KNVB gaat langer door met Van Oostveen

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Plaats reactie
Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

KNVB gaat langer door met Van Oostveen

Bericht door InnerHarbour » di dec 01, 2015 6:07 pm

Natuurlijk, hij heeft de altijd belangrijke voetbalpiramide hersteld. We missen het EK, hij pakt Hiddink ipv Koeman en daarna brokkenpiloot Blind, dat is niet belangrijk, de voetbalpiramide is hersteld, dan tel je mee. :hypocrite.gif:
Bert van Oostveen is tot 1 januari 2019 de voorzitter van het bestuur betaald voetbal van de KNVB. De raad van commissarissen betaald voetbal van de Nederlandse voetbalbond vindt hem 'de juiste man op de juiste plek'.
Hoewel het Nederlands elftal in zijn bewindsperiode het EK 2016 misliep, was dat voor de rvc geen reden om hem geen nieuwe benoeming te gunnen. 'Natuurlijk hebben we elkaar diep in de ogen gekeken na de teleurstelling van Oranje en speelde dat mee bij de evaluatie van het functioneren van de directie', stelt Johan Lokhorst, voorzitter van de raad, in een statement.

'Maar de conclusie van de rvc is eensgezind daarover: wij maken een rationele keuze en dan is onze overtuiging dat Van Oostveen de juiste man op de juiste plek is. Als voorzitter van het bestuur en als directeur betaald voetbal. Hij betekent veel voor de KNVB en ons voetbal. Onder zijn leiding wordt bijvoorbeeld eindelijk de voetbalpiramide hersteld waardoor er van een natuurlijke doorstroming tussen amateur- en profvoetbal sprake zal zijn, komen er met EK 2017 (voor vrouwen, red.) en EK 2020 (Amsterdam als speelstad, red.) twee prachtige toernooien naar Nederland.'

Steun in de rug
'Bovendien', vervolgde Lokhorst, 'zorgt hij er samen met Michael van Praag in toenemende mate voor dat de KNVB een rol van betekenis speelt in de internationale voetbalwereld. Een rol, voor alle duidelijkheid, om trots op te zijn.' Van Oostveen voelde zich gesteund door de herbenoeming. 'Ik voel onze herbenoeming vooral als een steun in de rug voor ons allemaal', doelde hij op het feit dat ook commercieel directeur Jean-Paul Decossaux tot april 2019 in dienst blijft van de voetbalbond.

'We hebben in sportief opzicht wind tegen en nu knokken we met zijn allen om ons voetbal terug te brengen op de plaats waar het hoort. Op eindtoernooien dus.' Van Oostveen trad in april 2009 formeel toe tot de directie en is sinds 1 januari 2010 lid van het bestuur betaald voetbal. Vanaf 1 september 2010 is hij voorzitter van dat bestuur.
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: KNVB gaat langer door met Van Oostveen

Bericht door zeux » di dec 01, 2015 6:16 pm

Ongelooflijk.

Falen beloond.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: KNVB gaat langer door met Van Oostveen

Bericht door Bert » di dec 01, 2015 6:33 pm

Bobo's voor bobo's. Het Nederlandse clubvoetbal stelt niets voor, en nu verschijnt het nationale elftal zelfs niet meer op een eindtoernooi. Maar ja, 'we' staan er internationaal zo lekker op. Let wel: dat betekent dat Nederlandse baantjesjagers die graag mee willen babbelen in internationale voetbalorganisaties er lekker op staan. Oh, ging het hier over voetbal...
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: KNVB gaat langer door met Van Oostveen

Bericht door Yopi » di dec 01, 2015 6:41 pm

Wat een giller. :biggrin.gif:

Ze hebben dus echt niet in de gaten hoe de vlag erbij hangt.

Ik voorspel: het gaat nog veel erger worden. Eens krijgen de supporters door dat voetbal bijzaak is voor die lui.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: KNVB gaat langer door met Van Oostveen

Bericht door brigade zuid » di dec 01, 2015 6:42 pm

Dit geloof je toch niet? Als ik hun was zou ik nu ook het contract van Blind openbreken en verlengen tot 2030.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: KNVB gaat langer door met Van Oostveen

Bericht door Duke » di dec 01, 2015 8:12 pm

zeux schreef:Ongelooflijk.

Falen beloond.

Ach, ze hebben elkaar toch goed in de ogen gekeken? :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: KNVB gaat langer door met Van Oostveen

Bericht door Giacomo Puccini » wo dec 02, 2015 7:22 am

Dit moet een grap zijn.
Ajax!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: KNVB gaat langer door met Van Oostveen

Bericht door wimpey » wo dec 02, 2015 8:50 am

Dit is party politics. Topsport in NL op z'n smalst, falen wordt beloond. "Van voetballers, voor voetballers" was niet zo'n slecht idee, als je de juiste voetballers erop zet tenminste. De heren Oostveen en Lokhorst doen het NL voetbal blijkbaar. Lekker dan.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: KNVB gaat langer door met Van Oostveen

Bericht door Alexander » wo dec 02, 2015 10:45 am

Wat een grap dit. Hoe verzinnen ze dit?

Ik denk dat de KNVB het slechtst geleide bedrijf is in NL. Noem mij eens 1 ding op wat die gasten goed gedaan hebben?

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: KNVB gaat langer door met Van Oostveen

Bericht door wimpey » wo dec 02, 2015 11:02 am

Met Danny Blinddoek aan het roer ga je 2018 ook niet naar Rusland.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

KNVB gaat langer door met Van Oostveen

Bericht door zeux » wo dec 02, 2015 12:48 pm

Alexander schreef:Wat een grap dit. Hoe verzinnen ze dit?

Ik denk dat de KNVB het slechtst geleide bedrijf is in NL. Noem mij eens 1 ding op wat die gasten goed gedaan hebben?
Twee keer achter elkaar finale WK halen?

Maar eens hoor: Van Oostveen had weg gemoeten. Met Blind er bij.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

KNVB gaat langer door met Van Oostveen

Bericht door zeux » wo dec 02, 2015 12:52 pm

wimpey schreef:Met Danny Blinddoek aan het roer ga je 2018 ook niet naar Rusland.
Ik denk wel dat momenteel geen enkele trainer dat zou flikken. Omdat het NL-elftal simpelweg te weinig kwaliteit heeft om dat WK te halen (alleen groepswinnaar gaat toch?).

Vraag is eigenlijk meer: is Blind de 'opbouwcoach' richting EK '20. En ook dat denk ik niet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: KNVB gaat langer door met Van Oostveen

Bericht door wimpey » wo dec 02, 2015 12:54 pm

zeux schreef: Twee keer achter elkaar finale WK halen?
:confused.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

KNVB gaat langer door met Van Oostveen

Bericht door zeux » wo dec 02, 2015 1:04 pm

wimpey schreef:
zeux schreef: Twee keer achter elkaar finale WK halen?
:confused.gif:
Je hebt natuurlijk gelijk: finale en halve finale. Ging even te snel. My bad.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: KNVB gaat langer door met Van Oostveen

Bericht door peter » wo dec 02, 2015 2:56 pm

zeux schreef:
wimpey schreef:Met Danny Blinddoek aan het roer ga je 2018 ook niet naar Rusland.
Ik denk wel dat momenteel geen enkele trainer dat zou flikken. Omdat het NL-elftal simpelweg te weinig kwaliteit heeft om dat WK te halen (alleen groepswinnaar gaat toch?).

Vraag is eigenlijk meer: is Blind de 'opbouwcoach' richting EK '20. En ook dat denk ik niet.
Groepswinnaar en beste nummers 2. Ik geef ons een aardige kans met van Gaal en/of een goede buitenlandse trainer. Met Danny Blind acht ik de kans uitgesloten. Die komt rustig met Kramer en Narsingh op de proppen, hoor. Lekker 4-3-3. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13361
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

KNVB gaat langer door met Van Oostveen

Bericht door Arthur » wo dec 02, 2015 2:57 pm

Hij begon in januari 2010. Beetje overdreven om te zeggen dat hij toen ook maar iets heeft bijgedragen aan de finaleplaats. Afgelopen WK heeft hij de juiste keuze gemaakt met Van Gaal, maar daar zit het volledig mislukte EK 2012 ook nog voor. Hij heeft ooit 1 goed beslissing genomen en verder vooral verkeerde.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: KNVB gaat langer door met Van Oostveen

Bericht door Yopi » wo dec 02, 2015 2:59 pm

Het gaat nog niet slecht genoeg.

Controleren doet de KNVB ook al niet meer. Zie Twente en Vitesse.

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: KNVB gaat langer door met Van Oostveen

Bericht door Wouter » wo dec 09, 2015 9:03 pm

Hoezo Vitesse? De laatste jaren is Vitesse erin geslaagd de kosten flink te drukken.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: KNVB gaat langer door met Van Oostveen

Bericht door Yopi » wo dec 09, 2015 10:57 pm

Vage constructie met Chelsea.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: KNVB gaat langer door met Van Oostveen

Bericht door Sandro » ma aug 29, 2016 6:43 am

:headbang.gif:
'Directeur Van Oostveen vertrekt bij KNVB'

Directeur betaald voetbal Bert van Oostveen vertrekt deze week bij de KNVB.

Met het aanstellen van Hans van Breukelen als technisch directeur vallen een aantal taken uit het pakket van Van Oostveen weg, schrijft het AD.

De bestuurder ligt al langere tijd onder vuur. Hij moest Guus Hiddink al een jaar na zijn aanstelling als bondscoach ontslaan.

Het langetermijnplan om assistent-coach Danny Blind door te schuiven werd vervroegd uitgevoerd, maar ook de opvolger van Hiddink kon Oranje niet naar het EK 2016 in Frankrijk leiden.

De KNVB kreeg ook veel kritiek over het handelen in de licentiezaak van FC Twente. De club werd teruggezet naar de Eerste Divisie, maar dwong via de rechter toch een plek in de hoogste afdeling af.

De 45-jarige Van Oostveen is sinds 2010 directeur betaald voetbal. Hij volgde bij de KNVB Henk Kesler op.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: KNVB gaat langer door met Van Oostveen

Bericht door Duke » ma aug 29, 2016 8:46 am

Dat is dan nog snel gegaan, 9 maanden geleden waren ze nog erg tevreden over elkaar. Maar terecht besluit natuurlijk, ik denk dat er weinig mensen zijn die dit vreemd vinden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13361
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

KNVB gaat langer door met Van Oostveen

Bericht door Arthur » ma aug 29, 2016 10:44 am

Hij mag van geluk spreken dat hij het WK 2010 officieel nog op zijn Cv mag zetten, ook al was hij in de voorbereiding daarop niet de baas. Het aanstellen van LvG voor het WK 2014 is in feite de enige succesvolle actie die hij heeft gedaan.

Plaats reactie