Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » ma sep 07, 2015 8:20 am

Yopi schreef:Mij valt vooral op dat de meeste spelers oerstom zijn. Generatie Masterplan. Zelf nadenken ho maar.
Balletje rondschuiven in laag tempo, denken in balbezit en geen enkele urgentie in het spel. Lui voetbal uit stand.

Grootste probleem is trouwens de bondscoach. Je kunt met vrijwel hetzelfde materiaal ook 3e op een WK worden. Neem die 1-0, hoe vaak kwam De Vrij tijdens het WK in zo'n situ terecht, dat ie moest doordekken tot aan de middenlijn? Juist, 0 keer. Er stond een schild voor de afweer, dat zulke situaties afving. En Blind had ook blijkbaar geen ervaren, bewezen trainer naast zich nodig. Zoals ie vechter Nigel in 2 do or die wedstrijden niet nodig had.

Ik hoorde die ignorante, arrogante Blind het na afloop vooral over 'je' hebben. Hij is dus eigenlijk slachtoffer van z'n eigen spelers. Die hij zelf opstelde. 'Opvallend' genoeg kreeg speler Daley Blind geen veeg uit de pan.

Die interviews met Blind van de voorbije weken nog eens nalezen: 80% kans op directe kwalificatie; wanneer je maar één punt tegen concurrenten pakt dan weet je dat mechanismen in werking treden (over Hiddink); ik ben er klaar voor. :smallgrin.gif:

Dus weer een ambacht van Blind dat in een ongeluk eindigt. Dat zal vrijwel geen mens verbazen. Het mannetje heeft nog wel een contract tot 2018. Da's wel een probleempje voor Zeist. RvC van de KNVB zal hem en Oostveen weg moeten sturen.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Le T. » ma sep 07, 2015 8:31 am

Het gevaar kwam vooral van de ouderen
Narsingh, dat is gewoon niet om aan te zien. Memphis is dreigend, maar zo vrijblijvend, alsof hij op straat een beetje pielt met jongens uit de buurt. Het gevaar kwam vooral van de ouderen, die binnenkort mogelijk afzwaaien als international. Van Persie was tot de rust goed in de combinatie, Sneijder schoot een paar keer aardig. Maar zij zijn geen schim meer van de toppers van pakweg vijf jaar geleden.
En twee jaar geleden, toen kwalificatie nog met vlag en wimpel werd behaald, Robben er vaak niet bij was en Sneijder afwezig wegens gewichtsproblemen? Het gevaar kwam niet van de ouderen, het gevaar kwam van de oudere Van Persie. Sneijder schoot niet een paar keer aardig, Sneijder kreeg een grotere opgelegde kans dan Narsingh, en hoefde alleen maar in een van beide hoeken te schieten. Hij schoot recht op de keeper af en nog vrij slap ook. Maar laten we het vooral over de misser van Narsingh hebben en niet over die van Sneijder die de bal steeds voor zijn goede been probeerde te leggen terwijl er een verdediger tussen zat of gevaarloos schoot. Nee, nu is het de oudere generatie als geheel, stel je voor dat je zou moeten schrijven dat Van Persie wel een snars uitmaakte en Sneijder gewoon heel zwak speelde?
Yopi schreef: @Zeux: daarom had hij niet aangesteld mogen worden. Voor zo'n benoeming is een zeker draagvlak nodig onder de supporters.
Ach kom op. Het gros van de supporters die er enigzins kijk op hebben claimt dat het Nederlands elftal ze niets interesseert, en degenen die zeggen dat ze supporter zijn houden niet van voetbal maar van carnaval. Die blaten de onzin van de media na die vooral heel graag vriendjes blijven met bepaalde spelers. Dit NL11 is juist het product van draagvlakzoekerij. Als bekwame mensen hun werk goed doen heb je geen draagvlak nodig, maar komt dat vanzelf wel.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Monkey Tonk » ma sep 07, 2015 8:36 am

Cruijff geeft, tussen de kritiek op Oranje, zowaar een verkapt compliment aan van Gaal:
"Dan de opbouw. Zo werd er tegen IJsland, vooral in de beginfase, te vaak breed in plaats van diep gespeeld. Verder verbaas ik me iedere keer opnieuw hoe weinig Nederlandse voetballers nog een goede inspeelpass geven. Ze spelen te vaak iemand aan, maar nooit iemand uit. Dat is echt een wereld van verschil.

Daardoor is de balsnelheid ook een probleem. Terwijl het zo simpel is. Door de bal vóór iemand te plaatsen, moet de persoon in kwestie in beweging zijn. Ik vind het onthutsend om te zien hoe weinig spelers van het Nederlands elftal dat beheersen.

Wie het wel uitstekend doet is Daley Blind. Het is opvallend hoe hij zich na een jaar bij Manchester United verbeterd heeft. Zijn inspeelpass is nu ideaal. Zowel qua snelheid als qua richting. Een goed bewijs waartoe een hogere trainingsintensiteit kan leiden.

Want voor de goede orde, alles wat ik hierboven aangegeven heb, is trainbaar. Op ieder niveau. Het simpele feit dat we er op zoveel tactische en technische basisonderdelen zo slecht voorstaan, heeft veel met trainen te maken. En dat geeft te denken."
http://cruyff.com/asp/ned/mijnmening.as ... iet_zo.inc

Maw bij Ajax was zijn inspeelpass nog niet ideaal, maar nu wel. De gebrekkige training gaat blijkbaar niet geheel aan FdB voorbij...

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Alexander » ma sep 07, 2015 8:56 am

Viel me ook op. Daley speelde de bal vaak perfect en op het juiste tempo in. Lijkt goed uit te komen op 4, zeker als er ook nog eens een echte cv naast zich staat in plaats van meisje Bruma.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Yopi » ma sep 07, 2015 8:59 am

Cruijff steekt dus indirect LvG een veer in zijn reet en bekritiseert De Boer. :666.gif:
Daley heeft altijd een redelijke trap gehad. Jammer dat hij zo traag is (volgens LVG net zo traag als hijzelf was, dan weet je het wel) en zo slap in de duels.
Le T. schreef:Ach kom op. Het gros van de supporters die er enigzins kijk op hebben claimt dat het Nederlands elftal ze niets interesseert, en degenen die zeggen dat ze supporter zijn houden niet van voetbal maar van carnaval. Die blaten de onzin van de media na die vooral heel graag vriendjes blijven met bepaalde spelers. Dit NL11 is juist het product van draagvlakzoekerij. Als bekwame mensen hun werk goed doen heb je geen draagvlak nodig, maar komt dat vanzelf wel.
Oranje ís van de supporters. Het is geen wetenschap.

De huidige bondscoach zit er juist op basis van vriendjespolitiek. Zijn CV gaf geen aanleiding tot zijn benoeming.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Baseman » ma sep 07, 2015 9:09 am

Bruma was beide wedstrijden de beste verdediger (tegen IJsland veruit, tegen Turkije gedeeld met Riedewald), maar wordt hier constant volledig met de grond gelijk gemaakt. Veelzeggend.

Wat betreft Blind senior, die snapt er echt niets van.
Een onlogische selectie, vreemde opstellingen en slechte wissels...drama.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Alexander » ma sep 07, 2015 9:12 am

Bruma was gisteren zeker niet de slechtste. Won aardig wat persoonlijke duels en voelde in ieder geval als een man. Maar staat bij goal 1 en 2 natuurlijk wel totaal verkeerd.

Bruma was natuurlijk wel 2 klasse beter dan de totaal gehypte de Vrij. Die speelt in Italië, dus is zogenaamd een dragende speler.

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Lionel » ma sep 07, 2015 9:16 am

Blind speelde als verdediger echt goed. Riedewald is een topper.

Bruma is brandhout hoor. Kan er niks van. Wat hij en De Vrij deden bij de eerste goal.... :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » ma sep 07, 2015 9:17 am

Le T. schreef:
Yopi schreef: @Zeux: daarom had hij niet aangesteld mogen worden. Voor zo'n benoeming is een zeker draagvlak nodig onder de supporters.
Ach kom op.
Die supporters, dat interesseert idd geen ene ruk. Dat Thialf-publiek komt niet om naar het voetbal te kijken dat Oranje speelt.

Iemand die wat verder kijkt dan "Danny Blind won als aanvoerder met Ajax de UEFA Cup en de CL, dus zal ie er wel heel veel verstand van hebben", daar moest de KNVB blijkbaar niets van hebben. Ze oogsten wat ze zaaiden.

Er was echt wel iemand te vinden geweest, die uit deze 2 wedstrijden minimaal 4 punten hadden gepeurd. Organisatie neerzetten, nul houden en een fel, weerbaar team goed geprepareerd het veld insturen. Ik las net bij de bakker effe de Metro. In z'n column legt ene Jeroen Haverkort de vinger op de zere plek.

Blind maakt het bonter dan bont. Bonter dan Hiddink, bonter dan Bassie destijds. En hij wast z'n handen ook nog eens in onschuld en maait spelers die hij zelf ten onrechte opstelt neer. :kots:

Maar Blind is sluw, geen domme jongen. Er wordt nu door Oostveen ongetwijfeld een nationale discussie ontketend v.w.b. de staat van het NL voetbal. Dit om het falen van bondscoach en - voorzitter te maskeren en het probleem elders te leggen. Nou is er een hoop mis met het NL voetbal (door JC al jarenlang geaccentueerd, maar die wordt voor melaats versleten), maar met LVG of voor mijn part Stevens, FdB, Foppe of Co had Oranje echt wel een paar resultaten geboekt tegen IJsland en Turkije.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » ma sep 07, 2015 9:19 am

Baseman schreef:Bruma was beide wedstrijden de beste verdediger (tegen IJsland veruit, tegen Turkije gedeeld met Riedewald), maar wordt hier constant volledig met de grond gelijk gemaakt. Veelzeggend.
Wat stond ie voorafgaand aan de 2-0 te doen? De cornervlag dekken? :confused.gif:

Bij de 1-0 dekt De Vrij door. Dan lijkt me dat Bruma hem rugdekking moet geven.

Veelzeggend dat jij niet verder komt dan een absolute waarheid als: 'Bruma was beide wedstrijden de beste verdediger'. Dat is toch geen serieuze vorm van analyse?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33480
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » ma sep 07, 2015 9:21 am

Volgens mij heb je al eerder een keer wat geschreven over de 'cultuuromslag' in Duitsland jaar of tien geleden Wimpey, maar wat was de kern daarvan ook alweer? En zou het in NL toepasbaar zijn?

Zoals ik ook benieuwd ben hoe ze het in België hebben aangepakt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Baseman » ma sep 07, 2015 9:29 am

wimpey schreef:Veelzeggend dat jij niet verder komt dan een absolute waarheid als: 'Bruma was beide wedstrijden de beste verdediger'. Dat is toch geen serieuze vorm van analyse?
Oh mijn nederige excuses, ik zal me voortaan afzijdig houden en de geweldige en diepgaande analyses als: meisje Bruma, brandhout Bruma, foutenfestival Bruma, Bruma is Bruma, allerbelabberste Bruma, wonder verdediger Bruma, schrikbarende Bruma, matige Bruma, niets op een EK te zoekende Bruma en :smallgrin.gif: Bruma aan jullie overlaten...

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » ma sep 07, 2015 9:37 am

zeux schreef:Volgens mij heb je al eerder een keer wat geschreven over de 'cultuuromslag' in Duitsland jaar of tien geleden Wimpey, maar wat was de kern daarvan ook alweer? En zou het in NL toepasbaar zijn?
Zou met de zoekfunctie te vinden moeten zijn. Maar: meer regionale talentencentra, waar talent vaker traint onder gekwalificeerde (vanuit de bond gediplomeerde) trainers. Daarnaast hebben ze de approach van het spel omgegooid: meer met de bal, minder 'Tartanbahn'. Atletisch waren en zijn die krengen sowieso teutonisch goed, maar i.p.v. in de duels gingen ze het meer in pressing zoeken. Afg. vrijdag waren ze tegen Polen weer goed. Oranje zou trouwens ook keihard hebben verloren van Polen. Da's ook een prima elftal.

Deze zgn. generatiewissel is er trouwens aan de haren bijgetrokken he. Das ist pcs. de discussie die de KNVB en Blind willen horen. Om van eigen falen af te leiden. Krijgt Cruijff nu de credits voor zijn jarenlange kritiek op trainers en opleiding? :smallgrin.gif:

Geen mens maakt mij wijs dat een ervaren trainer, dus iemand die weet wat ie doet, geen 4 of 6 punten had kunnen pakken in de afgelopen dagen. Die 0 punten zegt veel meer over de trainer, dan over het materiaal van Oranje.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » ma sep 07, 2015 9:42 am

Baseman schreef: Oh mijn nederige excuses, ik zal me voortaan afzijdig houden en de geweldige en diepgaande analyses als: meisje Bruma, brandhout Bruma, foutenfestival Bruma, Bruma is Bruma, allerbelabberste Bruma, wonder verdediger Bruma, schrikbarende Bruma, matige Bruma, niets op een EK te zoekende Bruma en :smallgrin.gif: Bruma aan jullie overlaten...
Ik voel me niet aangesproken, want zo heb ik me niet over Bruma uitgelaten. Wel faalde ook Bruma. Bij de Turkse goals stond hij in no man's land.

Maar ik neem het jonge spelers als Bruma en Klaassen niet zo kwalijk. Wanneer ze door een prut-trainer niet geinstrueerd en geprepareerd worden, dan gaat het mis. Ik neem VDW en BMI ook weinig kwalijk. Dat zijn historisch gezien domme spelers. Stel ze op en je hebt kans dat ze domme dingen gaan doen. Lijkt me een abc-tje.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Yopi » ma sep 07, 2015 9:42 am

Inderdaad, zeg. Natuurlijk is de opleiding verwaarloosd, en natuurlijk is Nederland op dat punt ingehaald door tal van landen. Toch is dat nog steeds geen reden om te verliezen van IJsland of Turkije. Derde worden in deze matige groep, dat moet ook met de huidige spelers kunnen.

KNVB komt in een spagaat: de opleiding de schuld geven zonder toe te geven dat Cruijff gelijk heeft. :smallgrin.gif:

Veel van wat ze in andere landen goed (beter) doen zie je al terug bij de jeugdopleiding van Ajax. Maar vooral blijven hakken op Cruijff en Jonk, hoor. :hypocrite.gif:

Brandhout Bruma, dat vind ik wel een goeie. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door InnerHarbour » ma sep 07, 2015 9:58 am

OMG laten we er vooral een Cruijff topic van maken. :excited.gif:
YNWA

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Lionel » ma sep 07, 2015 10:07 am

Baseman schreef:
wimpey schreef:Veelzeggend dat jij niet verder komt dan een absolute waarheid als: 'Bruma was beide wedstrijden de beste verdediger'. Dat is toch geen serieuze vorm van analyse?
Oh mijn nederige excuses, ik zal me voortaan afzijdig houden en de geweldige en diepgaande analyses als: meisje Bruma, brandhout Bruma, foutenfestival Bruma, Bruma is Bruma, allerbelabberste Bruma, wonder verdediger Bruma, schrikbarende Bruma, matige Bruma, niets op een EK te zoekende Bruma en :smallgrin.gif: Bruma aan jullie overlaten...
Hij was toch ook gewoon slecht? Net als Klaassen overigens. Die speelde weer eens verstoppertje.

Bazoer op de plek van Klaassen en AEG op de plek van Narsingh had al gescheeld.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33480
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » ma sep 07, 2015 10:08 am

wimpey schreef:
Deze zgn. generatiewissel is er trouwens aan de haren bijgetrokken he.
Volgens mij is die een gegeven als - min of meer tegelijkertijd - een grotere groep spelers (Van Persie-Robben-Huntelaar-Sneijder-VdVaart) 'vervangen' moet worden.

En als ik het mij goed herinner, was dat ook de aanleiding in Duitsland, ergens rond 2006?

Dank verder voor je verhaal.

(volgens mij richt de kritiek op Cruijff zich op de manier waarop hij het organiseert en de 'bedrijfscultuur' die daardoor ontstaat, niet op de 'techniek' - al vlot het ook bij zijn versie van de jeugdopleiding ook allemaal minder dan je zou hopen/verwachten).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » ma sep 07, 2015 10:17 am

Yopi schreef: KNVB komt in een spagaat: de opleiding de schuld geven zonder toe te geven dat Cruijff gelijk heeft. :smallgrin.gif:
Het AD zal weer overuren gaan maken en Hiddink zal wel weer een kar stront over zich heen krijgen.

Danny Blind is nu trouwens officieel de Nederlandse Lothar Matthäus. Aan 'Der Loddar' brandt geen club in Duitsland z'n vingers, laat staan de bond. Incompetente egomanen moet je ver van een voetbalveld houden, dat was de KNVB effe ontgaan. Net zoals de coins van het EK ze zullen ontgaan. :smallgrin.gif:

Oostveen out, Blind + staf out. Of ze in Zeist nou willen of niet, ze zullen in Duitsland, Belgie, CH moeten leren hoe je kids klaarstoomt voor modern voetbal. Masterplan door de shredder dus. Dan een inventarisatie maken van de aanwas van talent richting WK 2018. Afhankelijk van die analyse stel je een bondscoach voor de korte termijn of de langere termijn aan.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Baseman » ma sep 07, 2015 10:23 am

wimpey schreef:Ik voel me niet aangesproken, want zo heb ik me niet over Bruma uitgelaten.
Maar ik ben de enige die door jou aangesproken wordt, de rest mag blijkbaar roepen wat ze willen.
Waarom eigenlijk?
Wel faalde ook Bruma. Bij de Turkse goals stond hij in no man's land.
Dus het is Bruma zijn schuld dat Arda op zijn gemakje de pass kan geven, dat vervolgens De Vrij een duel verliest wat hij niet mag verliezen en er daarna ook nog voor kiest om achter zijn man aan te kopen ipv de overtreding te maken?
Ja Bruma had zich (achteraf) centraler kunnen opstellen, maar hij is zeker niet verantwoordelijk voor die goal.

Bij de 2e goal valt hem echt helemaal niets te verwijten, Blind en Cillessen gaan daar hopeloos in de fout. Bruma stond toen 'gewoon' bij zijn man, zoals hij de hele wedstrijd zijn man onder controle had. Alsof Bruma degene is die iedereen maar even moet gaan redden zodra ze ontzettend domme fouten maken...

Daarbij viel hij tegen IJsland uitstekend in.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Mano » ma sep 07, 2015 10:39 am

Dit waren 2 schreinend slechte wedstrijden. Vol met persoonlijke fouten en slechte keuzes.
van spelers en coach.

Met op 1. BMI en zijn elleboog. kansloze actie
Op 2. Blind en zijn wissels (zowel tegen IJsland als Turkije) Wat bezielt je???
op 3. vd Wiel in zijn geheel

En dan laat ik de rest even met rust maar was ook niets.

Oh, Klaassen was ook onthutsend slecht. Ik zag een bekend patroon, die bij Ajax schering en inslag is.
Pas bewegen als de bal er is. Voor Klaassen die het spel zo goed schijnt te lezen, anticipeert hij erg weinig op inspeelpasses. Dan is hij de 3de man en staat hij te kijken ipv diep te gaan zodat de speler de bal gelijk mee kan geven.
tegen turkije , zag ik hem meerdere malen kijken ipv doen.



Stel je toch eens voor als de 'oudjes' stoppen? :excited.gif:
Wat hebben we dan een gruwelijk slecht team...
ruk verdediging, creatieloos middenveld en een niet scorende aanval. :blackcat.gif:

Met dit elftal moet je altijd 5-3-2 spelen wil je geen goal tegen krijgen maar als je moet winnen is dat niet heel handig
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Yopi » ma sep 07, 2015 10:42 am

zeux schreef: (volgens mij richt de kritiek op Cruijff zich op de manier waarop hij het organiseert en de 'bedrijfscultuur' die daardoor ontstaat, niet op de 'techniek' - al vlot het ook bij zijn versie van de jeugdopleiding ook allemaal minder dan je zou hopen/verwachten).
Hoezo?

Een belangrijke factor is het vergroten van de balvaardigheid. Daarmee begin je bij de jongste jeugd. Kinderen moeten vlieguren maken. Balcontacten verzamelen. Bij de jongens die nu in de bovenbouw zitten kun je repareren, maar optimaal wordt het niet meer. In Frankrijk, Duitsland, België wordt meer getraind. Dat zie je. Spelers zijn balvaardiger, waardoor ze over de bal kunnen kijken en sneller kunnen handelen. Veel Nederlandse spelers raken in de war als het tempo hoog ligt.

Even geduld hebben, dus. Optimale resultaten krijg je pas na een jaar of tien. Jammer maar waar.

Eerste stap naar verbetering is dat wordt onderkend waar het probleem zit. En dus niet wordt gezegd: de spelers moeten harder lopen, beter hun best doen, ze hebben geen winnaarsmentaliteit, blabla. Daar zit het niet in. Die jongens willen best maar kunnen niet beter.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door InnerHarbour » ma sep 07, 2015 10:54 am

Mano schreef:Met dit elftal moet je altijd 5-3-2 spelen wil je geen goal tegen krijgen maar als je moet winnen is dat niet heel handig
Tegen de Turken was het niet nodig om te winnen, je mocht alleen niet verliezen. Nederland heeft op dit moment een bondscoach die voor de wedstrijd al roept dat 'we' niet op resultaat kunnen spelen. Pardon, me dunkt dat Lowietje met zijn Catenaccio op het vorige WK bewezen heeft dat 'we' dat prima beheersen. Danny Blind was er notabene zelf bij maar nu roepen dat 'we' niet op resultaat kunnen spelen. :confused.gif:

Ik blijf het zeggen, de familie Blind was niks, is niks en zal nooit wat worden.
YNWA

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » ma sep 07, 2015 10:57 am

Baseman schreef: Bij de 2e goal valt hem echt helemaal niets te verwijten,
Hij stond de hoekvlag te dekken! Maar hij is een psv-er, dus is een onbevooroordeelde discussie met jou bij voorbaat onmogelijk.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33480
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » ma sep 07, 2015 11:02 am

Yopi schreef:
Even geduld hebben, dus. Optimale resultaten krijg je pas na een jaar of tien. Jammer maar waar.
De beoogde vijf jaar is niet gehaald, dus dan maar tien er van maken (en dan wordt het vervolgens vijftien en de ultieme oplossing is dat het probleem alleen bij aanvang in embryonale staat is op te lossen)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie