Oranje vrouwen

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Oranje vrouwen

Bericht door zeux » za jul 23, 2022 10:19 pm

Ik zie eigenlijk heel weinig vrouwenvoetbal. Het valt me niet eens tegen. Heb het idee dat het niveau wel omhoog gaat. Al zie je nog genoeg trage reacties, matige aannames en krachteloze schoten. Maar ook best een paar aardige voorzetten en acties. Maar ja, als ze dan gaan lopen weifelen en twijfelen, verpruts je alsnog kansen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wouter
Berichten: 18709
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Wouter » za jul 23, 2022 10:48 pm

Jöhnk schreef:
za jul 23, 2022 10:11 pm
Er is toch zo’n Hollands voetbalgezegde (parafrase): als je zelf eindeloos kansen mist en niet scoort dan maakt de tegenstander hem wel. Mag daar eindelijk een streep door? Frankrijk mist honderd kansen… en kans 101 maken ze wel.
Frankrijk-Van Domselaar 1-0 na verlenging.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13746
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Jinne » za jul 23, 2022 11:18 pm

Bij die Fransen deed de vrouwelijke Chewbacca mee. Iedere keer dat ze in beeld was klonk er ook zo'n kreun uit het publiek. Waarschijnlijk is ze maar net in de 1.80 maar in vergelijking met de rest was ze een reus.

Parsons zal wel ontslagen worden. Oranje was niet veel. Alleen achterin een paar die de boel lang nog droog hielden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11933
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Zuidema » zo jul 24, 2022 7:44 am

Defensief spel steekt Oranje op EK: 'Niet het voetbal waar we zo trots op waren'

De Oranjevrouwen vinden dat ze niet goed uit de verf zijn gekomen op het EK in Engeland. Verschillende spelers stellen na de uitschakeling door Frankrijk in de kwartfinales dat de tactiek van bondscoach Mark Parsons te verdedigend is geweest.

Oranje betoverde de fans in 2017 in eigen land met sprankelend aanvallend voetbal en de eerste Europese titel in de geschiedenis. Ieder meisje wilde Lieke Martens zijn, omdat zij voortdurend haar tegenstanders op sierlijke wijze voorbij dribbelde.

Vijf jaar later, na de verloren kwartfinale tegen Frankrijk (1-0), concludeert routinier Daniëlle van de Donk dat er van dat spel weinig meer over is. "We spelen niet het mooie voetbal dat we kunnen spelen en waar we zo trots op waren. We hebben op dit EK geen goed voetbal laten zien."

Bondscoach Parsons zei bij zijn aanstelling in mei vorig jaar dat hij aanvallend voetbal wilde spelen met Oranje. Dat herhaalde hij vlak voor het EK en ook nog een dag voor de wedstrijd tegen Frankrijk. Van de Donk erkende dat Oranje dit toernooi "veel verdedigender" heeft gespeeld dan voorheen, met de groepswedstrijden tegen de zwakke zusters Portugal (3-2) en Zwitserland (4-1) als dieptepunten.

En dat terwijl Oranje met Vivianne Miedema, Martens, Jill Roord en Van de Donk over een van de beste voorhoedes op dit EK beschikt. Parsons had weliswaar de pech dat Miedema (corona) en Martens (voetblessure) al dan niet tijdelijk wegvielen met blessures, maar ook in de eerste wedstrijd tegen Zweden verdedigde Oranje meer dan het aanviel. Toen was iedereen nog beschikbaar.

"Het aanvallende spel ligt ons goed. Je moet uitgaan van eigen kracht en je niet zo snel aanpassen aan de tegenstander", aldus Van de Donk, die tijdens het EK als aanvallende middenvelder en rechtsbuiten speelde. "Voor mijn spel hebben we te verdedigend gespeeld. Ik vind het leuker om aan te vallen. Misschien hebben Mark en ik net een andere betiteling van aanvallend voetbal."

De verdedigende denkwijze van Parsons kwam ook terug in de kwartfinale tegen Frankrijk. Hij slachtofferde Roord voor Lineth Beerensteyn, terwijl Roord nog scoorde tegen Zweden. Roord bevestigde na afloop van het duel met Frankrijk dat ze op de bank begon omdat Parsons "meer energie in het verdedigen wilde leggen".

"Hij is de trainer en bepaalt, maar ik ben van mening dat we echt kans hebben als we gaan voetballen", aldus Roord, die in de rust binnen de lijnen kwam voor de onzichtbare Beerensteyn. "Kijk maar naar de tweede helft. Als we gaan voetballen, zijn we hartstikke goed. Doen we dat niet, dan krijgen we het tegen iedereen lastig."

Roord benadrukte dat niet alleen bondscoach Parsons, die ze eerder dit EK in de Volkskrant bekritiseerde vanwege zijn lange besprekingen, maar ook de spelers wat te verwijten valt. "Onze kracht is het voetballen, maar dat hebben we te weinig gedaan. Dat komt niet alleen door hem."

De grote vraag is of Parsons mag aanblijven na het teleurstellend verlopen EK met de titelverdediger. De Britse opvolger van Sarina Wiegman voldeed met een kwartfinaleplaats weliswaar aan de doelstelling van de KNVB en hij voerde ook een succesvolle verjongingskuur door, maar van een goede match lijkt geen sprake.

Op de vraag wat Van de Donk heeft geleerd van Parsons, volgde een pijnlijke stilte. "Daar ga ik eens over nadenken."
NU.nl

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Trab » zo jul 24, 2022 9:22 am

Zuidema schreef:
Defensief spel steekt Oranje op EK: 'Niet het voetbal waar we zo trots op waren'

De Oranjevrouwen vinden dat ze niet goed uit de verf zijn gekomen op het EK in Engeland. Verschillende spelers stellen na de uitschakeling door Frankrijk in de kwartfinales dat de tactiek van bondscoach Mark Parsons te verdedigend is geweest.

Oranje betoverde de fans in 2017 in eigen land met sprankelend aanvallend voetbal en de eerste Europese titel in de geschiedenis. Ieder meisje wilde Lieke Martens zijn, omdat zij voortdurend haar tegenstanders op sierlijke wijze voorbij dribbelde.

Vijf jaar later, na de verloren kwartfinale tegen Frankrijk (1-0), concludeert routinier Daniëlle van de Donk dat er van dat spel weinig meer over is. "We spelen niet het mooie voetbal dat we kunnen spelen en waar we zo trots op waren. We hebben op dit EK geen goed voetbal laten zien."

Bondscoach Parsons zei bij zijn aanstelling in mei vorig jaar dat hij aanvallend voetbal wilde spelen met Oranje. Dat herhaalde hij vlak voor het EK en ook nog een dag voor de wedstrijd tegen Frankrijk. Van de Donk erkende dat Oranje dit toernooi "veel verdedigender" heeft gespeeld dan voorheen, met de groepswedstrijden tegen de zwakke zusters Portugal (3-2) en Zwitserland (4-1) als dieptepunten.

En dat terwijl Oranje met Vivianne Miedema, Martens, Jill Roord en Van de Donk over een van de beste voorhoedes op dit EK beschikt. Parsons had weliswaar de pech dat Miedema (corona) en Martens (voetblessure) al dan niet tijdelijk wegvielen met blessures, maar ook in de eerste wedstrijd tegen Zweden verdedigde Oranje meer dan het aanviel. Toen was iedereen nog beschikbaar.

"Het aanvallende spel ligt ons goed. Je moet uitgaan van eigen kracht en je niet zo snel aanpassen aan de tegenstander", aldus Van de Donk, die tijdens het EK als aanvallende middenvelder en rechtsbuiten speelde. "Voor mijn spel hebben we te verdedigend gespeeld. Ik vind het leuker om aan te vallen. Misschien hebben Mark en ik net een andere betiteling van aanvallend voetbal."

De verdedigende denkwijze van Parsons kwam ook terug in de kwartfinale tegen Frankrijk. Hij slachtofferde Roord voor Lineth Beerensteyn, terwijl Roord nog scoorde tegen Zweden. Roord bevestigde na afloop van het duel met Frankrijk dat ze op de bank begon omdat Parsons "meer energie in het verdedigen wilde leggen".

"Hij is de trainer en bepaalt, maar ik ben van mening dat we echt kans hebben als we gaan voetballen", aldus Roord, die in de rust binnen de lijnen kwam voor de onzichtbare Beerensteyn. "Kijk maar naar de tweede helft. Als we gaan voetballen, zijn we hartstikke goed. Doen we dat niet, dan krijgen we het tegen iedereen lastig."

Roord benadrukte dat niet alleen bondscoach Parsons, die ze eerder dit EK in de Volkskrant bekritiseerde vanwege zijn lange besprekingen, maar ook de spelers wat te verwijten valt. "Onze kracht is het voetballen, maar dat hebben we te weinig gedaan. Dat komt niet alleen door hem."

