders dan de wilsonbekwame gekken die een leven lang voor hun club leven. Supporters die opgerold in een vlag van de club in een rood-wit geverfd bed slapen, die vertrouw ik niet. Dat zijn supporters die iemand als Arjen Robben na alweer zijn tweede essentiële gemiste strafschop, een hart onder de riem willen steken en bemoedigend klappen als hij weer eens tevergeefs naar binnen dreigt.

Eigenlijk ligt in die woede van Bert van Marwijk de hele waanzin van de voetballerij besloten. Je moet een voorbeeldige supporter zijn, gewoon je vlaggetjes en je shirts kopen, je moet een seizoenkaart kopen en als je club dan naast alle prijzen grijpt omdat de rechtsbuiten koste wat het kost de winnende treffer wil maken, dan moet je tevreden naar huis gaan.

Het is precies die neerbuigendheid, die arrogantie van Bert, die voetbal zo ziek maakt. U mag betalen, u mag kopen en afrekenen, maar u moet ook voor straf in de hoek staan als u niet enthousiast genoeg bent. Als de marktwaarde van Robben nu daalt, dan is dat uw schuld. De schuld van de fluitende supporter.
Hard Gras

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Oefenduel: Bayern München - Oranje (22 mei 2012

Bericht door Le T. » vr mei 25, 2012 6:28 pm

Uiteindelijk zijn het natuurlijk de KNVB en met name Bayern geweest die Robben in deze positie hebben gemanouvreerd en daarmee dit onheil over hem hebben afgeroepen. Dáár ging het fout.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie