En de nieuwe bondscoach wordt....

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13361
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Arthur » di jul 06, 2021 11:06 am

Gio en Cocu zijn vrijwel kopieën van FdB. Door falen van anderen zijn ze tegen wat succesjes aan gestruikeld, maar echt in de vingers hebben ze het niet. De KNVB moet eens ambitie tonen en voor een topper gaan ook al betekent dat iedereen met een wat moeilijker persoon te maken gaat krijgen.
Het gaat om presteren in plaats van het jezelf makkelijk maken.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door zeux » di jul 06, 2021 11:30 am

Arthur schreef:
di jul 06, 2021 11:06 am
Gio en Cocu zijn vrijwel kopieën van FdB. Door falen van anderen zijn ze tegen wat succesjes aan gestruikeld, maar echt in de vingers hebben ze het niet. De KNVB moet eens ambitie tonen en voor een topper gaan ook al betekent dat iedereen met een wat moeilijker persoon te maken gaat krijgen.
Het gaat om presteren in plaats van het jezelf makkelijk maken.
Als je dan in Andere Tijden ziet hoe dat in '88 ging. Dan stond er met Michiels toch wel echt andere kwaliteit voor de groep. Die Map van Nol, maar ook de verhalen hoe hij iedereen - soms met kleine dingen - scherp hield. Onverwachtse beslissingen. Ineens in een restaurantzaaltje in de haven je wedstrijdbespreking doen, tijdens het lopen met de relevante spelers één op één babbelen.

Bij mannen als De Boer (en ook Cocu) krijg ik het idee dat ze nog voor de helft met zichzelf bezig zijn hoe ze bondscoachje moeten spelen. Iemand als Koeman weer helemaal niet. Die straalt rust, controle en zelfverzekerdheid uit. Persoonlijkheid.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Lionel » di jul 06, 2021 11:42 am

Arthur schreef:
di jul 06, 2021 11:06 am
Gio en Cocu zijn vrijwel kopieën van FdB. Door falen van anderen zijn ze tegen wat succesjes aan gestruikeld, maar echt in de vingers hebben ze het niet. De KNVB moet eens ambitie tonen en voor een topper gaan ook al betekent dat iedereen met een wat moeilijker persoon te maken gaat krijgen.
Het gaat om presteren in plaats van het jezelf makkelijk maken.
Eens. Daar heb je echt niks aan. Ik zie dan liever een Henk Fraser voor de groep.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Duke » di jul 06, 2021 12:50 pm

Arthur schreef:
di jul 06, 2021 11:06 am
Gio en Cocu zijn vrijwel kopieën van FdB. Door falen van anderen zijn ze tegen wat succesjes aan gestruikeld, maar echt in de vingers hebben ze het niet. De KNVB moet eens ambitie tonen en voor een topper gaan ook al betekent dat iedereen met een wat moeilijker persoon te maken gaat krijgen.
Het gaat om presteren in plaats van het jezelf makkelijk maken.
Het begint natuurlijk al met de mensen die het voor het zeggen hebben bij de KNVB (Hoogma), die zijn van hetzelfde niveau: middelmaat. Die willen helemaal geen man als Van Gaal, want dan gaan ze het heel lastig krijgen. Dan liever een ideale schoonzoon als Gio.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Wouter » di jul 06, 2021 11:04 pm

Lionel schreef:
di jul 06, 2021 11:42 am
Arthur schreef:
di jul 06, 2021 11:06 am
Gio en Cocu zijn vrijwel kopieën van FdB. Door falen van anderen zijn ze tegen wat succesjes aan gestruikeld, maar echt in de vingers hebben ze het niet. De KNVB moet eens ambitie tonen en voor een topper gaan ook al betekent dat iedereen met een wat moeilijker persoon te maken gaat krijgen.
Het gaat om presteren in plaats van het jezelf makkelijk maken.
Eens. Daar heb je echt niks aan. Ik zie dan liever een Henk Fraser voor de groep.
Zette Bruns in de basis en Mount op de bank. En speelde veel te verdedigend.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door zeux » di jul 06, 2021 11:15 pm

Ik pleit voor iemand met stevige ervaring. Al die oude voetballers met van die shaky trainersavonturen (categorie De Boer, Cocu, Gio, Van Bommel) effe niet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Wouter » di jul 06, 2021 11:51 pm

Het probleem is dat er weinig tussen de hele oude garde (Van Gaal, Van Marwijk, Hiddink) en de generatie De Boer-Cocu in zit. Ja, Koeman en Bosz. Maar dat was het dan ook wel.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13361
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Arthur » wo jul 07, 2021 6:40 am

Gelukkig zijn er ook nog mensen uit andere landen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Jöhnk » wo jul 07, 2021 9:19 am

Letsch!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door wimpey » wo jul 07, 2021 10:05 am

Arthur schreef:
wo jul 07, 2021 6:40 am
Gelukkig zijn er ook nog mensen uit andere landen.
Misschien is Oranje niet zo interessant voor veel coaches he. Kansloos eruit bij de laatste 16 tijdens het eerste eindtoernooi sinds 2014. Zeist kan topcoaches ook niet betalen. En ze hebben blijkbaar nogal een fetisj v.w.b. Nederlanderschap.

Wanneer je niet iemand van de oude garde en niet iemand van die zgn. gouden generatie (die nooit iets won en veel pingels miste) wil: wie blijft er dan nog over? Dan kom je toch uit bij Fräser, Ron Jans, Peter Bosz. Zie ik mensen over het hoofd?

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Wouter » wo jul 07, 2021 8:19 pm

Jöhnk schreef:
wo jul 07, 2021 9:19 am
Letsch!
Om jouw favoriete systeem er perfect in te slijpen.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door wimpey » do jul 08, 2021 9:37 am

Het moet dus blijkbaar Ludwig worden. Prima. Krullenjongen meenemen he. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Duke » do jul 08, 2021 10:55 am

Van Gaal schijnt bovenaan het lijstje te staan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13361
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Arthur » do jul 08, 2021 11:09 am

Op zich vind ik het wel prima als de bondscoach een oudere trainer is die niet meer naar een club verlangt.
Kwalitatief is er op Van Gaal natuurlijk ook niets aan te merken.

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Mano » do jul 08, 2021 12:13 pm

KNVB op weg naar Portugal om met van Gaal te praten.


Prima, wat betreft het lijstje van kandidaten.
KNVB is niet een bond die zichzelf lekker vernieuwd. Dat zie je ook aan de keuzes.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Marillion » vr jul 09, 2021 5:29 pm

Ik kan geen betere en haalbare kandidaat bedenken. Al ligt dat ook aan mijn gebrekkige kennis van de markt.

Hij is natuurlijk een trainer die zich bewezen heeft. Het is een relatief korte klus tot en met het eindtoernooi (waarvoor ze zich eerst maar eens moeten kwalificeren). Dit is in ieder geval niet het moment om weer een onbewezen oud international voor de groep te zetten.

En wij als kijkers zijn natuurlijk sowieso de grote winnaars want er staan ons weer een aantal prachtige interviews te wachten. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Andriy Demchenko » za jul 17, 2021 6:27 pm

En Danny Scholletje Blind mag weer assistent worden, gadverdamme wat heb ik een hekel aan die rat.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Iniesta » za jul 17, 2021 6:37 pm

Wat heeft ie jou misdaan?

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Andriy Demchenko » zo jul 18, 2021 7:18 am

Iniesta schreef:
za jul 17, 2021 6:37 pm
Wat heeft ie jou misdaan?
Sommige mensen heb je een allergie aan, dit is er voor mij zo eentje.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Iniesta » zo jul 18, 2021 12:50 pm

Dat ligt dan meer bij jou lijkt het. Om op basis daarvan iemand een rat te noemen, gaat vrij ver

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Jinne » zo jul 18, 2021 1:34 pm

Hij heeft al een andere dieren bijnaam.

Voor het assistentschap zou hij wel uit de RvC moeten. Fans van de bijnaam zullen dan blij zijn.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Andriy Demchenko » ma jul 19, 2021 3:11 pm

Iniesta schreef:
zo jul 18, 2021 12:50 pm
Dat ligt dan meer bij jou lijkt het. Om op basis daarvan iemand een rat te noemen, gaat vrij ver
Het is een man die in de voetballerij over lijken gaat, die heel opportuun steeds voor zichzelf het beste spoor kiest en op basis van vriendjespolitiek en niet op basis van merites functies binnenhaalt.

Ook hier weer een stukje zelfreflectie van Blind; T

och is Blind overtuigd van zichzelf, zo vertelt hij in de podcast Meer Dan Goud op NPO Radio 1. 'Soms moet je ook de spiegel voorhouden en kijken wat er gebeurd is. Waar heb ik wel invloed op en waar heb ik geen invloed op? Ik ben overtuigd van mijn kunde als trainer, maar je moet ook een manager zijn. Je moet trainen en dingen managen. En een beetje geluk aan je kont hebben hangen. Dat heb ik zeker niet gehad, maar dat is geen excuus. Het kan niet alleen maar aan pech of aan geblesseerde spelers liggen.'
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Iniesta » ma jul 19, 2021 6:19 pm

Blind was assistent van van Gaal en van Gaal wil hem nu weer als assistent
Hoezo is dat niet op basis van kwaliteit?
Dat hij wellicht geen goede hoofdcoach is, betekent niet dat hij geen toegevoegde waarde hebben in andere positie
Je hebt geen idee hoe hij zich gedraagt in de diverse functies die hij heeft, en toch weet jij dat het niet op basis van kwaliteit is

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Andriy Demchenko » ma jul 19, 2021 8:53 pm

Iniesta schreef:
ma jul 19, 2021 6:19 pm
Blind was assistent van van Gaal en van Gaal wil hem nu weer als assistent
Hoezo is dat niet op basis van kwaliteit?
Dat hij wellicht geen goede hoofdcoach is, betekent niet dat hij geen toegevoegde waarde hebben in andere positie
Je hebt geen idee hoe hij zich gedraagt in de diverse functies die hij heeft, en toch weet jij dat het niet op basis van kwaliteit is
Blind heeft doorheen zijn loopbaan een spoor achtergelaten van opportunisme, vriendjespolitiek en onbetrouwbaarheid. Daar kun je natuurlijk blind voor zijn (no pun intented) maar de man heeft zijn handtekeningen staan onder de slechtste periodes van technisch beleid als trainer en TM. Stel je het even voor Van Gaal tijdelijk wat krijgt wil je hem dan werkelijk als ad interim bij Oranje aan het roer hebben? Totaal ongeloofwaardige keuze, gezien de prestaties uit het verleden.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door wimpey » di jul 20, 2021 2:55 pm

LvG wil Blind als 1e en Fräser als 2e assistent. Dat moet Fräser toch niet willen?

Plaats reactie