Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Cruijff » vr jun 07, 2019 5:00 pm

mattie schreef:
InnerHarbour schreef:En dan laat die rooie everton bloedhond ze gewoon de hele wedstrijd plus verlenging spelen. :1evil.gif:

Wat is jouw probleem man...

Dat ie fan van Liverpool zegt te zijn, althans, in eerdere jaren ging het bij hem vooral om Holland Sport, Ajax en Swansea City.

Maar nog steeds een complex naar Everton en richting een oud trainer van Everton blijkt te hebben.
Met zo'n mentaliteit blijft de FC Liverpool inderdaad voor altijd de tweede club van de stad.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Lionel » vr jun 07, 2019 9:19 pm

Liverpool is natuurlijk niet de tweede club van de stad. Wel de tweede club van het land. En al 20 jaar geen landstitel.

En Oxlade, Milner, Henderson, Fabinho en Gini zijn beter dan Frenkie :smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Cruijff » vr jun 07, 2019 11:32 pm

Lionel schreef:Liverpool is natuurlijk niet de tweede club van de stad. Wel de tweede club van het land. En al 20 jaar geen landstitel.

Rekenwondertje... :yourock.gif: :shithappens.gif: :icon_question.gif: :icon_question.gif:
Want 2019 minus 1990 = 20 of is 29 jaar??

Tussen 1990 en 2020 (plus beyond) moeten wachten zijn dat 20 of 30 heel erg lange jaren Rishi?

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Lionel » za jun 08, 2019 2:32 pm

Moet je nagaan.. Nog langer zelfs. Dan kan je jezelf geen topclub noemen.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Cruijff » za jun 08, 2019 3:39 pm

Lionel schreef:Moet je nagaan.. Nog langer zelfs. Dan kan je jezelf geen topclub noemen.
Dat is op dit forum al diverse keren geroepen.
Maar ga dit nu niet hardop herhalen :blush.gif: straks komt die haven meneer weer terug achter z'n toetsenbord en je weet al wat voor reactie hij gaat geven.

Marillion schreef: Ik heb niets gezien maar begrijp dat er echt voor is gestreden door beide partijen. Toch wel leuk om te zien dat spelers echt in beweging komen als er wat te winnen valt. Ook al is het zo'n nieuw toernooi waarvan in de toekomst nog maar moet blijken wat de waarde gaat zijn.

Er zit veel positieve energie in Oranje op het moment. Spelers willen er graag bij zijn en zijn gretig om zich te laten zien. Dat heeft die Koeman toch goed voor elkaar.
Exact juist.
Het voordeel van deze opzet is dat het een echt toernooi is.

Wat precies de waarde wordt van de Nations League moet nog blijken, maar er staat in ieder geval officieel een prijs op het spel en je bent dan ook direct het allereerste land die die prijs kan pakken. Dat moet voor elke topsporter al direct genoeg motivatie zijn.

Een enorme aanwinst als het alternatief talloze zinloze oefenwedstrijden zijn. Die 3-0 winst op Duitsland en die 2-0 tegen Frankrijk, vooral die laatste wedstrijd was steengoed, hebben het voetbal in Nederland een heel rappe revival bezorgd. Als die zeges slechts in oefeninterlands waren geweest, had niemand er veel waarde aan gehecht.
Bovendien had je dan sowieso niet in korte tijd naast thuis ook uit in Frankrijk en in Duitsland gespeeld en al helemaal niet in een wedstrijd om de knikkers.

Top dus die Nations L

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Cruijff » za jun 08, 2019 3:44 pm

Top dus die Nations League op de voetbalkalender. :biggthumpup.gif:

Begrijp me niet verkeerd: met dat het leuk is bedoel ik dan ook letterlijk slechts "leuk". Het doet mijn hart bij lange na niet zo hard kloppen als voor Ajax.

Menno Pot beschreef het met de perfecte woorden in zijn boek Vak 127. Oranje is slechts methadon voor de heroïne die Ajax heet.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Iniesta » za jun 08, 2019 3:52 pm

Door de opzet weet je dat je per definitie sterke landen moet verslaan om te winnen.
Nederland speelt nu achtsreenvolgens tegen Frankrijk, Duitsland, Frankrijk Duitsland, Engeland Portugal

Engeland had wereldkampioen kunnen worden door te winnen van Tunesia, Panama, Colombia, Zweden , Kroatie en Frankrijk.
Niet dat deze nations league maar in de schaduw kan staan van wereldkampioenschap, kwaliteit is er zeker wel.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Cruijff » za jun 08, 2019 4:19 pm

Iniesta schreef:Door de opzet weet je dat je per definitie sterke landen moet verslaan om te winnen.
Nederland speelt nu achtsreenvolgens tegen Frankrijk, Duitsland, Frankrijk Duitsland, Engeland Portugal


Engeland had wereldkampioen kunnen worden door te winnen van Tunesia, Panama, Colombia, Zweden , Kroatie en Frankrijk.
Niet dat deze nations league maar in de schaduw kan staan van wereldkampioenschap, kwaliteit is er zeker wel.
Mee eens. :biggthumpup.gif:
En bovendien hebben ze gekozen voor een toernooi opzet met een promotie-degradatie regeling en daardoor met succes nog wat meer spanning aan het geheel toegevoegd. :biggthumpup.gif:

Wouter
Berichten: 18730
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Wouter » zo jun 09, 2019 9:04 am

Zorgt Koeman wel voor een Brexit, zit die IH nog te knorrepotten.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10413
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door mattie » zo jun 09, 2019 6:59 pm

Pfff vanavond weer met Bergwijn en Babel... Die waren afgelopen Do gewoon slecht...
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Marillion » zo jun 09, 2019 7:34 pm

Hele middag gesport. Lekker gegeten en nu voldaan op de bank. Ik doe eens gek en ga dit potje proberen te kijken. Als het niets is kan ik er altijd nog bij in slaap vallen. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11884
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Sandro » zo jun 09, 2019 7:55 pm

Ik kan me lastig identificeren met dit NL elftal. Die rotkop van een Dumfries en Bergwijn bijvoorbeeld (waarom kijkt die laatste altijd zo verwaand uit zijn ogen?)
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Cruijff » zo jun 09, 2019 7:59 pm

Heb je dat niet juist ook met Depay?
Wil verder niet zeggen dat Bergwijn zijn hoofd verder wel mee heeft, hoor.

Viel me nog mee dat de scheidsrechter die fopduik van Portugal in de 4e minuut niet met een penalty beloonde. Verder leverde elke valpartij in de eerste 10 minuten :excited.gif: wel al een vrije trap op. Ik ben niet iemand die daar verder frequent over zeikt, maar is het niet vrij raar om op Portugal-Nederland een Spaanse scheids te zetten?

Marillion schreef:Hele middag gesport. Lekker gegeten en nu voldaan op de bank. Ik doe eens gek en ga dit potje proberen te kijken. Als het niets is kan ik er altijd nog bij in slaap vallen. :smile-ajax.gif:
Dit klinkt als op veel zondagen mijn programma met de laatste 20 minuten van Studio Voetbal.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11418
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Toppie » zo jun 09, 2019 8:09 pm

Dumfries waardeloze speler :excited.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11884
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Sandro » zo jun 09, 2019 8:26 pm

Heb je dat niet juist ook met Depay?
Nee, daar erger ik mezelf eigenlijk bijna nooit aan. Jij wel dus?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » zo jun 09, 2019 8:27 pm

Is Frank de Boer trainer van Oranje? Duf geschuif op het middenveld.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wouter
Berichten: 18730
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Wouter » zo jun 09, 2019 8:32 pm

Ze komen er niet doorheen. Komt doordat ze te traag spelen en te vaak terug.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » zo jun 09, 2019 8:35 pm

Wouter schreef:Ze komen er niet doorheen. Komt doordat ze te traag spelen en te vaak terug.
Ajax een paar jaar geleden dus....
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Cruijff » zo jun 09, 2019 8:37 pm

Sandro schreef:
Heb je dat niet juist ook met Depay?
Nee, daar erger ik mezelf eigenlijk bijna nooit aan. Jij wel dus?
mwa. heel letterlijk genomen is de ergernis bij hem met name hoe hij omgaat met glorie en tegenslag. na een gewonnen wedstrijd presenteert ie zich regelmatig als een leuke spontane gast.

maar zit ie in een mindere fase en zegt iemand terecht tegen hem dat hij al zes(tien) wedstrijden niet heeft gescoord dan schiet ie in een compleet andere modus.
en zo loopt ie ook regelmatig over het veld. in de halve finale had ie gewoon echt ruzie met de bal.


bij bergwijn kan ik me wel vinden in je opmerking dat ie echt met een hautain hoofd "over de bal heen kijkt" om hem vervolgens regelmatig naar de andere kleur te schieten

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13747
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Jinne » zo jun 09, 2019 9:03 pm

Deze bal had Cilessen mogen hebben.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » zo jun 09, 2019 9:03 pm

Goal Portugal gemist, what happened?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wouter
Berichten: 18730
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Wouter » zo jun 09, 2019 9:06 pm

De Ligt werd gepoort. Daarna een schot dat Cillessen had moeten hebben. Maar ja, NEC'ers winnen nou eenmaal nooit een prijs.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11418
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Toppie » zo jun 09, 2019 9:10 pm

Die Dumme fries is gewoon amateur nivo

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Cruijff » zo jun 09, 2019 9:13 pm

Wouter schreef:De Ligt werd gepoort. Daarna een schot dat Cillessen had moeten hebben. Maar ja, NEC'ers winnen nou eenmaal nooit een prijs.

Dat zou ik niet te hard roepen, want de tegengoal is misschien wel net wat Nederland nodig had omde wedstrijd te draaien. Ze zijn eindelijk gaan voetballen.

Maar goeie genade, als je vanavond Dumfries in je ploeg hebt speel je niet met 10 maar echt met 9 man he.
Die telt vandaag voor -2.

Wouter
Berichten: 18730
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Wouter » zo jun 09, 2019 9:19 pm

Dumfries speelt inderdaad heel slecht. Maar ik vind ook De Roon, De Jong en De Ligt hun niveau niet halen.

Plaats reactie