EK Vrouwenvoetbal

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: EK Vrouwenvoetbal

Bericht door Iniesta » zo jul 30, 2017 9:50 am

Zijn denk ik ook veel kinderen die de wedstrijden bezoeken. Fantastisch natuurlijk, maar heeft weinig te maken met wat voor mij stadionbezoek nu zo speciaal maakt.
Vergelijking met niveau volley en handbal is een interessante. Ben wel benieuwd hoe mensen die wekelijks top mannenhandbal bekijken naar het niveau van de vrouwen kijken.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: EK Vrouwenvoetbal

Bericht door zeux » zo jul 30, 2017 9:52 am

Marillion schreef:Dat had ik er dan ook bij gezet. Dat het publiek bij een nationale ploeg altijd al anders is. Maar ik heb wel de indruk dat het nu nog een slagje anders is.
Ik zie dezelfde malloten als bij andere Oranje-wedstrijden.

Het enige dat mist zijn de oranje versierde straten... Maar misschien komt dat ook nog als de dames de finale halen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: EK Vrouwenvoetbal

Bericht door Ramona » zo jul 30, 2017 9:55 am

In mijn ogen gaat die vergelijking mank, omdat die sporten al veel langer door vrouwen beoefend worden en ook professioneel al verder zijn, denk ik...Maar ik kan dat mis hebben. Vrouwenvoetbal staat in de kinderschoenen, maar komt eraan... Leuk! :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: EK Vrouwenvoetbal

Bericht door Jinne » zo jul 30, 2017 11:31 am

De positie van keeper is bij de vrouwen duidelijk het minst ontwikkeld. Nu ook bij Duitsland Denemarken weer een blunder.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: EK Vrouwenvoetbal

Bericht door Sandro » zo jul 30, 2017 11:41 am

"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: EK Vrouwenvoetbal

Bericht door Ramona » do aug 03, 2017 6:16 am

Afbeelding



:onfire.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: EK Vrouwenvoetbal

Bericht door brigade zuid » do aug 03, 2017 9:06 pm

2-0 voor, op naar het Museumplein.

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: EK Vrouwenvoetbal

Bericht door Wouter » do aug 03, 2017 11:17 pm

Straks hebben de dames wellicht al evenveel prijzen gewonnen als de heren...

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: EK Vrouwenvoetbal

Bericht door beelzebub » do aug 03, 2017 11:46 pm

Nu nog winnen zondag. De vrouwen maken een flinke sprong op de wereldranglijst en bij volgende lotingen voor EK en WK kwalificatie zitten ze niet meer bij een topland, maar zijn zij dat zelf. :ajaxsmiley.gif:

Wisten jullie trouwens dat Martens de best betaalde vrouw gaat worden van het team van Barcelona met naar verluidt twee ton per jaar?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: EK Vrouwenvoetbal

Bericht door Lionel » vr aug 04, 2017 12:32 am

Wat een beroerde bedoeling. Was naar de wedstrijd met mijn moeder maar zet een Schone neer bij de dames en hij lijkt een combinatie van Cruijff en Messi. Bij vlagen leuke combinaties, mooie aannames maar kijk alleen al naar de doeltrappen en je ziet dat het ruk is..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: EK Vrouwenvoetbal

Bericht door Ramona » vr aug 04, 2017 5:17 am

:smallgrin.gif:

Nooit meer kijken ajb! :biggthumpup.gif:



Ik heb genoten iig! 3-0. Ha! :00001732.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: EK Vrouwenvoetbal

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr aug 04, 2017 8:20 am

Kijk, aan de ene kant is het leuk dat ze in de finale staan; als Daphne Schippers een wk-finale haalt vragen we ons ook niet af waarom ze langzamer rent dan Bolt. Aan de andere kant is kennelijk het niveauverschil nog wel heel groot: https://www.google.nl/amp/www.dailymail ... -boys.html

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: EK Vrouwenvoetbal

Bericht door Ramona » vr aug 04, 2017 8:53 am

En dat vind jij verrassend? Dat vind ik dan weer verrassend, in geval van wel!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: EK Vrouwenvoetbal

Bericht door Duke » vr aug 04, 2017 9:37 am

Het is zonder rechtstreekse vergelijking altijd lastig in te schatten hoe de verhoudingen liggen, maar dit geeft wel een beeld. En dan is het verschil groter dan ik gedacht had. Al zie je het ook wel aan de fysiek: die jongen (15?) is een kop groter dan de tegenstanders. En dat zal ook voor de overige fysiek gelden. Dan moet je het in techniek en inzicht compenseren, en bij zo'n onder 15 team van een profclub lukt dat blijkbaar niet.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: EK Vrouwenvoetbal

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr aug 04, 2017 9:45 am

Ramona schreef:En dat vind jij verrassend? Dat vind ik dan weer verrassend, in geval van wel!
Ik had serieus wel verwacht dat de wereldkampioen bij damesvoetbal zou winnen van een doorsnee jongens team dat nog geen 15 is.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: EK Vrouwenvoetbal

Bericht door Lionel » vr aug 04, 2017 9:46 am

Sommige dames hebben echt een leuke techniek en ook echt wel inzicht. Leuke combinaties gezien.

Maar de dames smeren elkaar nog meer kaarten aan dan de mannen overigens.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: EK Vrouwenvoetbal

Bericht door Ramona » vr aug 04, 2017 9:55 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Ramona schreef:En dat vind jij verrassend? Dat vind ik dan weer verrassend, in geval van wel!
Ik had serieus wel verwacht dat de wereldkampioen bij damesvoetbal zou winnen van een doorsnee jongens team dat nog geen 15 is.
Ik misschien ook wel; maar feit blijft dat er nog zoveel ongelijkheid en achterstand is dat vergelijken nada zin heeft.

Mwah, Richi, ik vind het gejank van de vrouwen heeeeel wat minder dan van de mannen, die om elke scheet janken, liggen en roepen; dan laat ik de gore fluimen die geproduceerd moeten blijven worden nog ff achterwege evenals de smerige overtredingen die met enige regelmaat gemaakt worden. Maar goed...ik wil en kan niet vergelijken en zal dat ook niet meer doen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: EK Vrouwenvoetbal

Bericht door InnerHarbour » vr aug 04, 2017 10:36 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Kijk, aan de ene kant is het leuk dat ze in de finale staan; als Daphne Schippers een wk-finale haalt vragen we ons ook niet af waarom ze langzamer rent dan Bolt. Aan de andere kant is kennelijk het niveauverschil nog wel heel groot: https://www.google.nl/amp/www.dailymail ... -boys.html
Het is toch al jaren bekend dat dit team nog niet van een behoorlijke B1 kan winnen, daarom is al die ophef zo overdreven IMO. Ik verspil mijn tijd er niet aan maar als iemand dat wel wil, be my guest.
YNWA

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: EK Vrouwenvoetbal

Bericht door beelzebub » vr aug 04, 2017 11:43 am

Ik vind het wel leuk om te zien. Net zoals ik soms ook leuk vind om naar een tweedeklasser te kijken. Die ga ik toch ook niet vergelijken met Ajax? :ajaxsmiley.gif:

Maar nog leuker om te volgen is de ontwikkeling over de hele linie, vanaf de meisjes van 8 tot het team van nu. Daar valt nog veel te winnen de komende jaren en ik verwacht ook dat dat gaat gebeuren. Benieuwd of we dan ook tegen landen als de VS en Japan kunnen opboksen.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: EK Vrouwenvoetbal

Bericht door Monkey Tonk » vr aug 04, 2017 12:17 pm

InnerHarbour schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Kijk, aan de ene kant is het leuk dat ze in de finale staan; als Daphne Schippers een wk-finale haalt vragen we ons ook niet af waarom ze langzamer rent dan Bolt. Aan de andere kant is kennelijk het niveauverschil nog wel heel groot: https://www.google.nl/amp/www.dailymail ... -boys.html
Het is toch al jaren bekend dat dit team nog niet van een behoorlijke B1 kan winnen, daarom is al die ophef zo overdreven IMO. Ik verspil mijn tijd er niet aan maar als iemand dat wel wil, be my guest.
Het is een andere sport. Het verschil ligt vooral in explosiviteit. Een sprint uit stilstand, een schot op doel. Ik kijk het al een jaar of 25, af en toe, en ik heb in die tijd misschien twee vrouwen gezien met een redelijk hard schot (Marta en Michelle Akers). De meeste speelsters hebben een soort veegschotje. Bij een poging tot een passeeractie loopt de bal meestal over de achterlijn. Als er een speler is die die zaken wel beheerst is ze meteen wereldtop: https://www.youtube.com/watch?v=8R1y2fgUcic

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: EK Vrouwenvoetbal

Bericht door raymon » vr aug 04, 2017 12:56 pm

Alsof je naar Ronaldinho kijkt..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: EK Vrouwenvoetbal

Bericht door brigade zuid » vr aug 04, 2017 12:59 pm

beelzebub schreef:Ik vind het wel leuk om te zien. Net zoals ik soms ook leuk vind om naar een tweedeklasser te kijken. Die ga ik toch ook niet vergelijken met Ajax? :ajaxsmiley.gif:

Maar nog leuker om te volgen is de ontwikkeling over de hele linie, vanaf de meisjes van 8 tot het team van nu. Daar valt nog veel te winnen de komende jaren en ik verwacht ook dat dat gaat gebeuren. Benieuwd of we dan ook tegen landen als de VS en Japan kunnen opboksen.
Vergelijk dit team met het elftal wat in 2009 de halve finale op het EK haalde.. dan is dit team veel beter.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: EK Vrouwenvoetbal

Bericht door Monkey Tonk » vr aug 04, 2017 1:44 pm

Raymon schreef:Alsof je naar Ronaldinho kijkt..
Het is heerlijk voetballen tegen spelers die na 1 kapbeweging al gezien zijn.

Er is heel veel groei naar boven mogelijk in het damesvoetbal. Als je meisjes specifiek zou trainen op explosiviteit en techniek (Coerver systeem), kun je zo jarenlang het toonaangevende land zijn.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: EK Vrouwenvoetbal

Bericht door Lionel » za aug 05, 2017 9:54 am

Moet zeggen dat de 1-0 wel echt schitterend was. Hoelang geleden is het dat wij zo scoorden?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: EK Vrouwenvoetbal

Bericht door Ramona » zo aug 06, 2017 2:26 pm

Hebben jullie ook al zenuwen? :hypocrite.gif: :666.gif:

Plaats reactie