De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

De nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » do jun 28, 2012 8:10 am

Stop maar met zoeken, hij is bekend.

Afbeelding
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Toppie » do jun 28, 2012 11:16 am

Poll de T Louis van Gaal :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door peter » do jun 28, 2012 11:22 am

De enige bondscoach in de afgelopen 26 jaar die Oranje niet naar een eindronde heeft geleid. Jaja, laten we die nog een keertje proberen. Nu ook nog eens met minder materiaal.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » do jun 28, 2012 11:30 am

Ik heb maar even een polletje toegevoegd. Niet voor de hand liggende namen (Cruijff, Hiddink) heb ik niet opgenomen. Andere aanvulling hoor ik graag, voeg ik ze nog even toe.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Thijs » do jun 28, 2012 1:40 pm

Koeman.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Mr. Ajax » do jun 28, 2012 1:59 pm

Waarom is Hiddink zo far-fetched?

Verder lijkt het me anders Koeman zijn beurt. Lijkt me een goede toernooi-coach. Goede motivator, en met Tonnie naast hem heb je ook een tactisch sterke staf.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » do jun 28, 2012 2:03 pm

Hiddink verdient een fortuin in .... ergens ver weg.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » do jun 28, 2012 2:10 pm

Als Koeman het WK weet te halen met een spelersgroep die niet van haat en nijd uit elkaar ligt heb ik alle vertrouwen in de tactische aanpak van de wedstrijden. Maar Koeman heeft een reputatie hoog te houden als iemand die de spelers vooral voor hem laat staan ipv voor zijn spelers te gaan staan en met zijn egoisme de eenheid te verstoren, op den duur. Maar misschien heeft hij zich ontwikkeld.

Het belangrijkste is dat de bondscoach een aanvallend denkende vakman is en dat die zich niks aantrekt van de pers, en dus spelers en pers meteen duidelijk maakt dat er maar een is die over de opstelling gaat en dat schaamteloze zelfpromotie en een lobby geen zin hebben.

Maar trainers als Adriaanse en Van Gaal zullen bij de KNVB niet in aanmerking komen vermoed ik, want dan is meteen de Telecruijff tegen en dan komt er een negatief sfeertje en dalen de inkomsten van de kwalificatie. De WK's en EK's zijn niet belangrijk voor de portemonnee van de KNVB, in de kwalificatie moet de sfeer er goed inzitten. Rijkaard en Hiddink zijn dan wel opties.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » do jun 28, 2012 3:05 pm

Bij Oranje ben je vooral als people manager gevraagd. Rijkaard zou een prima keuze zijn, met een sterke assistent naast zich. En dan dus niet zo'n sul als Henk ten Cate...

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door beelzebub » do jun 28, 2012 10:11 pm

De nieuwe coach moet een people managers/groepsprocessen man zijn als ook iemand met oog voor talent. Van Basten selecteerde Bouhlarouz toen die nog bij RKC zat. (ok hij riep ook Bobson en vele anderen op), maar Bert hoefde z'n werk alleen af te maken.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

De nieuwe Bondscoach

Bericht door Iniesta » do jun 28, 2012 10:41 pm

Meest succesvolle knvb coach ooit, Foppe!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door beelzebub » do jun 28, 2012 10:43 pm

Foppe zei vanavond op radio 1 dat hij niet wilde. Hij vind zichzelf te oud (69 jaar).

Hij schoof Van Gaal naar voren, die kan de KNVB weer vooruit helpen met een nieuw masterplan en lange termijn visie. Aldus Foppe.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Marillion » do jun 28, 2012 10:53 pm

Foppe de Haan lijkt me ook geen goed plan. Die man is met pensioen. Van Gaal moeten ze echt niet aan beginnen. Alle respect voor die man maar dat gaat niet werken. Is eerder al gebleken dus waarom nog een keer.

Ik ben het eens met een aantal AT'ers hierboven. Je hebt vooral iemand nodig die goed met de ego's om kan gaan en zorgt voor een goede sfeer. Desnoods zet je er een slimme tacticus naast.
Nil volentibus arduum

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Baseman » vr jun 29, 2012 7:00 am

Gullit?
Met goede assistenten die wel tactisch en organisatorisch sterk zijn?

Mijn favoriet is Rijkaard, maar die wil momenteel blijkbaar niet.
Koeman ook niet, die houdt vast aan zijn contract bij Feyenoord.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » vr jun 29, 2012 7:38 am

Baseman schreef:Gullit?
Met goede assistenten die wel tactisch en organisatorisch sterk zijn?
Het lijkt mij dat de bondscoach zelf capabel moet zijn. Gullit is gewoon geen goeie trainer, het is niet eens een trainer, hij heeft geprobeerd trainer te worden en het is niet gelukt. De sfeer komt vanzelf wel met de prestatiedrang als je gewoon een goede trainer hebt die het elftal goed neerzet en die geen ruimte laat voor spelers om iets op te eisen of pers die denkt dat de bondscoach naar hen moet luisteren. Een goede trainer kan ook zijn eigen assistenten wel kiezen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Kowalczyk » vr jun 29, 2012 8:24 am

Vrijdagochtend: nieuwe Balgevoel-column op NU Sport.nl.

Nederland noemt namen.

Gullit? Van Gaal? Koeman? Kistemaker? Andries Jonker? Balgevoel denkt mee!

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » vr jun 29, 2012 8:55 am

Aan schoolmeesters als van Gaal en Adriaanse heb je bij het Nederlands elftal niks. Dan moet je eerst alle spelers vervangen voor knaapjes zoals die linksback, wordt niks.

Verder lijkt het mij niets om trainers (Rijkaard, Hiddink) te nemen die het al eens geprobeerd hebben en Koeman wil niet.

Blijft Ruudje Dil over, uitstraling, overwicht, heeft meer gewonnen dan welke speler dan ook en hij moet op tactisch gebied toch wel wat hebben opgestoken in al die jaren. Een assistent kan de trainingen geven en je heb gelijk een boegbeeld bij de UEFA EN FIFA.

Ja ik weet het zeker, Ruudje moet het worden.
YNWA

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Dubbel » vr jun 29, 2012 10:48 am

InnerHarbour schreef:Aan schoolmeesters als van Gaal en Adriaanse heb je bij het Nederlands elftal niks. Dan moet je eerst alle spelers vervangen voor knaapjes zoals die linksback, wordt niks.

Verder lijkt het mij niets om trainers (Rijkaard, Hiddink) te nemen die het al eens geprobeerd hebben en Koeman wil niet.

Blijft Ruudje Dil over, uitstraling, overwicht, heeft meer gewonnen dan welke speler dan ook en hij moet op tactisch gebied toch wel wat hebben opgestoken in al die jaren. Een assistent kan de trainingen geven en je heb gelijk een boegbeeld bij de UEFA EN FIFA.

Ja ik weet het zeker, Ruudje moet het worden.
Ben het wel eens met de eerste 3 alineas en dus ook dat de persoonlijkheid Gullit best wat teweeg kan brengen. Maar dan moet het wel een goede coach zijn. Iets wat nog niet is gebleken, of anders dan heb ik dat gemist.

Het doet me een beetje denken aan het moment dat LVG naar voren werd geschoven als Algemeen Directeur; men neme een mediageniek figuur die in het verleden wat gewonnen heeft en zetten hem vervolgens onervaren op een plek waarvan we hopen dat ie dat ook wel zal kunnen.

Toegegeven, met Marco van Basten als bondscoach is eigenlijk hetzelfde gebeurd en dat heeft niet slecht uitgepakt maar het blijft een gok en ik vraag me af of er dan echt geen betere coach is te vinden.

Om toch nog iets constructiefs aan deze discussie bij te dragen raad ik de bond aan om Foppe de Haan aan te stellen. Misschien wat minder leuk voor de media dan de Gullits van deze wereld maar wel een echte coach en heeft bewezen dat ie een elftal op een toernooi neer kan zetten.

Hmm, naar boven scrollend zegt Foppe de Haan dus dat hij zichzelf te oud vind... Goed van hem want dan zal de bond extra moeten bieden om hem alsnog over te halen. Temeer een bewijs dat het een hele slimme vent is... ;)

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » vr jun 29, 2012 11:25 am

Nu heb ik Gullit als coach niet meer zo op het netvlies zitten maar kan me nog uit zijn Feyenoord tijd herinneren dat hij niet een gelukkige hand van inkopen heeft. Nu ja, dat hoeft hij bij het Nederlands elftal ook niet. Heeft hij Chelsea niet naar Wembley gebracht? Al die jaren topvoetbal moeten hen toch inzicht gebracht hebben, niet......

Ik hoorde hem in combi met van Basten bij SBS6 zinnige dingen zeggen. Vanavond zit hij bij VI Oranje, maar eens kijken.
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » vr jun 29, 2012 12:03 pm

InnerHarbour schreef:Nu heb ik Gullit als coach niet meer zo op het netvlies zitten maar kan me nog uit zijn Feyenoord tijd herinneren dat hij niet een gelukkige hand van inkopen heeft. Nu ja, dat hoeft hij bij het Nederlands elftal ook niet. Heeft hij Chelsea niet naar Wembley gebracht? Al die jaren topvoetbal moeten hen toch inzicht gebracht hebben, niet......

Ik hoorde hem in combi met van Basten bij SBS6 zinnige dingen zeggen. Vanavond zit hij bij VI Oranje, maar eens kijken.
Van Gullit herinner ik me vooral dat hij als trainer nogal lui is en zijn prioriteten niet altijd 'recht' heeft liggen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » vr jun 29, 2012 2:14 pm

Ja dat kan ik me ook herinneren maar dat is juist het mooie aan de baan als bondscoach. Je hebt tijd over om de PC onveilig te maken, af en toe een wedstrijdje bekijken, liefst in Milaan of Londen en eens in het kwartaal wat trainen met die gasten.

Ruudje is geschapen voor die baan. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Kilroy » vr jun 29, 2012 4:18 pm

Gullit wordt bij het verkrijgen van macht, direct arrogant. Dat heb je in Engeland en ook in Los Angeles kunnen zien. Ze wisten niet hoe gauw ze hem uit London weg moesten krijgen. Dit kereltje denk veel te gauw dat hij god in frankrijk is. Hiddink heeft ook veel meer internationaal-team ervaring.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » vr jun 29, 2012 4:37 pm

Gullit: Ik zou me vereerd voelen als KNVB me benadert

Door: Bert van der Linden

29-6-12 - 17:20 bron: Metro

Ruud Gullit, de laatste dagen genoemd als kandidaat-bondscoach van Oranje, zegt in een interview met Metro, dat hij best betrokken wil worden bij Oranje.
Op de vraag of de oud-international je betrokken zou willen zijn bij de nationale opstelling zegt hij: 'Het is te vroeg om te zeggen, maar als ik benaderd zou worden zou ik me vereerd voelen.'

De tweevoudig voetballer van het jaar heeft zo zijn bedenkingen bij het opstappen van bondscoach Bert van Marwijk. 'Het is een rare beslissing, maar ik weet niet hoe de interactie tussen hem en de spelers was. Misschien was dat de reden', aldus Gullit, die eerder al de kritiek uitte op het tactisch plan van Oranje.

'De meeste teams bij het EK van 2012 hebben hun spel verbeterd door meer aan te vallen. Als je twee verdedigende middenvelders hebt, kan je niet creatief zijn met balbezit. We hebben gewaarschuwd dat dit kon gebeuren. Ze dachten dat ze goud zouden krijgen dit jaar, maar dit was niet het geval. Nu is het belangrijk om terug te gaan naar de basis en te voetballen op de manier waarop we gewend zijn. Nederland staat bekend als een creatief team. We willen dat weer terugzien. We willen liever goed spelen dan winnen.'
:biggthumpup.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » vr jun 29, 2012 4:44 pm

InnerHarbour schreef:Ja dat kan ik me ook herinneren maar dat is juist het mooie aan de baan als bondscoach. Je hebt tijd over om de PC onveilig te maken, af en toe een wedstrijdje bekijken, liefst in Milaan of Londen en eens in het kwartaal wat trainen met die gasten.

Ruudje is geschapen voor die baan. :ajaxsmiley.gif:
:ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Cruijff » vr jun 29, 2012 5:42 pm

Gaan voor die Ruud !!

Plaats reactie