Oranje vrouwen

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Ramona » zo aug 06, 2023 4:36 am

Oeeeeee, komen ze goed weg…

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Trab » zo aug 06, 2023 4:37 am

Zuidema schreef:
Trab schreef:
zo aug 06, 2023 4:33 am
Zuidema schreef:Ohohoh. Hoezo een blunder? :smallgrin.gif:
Heinz kroket


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je kent je klassieken, Trab. :biggthumpup.gif:
Afbeelding. Domselaar pakt alles vandaag Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Zuidema » zo aug 06, 2023 4:38 am

Trab schreef:
zo aug 06, 2023 4:37 am

Afbeelding. Domselaar pakt alles vandaag Afbeelding

Geweldige redding. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Zuidema » zo aug 06, 2023 5:06 am

Rotploegje, dat ZA. NL moeizaam naar winst geknokt. Dit is nog niet klaar tegen Spanje.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Ramona » zo aug 06, 2023 5:21 am

Nee, zeker niet en helaas zonder Van de Donk…

Wekker nog een uurtje eerder zetten vrijdag a.s., heer Zuidema!! Gewaarschuwd mens…

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Zuidema » zo aug 06, 2023 5:29 am

Ramona schreef:
zo aug 06, 2023 5:21 am
Nee, zeker niet en helaas zonder Van de Donk…

Wekker nog een uurtje eerder zetten vrijdag a.s., heer Zuidema!! Gewaarschuwd mens… AfbeeldingAfbeelding
Hehehe. :666.gif:

Zekers. En vooral de dag goed instellen. Wekker stond niet actief op zondag. :blush.gif:

Maar bedankt voor de waarschuwing. :biggthumpup.gif:

Inderdaad balen van (en voor) Daantje. Belangrijk vuurvretertje, die ook nog heel behoorlijk kan ballen. Kunnen we eigenlijk niet missen tegen Spanje.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Marillion » zo aug 06, 2023 9:48 am

Keeper de beste aan de kant van Oranje lees ik? Dat is in mijn ogen vaak een zwakke plek bij de vrouwen dus als je daar een onderscheidende speler hebt is dat een echte plus.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Oranje vrouwen

Bericht door zeux » zo aug 06, 2023 12:47 pm

Zweden wint van US na zeven penalties. Laatste van Zweden werd gestopt, maar caramboleerde nèt achter de lijn. Daar zat niet meer dan één centimeter tussen...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Oranje vrouwen

Bericht door zeux » zo aug 06, 2023 1:35 pm

Misschien is die centimeter nog wel overschat. :ajaxsmiley.gif:

Afbeelding
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Oranje vrouwen

Bericht door wimpey » zo aug 06, 2023 7:15 pm

Ik zie dat die Rapinoe eruit ligt :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10275
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Oranje vrouwen

Bericht door WP_Legend » ma aug 07, 2023 7:45 am

wimpey schreef:Ik zie dat die Rapinoe eruit ligt :biggthumpup.gif:
Ben ik blij om... Vreselijk irritante vrouw...

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Zuidema » ma aug 07, 2023 10:07 am

WP_Legend schreef:
ma aug 07, 2023 7:45 am
wimpey schreef:Ik zie dat die Rapinoe eruit ligt :biggthumpup.gif:
Ben ik blij om... Vreselijk irritante vrouw...
Ja, eens. Goede voetbalster, geëngageerd, maar wel heel erg zelfingenomen. :kots:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Zuidema » ma aug 07, 2023 10:26 am

De VAR leidt vaak tot controverses, maar bewijst hier toch haar waarde. Terechte rode kaart voor Lauren James bij ENG-NIG na een oliedom Bergkampje. Dus nog wat slotminuten en een verlenging met 10 dames voor Sarina Wiegman.

En ENG door na penalties. Eigenlijk het enige onderdeel waarin ze veel beter waren dan het sterke Nigeria. Door het oog van de naald gaat het succesverhaal van Sarina verder.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10275
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Oranje vrouwen

Bericht door WP_Legend » ma aug 07, 2023 1:23 pm

Zuidema schreef:
WP_Legend schreef:
ma aug 07, 2023 7:45 am
wimpey schreef:Ik zie dat die Rapinoe eruit ligt :biggthumpup.gif:
Ben ik blij om... Vreselijk irritante vrouw...
Ja, eens. Goede voetbalster, geëngageerd, maar wel heel erg zelfingenomen. :kots:
Misschien komt het omdat ze Amerikaans is, maar dat gedweep dat ze lesbisch is... 50% van dat vrouwen voetbal is lesbisch... Maak er niet zo'n punt van...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Ramona » ma aug 07, 2023 3:22 pm

Zij durven er tenminste voor uit te komen... :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Zuidema » wo aug 09, 2023 10:28 am

Ik vond Andries Jonker altijd een irritante, arrogante Van Gaal-kloon. Maar daar moet ik toch op terugkomen. Ja, hij heeft duidelijk heel goed naar Louis gekeken, maar hij laat op het WK ook zien dat hij geen luchtbel is. Hij heeft bij de Leeuwinnen de geest weer in de fles gekregen na het echec met zijn voorganger Parsons via een duidelijke en aanvallende 3-5-2. Die NL als gegoten zit en het beste bij ze naar boven haalt. Bovendien blijkt hij geweldig met alle speelsters om te gaan. Een mensenmens noemen ze hem. Die meiden dwepen met Jonker en dan heb je bij een damesploeg sowieso al veel gewonnen. Last but not least: Jonker ziet de media niet als de grote vijand en gaat open en relaxed met ze om. Totaal niet die schofterigheid van Louis. Wat een verademing. Wat kan je je dus vergissen in iemand.

Toch vrees ik dat met het bereiken van de kwartfinale het sprookje eindigt voor de Leeuwinnen. ZA liet al zien dat NL met snel aanvalsspel te gemakkelijk het hoofd kwijt kan raken. Pas na Jonkers ingrepen in de rust hadden ze weer rust en controle in hun spel. Die kwetsbaarheid zal Spanje ook zijn opgevallen. Toch liet ook Spanje zien bij balverlies zwak te zijn in de omschakeling. Door razendsnelle counters van Japan, die Spanje zo met 4-0 de oren waste. Vrijdag vanaf 03.00 uur zullen we zien wat de doorslag zal geven.


Hoe Andries Jonker de Oranje Leeuwinnen plezier en vertrouwen gaf: ‘Wou dat ik vaker dit soort coaches had’

Tim Hartman 09-08-23, 07:20

Een match made in heaven, zo mag het huwelijk tussen Andries Jonker en de Oranje Leeuwinnen vooralsnog worden omschreven. Na de mismatch met Mark Parsons zijn speelsters vol lof over de 60-jarige Amsterdammer. Die bracht het plezier en vertrouwen razendsnel terug bij Oranje, dat het vrijdag in de kwartfinale van het WK opneemt tegen Spanje.

Hij was als assistent van Louis van Gaal actief bij FC Barcelona en Bayern München, was eindverantwoordelijk bij onder meer VfL Wolfsburg en werkte als hoofd jeugdopleiding bij Arsenal. Toch was er bij Andries Jonker ook altijd de affiniteit met vrouwenvoetbal. In 2001 was hij eventjes interim-bondscoach bij de vrouwen en nu, ruim twintig jaar verder, zorgt hij voor een enorme opleving van het Nederlandse vrouwenelftal. Na een periode zonder spelvreugde en vertrouwen is er weer het gevoel dat Oranje de wereldtop kan bestormen.

Ja, Mark Parsons was ook ‘een lieve man’, stellen speelsters van Oranje. Toch bleek het een totale mismatch, erkende ook KNVB-directeur Jan Dirk van der Zee. Hoe anders is dat nu onder Jonker. Wie benieuwd is naar zijn band met de speelsters hoeft na het laatste fluitsignaal alleen maar even kort te observeren: een omhelzing hier, een dolletje daar of gewoon een simpel schouderklopje. Jonker als trotse vader tussen zijn kroost.

Symbolisch was ook de wissel van Daniëlle van de Donk, vlak nadat ze door haar gele kaart tegen Zuid-Afrika een schorsing had opgelopen voor de kwartfinale van aanstaande vrijdag (03.00 uur Nederlandse tijd) tegen Spanje. Een dikke knuffel en troostende woorden van Jonker volgden voor Van de Donk.

Afbeelding

Jonker troost Daniëlle van de Donk na haar wissel. Een gele kaart tegen Zuid-Afrika kost haar de kwartfinale van het WK. © AFP

Zorgzaam en betrokken, zo wordt Jonker beschreven. Het best omschreven door Kika van Es. Ze ging eerder dit jaar na een miskraam door een loodzware periode, maar werd door Jonker toch bij de voorselectie van het WK gehaald.

,,Hij is altijd eerlijk en respectvol naar mij geweest. Hij is gewoon een fijne man die vaak vraagt hoe het met je gaat. Hij is een mensenmens. En hij doet dat niet alleen bij mij. Als je als trainer iemand speciaal kan laten voelen, dan dwing je respect af en doen deze meiden alles voor je. Hij is duidelijk, er valt niet buiten de lijntjes te kleuren.’’

Daar is het toverwoord weer: duidelijkheid. Het is het eerste woord dat bij elke speelster van de tong rolt als er wordt gevraagd naar de grootste ontwikkeling onder Jonker. ,,Hij komt uit het mannenvoetbal en is daardoor héél direct. Mijn vader is precies hetzelfde, dus ik ben er gelukkig al aan gewend. Sarina (Wiegman, red.) was ook heel direct, maar nog wel iets liever’’, zegt Van de Donk, die ziet dat de Nederlandse stijl weer terug is: ,,Tactisch, de beelden, de analyses: dat is heel prettig. We misten duidelijkheid. Andries schiep die als eerste. Heel simpel: als verdediger moet je verdedigen. Helemaal terug naar de basis.’’

Tactisch overtuigde Jonker zijn speelsters van het 3-5-2-systeem met aanvallers Victoria Pelova en Esmee Brugts als wingbacks: ,,Wat een vondst’’, zei topspeelster Lieke Martens daarover. ,,Ik vind dit leuker dan als halve linksback spelen. Ik kom weer in mijn kracht. Dit is hoe ik wil spelen, zodat ik ook belangrijker kan zijn. De coach geeft houvast en vertrouwen, ik houd ervan om positiespel te spelen.’’

Positiespel en aanvallend voetbal, dat is volgens Jonker inderdaad hét recept om dit Nederlands elftal te laten presteren. ,,We blijven Nederlanders, hè’’, zei Jonker al lachend toen hij gepresenteerd werd als bondscoach. Inmiddels ziet hij hoe hij zijn gelijk krijgt: ,,Als we aanvallen zijn we top. Als we verdedigen zijn we helemaal niet zo goed, hoor.’’
AD.nl

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Zuidema » do aug 10, 2023 8:33 am

Beerenstein over de aanstaande wedstrijd tegen Spanje:
Spanje werd eerder dit WK met 4-0 verslagen door Japan, maar Beerensteyn denkt niet dat Nederland de verdedigende Japanners moet gaan kopiëren: ,,Nee, wij spelen ons eigen spel. Wij zijn Nederland en geen Japan. Wij hebben niet de kwaliteiten van Japan en Japan niet de kwaliteiten van ons. We kunnen het met onze eigen kwaliteiten Spanje ook moeilijk maken. Het wordt heel zwaar, want Spanje heeft speciale kwaliteiten, maar het wordt ook heel interessant.”
AD.nl

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Trab » do aug 10, 2023 8:48 am

Zuidema schreef:Ik vond Andries Jonker altijd een irritante, arrogante Van Gaal-kloon. Maar daar moet ik toch op terugkomen. Ja, hij heeft duidelijk heel goed naar Louis gekeken, maar hij laat op het WK ook zien dat hij geen luchtbel is. Hij heeft bij de Leeuwinnen de geest weer in de fles gekregen na het echec met zijn voorganger Parsons via een duidelijke en aanvallende 3-5-2. Die NL als gegoten zit en het beste bij ze naar boven haalt. Bovendien blijkt hij geweldig met alle speelsters om te gaan. Een mensenmens noemen ze hem. Die meiden dwepen met Jonker en dan heb je bij een damesploeg sowieso al veel gewonnen. Last but not least: Jonker ziet de media niet als de grote vijand en gaat open en relaxed met ze om. Totaal niet die schofterigheid van Louis. Wat een verademing. Wat kan je je dus vergissen in iemand.

Toch vrees ik dat met het bereiken van de kwartfinale het sprookje eindigt voor de Leeuwinnen. ZA liet al zien dat NL met snel aanvalsspel te gemakkelijk het hoofd kwijt kan raken. Pas na Jonkers ingrepen in de rust hadden ze weer rust en controle in hun spel. Die kwetsbaarheid zal Spanje ook zijn opgevallen. Toch liet ook Spanje zien bij balverlies zwak te zijn in de omschakeling. Door razendsnelle counters van Japan, die Spanje zo met 4-0 de oren waste. Vrijdag vanaf 03.00 uur zullen we zien wat de doorslag zal geven.


Hoe Andries Jonker de Oranje Leeuwinnen plezier en vertrouwen gaf: ‘Wou dat ik vaker dit soort coaches had’

Tim Hartman 09-08-23, 07:20

Een match made in heaven, zo mag het huwelijk tussen Andries Jonker en de Oranje Leeuwinnen vooralsnog worden omschreven. Na de mismatch met Mark Parsons zijn speelsters vol lof over de 60-jarige Amsterdammer. Die bracht het plezier en vertrouwen razendsnel terug bij Oranje, dat het vrijdag in de kwartfinale van het WK opneemt tegen Spanje.

Hij was als assistent van Louis van Gaal actief bij FC Barcelona en Bayern München, was eindverantwoordelijk bij onder meer VfL Wolfsburg en werkte als hoofd jeugdopleiding bij Arsenal. Toch was er bij Andries Jonker ook altijd de affiniteit met vrouwenvoetbal. In 2001 was hij eventjes interim-bondscoach bij de vrouwen en nu, ruim twintig jaar verder, zorgt hij voor een enorme opleving van het Nederlandse vrouwenelftal. Na een periode zonder spelvreugde en vertrouwen is er weer het gevoel dat Oranje de wereldtop kan bestormen.

Ja, Mark Parsons was ook ‘een lieve man’, stellen speelsters van Oranje. Toch bleek het een totale mismatch, erkende ook KNVB-directeur Jan Dirk van der Zee. Hoe anders is dat nu onder Jonker. Wie benieuwd is naar zijn band met de speelsters hoeft na het laatste fluitsignaal alleen maar even kort te observeren: een omhelzing hier, een dolletje daar of gewoon een simpel schouderklopje. Jonker als trotse vader tussen zijn kroost.

Symbolisch was ook de wissel van Daniëlle van de Donk, vlak nadat ze door haar gele kaart tegen Zuid-Afrika een schorsing had opgelopen voor de kwartfinale van aanstaande vrijdag (03.00 uur Nederlandse tijd) tegen Spanje. Een dikke knuffel en troostende woorden van Jonker volgden voor Van de Donk.

Afbeelding

Jonker troost Daniëlle van de Donk na haar wissel. Een gele kaart tegen Zuid-Afrika kost haar de kwartfinale van het WK. Afbeelding AFP

Zorgzaam en betrokken, zo wordt Jonker beschreven. Het best omschreven door Kika van Es. Ze ging eerder dit jaar na een miskraam door een loodzware periode, maar werd door Jonker toch bij de voorselectie van het WK gehaald.

,,Hij is altijd eerlijk en respectvol naar mij geweest. Hij is gewoon een fijne man die vaak vraagt hoe het met je gaat. Hij is een mensenmens. En hij doet dat niet alleen bij mij. Als je als trainer iemand speciaal kan laten voelen, dan dwing je respect af en doen deze meiden alles voor je. Hij is duidelijk, er valt niet buiten de lijntjes te kleuren.’’

Daar is het toverwoord weer: duidelijkheid. Het is het eerste woord dat bij elke speelster van de tong rolt als er wordt gevraagd naar de grootste ontwikkeling onder Jonker. ,,Hij komt uit het mannenvoetbal en is daardoor héél direct. Mijn vader is precies hetzelfde, dus ik ben er gelukkig al aan gewend. Sarina (Wiegman, red.) was ook heel direct, maar nog wel iets liever’’, zegt Van de Donk, die ziet dat de Nederlandse stijl weer terug is: ,,Tactisch, de beelden, de analyses: dat is heel prettig. We misten duidelijkheid. Andries schiep die als eerste. Heel simpel: als verdediger moet je verdedigen. Helemaal terug naar de basis.’’

Tactisch overtuigde Jonker zijn speelsters van het 3-5-2-systeem met aanvallers Victoria Pelova en Esmee Brugts als wingbacks: ,,Wat een vondst’’, zei topspeelster Lieke Martens daarover. ,,Ik vind dit leuker dan als halve linksback spelen. Ik kom weer in mijn kracht. Dit is hoe ik wil spelen, zodat ik ook belangrijker kan zijn. De coach geeft houvast en vertrouwen, ik houd ervan om positiespel te spelen.’’

Positiespel en aanvallend voetbal, dat is volgens Jonker inderdaad hét recept om dit Nederlands elftal te laten presteren. ,,We blijven Nederlanders, hè’’, zei Jonker al lachend toen hij gepresenteerd werd als bondscoach. Inmiddels ziet hij hoe hij zijn gelijk krijgt: ,,Als we aanvallen zijn we top. Als we verdedigen zijn we helemaal niet zo goed, hoor.’’
AD.nl
Haha. Ik had precies hetzelfde Zuidema. Prima analyse van je. En de 3-5-2 van Jonker is een stuk leuker om naar te kijken dan die van ome Louis. Denk ook dat Spanje te sterk zal zijn. Maar je weet maar nooit. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Oranje vrouwen

Bericht door zeux » do aug 10, 2023 9:29 am

Ik krijg het idee dat niet één ploeg er bovenuit steekt (zoals voorheen bijv US). Allemaal sterkere en minder sterke wedstrijden.

Daarmee wordt het een ‘toss up’, met de reële kans dat het mis gaat.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Zuidema » vr aug 11, 2023 2:20 am

Pffffff... Mazzel. 2x. :excited.gif:

Ook weer een geweldige redding van Van Domselaar. :biggthumpup.gif:

NL forecheckt op zich goed, maar dit vreet wel veel energie. En Spanje komt toch geregeld rap en goed combinerend bij de achterlijn. NL maakt voorin nog helemaal niks klaar met 2 aanvallers tegen 4 verdedigers. Vooral de lange ballen zijn erg slecht. Ziet er zo niet goed uit voor NL als ze niet gaan voetballen.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Zuidema » vr aug 11, 2023 2:42 am

Weer gaat Spitse in de fout achterin en een doorbraak. Dramatische wedstrijd van haar tot dusver. Hierdoor 1-0. Gelukkig buitenspel.

Dit is een 3-5-2 op zijn Van Gaals. Vergeet het dan maar.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Trab » vr aug 11, 2023 2:54 am

Zuidema schreef:Weer gaat Spitse in de fout achterin en een doorbraak. Dramatische wedstrijd van haar tot dusver. Hierdoor 1-0. Gelukkig buitenspel.

Dit is een 3-5-2 op zijn Van Gaals. Vergeet het dan maar.
Spanje veel beter idd. Het enige positieve is dat het nog 0-0 staat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Ramona » vr aug 11, 2023 3:48 am

Niet meer helaas…

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Ramona » vr aug 11, 2023 3:52 am

Hahahaaaaa.1-1 Van der Gragt!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Trab » vr aug 11, 2023 3:54 am

Ramona schreef:Hahahaaaaa.1-1 Van der Gragt!!!
Ongelooflijk haha


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie