Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11896
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Sandro » vr mar 23, 2018 8:06 pm

NEDERLAND: Zoet,De Ligt,De Vrij,v.Dijk, Hateboer,Wijnaldum,Strootman,v.Aanholt, Promes,Dost,Depay

ENGELAND: Pickford,Walker,Gomez, Trippier,Stones,Rose,Henderson,Lingard, Oxlade-Chamberlain,Sterling,Rashford

Wat speelt NL nu precies voor formatie?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Mr. Ajax
Berichten: 14490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Mr. Ajax » vr mar 23, 2018 8:16 pm

Schijnt dus een 3-4-3/5-2-3 te zijn. In ieder geval 3 centrale verdedigers, Hateboer en Van Aanholt die de flanken moeten bestrijken, Wijnaldum en Strootman centraal op het middenveld, en Promes, Dost en Depay voorin.

:excited.gif: :blackcat.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11896
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Sandro » vr mar 23, 2018 8:30 pm

Ik zie maar 2 echte middenvelders inderdaad. Vreemde keuze.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9370
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Dubbel » vr mar 23, 2018 8:48 pm

Kut elftal zeg, hoop dat ze de kwast Koeman vandaag nog ontslaan.

GangstaRiB
Berichten: 16842
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door GangstaRiB » vr mar 23, 2018 9:03 pm

Het is middelmatigheid troef, maar dat wisten we al een paar jaar. Ieder lef of durf is uit de spelers getrokken. Engeland interesseert zich volgens mij geen reet voor dit soort potjes, dus ik verwacht weinig vuurwerk.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11896
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Sandro » vr mar 23, 2018 9:50 pm

Goh, ze komen niet aan voetballen toe omdat ze een ondertal op het middenveld hebben. Hoe verrassend.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Iniesta » vr mar 23, 2018 10:38 pm

Zo n Koeman weet toch echt wel hoe je een team moet opstellen, wat gaat er dan door hem heen om met zon invulling te komen.
Op welke wijze had dit moeten werken?

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Lionel » vr mar 23, 2018 11:03 pm

Duitsland, Spanje, Brazilië (Met Coutinho op een vleugel en aanvallende backs) proppen het middenveld vol.

Maar Koeman stelt er 2 op... Wat een loser.
IK GELOOF!!!!!!

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Javiskamp » vr mar 23, 2018 11:21 pm

Dubbel schreef:Kut elftal zeg, hoop dat ze de kwast Koeman vandaag nog ontslaan.
En dan?

Geef eens een formatie die wel zou gaan werken

Historicus
Berichten: 3362
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Historicus » vr mar 23, 2018 11:50 pm

Javiskamp schreef:
Dubbel schreef:Kut elftal zeg, hoop dat ze de kwast Koeman vandaag nog ontslaan.
En dan?

Geef eens een formatie die wel zou gaan werken
Blessures en zo even daargelaten nu. Maar een 4-3-3 is toch best mogelijk met Oranje?

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Javiskamp » za mar 24, 2018 12:23 am

Geef eens een mooie opstelling waarmee dat kan...

Nu... op dit moment...

Geef eens een betere opstelling dan Koeman nu kam

Wouter
Berichten: 18762
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Wouter » za mar 24, 2018 1:15 am

De keuze voor Strootman begrijp ik niet. Die speelde onder Advocaat al dramatisch.

Misschien kijk ik met geelzwarte bril, maar Propper en Van Ginkel spelen de laatste tijd toch gewoon beter?

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11896
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Sandro » za mar 24, 2018 7:08 am

Ik volg de Italiaanse competitie niet maar begreep van de heren in de studio gisteren dat hij het bij Roma goed doet de laatste tijd. Maar daar spelen ze met drie man op het middenveld.

Wie speelt er wel wekelijks in de formatie die Koeman heeft gebrouwen? :confused.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door InnerHarbour » za mar 24, 2018 8:32 am

Sandro schreef:Goh, ze komen niet aan voetballen toe omdat ze een ondertal op het middenveld hebben. Hoe verrassend.
Ik heb het niet gezien maar speelde Engeland dan met 5 man op het middenveld aangezien Nederland bij balbezit op papier dat met 4 deed.

Verder is een 1-0 nederlaag tegen Engeland die gewoon betere spelers heeft nu ook weer niet slecht. Oranje heeft wel van slechtere tegenstanders verloren. Ze spelen deze periode tot de zomer nog tegen Portugal, Slowakije en Italië waarna de Nations gedoe begint met wedstrijden tegen Duitsland en Frankrijk. Af en toe een gelijkspel, meer zie ik niet gebeuren.

Btw, voorlopig heeft deze interland ons alweer Joe Gomez gekost.
YNWA

Mr. Ajax
Berichten: 14490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Mr. Ajax » za mar 24, 2018 8:55 am

Strootman kan niet veel meer dan heel boos kijken, en Wijnaldum is een softcock met 0,0 spelintelligentie en durf. En die staan dan met z'n tweeen tegenover zo'n 5 Engelsen. Ging lekker...

Van Propper ben ik ook niet kapot, maar die kan tenminste een beetje voetballen en het spel verdelen. Daley kan dat ook redelijk. Verder moeten we hopen dat Frenkie niet gaat stilstaan in z'n ontwikkeling, want zulke spelers hebben we juist nodig.

Verdedigend vond ik het niet eens zo slecht, al vond ik het wel weer genant wat Virgillia allemaal deed (of juist niet deed) bij de 0-1. Een beetje verdediger gooit zichzelf voor de bal. Virgillia zat kennelijk even ergens anders aan te denken.

Er moet snel wat talent aan gaan komen, want dit doet heel veel pijn.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11896
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Sandro » za mar 24, 2018 9:02 am

Die Gomez springt tegen wolkenkrabber Dost op en is meteen geblesseerd. Je zou denken dat hij in de PL wel meer ervaring heeft met grote sterke tegenstanders.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Gaizka1985 » za mar 24, 2018 10:15 am

Dat schot (doelpunt) was toch gewoon houdbaar?

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10272
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door WP_Legend » za mar 24, 2018 11:19 am

Zoet....

GangstaRiB
Berichten: 16842
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door GangstaRiB » za mar 24, 2018 3:30 pm

Mr. Ajax schreef:Strootman kan niet veel meer dan heel boos kijken, en Wijnaldum is een softcock met 0,0 spelintelligentie en durf. En die staan dan met z'n tweeen tegenover zo'n 5 Engelsen. Ging lekker...

Van Propper ben ik ook niet kapot, maar die kan tenminste een beetje voetballen en het spel verdelen. Daley kan dat ook redelijk. Verder moeten we hopen dat Frenkie niet gaat stilstaan in z'n ontwikkeling, want zulke spelers hebben we juist nodig.

Verdedigend vond ik het niet eens zo slecht, al vond ik het wel weer genant wat Virgillia allemaal deed (of juist niet deed) bij de 0-1. Een beetje verdediger gooit zichzelf voor de bal. Virgillia zat kennelijk even ergens anders aan te denken.

Er moet snel wat talent aan gaan komen, want dit doet heel veel pijn.
Dat is het pijnpunt: we durven niet meer te voetballen. Alles gaat risicoloos terug. Alles gaat supertraag. Dat krijg je met middelmaat. Die luisteren braaf naar de coach en tonen geen inititief. De 'grote' jongens op dit moment zijn waterdragers bij hun club. Strootman, Wijnaldum en Van Dijk zijn dan onze A-listers... de rest speelt in de middelmaat. En die A-listers van ons willen de bal niet hebben. Het wordt de komende jaren op een houtje bijten vrees ik.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Jöhnk » za mar 24, 2018 3:33 pm

Sandro schreef:Die Gomez springt tegen wolkenkrabber Dost op en is meteen geblesseerd. Je zou denken dat hij in de PL wel meer ervaring heeft met grote sterke tegenstanders.
Ook in de PL zijn ze er al een tijdje achter dat je met vaardige, wendbare aanvallers meer klaarspeelt dan met een klompenboer als Dost.

Zag een stukje van de eerste helft. Het was echt dramatisch. Voetballen met twee middenvelders; zoiets verzinnen ze alleen in Nederland. Maar ja, wie heeft middenvelders nodig als je om het middenveld heen speelt?

Mr. Ajax
Berichten: 14490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Mr. Ajax » za mar 24, 2018 3:45 pm

Jöhnk schreef:
Zag een stukje van de eerste helft. Het was echt dramatisch. Voetballen met twee middenvelders; zoiets verzinnen ze alleen in Nederland. Maar ja, wie heeft middenvelders nodig als je om het middenveld heen speelt?
Dat snap ik dus niet. Koeman is geen absolute wereldtop, maar toch wel een coach die er iets van kijk op heeft? Hoe stuur je dan in zo'n wedstrijd zo'n elftal in?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23014
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door raymon » za mar 24, 2018 5:45 pm

Ach het is een eerste wedstrijd. Hij heeft alle tijd om de juiste balans te vinden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mr. Ajax
Berichten: 14490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Mr. Ajax » za mar 24, 2018 7:07 pm

raymon schreef:Ach het is een eerste wedstrijd. Hij heeft alle tijd om de juiste balans te vinden.
Klopt natuurlijk. Toch vraag ik me af wat hem bezielde om met twee middenvelders te beginnen. Dat zou ik never nooit doen, onder welke omstandigheden dan ook. En al helemaal niet als je ze vlak naast elkaar zet.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Iniesta » za mar 24, 2018 7:41 pm

En met een spits die geen bal kan vasthouden/kaatsen. Met Dost moet je gewoon simpel 433 spelen, bij andere veldbezettingen mag die lekker de bank warmhouden.
Blind zal denk ik minder overwicht/invloed hebben op zo n groep, maar heeft minimaal toch meestal de meest logische opstelling toegepast.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11896
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Sandro » za mar 24, 2018 8:00 pm

Tja, of het idee moest zijn geweest dat Hateboer en Van Aanholt de ene na de andere panklare voorzet zou geven :confused.gif: Die mogen blij zijn dat ze uberhaupt mee mochten doen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie