En de nieuwe bondscoach wordt....

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door 999 » di aug 10, 2021 11:23 am

We hebben nu toch enkele " jonge " trainers gehad, Van Basten, Blind, De Boer, Koeman.Zo'n succes waren die ook niet allemaal.

Het geroep om Henk ten Cate , die is ook al 66 ...

Op het moment dat er succes is hoor je niemand meer ...

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Iniesta » di aug 10, 2021 11:27 am

Van Gaal had as speler al een generatie/persoonlijkheidskloof met leeftijdsgenoten. Lijkt me niet dat dit hem gaat belemmeren
Het gaat er om of iemand nog de energie en fitheid heeft. Hiddink in z’n laatste periode was duidelijk niet meer scherp, van Gaal lijkt daar nog geen last van te hebben

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Yopii » di aug 10, 2021 11:34 am

Bij MU bleek hij te autoritair, de spelers pikten dat niet. Ze lachten hem uit als hij vertelde hoe vaak ze een bal mochten aanraken in het strafschopgebied.

In Nederland heeft hij nog een enorme reputatie, maar internationaal is dat wel anders. Geen topclub in het buitenland zou hem aanstellen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Arthur » di aug 10, 2021 11:44 am

Gelukkig krijgt hij in deze baan alleen met Nederlanders te maken.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Yopii » di aug 10, 2021 12:01 pm

Dat scheelt inderdaad, hij zou geen bondscoach van Engeland of Spanje moeten worden. :smallgrin.gif:

Overigens denk ik dat Frankrijk er volgend jaar wel weer staat en dan de te kloppen ploeg is. Frankrijk heeft veel meer kwaliteit dan Nederland.

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Wouter » di aug 10, 2021 1:32 pm

Yopii schreef:
di aug 10, 2021 11:34 am
Bij MU bleek hij te autoritair, de spelers pikten dat niet.
Dat is het altijd met Van Gaal. Zijn legercommandant-achtige stijl slaat wel aan of niet. In 2014 was het achteraf heel goed dat hij Sneijder op zijn pik trapte. Maar bij sommige spelers werkt dat weer contraproductief.

Zijn leeftijd lijkt me niet echt een belemmering. Ik zie hem nog wel een jaar met een fluitje om de hals elke speler die een stapje verkeerd zet toeschreeuwen op de training.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Gaizka1985 » za aug 14, 2021 8:38 am

999 schreef:
di aug 10, 2021 11:23 am
We hebben nu toch enkele " jonge " trainers gehad, Van Basten, Blind, De Boer, Koeman.Zo'n succes waren die ook niet allemaal.

Het geroep om Henk ten Cate , die is ook al 66 ...

Op het moment dat er succes is hoor je niemand meer ...
De enige 'jonge' trainers waar ik op dit moment vertrouwen in heb zijn Ten Hag, Slot, Bosz en Koeman.

Maar voor nu was van Gaal de beste optie, wellicht kan Koeman het daarna weer overnemen en nog een jaar of wat bondscoach blijven.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door zeux » za aug 14, 2021 9:42 am

Ben echt super benieuwd of Koeman Barcelona post-Messi aan de gang krijgt. Het kan een blessing in disguise zijn dat vetrek. Niet in mediawaarde wel in voetbal.

Alleen lijkt Koeman bij Laporte continu op het randje van de bank te zitten. Die kan hem er zo maar af duwen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door WP_Legend » za aug 14, 2021 10:18 am

Maar wie wil er nu in deze tering zooi stappen? De laatste 3 coaches zijn totaal mislukt. Er is geen geld, de selectie uit balans en dan mis je ook nog eens de beste speler aller tijden!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Yopii » za aug 14, 2021 12:06 pm

Zeux schreef:
za aug 14, 2021 9:42 am
Ben echt super benieuwd of Koeman Barcelona post-Messi aan de gang krijgt. Het kan een blessing in disguise zijn dat vetrek. Niet in mediawaarde wel in voetbal.

Alleen lijkt Koeman bij Laporte continu op het randje van de bank te zitten. Die kan hem er zo maar af duwen.
Moeten ze wel zijn afkoopsom kunnen betalen. Koeman is niet achterlijk.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door zeux » za aug 14, 2021 12:40 pm

Yopii schreef:
Zeux schreef:
za aug 14, 2021 9:42 am
Ben echt super benieuwd of Koeman Barcelona post-Messi aan de gang krijgt. Het kan een blessing in disguise zijn dat vetrek. Niet in mediawaarde wel in voetbal.

Alleen lijkt Koeman bij Laporte continu op het randje van de bank te zitten. Die kan hem er zo maar af duwen.
Moeten ze wel zijn afkoopsom kunnen betalen. Koeman is niet achterlijk.
Haha, true!!!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Iniesta » za aug 14, 2021 12:52 pm

Wouter schreef:
Yopii schreef:
di aug 10, 2021 11:34 am
Bij MU bleek hij te autoritair, de spelers pikten dat niet.
Dat is het altijd met Van Gaal. Zijn legercommandant-achtige stijl slaat wel aan of niet. In 2014 was het achteraf heel goed dat hij Sneijder op zijn pik trapte. Maar bij sommige spelers werkt dat weer contraproductief.

Zijn leeftijd lijkt me niet echt een belemmering. Ik zie hem nog wel een jaar met een fluitje om de hals elke speler die een stapje verkeerd zet toeschreeuwen op de training.
Van Gaal heeft bewust Sneijder aangepakt, juist omdat het bij Sneijder werkt
Ik ken weinig spelers bij wie de van Gaal aanpak tot slechte resultaten heeft geleid. Ze vinden het wellicht niet leuk, maar presteren alsnog

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Marillion » zo aug 15, 2021 10:58 am

Sommige spelers hebben denk ik inderdaad een harde aanpak nodig omdat ze vanuit zichzelf onvoldoende motivatie hebben. Kijk naar jongens als Sneijder en Van der Vaart. Het is niet voor niets dat ze zo kort na het afsluiten van hun loopbaan zoveel zijn aangekomen.

Tadic hoef je niet te motiveren. Die komt terug van vakantie en ziet er gewoon net zo afgetraind uit als altijd. Andere spelers zijn na zo'n periode gewoon zichtbaar niet fit. En als je niet topfit bent kun je niet presteren. Het voetbal is in de loop der jaren fysieker geworden. Je moet daarin mee.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Yopii » ma aug 23, 2021 10:18 am

Iniesta schreef:
za aug 14, 2021 12:52 pm
Ik ken weinig spelers bij wie de van Gaal aanpak tot slechte resultaten heeft geleid. Ze vinden het wellicht niet leuk, maar presteren alsnog
Di Maria? Ik noem maar een voorbeeld: hij raakte geen knikker meer onder LVG. Sowieso waren de spelers van MU niet vooruit te branden.

Oranje de eerste keer onder LVG? Opstand onder de spelers, niet kwalificeren. Totaal de verkeerde benadering bij die groep, maar ja, het is zijn enige benadering.

Prestaties rechtvaardigen alles, zelfs dat spelers zich doodongelukkig voelen, het is psychologie anno 1965. Vandaag de dag zijn trainers communicatief veel vaardiger dan in de jonge jaren van LVG. Die man is een dinosaurus.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Sandro » di aug 31, 2021 7:24 pm

Is van Gaal nog wel scherp genoeg? Komt in interviews niet meer zo scherp over vind ik. De tijd lijkt ook op hem vat te krijgen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door zeux » di aug 31, 2021 7:56 pm

Sandro schreef:
di aug 31, 2021 7:24 pm
Is van Gaal nog wel scherp genoeg? Komt in interviews niet meer zo scherp over vind ik. De tijd lijkt ook op hem vat te krijgen.
Of hij ziet dat nu een andere aanpak nodig is. Was 'klaar', zit niet meer midden in een (ambitieuze) carrière, heeft een paar jaar afstand gehad en dat heeft misschien zijn perspectief veranderd. De komende drie wedstrijden zijn cruciaal, met minimale voorbereiding. Dat is een vorm van de tering naar de nering zetten. En vergt dus mogelijk een andere aanvliegroute dan bij vorige ondernemingen, toen hij wél met veel meer een lange termijn in beeld aan de klus begon en met dus de tijd om iets 'in te slijpen'.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Marillion » wo sep 01, 2021 3:46 pm

Valt wel mee toch? Ik had niet de indruk dat ik naar een oud trainer zat te luisteren hoor.

De wedstrijd kan me niet interesseren. Maar zijn de persconferenties vandaag nog ergens te zien? :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Yopii » do sep 02, 2021 10:34 am

De spelers zijn niet zo goed, heb ik van hem begrepen. Alleen de Messias kan er iets van maken. :hypocrite.gif:

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Iniesta » do sep 02, 2021 9:29 pm

Heeft ie daar ongelijk in?

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door GangstaRiB » vr sep 03, 2021 12:34 pm

Met zijn 70 jaar is ie nog met afstand de beste Nederlandse trainer. Zijn aanpak is om uiteindelijk te winnen. Hij hoeft geen vriendjes te worden.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Yopii » ma sep 06, 2021 4:57 pm

Ach, of het zoveel uitmaakt? Zo sterk zijn de tegenstanders niet. Turkije, nog de sterkste, figureerde op het EK.

We moeten niet net doen alsof we een toptrainer nodig hebben voor kwalificatie.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Marillion » ma sep 06, 2021 9:46 pm

Klopt. Nederland moet thuis natuurlijk gewoon winnen van Turkije. Oranje is geen top maar heeft echt wel een betere groep dan de Turken.

Ondertussen is het wel genieten met Louis hoor. Applaus voor De Vrij tijdens een interview. Nu weer de confrontatie met Valentijn Driessen. Heerlijk. Hij is nog wel wat goed gemutst. Iets meer verongelijkt is 'ie beter. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door columbus » di sep 07, 2021 8:17 am

Inderdaad. Hij maakt een energiekere indruk dan de Jong. Omdat Louis vooral zichzelf blijft valt er een hoop druk bij de jongens weg denk ik. En dat de tegenstanders niet zo goed zijn, daar kan hij ook niets aan doen. Nederland is niet zo goed en ik denk dat van Gaaf dat heel goed in weet te schatten

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Andriy Demchenko » wo sep 08, 2021 8:31 am

Yopii schreef:
ma sep 06, 2021 4:57 pm
Ach, of het zoveel uitmaakt? Zo sterk zijn de tegenstanders niet. Turkije, nog de sterkste, figureerde op het EK.

We moeten niet net doen alsof we een toptrainer nodig hebben voor kwalificatie.
Danny Blind danwel Frank De Boer zou het gewoon verpesten hoor in deze poule.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Marillion » wo sep 08, 2021 9:31 am

Je ziet nu in ieder geval een ervaren coach die nadrukkelijk zijn stempel zet. Met alle voors en tegens die je daar gratis bij krijgt.

Het is overdreven om nu gelijk in polonaise door de straten te gaan. Maar zo'n wedstrijd als gisteren is echt serieus lang geleden bij Oranje. Ik denk echt wel dat je hier voor een belangrijk deel het verschil ziet tussen een ervaren vakman als trainer en oud spelers die een trainer acteren.

Als ze zich kwalificeren zullen we later wel zien wat het waard is tegen echt sterke tegenstanders. Nederland heeft goed materiaal maar behoort natuurlijk niet tot de beste landen.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie