De toekomst van Oranje

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door columbus » ma aug 17, 2020 4:33 pm

Waarom zou Barcelona Koeman willen? Die laat zijn elftallen ook niet sprankelend spelen? Of heeft een moderne kijk op hoe het spel gespeeld kan worden?

Frank de Boer? Alsjeblieft niet, vind ik echt in alles geen goede keus. Wat al eerder gezegd, jaren 90 voetbal

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Iniesta » ma aug 17, 2020 5:44 pm

Voordeel is dat hij dan van de markt is mocht ten Hag weggaan....

Zie in de Boer ook meer als bondscoach dan als clubtrainer. Autoriteit, duidelijke afspraken fanatisme, dat heeft ie wel.
Van Gaal zou geweldige optie zijn voor ek en wk. De kans om Michels te evenaren of zelfs te overtreffen met slechts 2 jaar commitment zal ongetwijfeld niet te weerstaan zijn voor Louis.
Kan Jeroen van de Boom z’n couplet nog veranderen in “ je bent de hoogste boom geworden, Rinus en Johan Zullen in je schaduw staan”

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Gaizka1985 » ma aug 17, 2020 7:52 pm

Wenger zou zich hebben aangeboden als bondscoach, zou ik een uitstakende optie vinden!

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door De Dominee » ma aug 17, 2020 9:53 pm

Wenger lijkt me top!
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Iniesta » ma aug 17, 2020 11:30 pm

Bergkamp assistent

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Cluijffert » di aug 18, 2020 7:52 am

Kans is natuurlijk het grootst dat ze voor Frank de Boer gaan, waarbij ze als ze de kans krijgen Koeman in een adviseursrol a la Hidding aanhaken.

Wenger klinkt natuurlijk hartstikke exotisch, maar diens voetbalvisie is net zo up-to-date als die van Van Gaal.

Opties als Bosz en Ten Hag lijken me sowieso niet verstandig/wenselijk.

Misschien komen ze nog wel met Van Bommel om de hoek :smallgrin.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Marillion » di aug 18, 2020 7:58 am

Met z'n schoonvader in een vage constructie op de achtergrond zeker?

Ik ken het schema van de interlands en de competities niet goed maar misschien komen ze nog wel uit op een constructie dat Koeman het EK nog gewoon doet. Niet heel waarschijnlijk maar als het lastig is om een geschikte opvolger te contracteren zou dat er nog als een soort compromis uit kunnen komen.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Iniesta » di aug 18, 2020 8:50 am

Dat lijkt me niet, wk kwalificatie begint straks toch ook?

Zag Giovanni nog voorbijkomen als optie, zou wellicht samen met Frank een optie zijn

Voor de rest:
Wenger
Van Gaal
Rijkaard
Bosz
Ten Cate

Op zich stuk voor stuk namen die geen verslechtering hoeven te zijn voor Koeman.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Yopii » di aug 18, 2020 10:23 am

Gaizka1985 schreef:
ma aug 17, 2020 7:52 pm
Wenger zou zich hebben aangeboden als bondscoach, zou ik een uitstakende optie vinden!
Dat zou wat zijn! :smallgrin.gif:

Een bondscoach zonder lijntjes...

Je ziet al dat de verschillende kranten 'hun' contacten aan het pushen zijn.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Cluijffert » di aug 18, 2020 10:31 am

Is Danny niet beschikbaar? :hypocrite.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door 999 » za aug 22, 2020 11:18 am

’KNVB moet ultieme poging doen bij Frank Rijkaard’

DEN HAAG De KNVB moet een ultieme poging wagen om Frank Rijkaard uit zijn voetbalpensioen te halen, vindt Rob Jansen. „Frank is in mijn ogen de ideale bondscoach en de perfecte opvolger van Ronald Koeman. Bel hem op, kijk of hij uit retraite wil komen. Dan heb je een toptrainer terug aan het roer bij Oranje. Hij is onomstreden, geliefd bij het volk en bij de spelers”, zegt de voetbalmakelaar.

„Eventueel kan Rijkaard het net als in zijn tijd bij FC Barcelona doen met Henk ten Cate aan zijn zijde. Dat was bij Barça een goed duo. Ik draag ook alle andere namen een warm hart toe, hoor. Maar kijk als KNVB nu eerst of Frank nog één keer mee wil naar een eindtoernooi. Het team staat er al, je bent gekwalificeerd en het wordt waarschijnlijk een toernooi op één plek. Dat is een mooie, eenmalige klus.”

De voetbalbond krijgt een probleem op het moment dat een coach het roer overneemt die een totaal andere benadering hanteert dan Koeman. De oud-international, die er niet aan heeft willen denken om een dubbelfunctie uit te voeren, heeft alle karakters in de spelersgroep bij elkaar gebracht. Jansen: „Die gasten zijn nu zo close met elkaar. Dat waren ze ook met Ronald zelf. Het is bijna een familie en die moet je niet opbreken als KNVB. Anders heb je een mega-probleem.”
De T.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door columbus » za aug 22, 2020 12:57 pm

Bijzonder. Ik heb Rijkaard hoog zitten door o.a. zijn staat van dienst als speler en later ook coach. Maar iemand die 10 jaar geen club meer heeft gehad maak je toch geen bondscoach, met alle respect, maar dan toch niet

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Gaizka1985 » za aug 22, 2020 3:01 pm

Zou er alleen vertrouwen in hebben icm ten Cate.

Maar 1e keus is wat mij betreft van Gaal, en anders Wenger.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Gezond verstand » ma aug 24, 2020 12:42 pm

columbus schreef:
za aug 22, 2020 12:57 pm
Bijzonder. Ik heb Rijkaard hoog zitten door o.a. zijn staat van dienst als speler en later ook coach. Maar iemand die 10 jaar geen club meer heeft gehad maak je toch geen bondscoach, met alle respect, maar dan toch niet
De KNVB stelde eerder trainers aan zonder dat ze ooit een club hadden gehad en trainers die maar 1 club hadden gehad en daar keihard door het ijs zakte. Dus dat iemand al 10 jaar geen trainer meer is, dat is voor de KNVB geen enkel issue.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Yopii » ma aug 31, 2020 10:26 am

Cluijffert schreef:
di aug 18, 2020 10:31 am
Is Danny niet beschikbaar? :hypocrite.gif:

Natuurlijk wel. En LVG staat al in de startblokken.

Die ouwe bokken altijd... Wie weet willen Hiddink en Advocaat ook wel. :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Marillion » ma aug 31, 2020 11:10 am

Hiddink is alweer bezig met een schnabbel op Curacao.

Louis staat niet in de startblokken. Hij zou er over nadenken. :hypocrite.gif:
Ik hoop dat hij het gaat doen. Het gaat sowieso weer een paar keer fantastische televisie opleveren. Te beginnen met de eerste persconferentie bij zijn aanstelling. Dat is goud. Nu kan het nog. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door peter » ma aug 31, 2020 11:26 am

Staan nog wel wat rekeningen open tussen Koeman en van Gaal toch? Oftewel, laatstgenoemde zal zeker willen instappen. En dan waarschijnlijk een sneer uitdelen dat dit team een 'trainer verdient die niet halverwege de rit uitstapt. morele verplichting om dit team te begeleiden richting een eindronde etc. etc.'

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Marillion » ma aug 31, 2020 11:52 am

Ja, die gaat gelijk helemaal los. Dat kan niet anders. Ik verheug me er nu al op. Live op televisie die persconferentie! :smallgrin.gif:

Eigenlijk was hij al gepensioneerd. En hij heeft beslist veel moeten praten met Truus want zij had hele andere plannen. Maar louter in het belang van het Nederlands voetbal is hij bereid om nog eenmaal zijn kwaliteiten ter beschikking te stellen. Om dit elftal naar de titel te leiden. Om het Nederlands voetbal te redden nu de vorige bondscoach de zaak met de finish in zicht uit zijn handen laat vallen.

Ik denk wel dat ik de persconferentie dan opneem zodat ik het in delen terug kan kijken. In één keer verwerken is er misschien teveel aan.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Yopii » ma aug 31, 2020 12:14 pm

Marillion schreef:
ma aug 31, 2020 11:52 am
Maar louter in het belang van het Nederlands voetbal is hij bereid om nog eenmaal zijn kwaliteiten ter beschikking te stellen. Om dit elftal naar de titel te leiden. Om het Nederlands voetbal te redden nu de vorige bondscoach de zaak met de finish in zicht uit zijn handen laat vallen.
Jazeker, dat wordt weer een afrekening met IK, de Bondscoach, DEZE TRAINER in de hoofdrol.

Eerlijk gezegd ben ik erop uitgekeken. Het zal wel. Zijn er ook trainers met een normaal ego beschikbaar?

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Wouter » ma aug 31, 2020 6:35 pm

Yopi, jij bent er niet op uit gekeken, jij hebt Van Gaal altijd gehaat. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door 999 » ma aug 31, 2020 7:10 pm

Yopii schreef:
ma aug 31, 2020 12:14 pm
Marillion schreef:
ma aug 31, 2020 11:52 am
Maar louter in het belang van het Nederlands voetbal is hij bereid om nog eenmaal zijn kwaliteiten ter beschikking te stellen. Om dit elftal naar de titel te leiden. Om het Nederlands voetbal te redden nu de vorige bondscoach de zaak met de finish in zicht uit zijn handen laat vallen.
Jazeker, dat wordt weer een afrekening met IK, de Bondscoach, DEZE TRAINER in de hoofdrol.

Eerlijk gezegd ben ik erop uitgekeken. Het zal wel. Zijn er ook trainers met een normaal ego beschikbaar?
Wat interesseert iemand zijn ego mij ..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door peter » wo sep 02, 2020 11:09 am

Onder mijn supervisie creëer ik AN ORANGE ARMY.

Overigens zou het wel wat zijn als 'ie Europees Kampioen wordt toch? Dat is wel afsluiten met een knal. :drecul.gif:

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Gaizka1985 » do sep 03, 2020 9:25 am

Yopii schreef:
ma aug 31, 2020 10:26 am
Cluijffert schreef:
di aug 18, 2020 10:31 am
Is Danny niet beschikbaar? :hypocrite.gif:

Natuurlijk wel. En LVG staat al in de startblokken.

Die ouwe bokken altijd... Wie weet willen Hiddink en Advocaat ook wel. :biggrin.gif:
Ik vind van Gaal van een andere orde dan die 2.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door GangstaRiB » do sep 03, 2020 11:32 pm

FdB, Gio... ik mis de naam van Japie Stam en de kneuzenkermis is compleet. Is er echt niks beters?

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Gaizka1985 » vr sep 04, 2020 3:33 pm

GangstaRiB schreef:
do sep 03, 2020 11:32 pm
FdB, Gio... ik mis de naam van Japie Stam en de kneuzenkermis is compleet. Is er echt niks beters?
Haha, onbegrijpelijk inderdaad.

LvG is gewoon de beste optie, en in principe beschikbaar :biggthumpup.gif:

Plaats reactie