Hiddink de nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » zo dec 15, 2013 11:57 am

Benoeming van Hiddink als opvolger Van Gaal is dichtbij

Zijn zaakwaarnemer Cees van Nieuwenhuizen kent geen twijfels meer en ook Guus Hiddink maakt amper nog een voorbehoud. Als de raad van commissarissen van de KNVB zijn benoeming goedkeurt, wordt de 67-jarige in Amsterdam woonachtige trainer de nieuwe bondscoach van het Nederlands elftal.

'Ik zie niet in, wat er nu nog mis kan gaan', zegt van Nieuwenhuizen naar aanleiding van het gesprek dat Hiddink vrijdagochtend had met algemeen directeur Bert van Oostveen van de KNVB. De twee kwamen tijdens dat gesprek een principeakkoord overeen voor de duur van vier jaar. Hiddink neemt per 1 augustus de rol van bondscoach over van Louis van Gaal en zal het Nederlands elftal begeleiden tot en met het EK van Frankrijk in 2016. Daarna bestaat de mogelijkheid dat de KNVB in overleg met Hiddink een nieuwe bondscoach naar voren schuift, die de ploeg gaat leiden op weg naar het WK van 2018 in Rusland. Hiddink zou in dat geval wel nauw betrokken blijven bij de uitvoering van het technisch beleid voor en tijdens dat toernooi.

Volgens Van Nieuwenhuizen, die niet bij het gesprek aanwezig was, is het 'aannemelijk' dat er ook over de samenstelling van de technische staf bij het Nederlands elftal overeenstemming is bereikt tussen de KNVB en Hiddink. Deze klus als boegbeeld van het Nederlands elftal vormt voor Hiddink de afsluiting van een loopbaan als hoofdtrainer, die aan het eind van het contract iets meer dan dertig jaar geduurd heeft. Hiddink stond in maart 1987 bij PSV voor het eerst als zelfstandig coach voor een spelersgroep. Als bondscoach deed hij ervaring op met Nederland, Zuid-Korea, Australië, Rusland en Turkije. Hij was actief op drie WK's en twee EK's.

De formele benoeming kan nog even op zich laten wachten, doordat Hiddink de komende weken in het buitenland verblijft. De raad van commissarissen van de KNVB komt maandag aanstaande bijeen. Daarbij staat onder andere de benoeming van Johan de Kock (commissaris technische zaken) op de agenda. De Kock neemt die rol over van Gerard Bouwer en moet formeel instemmen met de benoeming van een bondscoach.

Hiddink was de enige kandidaat, waarmee de KNVB in gesprek is gegaan. De eerdere beschikbaarheid van Ronald Koeman leidde niet tot een concreet contact. De bond zou terughoudend zijn geworden, omdat de relatie tussen Koeman en enkele internationals van Feyenoord op sommige momenten gespannen was. Daarnaast werd duidelijk dat Hiddink bij de internationals het hoogst staat aangeschreven. Reserve-aanvoerder Arjen Robben liet vorige week weten dat de keuze voor Hiddink zijn voorkeur had. (Frans van den Nieuwenhof)
Wat een verademing en verbetering, de gentelman Hiddink ipv de onbeschofte hork van Gaal. Hopelijk is dit ook het einde van Blind, Kluivert enzo.
YNWA

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Ajaciedjuh » zo dec 15, 2013 12:01 pm

Kluivert zal wel blijven. Blind gaat mee met Van Gaal verwacht ik.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Iniesta » zo dec 15, 2013 1:16 pm

Ja geweldig. Minimaal twee jaar de film Guus gespeeld door Guus

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Cruijff » zo dec 15, 2013 11:42 pm

Idd één grote show met filmsterrengedrag. Dat is wat je elke dag kunt krijgen van Hiddink. Maarja, die EK's en WK's zijn ook voor een groot deel een poppenkast waar een hele verzameling ijdeltuiten door elkaar loopt dus wat dat betreft schikt het wel dat de KNVB daar als uithangbord een ijdeltuit neemt die de hele wereld kent.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Marillion » ma dec 16, 2013 11:29 am

Degene die Van Gaal verwijten dat hij megalomaan is gaan nog wat meemaken. Hiddink gaat handiger met de pers om maar is met het verstrijken van de jaren alleen maar meer van zichzelf gaan houden. De verpakking is iets anders maar het is wat dat betreft echt net zo'n ijdeltuit.

Als hij ergens dik geld kan pakken en zichzelf in het centrum van de aandacht kan manoevreren is Guus van de partij. Met z'n zogenaamde ontwikkelingshulp in Makhachkala. Ziekenhuizen, scholen. Hij ging het wel even regelen daar. Tot de geldstroom naar zijn bankrekening er mee op dreigde te houden. Man wat ben ik blij dat er nooit iets gekomen is van die flirt met Ajax. Dat ging ook maar om één ding en dat was het ego van Hiddink. Dat is met deze functie niet anders.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » ma dec 16, 2013 11:43 am

Iniesta schreef:Ja geweldig. Minimaal twee jaar de film Guus gespeeld door Guus
:-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » ma dec 16, 2013 11:54 am

Net James Bond. Dezelfde film met een andere hoofdrolspeler.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Kowalczyk » do dec 19, 2013 10:20 am

Donderdag, nieuwe Balgevoel-column op NUsport.

Guus Hiddink terug als bondscoach. Dat wordt niks, en wel HIEROM.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door ferry » do dec 19, 2013 2:35 pm

Hiddink wilde Koeman als assistent bij Nederlands elftal

Ronald Koeman heeft onlangs bedankt voor de eer assistent-bondscoach te worden van Guus Hiddink. De beoogde opvolger van Louis van Gaal benaderde de huidige trainer van Feyenoord voor die functie, maar Koeman heeft geen zin in een rol op het tweede plan.

Koeman was eerder al als assistent betrokken bij Oranje, tijdens het WK van 1998 in Frankrijk. Ook toen was Hiddink de bondscoach. Afgelopen week belden Hiddink en Koeman opnieuw met elkaar, maar dat gesprek leidde ook tot niets.

Koeman zelf achtte zich lang kansrijk voor het bondscoachschap. Weliswaar kreeg hij nooit een officiële toezegging van KNVB-directeur Bert van Oostveen, maar het feit dat de bond hem indirect vroeg Oranje als ontsnappingsclausule op te nemen in zijn verbintenis met Feyenoord, was veelzeggend, zoals meer signalen uit Zeist zo konden worden geinterpreteerd. Daarbij presteert Koeman al tweëenhalf jaar uitstekend bij de Rotterdamse club die zich na een zwak begin van het seizoen opnieuw heeft opgewerkt tot titelkandidaat.

Overigens zal Koeman voorlopig niet reageren op de procedure die de KNVB hanteert en die heeft geleid tot de benoeming van Guus Hiddink in januari. Koeman heeft andere dingen aan zijn hoofd, na het overlijden van zijn vader Martin, gisteren (woensdag). In dat licht bezien is het persbericht van KNVB-directeur Bert van Oosteveen slecht gevallen bij Feyenoord. Van Oostveen liet uitgerekend gisteren weten nooit met Koeman te hebben gesproken over de functie van bondscoach. Een slechtere timing was niet denkbaar.
vi.nl

:-) Dat is ook smerig, om Koeman als assistent te vragen terwijl hij al wist dat Koeman zelf de baan van bondscoach ambieert.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » do dec 19, 2013 4:06 pm

Assistent? Waar slaat dat op? :confused.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Cruijff » do dec 19, 2013 7:05 pm

Ferry schreef::-) Dat is ook smerig, om Koeman als assistent te vragen terwijl hij al wist dat Koeman zelf de baan van bondscoach ambieert.
Idd een aardig stukje verdeel en heers politiek... Als ik Koeman zou zijn geweest had ik het trouwens doodleuk gedaan. Uiterlijk komend voorjaar moet hij wegwezen bij Feyenoord, daar is zijn houdbaarheidsdatum bijna verstreken.

Echt interessante clubs zitten niet op Koeman te wachten, al zou hij het in mijn ogen bij de Spurs beter doen dan de coaches die ze de laatste jaren hebben versleten.

Maar best lekker toch om 2 jaar lang assistent onder Hiddink te zijn bij de KNVB, dat is nog eens een dik betaald parttime baantje. En als hij een beetje blijft likken bij de KNVB (op dit moment doet hij het omgekeerde van likken) dan zou de kans dat hij de opvolger van Hiddink mag worden vrijwel 100% zijn. Gevoelsmatig denk ik dat de kansen die Koeman daarop maakt de laatste 48 uur erop achteruit zijn gegaan.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Marillion » do dec 19, 2013 11:03 pm

Wanneer je al jaren hoofdcoach bent ga je natuurlijk niet ineens als assistent aan de slag. Wat een idioot voorstel zeg. Past ook absoluut niet bij Koeman om nu die rol in te vullen.

Als dit de weg is die ze willen inslaan dan sluit ik niet uit dat ze bij Rutten uitkomen. Dat is een type persoonlijkheid die ik zo'n functie wel zie accepteren. Heeft al eerder met Hiddink gewerkt en lijkt me kwa persoonlijkheid iemand die er minder moeite mee zou hebben. Voor hem is het dan bovendien een mogelijke opstap naar de functie van bondscoach. Een functie die hij zonder die tussenstap normaal gesproken niet gaat krijgen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door beelzebub » vr dec 20, 2013 1:21 am

Zo'n be-slisser kan je toch niet serieus nemen als NL elftal speler? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Marillion » vr dec 20, 2013 10:33 am

:smallgrin.gif:

Het is één van de weinige coaches met enige ervaring die ik zo'n rol wel zie accepteren. De meeste hoofdcoaches zullen geen assistent willen zijn onder Hiddink. Het is natuurlijk ook een constructie van niets. Er zal wel iemand bij moeten komen omdat Hiddink geen zin heeft om de trainingen te verzorgen. Die moet dan worden gelokt met de mogelijkheid om het na het EK over te nemen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » vr dec 20, 2013 10:33 am

Hiddink: 'Ronald verwijt mij niks, daar ben ik zeer blij om'

Guus Hiddink heeft Ronald Koeman als mogelijke nieuwe bondscoach van Oranje niet de pas afgesneden. De Achterhoeker, de belangrijkste kandidaat om na het WK Louis van Gaal in Zeist op te volgen, heeft die suggestie met kracht afgewezen.

Hiddink: 'De KNVB is hierin leidend. Als die in mij een geschikte bondscoach ziet voor de komende twee jaar, is dat hun keus en hun verantwoordelijkheid. En ik leen me nooit voor spelletjes en speel ze ook niet. Ik heb op een gegeven moment in de openbaarheid gezegd, dat ik in ben voor een functie in het voetbal, dat klopt. Maar weet je waarom? Omdat kort daarvoor in het AD een achtergrondverhaal stond met mij als belangrijke kandidaat voor Oranje. En dat is de enige reden. Daarvoor heb ik geen enkel gesprek met de KNVB over deze functie gehad.'

AD.nl
Zo, dat het maar duidelijk moge zijn. :hypocrite.gif:
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op vr dec 20, 2013 11:16 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Marillion » vr dec 20, 2013 10:47 am

Ik denk dat Koeman ook echt heel blij is voor Guus dat hij zijn loopbaan als trainer kan afsluiten door nog even de belangrijke meneer uit te gaan hangen in Zeist. Er is natuurlijk geen enkele vorm van rancune.

Misschien doet Guus er wel verstandig aan om goed uit te kijken bij het oversteken als hij een keer een wedstrijd in de Kuip komt bekijken. Het is een drukke weg en een ongeluk zit in een klein hoekje. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door 999 » vr dec 20, 2013 12:38 pm

Tja, als zakkenvuller Hiddink ergens zijn kont indraaid dan weet je het wel ...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » vr dec 20, 2013 12:59 pm

Koe heeft ook een aanzienlijke kont. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door 999 » vr dec 20, 2013 1:08 pm

Die van Hiddink is blijkbaar veel groter :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door beelzebub » vr dec 20, 2013 1:15 pm

Koe voelde zich na het WK 1998 al gepasseerd natuurlijk. Waarom werd Rijkaard toen bondscoach en niet hij?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » vr feb 21, 2014 11:24 am

'Van Nistelrooy assistent Hiddink bij Oranje'

21-2-14 - 07:12 bron: De Telegraaf

Danny Blind blijft ook na WK eerste assistent

Guus Hiddink, Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij tijdens de wedstrijd PSV tegen SC Cambuur aan het begin van het huidige voetbalseizoen. © anp.

Guus Hiddink, de nieuwe bondscoach van het Nederlands elftal, heeft met Ruud van Nistelrooy als tweede assistent zijn technische staf bij Oranje nagenoeg compleet. Dat schrijft De Telegraaf vandaag. Danny Blind, de huidige rechterhand van Louis van Gaal, blijft aan in dezelfde rol en wordt na het WK ook de eerste assistent van Hiddink.

Twee jaar geleden heeft Van Nistelrooy een punt achter zijn actieve carrière gezet bij het Spaanse Malaga na een 19-jarige profloopbaan. Hij kwam zeventig keer uit voor Oranje en maakte 35 doelpunten.
Danny is op de volgende trein gesprongen. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » vr feb 21, 2014 1:21 pm

Hij zat er al op.

Wordt hij over twee jaar bondscoach? Of is dat van de baan?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Marillion » vr feb 21, 2014 1:30 pm

Daar kun je nu van alles over afspreken maar dat is totaal niet relevant. We weten nu nog niet hoe de situatie er over twee jaar voor staat.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » vr feb 21, 2014 1:38 pm

Moet hij niet willen. Is geen draagvlak voor.

Van Gaal en Hiddink liggen al onder het vergrootglas. Laat staan een bondscoach zonder noemenswaardige trainerscarrière.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Marillion » vr feb 21, 2014 2:44 pm

Het is per definitie onzinnig om het te hebben over een aanstelling die pas over twee jaar moet plaatsvinden. Ongeacht de persoon in kwestie. Je moet gewoon op dat moment kijken hoe de situatie is en wie er op geschikt is.

Voor hetzelfde geld heeft Hiddink na een half jaar alweer een beter betaalde functie gevonden waar zijn ego beter tot zijn recht komt. Dan moet je dan al op zoek naar een opvolger. Daar sta je dan met al je plannen.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie