Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Gaizka1985 » wo okt 14, 2020 8:34 pm

Peter schreef:
wo okt 14, 2020 8:04 pm
Heeft iemand die Hateboer wel eens een goeie pot zien spelen?
Bij Atalanta is hij in zijn element, hoeft daar veel minder te verdedigen. Als rechtsback komt hij tekort, hij moet het juist hebben van zijn aanvallende kwaliteiten, is wat dat betreft denk ik beter dan Daumfries.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Iniesta » wo okt 14, 2020 8:35 pm

Dat komt er hier nog niet heel erg uit.
Heeft Koeman promes daar ook niet eens neergezet?

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Monkey Tonk » wo okt 14, 2020 8:39 pm

Een stuk beter. 1-1 in de rust. Donny goed, Frenkie eindelijk weer diep ipv breed denkend. Italie zag er in de eerste wedstrijd veel sterker uit. Nu zijn ze te pakken. Maar het blijven sluipmoordenaars.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » wo okt 14, 2020 8:42 pm

Lionel schreef:
wo okt 14, 2020 8:31 pm
Inderdaad. En met Luuk heb je dan ook iemand op wie je voorzetten kunt pompen.
Die bal van Blind had er wel in gemogen dan...

Open kans.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Scherrer » wo okt 14, 2020 9:09 pm

Minuut 70 coming up!
***

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door GangstaRiB » wo okt 14, 2020 9:21 pm

Eerlijk is eerlijk, Oranje speelt aardig op het eerste half uur na. Het eerste half uur dacht ik het wordt 5-0, maar Oranje heeft zich teruggevochten. Jammer dat je voorin echt stootkracht mist. Luuk komt er niet aan te pas, Depay werkt zich een ongeluk. Achterin en op het middenveld, zeker met De Ligt straks, staat het meer dan uitstekend.

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Wouter » wo okt 14, 2020 9:30 pm

Veltman tot dusver held van de avond.

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Wouter » wo okt 14, 2020 9:34 pm

Nathan Ake krijgt geen kinderen meer.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Marillion » wo okt 14, 2020 9:40 pm

Ik heb niets gezien maar zo te lezen best een aardige wedstrijd? Daar kan Frank dan wel mee thuiskomen.

Zie ook dat Babel nog is ingevallen in de blessuretijd. Heeft die jongen überhaupt nog een club gevonden dan? :confused.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Trab » wo okt 14, 2020 9:52 pm

Marillion schreef:Ik heb niets gezien maar zo te lezen best een aardige wedstrijd? Daar kan Frank dan wel mee thuiskomen.

Zie ook dat Babel nog is ingevallen in de blessuretijd. Heeft die jongen überhaupt nog een club gevonden dan? :confused.gif:
Na de 1-1 was het een leuke wedstrijd. Spel golfde op en neer. Kon beide kanten op. Wel fijn na de afgelopen twee wedstrijden:)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Jöhnk » wo okt 14, 2020 10:26 pm

Gaizka1985 schreef:
wo okt 14, 2020 8:34 pm
Peter schreef:
wo okt 14, 2020 8:04 pm
Heeft iemand die Hateboer wel eens een goeie pot zien spelen?
Bij Atalanta is hij in zijn element, hoeft daar veel minder te verdedigen. Als rechtsback komt hij tekort, hij moet het juist hebben van zijn aanvallende kwaliteiten, is wat dat betreft denk ik beter dan Daumfries.
Wat zijn zijn kwaliteiten, vraag ik me af. Hij is voetballend niet sterk, verdedigend matig, niet snel, niet slim...

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door columbus » wo okt 14, 2020 11:17 pm

Hij doet daar toch echt wat goeds want speler eigenlijk altijd basis. En nu koploper in Italië

Verder prima wedstrijd van Nederland. Je ziet dat de spelers zich beter voelen in dit systeem ipv Franks jaren 90 433. Het is echt jammer dat Nederland niet een betere pure spits heeft.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Mr. Ajax » do okt 15, 2020 7:52 am

Hateboer is een beetje een rechtsbenige Mitchell Dijks (Dijks is wel een stuk sneller). Fysiek vrij sterk, met grote passen de flank bestrijken... Dat is het zo een beetje. Ik vind het niks voor Oranje (of uberhaupt).
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Lionel » do okt 15, 2020 8:16 am

En toch scoort hij daar regelmatig. Ik snap er ook echt niks van.
IK GELOOF!!!!!!

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Gaizka1985 » do okt 15, 2020 9:28 am

Binnenkort kunnen we hem 2 keer van dichtbij zien!

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door GangstaRiB » do okt 15, 2020 10:45 am

Vond Wijnaldum tegenvallen.
Vond Frenkie enorm sterk. Ik ken bijna geen speler bij wie je een bal kwijt kan terwijl ie vol in de dekking staat en altijd iets goed doet. Of wegdraaien of simpel kaatsen, maar een verdediger kan altijd naar Frenkie passen.

Ik vrees wel voor het moordende schema van dit seizoen. Blind leek uitgeblust, Wijnaldum idem. En we zijn pas in oktober... Bij Engeland heeft Harry Kane last van spierverslapping omdat ie oververmoeid is.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Lionel » do okt 15, 2020 10:46 am

Nu al?

Wijnaldum is gewoon niet zo heel goed hoor. Die heeft geluk dat Klopp van beunhazen op het middenveld houdt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Trab » do okt 15, 2020 11:21 am

GangstaRiB schreef:Vond Wijnaldum tegenvallen.
Vond Frenkie enorm sterk. Ik ken bijna geen speler bij wie je een bal kwijt kan terwijl ie vol in de dekking staat en altijd iets goed doet. Of wegdraaien of simpel kaatsen, maar een verdediger kan altijd naar Frenkie passen.

Ik vrees wel voor het moordende schema van dit seizoen. Blind leek uitgeblust, Wijnaldum idem. En we zijn pas in oktober... Bij Engeland heeft Harry Kane last van spierverslapping omdat ie oververmoeid is.
Frenkie was echt geweldig. Zo jammer dat hij maar zo kort bij Ajax heeft gespeeld. Moest gisteren weer aan Madrid-Ajax denken toen hij Modric als een kleuter op de grond achter liet. Heerlijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door elliquido » do okt 15, 2020 11:28 am

Lionel schreef:
do okt 15, 2020 10:46 am
Nu al?

Wijnaldum is gewoon niet zo heel goed hoor. Die heeft geluk dat Klopp van beunhazen op het middenveld houdt.
mateloos geërgerd aan Wijnaldum gisteren, was echt een dissonant; leek ook helemaal niet scherp.
Blind idem, ook niet fel genoeg.
Hateboer met sturm und drang, maar soms pijn aan je ogen
Frenkie moet eens gaan schieten vanaf de 16

Wat ik ook mooi vond is dat de spelers ook uitdeelde.. thuis lieten ze het kaas van de brood eten, nu kleunde ze er goed in en waren niet bang voor die juve misdadigers achterin

mooie wedstrijd, hier kunnen we mee verder
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » do okt 15, 2020 11:46 am

GangstaRiB schreef:
do okt 15, 2020 10:45 am
Vond Wijnaldum tegenvallen.
Vond Frenkie enorm sterk. Ik ken bijna geen speler bij wie je een bal kwijt kan terwijl ie vol in de dekking staat en altijd iets goed doet. Of wegdraaien of simpel kaatsen, maar een verdediger kan altijd naar Frenkie passen.

Ik vrees wel voor het moordende schema van dit seizoen. Blind leek uitgeblust, Wijnaldum idem. En we zijn pas in oktober... Bij Engeland heeft Harry Kane last van spierverslapping omdat ie oververmoeid is.
Blind heeft misschien ook een conditie-achterstand opgelopen door al dat hart-gedoe (tijden niet voluit kunnen trainen)?

Gaf wel een paar prachtige voorzetten weer. Echt een asset. Komt de goal uit voort en Luuk had die open kans moeten benutten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Jöhnk » do okt 15, 2020 11:55 am

Blind uitgeblust lijkt me niet. Heeft amper gevoetbald dit jaar. Wel medische problemen inderdaad.

Dit systeem lijkt te werken. De Boer kennende gaat hij dus snel weer terug naar het systeem dat niet werkt.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Trab » do okt 15, 2020 12:08 pm

Jöhnk schreef:Blind uitgeblust lijkt me niet. Heeft amper gevoetbald dit jaar. Wel medische problemen inderdaad.

Dit systeem lijkt te werken. De Boer kennende gaat hij dus snel weer terug naar het systeem dat niet werkt.
Het werkt tegen tegenstanders die het spel willen maken. Als we zelf het spel moeten maken wordt het een ander verhaal vrees ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Lionel » do okt 15, 2020 12:09 pm

Ik zou Promes weleens willen zien in plaats van Hateboer of Dumfries.

Eeuwig zonde dat zowel Mazraoui en Dest niet voor Oranje hebben gekozen. En Ziyech natuurlijk. Want zowel Donny als Wijnaldum kunnen niet voetballen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door 999 » do okt 15, 2020 2:20 pm

Lef van De Boer beloond
Oranje met vijf verdedigers wél gelijkwaardig aan Europees topland Italië (1-1)

AMSTERDAM Het klinkt paradoxaal als een trainer vijf in plaats van vier verdedigers opstelt. Maar Frank de Boer is in Italië beloond voor zijn moed (1-1). De nieuwe bondscoach durfde het in de Nations League – na twee tactische trainingen – aan om het traditionele 4-3-3 overboord te gooien en de vorige maand nog superieure Italianen met eigen middelen (5-3-2) te bestrijden.

Daarmee stak De Boer in het Stadio Atleti Azzuri d’Italia zijn nek uit. Na de teleurstellende wedstrijden tegen Mexico (0-1) en Bosnië en Herzegovina (0-0) wist hij dat er een storm van kritiek zou losbarsten als het spel in Italië opnieuw ondermaats zou zijn en het resultaat zou tegenvallen. Vooral omdat hij de man in vorm Steven Berghuis weer op de bank zette.

Maar hetzelfde doen als op 7 september onder interim-coach Dwight Lodeweges in de Johan Cruijff ArenA (0-1 nederlaag) was voor De Boer geen optie. Hij hield zich vast aan de aloude voetbalwijsheid dat een 5-3-2-systeem het beste kan worden bestreden met 5-3-2, omdat er over het hele veld koppeltjes worden gevormd. De plaaggeest uit de thuiswedstrijd tegen dezelfde tegenstander, Leonardo Spinazzola, werd zodoende aan banden gelegd en ook de lopende Italianen, die Oranje in Amsterdam tot wanhoop dreven, zouden tactisch worden getackeld.

Onder Ronald Koeman paste het Nederlands elftal deze strijdwijze met succes toe tegen Portugal (3-0), maar uiteindelijk stapte de toenmalige bondscoach daarvan af. Het was ook de door Louis van Gaal en de sleutelspelers bedachte toverformule op het WK van 2014. Al moest de leermeester van De Boer daar bijna elk duel weer van af stappen, omdat het niet liep, waarna het met vier verdedigers, drie middenvelders en drie aanvallers opeens wel marcheerde. Het was ook het ontsnappingsluik dat De Boer tegen Italië inbouwde, zijn plan B.

Dat hoefde echter niet te worden geopend. Hoewel Nederland met acht dezelfde spelers opereerde – alleen Stefan de Vrij, Daley Blind en Luuk de Jong waren ’nieuw’ ten opzichte van het thuisduel met Italië – leek er vanaf de eerste minuut in Bergamo een compleet ander elftal te staan. Een ploeg met flair en gif, die na zestien minuten echter alsnog in de achtervolging moest. Balverlies van Memphis Depay en veel te passief verdedigen van diezelfde Memphis, Blind, Nathan Aké en Frenkie de Jong rond de middenlijn stelde het thuisland in staat toe te slaan.

Nicolo Barella bediende de door Hans Hateboer uit het oog verloren Lorenzo Pellegrini, die Jasper Cillessen eenvoudig kansloos liet (1-0). Vier minuten later stelde Oranje het negatieve record uit het seizoen 2009/’10 scherper. Destijds zaten er 318 minuten tussen de doelpunten van Eljero Elia en Dirk Kuyt. Nu eindigde de doelpuntloze reeks uiteindelijk na 324 minuten, in de 25e minuut van Italië-Nederland.

Dankzij de voortreffelijk spelende Frenkie de Jong, die Blind bediende en de bal uiteindelijk bij Memphis zag belanden. De aanvaller van Olympique Lyon leverde een onbewuste assist door de bal uit de draai tegen Donny van de Beek aan te schieten. Die aarzelde niet en tekende in zijn veertiende interland zijn eerste Oranje-treffer aan (1-1).

De Italianen wisten een korte fase niet waar ze het zoeken moesten en ontsnapten na een kopbal van Luuk de Jong, waarbij het de vraag was of hij voor eigen succes ging of Van de Beek een niet te missen kans wilde bieden. Aan de overzijde dwong Spinazzola Oranje-keeper Cillessen tot een redding en kopte de vrijstaande Leonardo Bonucci over.

Ook in het tweede bedrijf was Nederland minimaal gelijkwaardig aan de Europese grootmacht, die in het verleden in 22 onderlinge ontmoetingen maar drie keer (1974, 1978 en 2008) werd verslagen. Georginio Wijnaldum (van richting veranderd schot) en Memphis (knappe save Gianluigi Donnarumma) hadden Oranje op weg kunnen helpen naar de vierde zege, maar misten het Italiaanse doel net.

In de 56e minuut kropen De Boer en zijn spelers door het oog van de naald. Op voor hem bekend terrein ging Hateboer lelijk in de fout. De Atalanta Bergamo-verdediger had echter geluk dat Ciro Immobile zich een egoïstische spits toonde, de ingevallen Moise Kean bewust over het hoofd zag en de bal tegen Cillessen aan schoot.

Een nederlaag van Oranje was ook onrechtvaardig geweest. Door het gelijkspel kan Oranje zich thuis tegen Bosnië en Herzegovina verzekeren van een langer verblijf op het hoogste Nations League-niveau. Groepswinst (en deelname aan de Final Four) heeft Nederland niet meer in eigen hand. Maar het belangrijkste voor De Boer is dat het treffen in Bergamo voldoende aanknopingspunten geeft voor de (zonnige) toekomst.

Al zal ook hij beseffen dat uiteindelijk weer de switch naar 4-3-3 zal moeten worden gemaakt. Dat zijn team in staat is om ook een ander strijdplan uit te voeren als de situatie daarom vraagt, is echter een prettige wetenschap.

Italië – Nederland 1-1 (1-1). 16. Pellegrini 1-0, 25. Van de Beek 1-1. Scheidsrechter: Taylor (Eng). Gele kaart: Verratti, D’Ambrosio (Italië).

Nederland: Cillessen; Hateboer, De Vrij, Van Dijk, Aké, Blind (77. Veltman); Van de Beek, F. de Jong, Wijnaldum; L. de Jong, Depay (90+2 Babel).

Van Dijk: ’Trainer heeft het goed aangepakt’
Virgil van Dijk in duel met spits Ciro Immobile (r.).

AMSTERDAM Bondscoach Frank de Boer was blij dat de door hem gekozen tactiek met vijf verdedigers goed uitpakte tegen Italië. „De keuze om met vijf achterin te spelen was omdat we dan niet constant met jongens die daar niet geschikt voor zijn er achteraan hoefden te rennen. Thuis stond het niet goed en waren we steeds een stap te laat. Als het niet goed had uitgepakt, zouden de reacties niet mals zijn geweest, maar ik had sterk het gevoel dat we dit moesten doen. Je weet gewoon dat Italië een heel goed team is en dan moet je keuzes maken”, aldus De Boer. „We kunnen niet blij zijn met het resultaat, maar het gaat ook om de manier waarop je iets doet en die was goed. Nu moeten we zorgen dat we de laatste twee wedstrijden gaan winnen.”

Oranje-aanvoerder Virgil van Dijk was blij met de goede prestatie van het Nederlands elftal na de mindere optredens tegen Mexico en Bosnië-Herzegovina en deelde een compliment uit aan bondscoach Frank de Boer. „De trainer heeft het goed aangepakt. Alle credits naar hem. We moesten het anders doen dan we in de ArenA hadden gedaan. Hier gelijkspelen vind ik een goede prestatie, waar we op kunnen bouwen. Er had nog meer in gezeten, maar dit is wel een resultaat tegen een goed voetballand.”

„Met dit systeem had Italië meer moeite om er tussendoor te spelen. Het geeft een goed gevoel”, vond Donny van de Beek, die voor de gelijkmaker tekende, zijn eerste interlandgoal. „We kregen meer zelfvertrouwen na die goal en gingen daarna goed spelen. We kregen nog een aantal kansen op de 2-1.”
De T.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Scherrer » do okt 15, 2020 2:34 pm

Trab schreef:
do okt 15, 2020 12:08 pm
Jöhnk schreef:Blind uitgeblust lijkt me niet. Heeft amper gevoetbald dit jaar. Wel medische problemen inderdaad.

Dit systeem lijkt te werken. De Boer kennende gaat hij dus snel weer terug naar het systeem dat niet werkt.
Het werkt tegen tegenstanders die het spel willen maken. Als we zelf het spel moeten maken wordt het een ander verhaal vrees ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Haha ja tegen landen die de bus parkeren (zoals Bosnië vorige week) moet je natuurlijk gewoon met buitenspelers spelen. En natuurlijk nooit met een simpele afbreker als De Roon terwijl je Frenkie al hebt staan voor de correcties.
***

Plaats reactie