De grote vraag is of Parsons mag aanblijven na het teleurstellend verlopen EK met de titelverdediger. De Britse opvolger van Sarina Wiegman voldeed met een kwartfinaleplaats weliswaar aan de doelstelling van de KNVB en hij voerde ook een succesvolle verjongingskuur door, maar van een goede match lijkt geen sprake.

Op de vraag wat Van de Donk heeft geleerd van Parsons, volgde een pijnlijke stilte. "Daar ga ik eens over nadenken."
NU.nl
Klopte niet veel van gisteren. Verdedigend spelen en alsnog 30 kansen tegen krijgen dan doe je iets niet goed. Omschakeling was om te huilen zo slecht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11933
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Zuidema » zo jul 24, 2022 9:55 am

Trab schreef:
zo jul 24, 2022 9:22 am

Klopte niet veel van gisteren. Verdedigend spelen en alsnog 30 kansen tegen krijgen dan doe je iets niet goed. Omschakeling was om te huilen zo slecht.
Ja, eens. De Françaises waren goed, maar NL kan beter. Zeker als ze niet tegen hun natuur spelen.

Ik vermoedde al dat er geen klik was tussen Parsons met zijn plannen en de selectie. Bovenstaand artikel en het veldspel gisteren en eerder bevestigen dat wel.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Trab » zo jul 24, 2022 10:49 am

Zuidema schreef:
Trab schreef:
zo jul 24, 2022 9:22 am

Klopte niet veel van gisteren. Verdedigend spelen en alsnog 30 kansen tegen krijgen dan doe je iets niet goed. Omschakeling was om te huilen zo slecht.
Ja, eens. De Françaises waren goed, maar NL kan beter. Zeker als ze niet tegen hun natuur spelen.

Ik vermoedde al dat er geen klik was tussen Parsons met zijn plannen en de selectie. Bovenstaand artikel en het veldspel gisteren en eerder bevestigen dat wel.
Ik weet niet of er geen klik was. Op zich maakte hij gewaagde keuzes door Nouwen en de luie Roord te passeren. Alleen klopte er tactisch niet veel van. In de opbouw nauwelijks afspeelmogelijkheden waardoor steeds risicovolle passes werden gegeven die telkens leidden tot balverlies en gevaarlijke omschakeling. En aanvallend werd er ook nauwelijks druk gezet waardoor de buitenspeelsters steeds achter hun man aan moesten lopen en meer als back speelden. Dan kom je zelf niet aan aanvallen toe.
Voor de toekomst zie ik het wel rooskleurig in. Domselaar, Casparijn, Pelova, Leuchter en Brugts zijn jong en talentvol. Brugts heb ik dit seizoen persoonlijk nog van dichtbij aan het werk gezien. Mijn dochter voetbalt ook en was met haar amateurclub doorgedrongen tot de 8e finales van de knvb beker. Moesten ze tegen PSV spelen. Echt een geweldige speelster die Brugts. Een beetje de vrouwelijke Zyiech met haar indraaiende steekballen over de laatste linie. En pas 18 jaar!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Oranje vrouwen

Bericht door zeux » zo jul 24, 2022 11:25 am

Trab schreef:
zo jul 24, 2022 10:49 am
Brugts heb ik dit seizoen persoonlijk nog van dichtbij aan het werk gezien. Mijn dochter voetbalt ook en was met haar amateurclub doorgedrongen tot de 8e finales van de knvb beker. Moesten ze tegen PSV spelen. Echt een geweldige speelster die Brugts. Een beetje de vrouwelijke Zyiech met haar indraaiende steekballen over de laatste linie. En pas 18 jaar!
Ja, die potentie van voorzetten van Brugts viel mij ook op ja.

Heb het idee dat er nog een steile leercurve in het vrouwenvoetbal zit. Met de professionalisering, de grotere aandacht (alles live dit keer op NL tv) en dus meer geld/salarissen, zal het niveau ook omhoog gaan. Twintig jaar geleden nam alleen de VS (en misschien Noorwegen en Duitsland) het een beetje serieus, nu wordt de top breder.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34394
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Ramona » zo jul 24, 2022 5:57 pm

Hè, hè...! Het inzicht begint te komen... :biggthumpup.gif:


:excited.gif: :666.gif: :smallgrin.gif:

Wouter
Berichten: 18709
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Wouter » zo jul 24, 2022 7:11 pm

Daphne van Domselaar mag wel keeper van het herenteam van Vitesse worden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58781
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Oranje vrouwen

Bericht door 999 » ma jul 25, 2022 1:23 pm

Leeuwinnen in drijfzand
EURO 2022 Mismatch met Parsons niet enige zorg na roemloze uitschakeling titelverdediger
ROTHERHAM De vroegtijdige uitschakeling van titelverdediger Oranje kondigde zich al een poosje aan. Het spel was te mager en de tegenslagen waren te groot. Maar wat nu? Duidelijk is dat bondscoach Mark Parsons en zijn spelers niet bepaald op één lijn zitten. „Wat ik van deze trainer heb geleerd? Daar ga ik over nadenken…”, waren de veelzeggende laatste woorden van Daniëlle van de Donk, voordat ze na de catastrofe tegen Frankrijk (1-0) de donkere Engelse nacht indook om de bus op te zoeken.

Natuurlijk, Parsons heeft flink wat tegenspoed voor zijn kiezen gekregen sinds hij een jaar geleden begon. Telkens, ook dit EK weer, vielen belangrijke spelers weg. Dat de KNVB in de zoektocht naar de opvolger van de succesvolle Wiegman continu riep een ’Sarina Plus’ te willen aanstellen, hielp ook al niet mee. Parsons slaagde misschien in de VS, hij kwam ons land binnen zonder het juiste diploma en op parttime-basis. En dan miste hij in oktober door problemen rond een vlucht ook nog de start van een trainingskamp.

In de Verenigde Staten pakte de 35-jarige Brit met de Portland Thorns zes titels in zes jaar. Niet voor niets werd hij groots uitgezwaaid door de fans van de club. ’MarkPar vaarwel’, viel te lezen op een gigantisch spandoek. Inmiddels moet Parsons alweer voorzichtig vrezen voor een volgend afscheid. Hij heeft een contract tot het WK 2023, maar een ticket voor dat toernooi is nog niet binnen. Begin september wacht het cruciale kwalificatieduel met IJsland. Als dat onverhoopt verkeerd afloopt, is de positie van de bondscoach onhoudbaar.

Er zit sowieso iets fundamenteels fout bij Oranje. De praatgrage Parsons is oprecht een aardige man, dat zeggen de spelers ook, maar met zijn Amerikaanse aanpak heeft hij de juiste snaar nog niet weten te raken. Containerbegrippen als ’high energy’, ’spirit’ en ’togetherness’ gaan het ene oor in en het andere oor uit, terwijl de spelers soms gewoon concreet willen horen waar ze aan toe zijn. Als trainer is het belangrijk om te klikken met je spelers, maar – en dat is de eerste les bij de cursus pupillentrainer – je moet vooral worden gerespecteerd om je kwaliteiten.

Dat is bij Parsons (nog) niet bepaald het geval. Waar hij predikt een aanvallende trainer te zijn, overlaadt hij zijn ploeg keer op keer met defensieve opdrachten. Neem het EK-duel met Zwitserland, de nummer 20 (!) van de wereld, toen hij per se Lia Wälti aan banden wilde leggen en zijn team daarop aanpaste. Daarbij ging hij voorbij aan het feit dat de aanval juist de beste verdediging is voor dit Oranje. Met Lieke Martens, Vivianne Miedema, Jill Roord en Van de Donk, spelers van Europese topclubs, heb je goud in handen. Zij verpieterden dit toernooi echter rond de middenlijn.

„Op de een of andere manier speelden we niet het mooie voetbal waar we zo trots op waren”, treurde Van de Donk. „Het leek alsof we bang of nerveus waren. Aanvallen en druk zetten ligt ons goed, maar we hebben nu een andere tactiek. Of die té verdedigend is? Voor mijn spel wel. Ik vind aanvallend voetbal leuker.” Of het merkwaardig is dat Parsons steeds roept dat hij attractief wil spelen, maar het niet doet? „Misschien hebben we een iets andere kijk op aanvallend voetbal.”

Het was tegen Frankrijk opvallend dat Roord op de bank begon. Juist nu haar maatje Vivianne Miedema na een coronabesmetting weer kon starten. De twee vormen al sinds de jeugd een koninginnenkoppel en weten elkaar altijd blindelings te vinden, iets wat na de invalbeurt van de middenvelder ook weer terug was te zien. Parsons had gezien de Franse overmacht alle geluk van de wereld dat het met rust nog 0-0 stond, anders was het inbrengen van Roord sowieso te laat geweest en had het nooit tot een verlenging gekomen. De trainer mocht ook verdediger Stefanie van der Gragt en doelvrouw Daphne van Domselaar op zijn blote knieën danken. De twee onderscheidden zich met enkele fabelachtige momenten.

Critici stellen dat Oranje beter af is zonder Parsons. „Dat is niet aan mij om te beslissen”, verklaarde Van de Donk. „We zien het wel. Als Mark onze trainer blijft, heb ik goede hoop. Van elke trainer leer je iets”, al kon ze haar antwoord dus niet concretiseren. „Als we gaan voetballen, zijn we hartstikke goed. Als we dat niet doen, krijgen we het tegen iedereen lastig”, concludeerde Roord.

Niet alleen de bondscoach, maar ook de KNVB moet zich achter de oren krabben. Door de trainer geen concreet doel te stellen – het proces is momenteel leidend – lijkt het alsof de bond de situatie rond het water makende vlaggenschip op zijn beloop laat. Oranje was het slechts aan zijn stand verplicht om de kwartfinale te halen, vond men in Zeist. Natuurlijk wordt er momenteel doorgeselecteerd, maar de ambitie spat er ondertussen niet echt vanaf.

De EK-uitschakeling en de moeilijkheden op weg richting het WK 2023 zijn momenteel niet de enige zorg. Oranje holt op meerdere vlakken achter de feiten aan. Met name de atletische achterstand ten opzichte van spelers van toplanden wordt groter. Met het overboord gooien van het vertrouwde positiespel werd dat probleem alleen maar uitvergroot. En dan treden komend seizoen ook nog eens twee nieuwe teams toe tot de internationaal gezien toch al zwakke Vrouwen Eredivisie, waardoor het niveau in de breedte alleen maar zal dalen. Het is iets dat ons voetbal in de toekomst nog veel dieper kan raken dan de huidige moeilijkheden rond de Leeuwinnen.
Heel Europa nu gek van keepster Van Domselaar
Daphne van Domselaar heeft een uitstekende indruk achtergelaten op het EK.

FOTO GETTY IMAGES

ROTHERHAM Hoewel de Oranje Leeuwinnen met de staart tussen de benen afdropen in Engeland, waren er ook enkele lichtpuntjes te ontwaren dit EK. Zo toonden jonkies Victoria Pelova (23), Kerstin Casparij, Marisa Olislagers en Romée Leuchter (allen 21) en Esmee Brugts (18) hun potentieel. Daphne van Domselaar (22) was de grootste uitblinker. De doelvrouw veroverde met haar puike optredens de harten van de Europese voetbalfans. Het wordt voor Sari van Veenendaal, die vanaf de tribune geblesseerd toekeek, een hels karwei om haar vervanger weer uit de basis te verdrijven.

Van Domselaar beschikt bij FC Twente over een nog één jaar doorlopend contract, maar het kan niet anders of de club krijgt deze zomer meerdere belletjes van Europese topclubs. Allemaal hebben ze haar naam op hun lijstjes staan. Keeperstalenten als DvD haar zijn schaars in het huidige vrouwenvoetbal. Of ze zou toehappen nadat ze eerder bewust voor een jaar bijtekende om verder te rijpen in de Vrouwen Eredivisie? „Het ligt sowieso aan de club. Ik lig nog een jaar vast, maar ik ben op dit moment nog helemaal niet met dit soort dingen bezig, joh”, aldus Van Domselaar, die tegen Frankrijk haar doel lang schoonhield met enkele miraculeuze reddingen. In de twaalfde minuut van de verlenging had ze voor het eerst geen antwoord toen Eve Périsset vanaf elf meter raak schoot na een overtreding van Dominique Janssen.

Ook Stefanie van der Gragt viel in Engeland in positieve zin op. De centrumverdediger moest deze zomer vertrekken bij Ajax, maar lijkt de clubs nu voor het uitkiezen te hebben. In de poulefase was ze direct betrokken bij twee doelpunten en tegen Frankrijk voorkwam ze twee zekere tegentreffers. „Gelukkig stond ik op het goede moment op de goede plek”, bleef ze bescheiden onder haar belangrijke ’reddingen’. „Ik heb geen idee wat ik na dit EK ga doen. Ik wacht het rustig af. Eerst moet ik deze uitschakeling verwerken.”
Miedema: ’Ik heb me heel slecht gevoeld’
Vivianne Miedema

ROTHERHAM Volledig afgemat en als allerlaatste Oranje-speler verscheen aanvoerder Vivianne Miedema in de mixed zone. De van corona herstelde topspits had twee uur lang alles gegeven wat ze in zich had, maar het was niet genoeg: 0-1. „Ik ben gewoon leeg. Ik wil naar huis”, stamelde ze.

„Het is zonde. Ik denk dat we bij vlagen vooral goed hebben verdedigd. Het is jammer dat er niet een momentje kwam”, aldus de aanvoerder, die eruitzag alsof ze het liefst wilde neerploffen op een comfortabele bank om er niet meer vanaf te komen.

„Mijn hele toernooi was gewoon kut”, blikte ze terug op de corona-rollercoaster waarin ze terecht was gekomen. „Ik weet ook niet hoe ik vandaag 120 minuten op het veld heb gestaan. Ik heb me heel slecht gevoeld. Anders had ik sowieso niet gaan testen en was ik wel eerder terug geweest. Voetballend was het misschien niet top, maar volgens mij mag ik heel trots zijn dat ik in ieder geval wat aan het team heb kunnen geven.”
De T.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11933
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Zuidema » do jul 28, 2022 8:56 am

Oh jee. Engeland-Duitsland zondag in de EK-finale...

Don't mention the war! :zuidema.gif:

https://www.youtube.com/watch?v=yfl6Lu3xQW0

Wouter
Berichten: 18709
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Wouter » do jul 28, 2022 11:30 pm

Dat verbod geldt nu alleen nog in Rusland.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Frank » vr jul 29, 2022 4:16 pm

Sari van Veenendaal is gestopt met voetballen.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Trab » vr jul 29, 2022 4:21 pm

Frank schreef:Sari van Veenendaal is gestopt met voetballen.
Thank god


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11933
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Zuidema » vr jul 29, 2022 6:30 pm

Frank schreef:
vr jul 29, 2022 4:16 pm
Sari van Veenendaal is gestopt met voetballen.
Was ze daarmee begonnen dan? :666.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34394
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Ramona » vr jul 29, 2022 10:42 pm

Iets meer respect is echt wel op z'n plaats, heren! :excited.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11933
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Zuidema » vr jul 29, 2022 10:56 pm

Ramona schreef:
vr jul 29, 2022 10:42 pm
Iets meer respect is echt wel op z'n plaats, heren! :excited.gif:
Tuurlijk. Als ballentegenhoudster had ze een grote bijdrage in de EK-titel en de zilveren plak op het WK. Maar dat voetballen van haar heb ik kennelijk gemist. Nou ja, toch sterk van Sari dat ze er zelf een streep onder zet. Haar keeperswerk was immers al een tijdje zwaar onder de maat. Mooi afscheid geven en verder met de veelbelovende Van Domselaar.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34394
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Ramona » za jul 30, 2022 7:04 am

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34394
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Ramona » zo jul 31, 2022 4:52 pm

Wie gaat winnen, Engeland of Duitsland…?
Ik ben voor beiden.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13746
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Jinne » zo jul 31, 2022 4:55 pm

Je moet wel kiezen. Ook al zijn het beide vrouwen teams. :1evil.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34394
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Ramona » zo jul 31, 2022 6:05 pm

:))

Uh… en volgens jou?

Vooruit; omdat ik Sarina zo ontzettend cool en goed vind! Engeland wint.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11933
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Zuidema » zo jul 31, 2022 6:19 pm

Mooie! :biggthumpup.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Cruijff » zo jul 31, 2022 6:58 pm

Het wordt verlengen bij de EK finale tussen de sperma emmers.


(Sorry, nu word ik waarschijnlijk geroyeerd of berispt door mijn vereniging)
Wel vervelend. Wat zal de commentator na afloop zeggen? "Ze flikt het weer! Sarina is een tovenaar!" Of "zijn die Engelsen er toch ingetuind!" ?

columbus
Berichten: 5334
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Oranje vrouwen

Bericht door columbus » zo jul 31, 2022 7:04 pm

Ik vind de Duitse meiden echt veel beter. (Zie alleen de 2e helft). Het niveau van deze dames ligt wel hoger dan de Nederlandse dames, toch?

Plaats reactie