De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » di apr 29, 2014 9:22 am

Omgaan met de media is ook een kwaliteit.

Van de Catalaanse cultuur en sentimenten begreep hij niets. Tja, toen ging hij nat. :aai.gif:

Ferguson is onlosmakelijk verbonden met MU. Dat heeft hij te respecteren. Ferguson heeft heel wat meer voor MU betekend dan Van Gaal voor die club zal kunnen betekenen. Van Gaal is een passant, Ferguson hoort bij de clubcultuur.

Het gedrag van LVG roept overal weerstand op. In Nederland, in Spanje, in Duitsland en straks ook in Engeland. Zou dat misschien ook een heel klein beetje aan hem kunnen liggen?

GangstaRiB
Berichten: 16829
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » di apr 29, 2014 9:33 am

Yopi schreef:Omgaan met de media is ook een kwaliteit.

Van de Catalaanse cultuur en sentimenten begreep hij niets. Tja, toen ging hij nat. :aai.gif:

Ferguson is onlosmakelijk verbonden met MU. Dat heeft hij te respecteren. Ferguson heeft heel wat meer voor MU betekend dan Van Gaal voor die club zal kunnen betekenen. Van Gaal is een passant, Ferguson hoort bij de clubcultuur.

Het gedrag van LVG roept overal weerstand op. In Nederland, in Spanje, in Duitsland en straks ook in Engeland. Zou dat misschien ook een heel klein beetje aan hem kunnen liggen?
Van Gaal is niet de meest makkelijke persoon die er bestaat, dat klopt zeker. Echter, zijn aanpak geeft wel resultaten. Dus als je voor hem kiest als club, geef hem dan ook de support die hij nodig heeft. Je moet niet als clubleiding je oren laten hangen naar een gefrustreerde journalist of de 5de colonne.

Ferguson hoort bij MU, maar toen Fergie nog trainer was en in zwaar Schots dialect zat te brabbelen, hoorde je toch ook niemand? Of dat ie nogal bot kan reageren op de pers? De clubleiding gaf gewoon geen krimp als Fergie niet 'aardig' of 'meelevend' was. Of dat ie weleens een borreltje teveel op had. Op die manier laat je een coach rustig z'n werk doen. Ik hoop dat Fergie de dagelijkse gang van zaken dus met rust laat, anders gaat het onherroeplijk botsen. Niet alleen met Van Gaal, maar iedere andere zichzelf respecterende trainer.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » di apr 29, 2014 9:56 am

Een gefrustreerde journalist? Zijn mediaoptredens zijn zo potsierlijk dat iedereen het er jaren later nog over heeft. Hij maakt van een mug een olifant of zet zichzelf te kakken met rare uitspraken. Een trainer kan een keer botsen met een gefrustreerde journalist, ja. Maar bij Van Gaal is het geen incident meer, er is sprake van een patroon.

Ieder ander zou na een paar slechte ervaringen in de spiegel kijken. Van Gaal niet. Bij Van Gaal ligt het altijd aan de ander.

Ook in Engeland krijgt hij problemen, dat weet je nu al. En dat het dan weer allemaal de schuld van de media is ook.

Het punt is: die grote clubs zijn meer dan de FC Van Gaal. Dat zou hij eens moeten beseffen. Manchester United heeft een rijke historie. Als Van Gaal geluk heeft, mag hij ook iets bijdragen.
Laatst gewijzigd door Yopi op di apr 29, 2014 10:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door jabu » di apr 29, 2014 9:59 am

Uit wie bestaat nou die door jou geconstateerde serieuze tegenbeweging, joey?

GangstaRiB
Berichten: 16829
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » di apr 29, 2014 10:10 am

Yopi schreef:Een gefrustreerde journalist? Zijn mediaoptredens zijn zo potsierlijk dat iedereen het er jaren later nog over heeft. Hij maakt van een mug een olifant of zet zichzelf te kakken met rare uitspraken. Een trainer kan een keer botsen met een gefrustreerde journalist, ja. Maar bij Van Gaal is het geen incident meer, er is sprake van een patroon.

Ieder ander zou na een paar slechte ervaringen in de spiegel kijken. Van Gaal niet. Bij Van Gaal ligt het altijd aan de ander.

Ook in Engeland krijgt hij problemen, dat weet je nu al. En dat het dan weer allemaal de schuld van de media is ook.

Het punt is: die grote clubs zijn meer dan de FC Van Gaal. Dat zou hij eens moeten beseffen. Manchester United heeft een rijke historie. Als Van Gaal geluk heeft, mag hij ook iets bijdragen.
Ik denk dat de media bewust vragen stelt waarop LvG losgaat. Dat is zeker naief te noemen, maar zo zit ie nou eenmaal in elkaar.

Van Gaal is inderdaad overtuigd van zichzelf en dat kun je vervelend vinden, maar dat is zijn gelijk. Op die manier heeft ie prestaties geleverd bij de grootste clubs van de wereld. Beoordeel hem op prestaties en niet constant op het feit dat een één of andere vedette niet mee wil werken of dat de pers hem een rare snuiter vind.

MU heeft een rijke historie, maar zal die historie ze kampioen maken? Of heb je daar een bekwame trainer voor nodig?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » di apr 29, 2014 10:21 am


Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door jabu » di apr 29, 2014 10:34 am

Misschien lees ik niet goed maar wie zegt dan waar dat ze tegen de komst van Van Gaal zijn? Dat Giggs geliefd is lijkt mij logisch en is heel wat anders.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Bert » di apr 29, 2014 10:43 am

Zeggen dat Giggs trainer moet worden is natuurlijk impliciet zeggen dat Van Gaal dat niet moet worden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » di apr 29, 2014 11:03 am

Kom op, Jabu. Als je zulke geluiden nu al hoort, weet je wel wat er gebeurt als Van Gaal een paar keer verliest.

@GangstaRib: hij zou kunnen overwegen niet de rare snuiter uit te hangen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » di apr 29, 2014 2:35 pm

GangstaRiB schreef:
Yopi schreef:
Zeux schreef: Van Gaal zal te eigenwijs zijn, maar lijkt me niet dat hij in het United-avontuur moet stappen als hij niet de steun van Ferguson heeft.
Het zou nog kunnen als hij respect opbrengt voor de traditie van MU. Maar ik denk dat hij zichzelf daarvoor te belangrijk vindt.

Zijn gebrekkige Engels kan ook een probleem worden. Of een bron van vermaak, het is maar hoe je het bekijkt. I AM A FIREBEAST! :smallgrin.gif:
Wat is dit voor slap gelul? Respect voor de traditie van MU. Heeft ie ooit geen respect getoond voor een traditie bij een club? En wat is precies de traditie van MU? Betekent dat inslijmen met Fungus? Blijft die als een soort spook rond MU hangen? Na het goede advies om Moyes voor 6 jaar vast te leggen?

Van Gaal is een moeilijke man en (helaas) voor hem is de media belangrijk gemaakt. Qua kwaliteiten is ie onomstreden, maar mensen zien hem liever onderuitgaan. Het is iets met je kop boven het maaiveld steken. Verachtelijke eigenschap. Ik zou hem heel graag zien bij MU, om orde op zaken te zetten. Als je echter weer een zo'n fossiel aan de zijlijn hebt staan die over z'n graf regeert.... kun je maar beter wegblijven.
100% mee eens.

Dat domme platte trappen tegen Van Gaal gaat echt helemaal nergens over.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » di apr 29, 2014 3:15 pm

Ik vind het zo'n onzin, dat argument van: je mag je hoofd niet boven het maaiveld uitsteken. Alsof iedereen die zich onderscheidt daarvoor gestraft wordt. Dat slaat nergens op. Het hangt van de persoon in kwestie af. Van Marco van Basten of Dennis Bergkamp, twee wereldsterren, weten we bij wijze van spreken niet eens hoe hun vrouw en kinderen heten. Frank de Boer is ook een BN'er, maar hij gedraagt zich normaal. Louis van Gaal, Wesley Sneijder, Ruud Gullit, Rafael van der Vaart daarentegen moesten zo nodig op de voorgrond. Ze hebben dat zelf opgezocht.

Van Gaal roept de ellende zelf over zich af. Met zijn gênante ontboezemingen, zijn nog gênantere woede-uitbarstingen, zijn blote ballen-show, zijn egomaniakale tirades, zijn rijmelarij. Bovendien is hij zo gemakkelijk te provoceren. Hij is dat gekke jongetje uit de klas van wie je vooraf weet dat hij hapt.

De pers reageert overal hetzelfde op hem: met een mengeling van ontzag, verbazing, ergernis, spot en boosheid, maar ook handenwrijvend. Het is zo verleidelijk om hem te imiteren, hem tot op de grond af te breken. Zoals hij daar zit met zijn dikke kop, zijn rare neus, woedend, speeksel sproeiend. Zoals hij over zichzelf praat: IK, DEZE TRAINER, DE BONDS-COACH. Het is elke keer een vertoning. We verheugen ons er steeds opnieuw op. Hoe idioot zal hij vandaag weer doen? Jammer, vandaag viel het mee. Vandaag gedroeg hij zich een beetje raar maar niet volkomen geflipt. Volgende keer beter. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » di apr 29, 2014 3:37 pm

'We'?

Jij. Blijkbaar. Hoe sneu.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » di apr 29, 2014 3:46 pm

Jij niet? OMG, je bent een heilige! :666.gif:

Ik vermaak je er kostelijk mee. Moet harder lachen om Van Gaal die zichzelf voor lul zet dan om welke cabaretier dan ook. :biggrin.gif: :headbang.gif:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door jabu » di apr 29, 2014 5:47 pm

Dat mag, het is alleen wat sneu. Vooral als je steeds als een verongelijkt kind reageert als iemand het waagt om kritisch te zijn over je held Cruijff.
Bert schreef:Zeggen dat Giggs trainer moet worden is natuurlijk impliciet zeggen dat Van Gaal dat niet moet worden.
Dat is alleen heel iets anders dan dat er een tegenbeweging op gang komt. Er zullen best mensen te vinden zijn die Klopp preferen, anderen Van Gaal en natuurlijk vinden zijn (oud)teamgenoten en oud-trainer dat Giggs een symphatieke en geschikte kerel is.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Jöhnk » di apr 29, 2014 6:09 pm

Ik kijk eerder met plaatsvervangende schaamte als Van Gaal weer eens uit zijn pan gaat of de cameravrouw een beuk geeft.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » di apr 29, 2014 6:49 pm

Waarom dan, Jöhnk?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33800
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » di apr 29, 2014 8:54 pm

Zeux schreef:'We'?
Yopi en zijn vriendin.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » di apr 29, 2014 9:49 pm

Ja, ik ben vast de enige. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Ik hoop dat Van Gaal trainer van Man. Utd. wordt. Lachen! :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Arthur » di apr 29, 2014 10:03 pm

Ik vind zijn optredens soms ook genant, maar ik ben er van overtuigd dat we met geen enkele andere trainer in 95 de CL hadden gewonnen. Vanaf dat moment is hij een beetje in zijn eigen mythe gaan geloven, maar mijn dankbaarheid voor dat hoogtepunt blijft gewoon overeind.

wimpey
Berichten: 51781
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » wo apr 30, 2014 7:14 am

Jöhnk schreef:Ik kijk eerder met plaatsvervangende schaamte als Van Gaal weer eens uit zijn pan gaat of de cameravrouw een beuk geeft.
Yopi schreef:Waarom dan, Jöhnk?
I'm with Jöhnk. Aso-gedrag. :blush.gif:

wimpey
Berichten: 51781
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » wo apr 30, 2014 7:19 am

Arthur schreef:Ik vind zijn optredens soms ook genant, maar ik ben er van overtuigd dat we met geen enkele andere trainer in 95 de CL hadden gewonnen.
Ik ben ervan overtuigd dat dat zonder Rijkaard niet zou zijn gelukt.

Met spelers als Jonk, Bergkamp, Pettersson, Winter, Blind, Rijkaard, de Boertjes etc. kon je grote prijzen pakken. Zeker wanneer je het laat in de CL mag opnemen tegen de nummer 6 van Duitsland en de nummer 4 van Italie.

Van Gaal was wereldtop in de mid-nineties. Daarna werd het steeds een beetje minder.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » wo apr 30, 2014 9:15 am

Hij is zichzelf gaan herhalen. Zal de leeftijd wel zijn.


Hij heeft toen een fantastische prestatie geleverd. Arthur merkt terecht op dat we met een andere trainer de CL waarschijnlijk niet hadden gewonnen. Al was het maar omdat hij erin geloofde.

Maar... uiteindelijk is de kwaliteit van de spelersgroep doorslaggevend. Veel spelers liepen al jaren bij Ajax rond.
En...het was toen een beetje gemakkelijker. Nu is de CL in de breedte veel sterker. De beste spelers van de wereld spelen bij laten we zeggen acht topclubs uit de grote voetballanden, en die topclubs doen allemaal mee aan de CL. Destijds speelde Ajax drie keer tegen een Milan dat over the hill was, en twee keer tegen een gehavend Bayern, en dan had je het wel gehad.

GangstaRiB
Berichten: 16829
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » wo apr 30, 2014 10:35 am

Yopi schreef:Hij is zichzelf gaan herhalen. Zal de leeftijd wel zijn.


Hij heeft toen een fantastische prestatie geleverd. Arthur merkt terecht op dat we met een andere trainer de CL waarschijnlijk niet hadden gewonnen. Al was het maar omdat hij erin geloofde.

Maar... uiteindelijk is de kwaliteit van de spelersgroep doorslaggevend. Veel spelers liepen al jaren bij Ajax rond.
En...het was toen een beetje gemakkelijker. Nu is de CL in de breedte veel sterker. De beste spelers van de wereld spelen bij laten we zeggen acht topclubs uit de grote voetballanden, en die topclubs doen allemaal mee aan de CL. Destijds speelde Ajax drie keer tegen een Milan dat over the hill was, en twee keer tegen een gehavend Bayern, en dan had je het wel gehad.
Waarom vergelijk je het Ajax van de jaren 90 en concludeer je dat LvG het nu moeilijk gaat krijgen?

De CL is niet zozeer breder geworden, Ajax is gewoon afgehaakt vanwege de financiele slagkracht. De ene keer speel je tegen een Milan (95) dat over de top is, de andere keer tegen een Barca (2014) dat over haar top is.

Man U heeft een budget waarmee het kan concurreren met de andere topclubs. Dus dat is geen belemmering.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » wo apr 30, 2014 11:19 am

De CL is wel degelijk sterker geworden. Kijk maar eens naar het deelnemersveld van destijds:

http://nl.wikipedia.org/wiki/UEFA_Champ ... ue_1994/95

Ajax en Göteborg werden toen eerste in de groep. Een groep bestond uit Benfica, Hajduk Split, Steaua Boekarest en Anderlecht.

De Engelse clubs telden toen nog niet echt mee, Engeland kwam net terug van een schorsing.

Maar over Van Gaal nu: zijn tactische inzicht is zijn grote kracht, wat dat betreft hoort hij bij de top. Op andere vlakken heeft hij zich helaas niet ontwikkeld. Ik lees dat hij bij Man, Utd, de hele club naar zijn hand wil zetten en daarom zijn complete hofhouding wil meenemen. Die fout maakt hij keer op keer, hij past zich niet aan. Bij Barcelona is hij daarop vastgelopen, bij Bayern ook. Clubs met een dergelijke traditie zitten niet te wachten op een passant die alles overhoop wil halen. Je gaat mij niet vertellen dat er in heel Engeland geen goede video-analist of spitsentrainer te vinden is. Maak gebruik van wat er al is, zou ik zeggen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Jöhnk » wo apr 30, 2014 11:29 am

Zou het niet kunnen dat Van Gaal minder goed functioneert in het buitenland omdat hij zo slecht is in vreemde talen? En dat hij daarom maar zo veel mogelijk Nederlanders om zich heen verzamelt? Zijn Duits en Spaans was zo ontzettend slecht dat ik me afvraag of hij zijn gedachten wel kon overbrengen bij Bayern en Barcelona.

Plaats reactie