De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » di apr 18, 2017 6:46 am

Goed beschouwd is Gullit ook 'kennis' van buiten. :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Jinne » di apr 18, 2017 12:36 pm

Ten Cate die Blind opvolgt is dan weer niet nieuw. Missen we het wk straks op doelsaldo.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door beelzebub » di apr 18, 2017 12:56 pm

Ach, gelukkig krijgen we niet het duo Kieft/van Hanegem. Want met Willem 2 in de buurt rent ten Cate heel hard gillend weg. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopii » di apr 18, 2017 3:10 pm

[quote="Duke]Roger Schmidt zou nummer 1 op een lijstje staan, begreep ik. Maar dat kan inmiddels al weer achterhaald zijn.[/quote]

Inderdaad, Schmidt heeft er geen zin in. (Bron: VI)

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » zo apr 23, 2017 7:49 pm

Ik lees op de site van VI dat van Breukelen voor ten Cate als bondscoach gaat. Was die niet net zo'n succes als clubcoach als Blind? :smallgrin.gif:
YNWA

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopii » zo apr 23, 2017 9:41 pm

Kom er maar in, Wimpey! :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » zo apr 23, 2017 9:44 pm

Yopii schreef:
Duke schreef:Roger Schmidt zou nummer 1 op een lijstje staan, begreep ik. Maar dat kan inmiddels al weer achterhaald zijn.
Inderdaad, Schmidt heeft er geen zin in. (Bron: VI)
Wat doe je toch altijd met die quotes, Yopii? Zo moeilijk is dat toch niet? :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopii » zo apr 23, 2017 10:36 pm

Neuh, slordig van mij. :blush.gif:

Ten Cate, iemand? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » ma apr 24, 2017 8:02 am

Ten Cate of Advocaat, dat zijn blijkbaar de smaken waar we uit kunnen kiezen. Waarbij de vertegenwoordigers vanuit de internationals de voorkeur schijnen te geven aan Ten Cate, ook al omdat Advocaat ze naar hun mening in de steek heeft gelaten toen hij de laatste keer naar Fenerbahce vertrok.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » ma apr 24, 2017 8:14 am

Duke schreef:Ten Cate of Advocaat, dat zijn blijkbaar de smaken waar we uit kunnen kiezen.
Er komt nu overduidelijk een tussenpaus. Kwalificeren zal m niet worden. En dan is er alleen maar afbreukrisico voor de echt geschikte lieden.
Pas na de mislukte campagne voor 2018 komt er iemand die het vizier op 2020 richt. Omdat dan zo'n beetje ieder land dat enigszins kan voetballen zich kwalificeert, valt in die serie veel meer eer te behalen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopii » ma apr 24, 2017 9:23 am

Wie zijn die echt geschikte lieden dan? :confused.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » ma apr 24, 2017 9:32 am

Koeman bijvoorbeeld. Los van het salaris, zou die nu echt niet instappen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Mano » ma apr 24, 2017 9:42 am

als je materiaal pover is, moet je vooral een middelmatige coach ervoor zetten :excited.gif:

maar ben het met Zeux eens. Elke interessante coach zal hier, op dit tijdstip, zijn handen niet aan branden.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door beelzebub » ma apr 24, 2017 9:44 am

Ik zie wel een causaal verband... Ten Cate komt in beeld en het gaat mis met Ajax. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Sandro » di apr 25, 2017 8:48 pm

Als tussenpaus functioneert dick doorgaans perfect. Langer dan een paar maanden blijft hij toch nooit.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopii » di apr 25, 2017 10:42 pm

Tja, ze hadden Blind er na de mislukte WK-kwalificatie moeten uitgooien. Dat zaten ze nu niet met een probleem.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Jinne » wo apr 26, 2017 6:04 am

In de mislukte WK kwalificatie zitten we nu nog.

Henk heeft nu zelf geen zin meer.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door beelzebub » wo apr 26, 2017 6:05 am

Haha. Nu trekt Ten Cate zich terug.

Tja als op straat ligt dat je tweede keus bent achter Advocaat....

De bond heeft een probleem, want Robben, Sneijder en Strootman wilden Advocaat liever niet, omdat hij 'm eerder al na drie maanden peerde voor de zak met geld uit Turkije.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » wo apr 26, 2017 6:25 am

beelzebub schreef:De bond heeft een probleem, want Robben, Sneijder en Strootman wilden Advocaat liever niet, omdat hij 'm eerder al na drie maanden peerde voor de zak met geld uit Turkije.
Iets wat die spelers zelf natuurlijk noooooooooi zouden doen. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » wo apr 26, 2017 7:10 am

Ten Cate was bondscoach, toen weer niet en houdt de eer aan zichzelf

Henk ten Cate was de nieuwe bondscoach van Oranje. Maandagavond laat vertelde Hans van Breukelen, technisch directeur van de KNVB, dat hij de opvolger zou worden van de ontslagen Danny Blind. Maar Ten Cate besloot dinsdagavond zelf de onderhandelingen te beëindigen, nadat het plotseling duidelijk werd dat er twijfels waren binnen de KNVB over het nieuw af te sluiten dienstverband.

'De baan van bondscoach van het Nederlands elftal is mij maandagavond toegezegd', reageert Ten Cate. 'Maar uiteindelijk heb ik besloten dat niet te doen. Als je zo'n verantwoordelijke baan aanneemt, voor mij de meest eervolle in het Nederlandse voetbal, is het essentieel dat de hele organisatie daar achter staat, anders wordt het geen succes. Ik geloof heilig dat Oranje voldoende kwaliteit heeft zich te kwalificeren voor het WK in Rusland. Verder heb ik alleen maar waardering voor alle echte voetbalexperts die mijn kandidatuur steunden en voor Hans van Breukelen die voor mij zijn nek heeft uitgestoken. Ik wens hem veel succes in zijn zoektocht naar een nieuwe bondscoach en hoop dat het Oranje heel erg goed gaat.'

Ten Cate reageert chique en volwassen op de voor hem ongetwijfeld teleurstellende gang van zaken. Hij concentreert zich nu volledig op het kampioenschap dat hij zaterdag hoopt binnen te halen met zijn club Al Jazira, een topprestatie die in de Emiraten een klein wonder wordt genoemd (zie de VI van deze week).

Uit het feit dat hij geen bondscoach wordt, kan nu wel worden geconcludeerd dat technisch directeur Van Breukelen klaarblijkelijk onder druk is gezet binnen de KNVB voor Dick Advocaat te kiezen. Want waarom eerst Ten Cate wel en daarna toch weer niet? Vraag is nu ook hoe Van Breukelen de op handen zijnde aanstelling van Advocaat gaat verklaren. Die was dus duidelijk geen eerste keus. Wil Advocaat daardoor zelf nog wel aan de slag? De zoektocht naar een nieuwe bondscoach is verworden tot een totale mislukking, met als belangrijkste conclusie dat de td van de KNVB niet autonoom kan werken en zich laat beïnvloeden door anderen op posities die niets met voetbal te maken hebben. Van Breukelen is zo langzamerhand onhoudbaar geworden in zijn functie als technische baas en met hem zij die leiding geven. De KNVB staat zo symbool voor de deplorabele stand van het Nederlandse voetbal.

VI
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Sandro » wo apr 26, 2017 8:50 am

Het kan toch niet anders of Van Breukelen is daar binnenkort weg?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » wo apr 26, 2017 9:01 am

Sandro_Calaaabro schreef:Het kan toch niet anders of Van Breukelen is daar binnenkort weg?
Dat lijkt mij ook.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door peter » wo apr 26, 2017 10:57 am

Komt nu Advocaatje voor de vijfde? zesde? keer Oranje helpen. Wat een armoede. De KNVB heeft geluk dat Advocaat altijd wel weer in is voor een klusje, want dan kunnen ze hem tot z'n 80ste nog een paar keer van stal halen. Anders nog eens informeren of Leo Beenhakker wil instappen? :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » wo apr 26, 2017 12:25 pm

:biggrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » wo apr 26, 2017 1:30 pm

InnerHarbour schreef:
Ten Cate was bondscoach, toen weer niet en houdt de eer aan zichzelf

Henk ten Cate was de nieuwe bondscoach van Oranje. Maandagavond laat vertelde Hans van Breukelen, technisch directeur van de KNVB, dat hij de opvolger zou worden van de ontslagen Danny Blind. Maar Ten Cate besloot dinsdagavond zelf de onderhandelingen te beëindigen, nadat het plotseling duidelijk werd dat er twijfels waren binnen de KNVB over het nieuw af te sluiten dienstverband.

'De baan van bondscoach van het Nederlands elftal is mij maandagavond toegezegd', reageert Ten Cate. 'Maar uiteindelijk heb ik besloten dat niet te doen. Als je zo'n verantwoordelijke baan aanneemt, voor mij de meest eervolle in het Nederlandse voetbal, is het essentieel dat de hele organisatie daar achter staat, anders wordt het geen succes. Ik geloof heilig dat Oranje voldoende kwaliteit heeft zich te kwalificeren voor het WK in Rusland. Verder heb ik alleen maar waardering voor alle echte voetbalexperts die mijn kandidatuur steunden en voor Hans van Breukelen die voor mij zijn nek heeft uitgestoken. Ik wens hem veel succes in zijn zoektocht naar een nieuwe bondscoach en hoop dat het Oranje heel erg goed gaat.'

Ten Cate reageert chique en volwassen op de voor hem ongetwijfeld teleurstellende gang van zaken. Hij concentreert zich nu volledig op het kampioenschap dat hij zaterdag hoopt binnen te halen met zijn club Al Jazira, een topprestatie die in de Emiraten een klein wonder wordt genoemd (zie de VI van deze week).

Uit het feit dat hij geen bondscoach wordt, kan nu wel worden geconcludeerd dat technisch directeur Van Breukelen klaarblijkelijk onder druk is gezet binnen de KNVB voor Dick Advocaat te kiezen. Want waarom eerst Ten Cate wel en daarna toch weer niet? Vraag is nu ook hoe Van Breukelen de op handen zijnde aanstelling van Advocaat gaat verklaren. Die was dus duidelijk geen eerste keus. Wil Advocaat daardoor zelf nog wel aan de slag? De zoektocht naar een nieuwe bondscoach is verworden tot een totale mislukking, met als belangrijkste conclusie dat de td van de KNVB niet autonoom kan werken en zich laat beïnvloeden door anderen op posities die niets met voetbal te maken hebben. Van Breukelen is zo langzamerhand onhoudbaar geworden in zijn functie als technische baas en met hem zij die leiding geven. De KNVB staat zo symbool voor de deplorabele stand van het Nederlandse voetbal.

VI
De vraag is natuurlijk of Ten Cate wel eerste keus is geweest, of dat hij dat alleen maar zelf gedacht heeft (gesteund door de Telegraaf). Het AD (mediapartner van de KNVB) heeft altijd op Advocaat ingezet.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie