Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » zo jun 09, 2019 9:28 pm

Hoog voor de pot, hopen op Luuk? Wat een armoe.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Toppie » zo jun 09, 2019 9:33 pm

Depay is ook gewoon te zwak

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Toppie » zo jun 09, 2019 9:39 pm

Al die P!$¥££ zakten door het ijs zou er niet rouwig om zijn als dit waardeloze kut mini tournooitje afschaffen. :1evil.gif:

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Wouter » zo jun 09, 2019 9:55 pm

Ach welnee, het was allemaal de schuld van die NEC'er. En daarnaast had Arnold Kruiswijk zich natuurlijk nooit zo laten poorten.

Iggy
Berichten: 20
Lid geworden op: wo jul 06, 2016 6:59 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Iggy » zo jun 09, 2019 10:26 pm

Nederland heeft achterin (behalve Dumfries) en op het middenveld genoeg goede spelers nu, maar aanvallend is het wel echt armoe, zeker als Memphis uit vorm is.... En het lijkt me niet dat in een jaar tijd een nieuwe Robben opstaat.
Het EK wordt lastig zo, denk ik.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Iniesta » ma jun 10, 2019 7:27 am

Als van Basten de moeite had genomen om even naar het oosten te rijden voor een kopje koffie ( of een thee), hadden we nu ziyech en wellicht in zijn spoor Maza er bij gehad

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » ma jun 10, 2019 10:12 am

Ik vind die Cillessen zo’n softcock. Depay leed continu balverlies. Als je keeper en spits zo spelen, heeft ieder team het lastig. Vermoeidheid kan het juist bij die 2 ook niet zijn...

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Toppie » ma jun 10, 2019 10:20 am

Ik vraag me af of je nou Wout Weghorst of lul de Jong zou moeten meenemen?

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door De Dominee » ma jun 10, 2019 10:59 am

Iniesta schreef:Als van Basten de moeite had genomen om even naar het oosten te rijden voor een kopje koffie ( of een thee), hadden we nu ziyech en wellicht in zijn spoor Maza er bij gehad
Precies, eindeloos zonde!
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » ma jun 10, 2019 11:26 am

Toppie schreef:Ik vraag me af of je nou Wout Weghorst of lul de Jong zou moeten meenemen?
Oranje moet vooral hopen op de doorbraak van een echt goede spits, lijkt me. Boadu, Brobbey, Malen, Redan, iemand uit dat rijtje misschien. Lammers is ook interessant, maar die moet dan weerbaar worden.

Een topkeeper is ook een must. Cillessen is te klein en mist iedere vorm van charisma.

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Mano » ma jun 10, 2019 12:03 pm

zolang als ik Oranje kijk, hadden wij (in ieder geval) voorin een paar toppers staan.
Begon vanaf Cruijff, van Basten, Bergkamp, Kluivert, van Nistelrooij, van Persie, Robben....

en nu... alles prima maar voorin bagger!
er moet heel snel iemand opstaan uit de jeugd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door WP_Legend » ma jun 10, 2019 1:02 pm

Wanneer is de grachten tocht?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door raymon » ma jun 10, 2019 1:03 pm

Bij Sky zeiden ze gisteren dat Engeland dolgraag onze verdediging en middenveld zouden hebben en wij hun voorroede. Klopt wel aardig denk ik.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Mr. Ajax » ma jun 10, 2019 5:43 pm

Ze waren gisteren gewoon vermoeid, dat leek mij wel duidelijk. De Portugezen hadden er veel meer voor over. Geen ramp verder. We moeten ook niet denken dat we opeens weer wereldtop zijn, na 3 leuke potjes onder Koeman. Van Dijk, De Ligt, Blind en Frenkie vind ik top. Wijnaldum en Depay aardig, al is Depay zeer onstabiel. Dumfries, Babel, De Roon... Dat is niveau Slowakije. En achter de hand heb je ook niet al te veel. Wellicht dat het lekkerder zou lopen met Propper ipv De Roon, maar voor de rest heb je niet heel veel om uit te kiezen.

En toch moeten we niet vergeten hoe we er 2 jaar geleden voor stonden. Er was toen echt overal en bij iedereen 0,0 hoop op betere tijden. Wat dat betreft gaat het nu een heel stuk beter en is de weg omhoog wel degelijk ingeslagen. Het is ook zaak dat jongens als Kluivert weer elke week gaan voetballen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door GangstaRiB » ma jun 10, 2019 5:54 pm

Kan snel verkeren. Een jaar geleden was Depay de Nederlandse hoop. Gisteren en tegen Engeland was het een zielig hoopje spits. Geen wonder dat ie wissel is bij een Franse subtopper. Wat een armoe voorin.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door InnerHarbour » ma jun 10, 2019 6:06 pm

Net die Portugese goal gezien, de Ligt wordt door zijn stokken gespeeld, Delay komt te laat, what else is new en Cillissen gaat als een oudwijf naar de hoek. Oh ja, ik zie Jantje Peters er nog achteraan sjokken. :excited.gif:

Je speelt met een keeper die elke competitiewedstrijd op de bank zit, twee fullbacks die er geen verdedigend geen klote van kunnen waarvan de één geen snelheid heeft en alleen als hij niet onder druk wordt gezet een bal over 10 meter kan geven en een ander die wel snelheid heeft maar de dozen consequent om zijn schoen laat zitten. Een middenveld met een verdedigende middenvelder die het liefst achteruit of opzij speelt, Wijnaldum die dat eigenlijk ook doet en die Roon, tja wat doet die eigenlijk?

Het enige onderdeel dat goed is zijn de CV's.

Maar verder heeft het Nederlands elftal alleen een probleem voorin. :confused.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Cruijff » ma jun 10, 2019 8:42 pm

Blind speelde overigens wel degelijk een goede wedstrijd.

Ik vind dat Nederland eigenlijk nog ver is gekomen als je zag dat je gewoon letterlijk niets aan Dumfries had en indenkt wat ze allemaal al in de benen hadden.

Overigens gaat in de EK Kwalificatiepoule de inhaalrace echt nog behoorlijk lang duren. Noord-Ierland heeft namelijk al enorm veel punten. Alleen al wiskundig gezien zul je nog een hele poos onder zowel Duitsland als Noord-Ierland blijven staan.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Lionel » ma jun 10, 2019 8:59 pm

Uit bij Portugal met 1-0 verliezen is toch geen ramp?

Thuis zou je dat gewoon prima goed kunnen maken..
IK GELOOF!!!!!!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Iniesta » ma jun 10, 2019 9:34 pm

Geloof dat de Jong inmiddels international ook wel gezien wordt als meerwaarde...
Tevens kun je met van der beek en wijnaldum prima voor de dag komen.
Opmerking over Blind kan op basis van dit seizoen niet serieus genomen worden.
Voorin misten we inderdaad echt een pure spits die de bal vasthield. Met zo n speler rendeert een bergwijn ook direct veel beter.
Als Mephis in vorm is, hebben we direct ook een gevaarlijke voorhoede. Probleem is dat het bij hem alles of niks is.

We zijn uiteraard nog niet de beste van europa, maar er zit weer genoeg perspectief in dit team. 2 jaar geleden waren we het lachertje van europa geworden, dat is in elk geval aardif bijgedraaid.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Lionel » ma jun 10, 2019 10:02 pm

Op de plek van Dumfries moet je gewoon Veltman neerzetten. Heeft wel ff wat meer voetbal intelligentie.

Zou één van de vleugels inruilen voor Donny en Propper voor De Roon.

Zo kan Frenkie ook wat dieper spelen voor de openingen. Propper zorgt ervoor dat niet alle creativiteit van Frenkie moet komen.

Donny en Wijnaldum kunnen bijsluiten. Nu is het allemaal te statisch.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door InnerHarbour » ma jun 10, 2019 10:05 pm

Iniesta schreef:Geloof dat de Jong inmiddels international ook wel gezien wordt als meerwaarde...
Tja Jantje Peters werd op een aardige wedstrijd op Wembley tegen Engeland de nieuwe Cruijff genoemd door de internationale pers, toch bleek het niet veel meer te zijn dan een risicoloze voetballer die af en toe zijn dag had, zeg maar de Jong.
Tevens kun je met van der beek en wijnaldum prima voor de dag komen.
Volgens Koeman speelt van de Beek alleen als Wijnaldum niet speelt.

Opmerking over Blind kan op basis van dit seizoen niet serieus genomen worden.
Delay is alleen niet door het ijs gezakt omdat de Ligt al het werk voor hem deed zodat ze lekker met een schoon shirtje van het veld kwam en het nog wat leek. Veel succes met haar als leider van de defensie volgend jaar.
We zijn uiteraard nog niet de beste van europa, maar er zit weer genoeg perspectief in dit team. 2 jaar geleden waren we het lachertje van europa geworden, dat is in elk geval aardif bijgedraaid.
Gaat Nederland met deze groep ook nooit worden.
YNWA

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Iniesta » ma jun 10, 2019 10:29 pm

Koeman heeft juist aangegeven dat ze ook beide kunnen spelen.
Overig commentaar toont zo n schrikbarend gebrek aan voetbal inzicht, dat het niet verwonderlijk is dat je Liverpool steunt in haar nu bijna 30 jaar streven naar een landstitel.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door InnerHarbour » ma jun 10, 2019 10:46 pm

Koeman heeft juist aangegeven dat ze ook beide kunnen spelen.
Koeman heeft juist aangegeven dat van de Beek alleen tegen Engeland zou spelen als Wijnaldum niet kon spelen.

Overigens een niet meer dan aardig "giertje" knul, heb al veel betere gelezen, ik geef er een 6.5 voor, blijven oefenen. :biggthumpup.gif:
YNWA

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Iniesta » ma jun 10, 2019 11:10 pm

Tegen engeland, dat is iets heel anders dan beweren dat ze volgens koeman niet samen kunnen spelen.
Lees het nog maar eens na, https://www.vi.nl/nieuws/koeman-blij-me ... s-mogelijk

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Cruijff » ma jun 10, 2019 11:52 pm

InnerHarbour schreef:
Koeman heeft juist aangegeven dat ze ook beide kunnen spelen.
Koeman heeft juist aangegeven dat van de Beek alleen tegen Engeland zou spelen als Wijnaldum niet kon spelen.

Overigens een niet meer dan aardig "giertje" knul, heb al veel betere gelezen, ik geef er een 6.5 voor, blijven oefenen. :biggthumpup.gif:

Zie jij inmiddels niet achter elke boom 'een giertje' ?
Vind je dat erg volwassen van jezelf?

Plaats reactie