De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door elliquido » wo apr 16, 2014 5:27 pm

ik blijf zeggen, in de lucht en op kracht liggen onze kansen. Totaal on-nederlands, maar tegen spanje en chili win je het niet op techniek en positiespel.
In de basis hebben we de techniek en het positiespel natuurlijk in ons gecombineerd dan met veel loopvermogen en lengte komen we een heel eind.
dus geen clasies en anitas en blinds,
maar Fers, pietersen, de jongs en douglassen
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Rutger
Berichten: 215
Lid geworden op: wo nov 02, 2011 2:13 pm
Locatie: Assen

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Rutger » ma apr 21, 2014 7:43 pm

Van Ginkel zit bij de selectie van Chelsea voor het CL-duel met Atletico. Als hij dit seizoen nog aan speeltijd komt, zal hij dan nog meegaan naar het WK? Ik denk dat hij beter is dan wat er op dit moment voor handen is op het middenveld. Hij is toch eigenlijk wat je eigenlijk zoekt in een moderne middenvelder.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Iniesta » vr apr 25, 2014 9:14 pm

Ondertussen tekent Wesley z'n doodvonnis qua interlandcarrière nu op sbs6

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » vr apr 25, 2014 10:34 pm

:smallgrin.gif: Je hebt gekeken?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door jabu » za apr 26, 2014 6:43 am

In de Telegraaf van vandaag:
VAN GAAL NAAR MAN.UNITED
Louis van Gaal is de nieuwe trainer van Manchester United.. © AP
Louis van Gaal gaat naar Manchester United. De bondscoach van het Nederlands elftal heeft gisteravond laat een akkoord bereikt met de Engelse topclub. Van Gaal (62) onderhandelde de afgelopen dagen in de Portugese Algarve, waar hij een fraaie villa heeft, met Ed Woodward, een van de Glazer-broers en een advocaat over een meerjarig miljoenencontract.

De man die de absolute nummer één op de kandidatenlijst voor de opvolging van de ontslagen manager David Moyes was, zal onmiddellijk na de uitschakeling van het Nederlands elftal op het WK in Brazilië in dienst treden van de huidige kampioen van Engeland.

Van Gaal wacht een zware klus, omdat hij een compleet nieuw elftal moet bouwen. Daarvoor krijgt hij 100 miljoen euro aan transfergeld tot zijn beschikking. De eerste aanbevelingen voor versterking heeft hij al gedaan. De Glazer-familie, eigenaar van Manchester United, hebben een groot vertrouwen in Van Gaal, die bij alle clubs waar hij werkte hoofdprijzen won.

Van Gaal maakte indruk
De Glazers hadden twee weken geleden een eerste, door Telesport onthulde geheime ontmoeting met Van Gaal. Bij dat gesprek was ook Ed Woodward, de algemeen directeur van Manchester United. De top van United was onder de indruk van de voetbalvisie die Van Gaal ten toon spreidde. Daarna moest snel worden geschakeld omdat de Nederlander pas over een contract wilde praten als de club zijn zaakjes met David Moyes had geregeld.

Deze week vloog Van Gaal naar zijn villa in de Algarve. Met een privévliegtuig kwam de delegatie van Manchester United een paar dagen later aan. De leiding van Tottenham Hotspur kreeg toen al in de gaten dat het kansloos zou worden in de strijd om de handtekening van de Nederlandse toptrainer. Van Gaal had ook een concreet aanbod van de Spurs om in Londen aan de slag te gaan na het WK.
Verstandig van Man Utd. Komt wel goed daar. Hoop alleen dat Van Gaal zo verstandig is om die 100 miljoen niet in de eredivisie uit te geven. Man Utd moet gaan voor niveau Reus, niet niveau Valencia en al helemaal niet niveau Depay, Broëtius, etc.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Arthur » za apr 26, 2014 6:59 am

Wel apart dat ze een goed gesprek nodig hadden om erachter te komen dat hij een goede visie op voetbal heeft. Die visie draagt hij al 20 jaar met luide stem uit aan iedereen die het horen wil of niet.

Het uitgeven van dat transferbudget zie ik ook als voornaamste valkuil (is Siem de Jong niks voor 20 miljoen?). Het verzorgde voetbal zal wel goedkomen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » za apr 26, 2014 7:00 am

Hij moet het zeker kunnen, dit opbouwen, elke dag met die groep bezig zijn is zijn kracht, van alleen opbouwen is echter geen sprake bij United moet ook gepresteerd worden.

Maar goed zolang hij daar de onbeschofte hork gaat uithangen ipv bij Ajax of het Nederlands elftal wens ik hem veel succes.
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » za apr 26, 2014 8:41 am

De tabloids zullen hem met argusogen volgen, straks in Rio. Van Gaal moet presteren op het WK, anders is hij al beschadigd voor hij bij Man. Utd. begint.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » za apr 26, 2014 5:01 pm

Arthur schreef:Wel apart dat ze een goed gesprek nodig hadden om erachter te komen dat hij een goede visie op voetbal heeft.
Nog aparter is dat de Telegraaf te weten is gekomen dat ze daarvan onder de indruk waren. Als ze bij het gesprek aanwezig waren hadden ze ongetwijfeld wel meer te vertellen. Als zijn voetbalvisie een slechte indruk had gemaakt hadden ze helemaal geen nieuws gehad waarschijnlijk.

Maar goed, ik neem aan dat zo'n gesprek gaat over het vertalen van de voetbalvisie naar de club in kwestie.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » zo apr 27, 2014 6:56 pm

Yopi schreef:De tabloids zullen hem met argusogen volgen, straks in Rio. Van Gaal moet presteren op het WK, anders is hij al beschadigd voor hij bij Man. Utd. begint.
Verheug me nu al op het onvermijdelijke charmeoffensief. Truus op page 3, ludwig met fish and Chips. Bring it on!

Daarna is ie weer zichzelf, jaagt iedereen tegen zich in t harnas. Vecht oorlogjes uit ten koste van het belang van Man u.

GangstaRiB
Berichten: 16829
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » zo apr 27, 2014 7:36 pm

Bij Utd zullen ze hopen dat Van Gaal er snel uitvliegt, heeft ie meer tijd voor de voorbereiding.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » ma apr 28, 2014 7:53 am

GangstaRiB schreef:Bij Utd zullen ze hopen dat Van Gaal er snel uitvliegt
Dat gaat wel lukken. Van Gaal dekt zich al lang en breed in.

De minder volgzame voetbalfan dient er middels een mediaoffensief van overtuigd te worden dat kwalificatie ten koste van een paar Balkan-landen een topprestatie is. En dat presteren op een WK echt een brug te ver is met dit Oranje.

Ik mis de gedrevenheid bij Van Gaal. Normaliter zijn grote kracht.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Bert » ma apr 28, 2014 8:32 am

Van Gaal is dan ook met z'n afscheidstournee bezig. 'Nog een WK meemaken', 'een keer een grote club in Engeland trainen'. Ik hoor beide keren vooral 'meedoen is belangrijker dan winnen'.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » ma apr 28, 2014 8:58 am

Bert schreef:Van Gaal is dan ook met z'n afscheidstournee bezig. 'Nog een WK meemaken', 'een keer een grote club in Engeland trainen'. Ik hoor beide keren vooral 'meedoen is belangrijker dan winnen'.
Ik hoor vooral 'IK'. Bij FdB bijv. hoor je 'WE'.

There's no 'I' in 'team'. Ik mis bij LvG de tomeloze energie die hem in jongere jaren kenmerkte. Je hervormt Bayern niet met wat halfslachtige maatregelen. En al helemaal niet op halve kracht. En dat gaat bij Man U ook niet lukken.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » ma apr 28, 2014 10:36 am

Le T. schreef: Nog aparter is dat de Telegraaf te weten is gekomen dat ze daarvan onder de indruk waren. Als ze bij het gesprek aanwezig waren hadden ze ongetwijfeld wel meer te vertellen. Als zijn voetbalvisie een slechte indruk had gemaakt hadden ze helemaal geen nieuws gehad waarschijnlijk.
De T. is weer goed op de hoogte. Het kamp-Van Gaal heeft die krant nodig en andersom.


Ze zijn onder de indruk, wat zegt het? Ze waren blijkbaar ook onder de indruk van de visie van Moyes, anders hadden ze hem geen zesjarig (!) contract gegeven.

@GangstaRib: als Oranje slecht presteert op het WK is Van Gaal beschadigd voor hij begint bij zijn nieuwe club. Hij móet het nu laten zien. De tabloids zitten er bovenop.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » ma apr 28, 2014 10:41 am

GangstaRiB schreef:Bij Utd zullen ze hopen dat Van Gaal er snel uitvliegt, heeft ie meer tijd voor de voorbereiding.
Die worden op hun wenken bediend. :hypocrite.gif:
YNWA

GangstaRiB
Berichten: 16829
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » ma apr 28, 2014 11:09 am

Yopi schreef:
Le T. schreef: Nog aparter is dat de Telegraaf te weten is gekomen dat ze daarvan onder de indruk waren. Als ze bij het gesprek aanwezig waren hadden ze ongetwijfeld wel meer te vertellen. Als zijn voetbalvisie een slechte indruk had gemaakt hadden ze helemaal geen nieuws gehad waarschijnlijk.
De T. is weer goed op de hoogte. Het kamp-Van Gaal heeft die krant nodig en andersom.


Ze zijn onder de indruk, wat zegt het? Ze waren blijkbaar ook onder de indruk van de visie van Moyes, anders hadden ze hem geen zesjarig (!) contract gegeven.

@GangstaRib: als Oranje slecht presteert op het WK is Van Gaal beschadigd voor hij begint bij zijn nieuwe club. Hij móet het nu laten zien. De tabloids zitten er bovenop.
Tabloids.... even vergeten.... die zijn natuurlijk de uitvoerende partij bij een voetbalclub. Stom, stom, stom.

We gaan het zien hoe Van Gaal het doet. Hij is wel één van de weinige toptrainers die we nog hebben en het Mickey Mouse niveau ontstijgt.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » ma apr 28, 2014 11:36 am

De tabloids zijn nu een factor van belang in het Engelse voetbal. Als ze de pik krijgen op Van Gaal strijdt hij een verloren strijd. Die man heeft nu eenmaal de charme van een nijlpaard.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door jabu » ma apr 28, 2014 9:19 pm

Yopi schreef:De T. is weer goed op de hoogte. Het kamp-Van Gaal heeft die krant nodig en andersom.
De Telegraaf was blijkbaar niet zo goed op de hoogte want het schijnt toch nog niet rond te zijn. Waarom heeft Van Gaal de telegraaf eigenlijk nodig?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » ma apr 28, 2014 11:11 pm

Hij wil ERKENNNING. Hij wil dat de hele wereld weet dat LOUIS VAN GAAL DE BESTE IS. Dan helpt het niet als de grootste krant van Nederland hem afkraakt.

Hoe komt De T. anders aan die informatie?

http://www.telegraaf.nl/tv/telesport/fo ... aal__.html

In Engeland is een serieuze tegenbeweging op gang gekomen. Zou het nog doorgaan?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door jabu » di apr 29, 2014 6:22 am

Volgens mij kan Van Gaal prima zonder Cruijff z'n roddelblad. Natuurlijk wil een topsporter de beste zijn. Lijkt mij zelfs zeer wenselijk dat je die drive en ambitie hebt als sporter of coach. Zeker als je de potentie hebt om één van de beteren binnen je vakgebied te zien.

Uit wie bestaat die door jou ontdekte serieuze tegenbeweging?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » di apr 29, 2014 7:41 am

Jabu schreef:Volgens mij kan Van Gaal prima zonder Cruijff z'n roddelblad. Natuurlijk wil een topsporter de beste zijn. Lijkt mij zelfs zeer wenselijk dat je die drive en ambitie hebt als sporter of coach. Zeker als je de potentie hebt om één van de beteren binnen je vakgebied te zien.

Uit wie bestaat die door jou ontdekte serieuze tegenbeweging?
Zou Ferguson kunnen zijn. Die zou zijn oogappel Giggs kunnen steunen. Giggs is onderdeel van de legacy van Ferguson, via Giggs kan hij invloed blijven uitoefenen binnen de club.

Als Van Gaal komt, zal het zeker (voor dat moment) gedaan zijn met de directe invloed van Ferguson bij de club. Waarna er alle kans is dat de Schot in de Cruijff-rol zal schieten en vanaf een afstand zal gaan stoken.

Van Gaal zal te eigenwijs zijn, maar lijkt me niet dat hij in het United-avontuur moet stappen als hij niet de steun van Ferguson heeft.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » di apr 29, 2014 7:45 am

Yopi schreef: In Engeland is een serieuze tegenbeweging op gang gekomen. Zou het nog doorgaan?
Niet iedereen is evangaalist? :hypocrite.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » di apr 29, 2014 8:33 am

Zeux schreef: Van Gaal zal te eigenwijs zijn, maar lijkt me niet dat hij in het United-avontuur moet stappen als hij niet de steun van Ferguson heeft.
Het zou nog kunnen als hij respect opbrengt voor de traditie van MU. Maar ik denk dat hij zichzelf daarvoor te belangrijk vindt.

Zijn gebrekkige Engels kan ook een probleem worden. Of een bron van vermaak, het is maar hoe je het bekijkt. I AM A FIREBEAST! :smallgrin.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16829
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » di apr 29, 2014 9:11 am

Yopi schreef:
Zeux schreef: Van Gaal zal te eigenwijs zijn, maar lijkt me niet dat hij in het United-avontuur moet stappen als hij niet de steun van Ferguson heeft.
Het zou nog kunnen als hij respect opbrengt voor de traditie van MU. Maar ik denk dat hij zichzelf daarvoor te belangrijk vindt.

Zijn gebrekkige Engels kan ook een probleem worden. Of een bron van vermaak, het is maar hoe je het bekijkt. I AM A FIREBEAST! :smallgrin.gif:
Wat is dit voor slap gelul? Respect voor de traditie van MU. Heeft ie ooit geen respect getoond voor een traditie bij een club? En wat is precies de traditie van MU? Betekent dat inslijmen met Fungus? Blijft die als een soort spook rond MU hangen? Na het goede advies om Moyes voor 6 jaar vast te leggen?

Van Gaal is een moeilijke man en (helaas) voor hem is de media belangrijk gemaakt. Qua kwaliteiten is ie onomstreden, maar mensen zien hem liever onderuitgaan. Het is iets met je kop boven het maaiveld steken. Verachtelijke eigenschap. Ik zou hem heel graag zien bij MU, om orde op zaken te zetten. Als je echter weer een zo'n fossiel aan de zijlijn hebt staan die over z'n graf regeert.... kun je maar beter wegblijven.

Plaats reactie