Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Yopii » wo jun 02, 2021 9:34 pm

IK bekijk het vanuit het standpunt van De Boer. HIj loopt altijd een beetje achter. :smallgrin.gif:

Vind de veldbezetting niet optimaal, en bovendien moet je er aanvallend enorm sterke backs voor hebben. Anders gebeurt er niets. DAn doel ik dus niet op Dumfries bijvoorbeeld, dat is een doodloper van jewelste.

Bij dit systeem speel je al snel een foeilelijk soort resultaatvoetbal. Voorbeelden te over.

Overigens kijk ik niet, ik hecht geen waarde aan vriendschappelijk voetbal. Binnenkort komt er een overdosis aan wedstrijden aan.

Edit: Wat moet je met Weghorst als er niemand is die hem een voorzet geeft? :confused.gif:

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Wouter » wo jun 02, 2021 9:55 pm

Jöhnk schreef:
wo jun 02, 2021 9:10 pm
Heeft dit systeem eigenlijk ooit ergens gewerkt? :confused.gif:
Duitsland werd er wereldkampioen mee in 1990. En Vitesse speelde ook een halfjaar heel aardig met 5-3-2.

Het kan dus wel werken. Als je er de goede spelers voor hebt en het goed uitvoert. Vooral de libero is extreem belangrijk. En de backs moeten paardenlongen hebben.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Zuidema » wo jun 02, 2021 10:09 pm

Yopii schreef:
wo jun 02, 2021 9:34 pm
Wat moet je met Weghorst als er niemand is die hem een voorzet geeft? :confused.gif:
Overigens weet hij als afmaker ook raad met een goede steekpass. Hadden we die vanavond wel bij NL?
Laatst gewijzigd door Zuidema op wo jun 02, 2021 11:37 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Trab » wo jun 02, 2021 10:21 pm

Zuidema schreef:
Yopii schreef:
wo jun 02, 2021 9:34 pm
Wat moet je met Weghorst als er niemand is die hem een voorzet geeft? :confused.gif:
Overigens weet hij als afmaker ook raad met een goede steekpass. Hadden wie vanavond wel bij NL?
We hadden helemaal niks vanavond. Die De Boer snapt er werkelijk waar geen ene kloot van. Probeert van Gaal te kopieëren, maar die had ene Robben voorin lopen die steeds diep ging. Depay komt alleen maar in de bal. Weghorst is niet snel. Nul diepgang.
Dan het druk zetten. Normaal in dit systeem dekken de backs door tot de backs van de tegenstander. Bij de Boer niet. Die houdt 5 man achterin tegen 2 spitsen van hun en laat de middenvelders (Frenkie en Wijnaldum) druk zetten naar de zijkant. Hoe verzin je het. De veldbezetting leek werkelijk nergens op.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Lionel » wo jun 02, 2021 10:40 pm

Monkey Tonk schreef:
wo jun 02, 2021 9:14 pm
Trab schreef:
wo jun 02, 2021 8:37 pm
5-3-2 tegen Schotland.. je moet er maar opkomen!! Veldbezetting om van te janken. Verdedigers hebben steeds geen afspeelmogelijkheid, voorin niemand op de vleugels. Druk zetten heeft de Boer ook nooit van gehoord. Wat een coach joh. Blij dat ie weg is bij Ajax.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoals die keer dat we met pijn en moeite wonnen van Noord-Ierland in een wedstrijd die wel ergens over ging?

Ik snap overigens wel dat hij deze opstelling probeerde omdat hij hiermee kans denkt te hebben tegen de toplanden. Heus niet voor de wedstrijd tegen Macedonie.

De spelers kunnen beter op vakantie gaan. EK heeft geen enkele zin. Alleen al het verschil in beleving onder FdB en Koeman.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Mano » do jun 03, 2021 6:25 am

Ik denk dat FdB een record gaat zetten
In de geschiedenis van slecht spelen en kansloos ten onder gaan.


Op persconferentie noemt hij Menig ipv Promes 😂
Waar ben je met je hoofd als je een speler noemt die niet eens bij de selectie zit :confused.gif:

Deze man is zo slecht
Kunnen we nog wisselen? Noemen we het Corona positief
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » do jun 03, 2021 8:01 am

De 0-1 leek me een direct gevolg van het opstellen van teveel verdedigers. Dan heb je elders te weinig spelers.

Gaat het eigenlijk wel goed met de bondscoach? Hij praat warrig.

Anyway, de spelers hebben wat ze wilden. Laat zo'n doorsnee-selectie aan Van Gaal over, die maakt er wat van. Met De Boer win je niet van de 2e keus van Schotland.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door 999 » do jun 03, 2021 8:47 am

Doelman voelt zich machteloos en boos door missen EK

Jasper Cillessen verbaasd: ’Deze klap is enorm’
author avatar
Door MIKE VERWEIJ

Updated 1 uur geleden
Gisteren, 23:30 in EK VOETBAL

NIJMEGEN - Jasper Cillessen (32) beweegt zich als een aangeslagen bokser door zijn appartement in Nijmegen. „Deze klap is enorm en zal heel lang nadreunen”, zegt de positief op corona geteste keeper van Oranje, die van Frank de Boer te horen kreeg dat er in de definitieve EK-selectie tóch geen plek voor hem is.

„De pijn zit hem vooral in het feit dat ik deze mokerslag niet zag aankomen. Bij de bekendmaking van de EK-selectie was ik nog zijn eerste keeper”, haalt Cillessen de persconferentie van de bondscoach van vorige week woensdag terug in herinnering.


„Hij wist toen al dat ik positief getest was. Vervolgens zei hij zondag in Portugal dat ik direct bij de groep zou aansluiten als de uitslag van mijn dagelijkse sneltest negatief was en die van de daaropvolgende PCR-test ook. Desnoods zou ik na het trainingskamp pas aanhaken. Ik heb écht geen idee wat er is veranderd”, aldus de doelman van het Bronzen WK 2014. „Ik heb ook nooit iets anders gehoord. Totdat de bondscoach me dinsdag belde. Dat maakt het extra wrang.”

Cillessen is woest. „Daarom moet ik oppassen. Ik wil geen dingen zeggen die mensen beschadigen. Ik vind het bovendien niet gepast om nu helemaal los te gaan, omdat mijn ploeggenoten vlak voor het EK zitten en we als Nederlands elftal één doel hebben: zo goed mogelijk presteren op het EK.”

Toch heeft Cillessen de behoefte om zijn verhaal te doen. „Ik was na de twee toernooien die we met Oranje hebben gemist enorm gebrand om met het team een dergelijk kunstje uit te halen als op het WK in Brazilië. Na mijn bovenbeenblessure heb ik alles in het teken gesteld van het EK, dagenlang met de fysiotherapeut in de sportschool gezeten en bij Valencia bewondering geoogst door mijn toewijding.”

"Dus dat ik op zondagavond besmet zou zijn geraakt, klopt niet"

Cillessen beschouwt zichzelf als ’super-, superfit’. Maar het lijkt allemaal voor niets geweest. „En waarom? De regels staan het toe om keepers tijdens het toernooi te vervangen en er was nog tijd zat! Ik heb vanwege corona één dag verkoudheidsklachten gehad, maar verder 0,0 problemen. En dan wordt er nu gezegd dat ik niet fit ben? Daar zullen de bondscoach en ik het nooit over eens worden.”

De 60-voudig international baalt van de wilde verhalen die nu de ronde doen. Hij zou de besmetting hebben opgelopen bij het promotiefeest van NEC. En die zou het gevolg zijn van het feit dat hij zich niet wilde laten vaccineren. „Het is allebei aantoonbare onzin”, zegt Cillessen, die een inkijkje geeft in de afgelopen tien dagen.

„Zondag 23 mei ben ik uit Valencia teruggekeerd, ben ik via een sneltest negatief getest op corona en heb ik bij mijn ouders in Groesbeek NAC-NEC gekeken. Na de promotie ben ik naar het huldigingsfeest gegaan bij De Goffert. Ik heb het stadion via een zijingang betreden, voortdurend anderhalve meter afstand in acht genomen en de huldiging eerst van achter het podium en later vanaf het tribunedak bekeken. Nóóit heb ik tussen mensen gestaan, die niet negatief waren getest. En ik ben vroeg weer naar huis gegaan”, aldus de international.

Belletje uit Valencia
„Een dag later kreeg ik – nadat ik weer een negatieve sneltest had ondergaan – een belletje van mijn club Valencia dat er een ploeggenoot positief had getest op corona, waarna mijn moeder bij de apotheek in Groesbeek nóg een sneltest heeft gekocht: weer negatief. Op dinsdag belde Valencia opnieuw. Nu met de mededeling dat er nog een positief geval was. Na overleg met Edwin Goedhart (bondsarts, red.) heb ik besloten een PCR-test te laten afnemen. Daarvoor ben ik heen en terug in totaal 250 kilometer van Nijmegen naar Hoofddorp gereden.”

Slecht nieuws

De volgende dag kreeg Cillessen een slecht bericht. „Vijf minuten voordat ik op woensdag op de KNVB Campus in Zeist zou aankomen voor de vaccinatie, belde Edwin me op dat ik dinsdagavond positief had getest. Dinsdagavond! Dus dat ik op zondagavond besmet zou zijn geraakt, klopt niet.

Dat kan qua incubatietijd niet eens. Ik heb het gewoon in de kleedkamer van Valencia opgelopen. En dat ik een vaccinatieweigeraar zou zijn? Ik wilde die prik dolgraag, omdat het EK de ultieme bekroning zou zijn voor mijn maandenlange revalidatie van zestien uur per dag.”

Nog leek er – zeker gezien de geruststellende woorden van De Boer in Zeist en het Portugese Lagos – niets aan de hand. „Edwin zei dat ik naar huis moest, omdat dit nu eenmaal het protocol was. Tijdens het trainingskamp in Portugal of daarna zou ik – na de negatieve sneltest en PCR-test uiteraard – weer bij Oranje aansluiten. Hij heeft me nooit iets anders gezegd. Nee, nu nog steeds niet.”

Gezien zijn (ingehouden) woede lijkt het logisch als Cillessen tegen De Boer en keeperstrainer Patrick Lodewijks had gezegd: Zoek het maar uit met je Oranje. „Maar ik ben een teamplayer, doe dat niet en blijf loyaal.”

Op de vraag of hij stand-by wil blijven, heeft hij ’ja’ gezegd. Maar wel met een ’maar’. „Ik blijf alleen beschikbaar als me de mogelijkheid wordt geboden om te kunnen trainen, zodra ik coronavrij ben”, zegt de Oranje-keeper.

Zijn verzoek ligt nu bij de KNVB. „Oscar Moens staat op de reservelijst voor het geval Lodewijks corona oploopt. Misschien kan hij al met me aan de slag, want ik wil voorkomen dat ik nu drie weken stilsta, alsnog word opgeroepen en ik het verwijt krijg dat ik dan niet fit ben. Dat verhaaltje ken ik wel…”

Frustratie

Voorlopig rest Cillessen niets anders dan gefrustreerd te wachten op een eventueel belletje uit het trainingskamp van Oranje dat er iets is met Maarten Stekelenburg, Tim Krul of Marco Bizot. „Door mijn besmetting zit ik opgesloten in mijn appartement. Ik heb me nog nooit zo machteloos, boos en verschrikkelijk gevoeld.”
De T.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Mano » do jun 03, 2021 9:16 am

FdB doet zoveel verkeerd dat je gewoon voelt dat dit EK één grote domper wordt.

Een groep uitnodigen en na 2 dagen 7 laten afvallen :confused.gif: Ja dan heb je ze echt kunnen meten :excited.gif:
vervolgens deze afvallers niet persoonlijk bellen en een vreselijke slechte persconferentie houden.

Daarna Cillessen verhaal wat van geen kant klopt en richting Cillessen erg verwarrend is.

De 5-3-2 opstelling tegen Schotland die niet werkte
Het vaccinatie vraagstuk
Menig noemen ipv promes

Tja... zullen we ons gewoon terugtrekken, lijkt me verstandiger :smallgrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » do jun 03, 2021 9:40 am

Een 'people's manager' zal Frank volgens mij nooit worden...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Jöhnk » do jun 03, 2021 10:00 am

Het is waarschijnlijk nooit vertoond, maar wat mij betreft is er aanleiding genoeg om De Boer per direct te ontslaan. Als men iets wil bereiken, en dat kan best met deze op zich aardige selectie, heb je een andere bondscoach nodig.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Scherrer » do jun 03, 2021 10:09 am

Jöhnk schreef:
do jun 03, 2021 10:00 am
Het is waarschijnlijk nooit vertoond, maar wat mij betreft is er aanleiding genoeg om De Boer per direct te ontslaan. Als men iets wil bereiken, en dat kan best met deze op zich aardige selectie, heb je een andere bondscoach nodig.
Eens.

De Boer was altijd al een hele matige, ouderwetse, kortzichtige trainer, maar nu lijkt hij ook aan mentale scherpte te hebben ingeboet. Het is allemaal zo warrig, ongeïnteresseerd en lamlendig. Dit kan zo echt niet meer.

Het verschil met tijdperk Koeman - die exact dezelfde spelers had - is enorm.
***

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » do jun 03, 2021 10:17 am

Advocaat zal vast beschikbaar zijn. :smile-ajax.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » do jun 03, 2021 10:30 am

De speelminuten van vd Beek, Menig i.p.v. Promes, het gekloot met Cillessen.

Je zou bijna denken dat FdB met 'onderliggende klachten' kampt. Eens met Jöhnk: exit, per direct.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Alexander » do jun 03, 2021 11:38 am

Het lijkt alsof er meer aan de hand is. Zal niets met scherpte te maken hebben, want de Boer kennende zal hij top gemotiveerd zijn om er wat van te maken. Die jongen is gebrand op succes. Of hij het kan is een tweede. Maar zijn warrigheid baart me echt zorgen.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door columbus » do jun 03, 2021 11:59 am

Alexander schreef:Het lijkt alsof er meer aan de hand is. Zal niets met scherpte te maken hebben, want de Boer kennende zal hij top gemotiveerd zijn om er wat van te maken. Die jongen is gebrand op succes. Of hij het kan is een tweede. Maar zijn warrigheid baart me echt zorgen.
Inderdaad!

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door columbus » do jun 03, 2021 11:59 am

Zeux schreef:Advocaat zal vast beschikbaar zijn. :smile-ajax.gif:
Op dit moment denk ik echt dat hij het in ieder geval niet minder zal doen

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Iniesta » do jun 03, 2021 12:07 pm

Van Gaal was er gisteren bij, die maakt er wel wat van

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door 999 » do jun 03, 2021 12:28 pm

De Boer staat onder behoorlijke druk, na AJAX niks meer goed gedaan.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door WP_Legend » do jun 03, 2021 12:30 pm

En dat was meer ondanks dan dankzij hem.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Jöhnk » do jun 03, 2021 12:32 pm

Iets anders: wat heeft De Ligt zich fantastisch ontwikkeld bij Juventus hè. Die heeft echt reuzenstappen gemaakt.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » do jun 03, 2021 12:33 pm

WP_Legend schreef:
do jun 03, 2021 12:30 pm
En dat was meer ondanks dan dankzij hem.
Precies. Bij Ajax was het zeker laatste twee seizoenen een 'Eenoog Koning'-verhaal in de competitie. Wat een baggervoetbal toen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Monkey Tonk » do jun 03, 2021 3:07 pm

Jöhnk schreef:
do jun 03, 2021 12:32 pm
Iets anders: wat heeft De Ligt zich fantastisch ontwikkeld bij Juventus hè. Die heeft echt reuzenstappen gemaakt.
Ja, hij is Donny helemaal ontgroeit.

En heb je gezien hoe avontuurlijk Frenkie tegenwoordig speelt? Daar kom je voor naar het stadion. Legt geen balletje breed. Hij heeft geloof ik niet meegedaan gisteravond, maar dat is moeilijk te zeggen.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Monkey Tonk » do jun 03, 2021 3:14 pm

999 schreef:
do jun 03, 2021 12:28 pm
De Boer staat onder behoorlijke druk, na AJAX niks meer goed gedaan.
Omhoogvallen is ook een kunst.

Wel een tikje genant dat alleen FdB nog niet weet dat FdB niet kan coachen.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Frons de Boer, de nieuwe bondscoach

Bericht door Mano » do jun 03, 2021 5:26 pm

KNVB zal niet ingrijpen.

Ik verwacht angsthazen voetbal

Dan liever attractief voetbal met doelpunten en dan in de kwart eruit. Dan angsthazen voetbal en niks presteren.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie