Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » za mar 19, 2005 2:45 pm

Je mist mijn punt blijkbaar: Als spelers als Maduro al opgeroepen worden, waarom kunnen er dan geen subtoppers als Lucius (niet mijn voorbeeld trouwens...) opgeroepen worden?

Wat mij betreft kan Van Basten dan ook spelers als vd Ouweland (Den Bosch) op gaan roepen. Die heeft in vergelijking met Maduro al veel meer eredivisie ervaring. En ik ben nog steeds van mening dat je als speler eerst toch minimaal wat ervaring op gedaan moet hebben om uberhaupt voor het Nederlands Elftal in aanmerking te kunnen komen.

Met jongere spelers gaan werken? Voor dit soort spelers is Jong Oranje bedoeld. Niet het Nederlands Elftal....

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za mar 19, 2005 3:42 pm

Frank schreef:Je mist mijn punt blijkbaar: Als spelers als Maduro al opgeroepen worden, waarom kunnen er dan geen subtoppers als Lucius (niet mijn voorbeeld trouwens...) opgeroepen worden?

Wat mij betreft kan Van Basten dan ook spelers als vd Ouweland (Den Bosch) op gaan roepen. Die heeft in vergelijking met Maduro al veel meer eredivisie ervaring. En ik ben nog steeds van mening dat je als speler eerst toch minimaal wat ervaring op gedaan moet hebben om uberhaupt voor het Nederlands Elftal in aanmerking te kunnen komen.
Van Basten selecteert op intrinsieke kwaliteit, duidelijk niet op ervaring. Voor gearriveerde spelers (Davids) geldt een andere standaard. Er bestaat geen wet die voorschrijft volgens welke criteria een bondscoach zijn selectie dient samen te stellen.
Met jongere spelers gaan werken? Voor dit soort spelers is Jong Oranje bedoeld. Niet het Nederlands Elftal....
Dat vindt jij, maar daar denkt Van Basten blijkbaar anders over. Ik heb Van Basten dermate hoog zitten, dat ik niet twijfel aan zijn integriteit.

LucaS
Berichten: 53548
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za mar 19, 2005 4:01 pm

Frank schreef:Je mist mijn punt blijkbaar: Als spelers als Maduro al opgeroepen worden, waarom kunnen er dan geen subtoppers als Lucius (niet mijn voorbeeld trouwens...) opgeroepen worden?
Nee was mijn voorbeeld. Ik noemde Lucius als voorbeeld dat de geluiden vanuit met name Eindhoven (ook de hier aanwezige psv-ers) dat vB alleen naar ajacieden kijkt, onzin is. Natuurlijk is Maduro snel of misschien wel te snel geselcteerd. Maar er zal meespelen dat vB Maduro uitstekend kent. Niet omdat het een Ajacied is dus, maar omdat van Basten zijn kwaliteiten kent en daar zeer veel vertrouwen in heeft. Wellicht past Maduro in het langere termijn plaatje en is ie er daarom bij. Er zijn 18 spelers geselecteerd, er spelen er maximaal 14.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Andi
Berichten: 212
Lid geworden op: do okt 02, 2003 5:51 pm

Bericht door Andi » za mar 19, 2005 10:39 pm

Jöhnk schreef:Dat vindt jij, maar daar denkt Van Basten blijkbaar anders over. Ik heb Van Basten dermate hoog zitten, dat ik niet twijfel aan zijn integriteit.
Ach ja, met dit soort lul-argumenten kun je natuurlijk elke kritiek op Van Basten proberen te weerleggen. Echt sterk is het alleen niet.
Frank heeft natuurlijk gewoon gelijk. Ik vraag me alleen af of de mensen hier voldoende objectief zijn om de argumenten van Frank te (willen) begrijpen.
Als ik het zo lees; waarschijnlijk niet. :nooo:

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » za mar 19, 2005 11:11 pm

Hoe zouden de reacties geweest zijn als Van Basten iemand als Otman Bakkal zou hebben geselecteerd. Heeft ook 2 wedstrijden in het eerste van PSV gespeeld....

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo mar 20, 2005 12:22 am

Frank schreef:Hoe zouden de reacties geweest zijn als Van Basten iemand als Otman Bakkal zou hebben geselecteerd. Heeft ook 2 wedstrijden in het eerste van PSV gespeeld....
Dat weet ik niet. Maar even voor de duidelijkheid: ík zou Babel en Maduro niet geselecteerd hebben mocht ik bondscoach zijn. En ik denk niemand hier op AT. Dat VB die jongens selecteert omdat hij zijn clubvoorkeur laat gelden, dat lijkt mij echter niet. Net zo min als hij Van Bommel vanuit dubieuze overwegingen op de bank laat. Ik denk dat Van Basten daar nooit zijn baan voor op het spel zou zetten.

Kortom ik twijfel niet aan Van Bastens goede bedoelingen. Waar ik wel aan twijfel is of zijn visie de juiste is. Maargoed, dat moeten we afwachten.

Tot slot: topsport ís oneerlijk. Dat Maduro en Babel bij de selectie zitten is heel erg jammer voor allerlei andere brave dravers die het ook zo verdienen, maar het is niet anders. :aai:

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » zo mar 20, 2005 8:38 am

Laten we het zo zeggen: Wie denkt hier dat een willekeurige andere bondscoach of assistent-bondscoach ( of het nu een topcoach is of niet) met zijn keuzes bij Maduro uitgekomen zou zijn?

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » zo mar 20, 2005 9:57 am

Niemand, de enige reden is namelijk dat hij al met die jongens gewerkt heeft, dat kan niet anders. Want dan zou hij nooit een goed beeld kunnen hebben van die voetballers, en had hij ook het lef niet gehad om ze op te roepen.

Gebruikersavatar
Andi
Berichten: 212
Lid geworden op: do okt 02, 2003 5:51 pm

Bericht door Andi » zo mar 20, 2005 10:16 am

Frank schreef:Hoe zouden de reacties geweest zijn als Van Basten iemand als Otman Bakkal zou hebben geselecteerd. Heeft ook 2 wedstrijden in het eerste van PSV gespeeld....
Wie?

Babel ken ik dan tenminste nog. :blush:
Dat VB die jongens selecteert omdat hij zijn clubvoorkeur laat gelden, dat lijkt mij echter niet.
Mij ook niet. Maar het is natuurlijk wel zo dat hij die twee jonge ajacieden beoordeeld op de periode dat hij ze getraind heeft, terwijl alle andere spelers worden beoordeeld op hun prestaties op het hoogste niveau. Oneerlijk of niet maakt wat mij betreft niet zoveel uit; ik vind dat je er wel gewoon je vraagtekens bij mag plaatsen. Als een speler nog maar amper goed genoeg is om mee te spelen in het huidige Ajax (en zo hoog lag de lat de afgelopen maanden bepaald niet), is hij dan wel goed genoeg voor het Nederlands elftal?

Maar laten de PSV'ers vandaag het ongelijk van Van Basten maar gewoon even ondubbelzinnig aantonen. :eusa_dance:

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » zo mar 20, 2005 2:59 pm

Van Basten ging in de tachtigste minuut maar even met Cocu praten. Ik denk dat Cocu tegen de PSV'ers in oranje moeten zeggen dat ze de Ajacieden niet zo mogen pesten komende week, want dat zal de sfeer niet ten goede komen.. ;)

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » zo mar 20, 2005 4:18 pm

Andi schreef:Wie?

Babel ken ik dan tenminste nog. :blush:
Ken je Otman Bakkal niet? Valt me van je tegen Andi ;) :D

Door PSV uitgeleend aan Den Bosch (waar hij trouwens ook niet aan de bak komt). Was ook niet echt als voorbeeld voor het Nederlands Elftal bedoeld, meer om aan te geven dat hij net als Maduro 2 wedstrijden bij een topclub in de Eredivisie achter de rug heeft.
Andi schreef:Maar laten de PSV'ers vandaag het ongelijk van Van Basten maar gewoon even ondubbelzinnig aantonen. :eusa_dance:


Het lijkt me dat dat wel gebeurt is vanmiddag.... :worshippy:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 20, 2005 4:20 pm

Geen verrassing voor mij. Het selectiebeleid van MVB is onnavolgbaar. :sad:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo mar 20, 2005 8:33 pm

joey schreef:Geen verrassing voor mij. Het selectiebeleid van MVB is onnavolgbaar. :sad:
Ik kan er ook geen touw aan vastknopen, belachelijk is ook dat je zo weinig kritiek in de media hoor.Elke voorganger van van B. zou met de grond gelijk zijn gemaakt

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo mar 20, 2005 8:49 pm

Wacht maar tot hij een keer verliest.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 20, 2005 8:54 pm

Ja, dan schreeuwt iedereen weer om Advocaat, want wie anders? Jol? Ten Cate? Hiddink?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma mar 21, 2005 11:36 am

Van Basten zou selecteren op vorm, wat doen Heitinga, Vd Vaart en Sneijder dan in de selectie ?
Van Basten zou selecteren op positie, wat doet Babel dan in de selectie ?
Van Basten zou 4-3-3 gaan spelen, wat doet Meerdink dan in de selectie ?
Waarom zou Melchiot in hemelsnaam een betere back zijn dan Ooijer ?
Waarom is Makaay niet geselecteerd, aangezien hij zaterdag gewoon basisspeler was bij Bayern ?

Van Basten prefereert Vd Vaart boven Van Galen, omdat de eerste veel jonger is. Dat Oranje zich eerst zal moeten kwalificeren voor het komende WK is blijkbaar niet belangrijk...de jongste speelt, niet de beste :pukey:
Lucas schreef:Ach, feitelijk hadden we dus alleen maar een grote bek over volgevreten vedettes. Als puntje bij paaltje komt moet het gewoon weer:
Wat een onzin.
Alsof spelers als Vd Sar, Bouma, Gio, Cocu, Van Nistelrooij en Robben volgevreten vedettes zijn...daarbij is er onder Advocaat (noodgedwongen) al een verjonging doorgevoerd.

Dus ik heb eigenlijk geen idee waar je het over hebt.
Frank schreef:Door PSV uitgeleend aan Den Bosch (waar hij trouwens ook niet aan de bak komt).
Je kent de namen, maar niet de feiten Frank :D
Bakkal is namelijk lang geblesseerd geweest ! En hij liep helaas alweer een nieuwe blessure op afgelopen vrijdag, tijdens een invalbeurt.

LucaS
Berichten: 53548
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma mar 21, 2005 11:45 am

Baseman schreef:
Lucas schreef:Ach, feitelijk hadden we dus alleen maar een grote bek over volgevreten vedettes. Als puntje bij paaltje komt moet het gewoon weer:
Wat een onzin.
Alsof spelers als Vd Sar, Bouma, Gio, Cocu, Van Nistelrooij en Robben volgevreten vedettes zijn...daarbij is er onder Advocaat (noodgedwongen) al een verjonging doorgevoerd.

Dus ik heb eigenlijk geen idee waar je het over hebt.
De spelers die jij noemt zitten dan ook gewoon bij de selectie...
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » ma mar 21, 2005 11:54 am

Gelukkig dat vBasten wel gelijk had dat vBommel geen defensieve middenvelder is maar een aanvallende middenvelder. En aangezien vBasten een ander systeem speelt, is de keuze dus niet zo raar. Je kan natuurlijk je vraagtekens bij het systeem zetten, maar dit is simpelweg de lijn die vBasten kent en die hij wil volgen. Onder Advocaat zijn toch ook zeer beroerde wedstrijden gespeeld met de PSV'ers erin.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma mar 21, 2005 12:44 pm

Raymon schreef:Gelukkig dat vBasten wel gelijk had dat vBommel geen defensieve middenvelder is maar een aanvallende middenvelder.
Van Basten zei op de persconferentie dat hij Landzaat een defensief denkende middenvelder vond. In dat geval kan hij natuurlijk wel met Van Bommel en Landzaat op een middenveld spelen.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma mar 21, 2005 2:01 pm

Baseman de situatie Makaay draai je nu precies om. Makaay was geblesseerd en zou Oranje niet halen, dat hij zaterdag opeens in de basis stond, was voor iedereen een verassing. Ook voor de bondscoach, die heeft hij niet expres niet geselecteerd. Maar misschien is Makaay het zat en is dit het eerste teken dat hij weinig zin meer heeft in de bank van Oranje.
Overigens vind ik Makaay een geweldenaar bij zijn clubteams, maar ik zie hem toch liever niet in de spits bij Oranje. Van Nistelrooij eerste keus, Kuyt twee.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma mar 21, 2005 2:07 pm

Patrick Kluivert: 'Oranje niet belangrijk meer'

21/3/2005 13:12

Patrick Kluivert gaat ervan uit dat zijn interlandcarrière erop zit. 'Het is voor mij ook helemaal niet belangrijk meer', zo laat hij weten in de regionale krant The Journal.

'Om eerlijk te zijn', zo laat de topscorer aller tijden van Oranje weten, 'zou ik niet eens weten wat ik zou doen als ik onverhoopt toch nog mocht worden opgeroepen. Het intereresseert me niet meer of ik nou een uitnodiging krijg of niet. Dat hoofdstuk van mijn carrière is waarschijnlijk afgesloten.'

De 28-jarige Kluivert, met veertig interlanddoelpunten achter z'n naam, werd sinds het EK 2004, waar hij onder Dick Advocaat geen minuut in actie kwam, door Marco van Basten niet meer uitgenodigd. Een paar maanden geleden vroeg hij zich nog af wat het 'nog méér zou moeten doen' om te worden geselecteerd.

'Alles wat me op dit moment bezighoudt', aldus Kluivert, 'is zo goed mogelijk spelen voor Newcastle United. Ik doe er alles aan om hier te slagen, want ik heb het hier zowel op als buiten het veld enorm naar m'n zin.'

vi.nl

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma mar 21, 2005 2:09 pm

Arwin schreef:Baseman de situatie Makaay draai je nu precies om. Makaay was geblesseerd en zou Oranje niet halen, dat hij zaterdag opeens in de basis stond, was voor iedereen een verassing. Ook voor de bondscoach, die heeft hij niet expres niet geselecteerd.
Damn, toch een logische actie dan van Van Basten :D
Overigens vind ik Makaay een geweldenaar bij zijn clubteams, maar ik zie hem toch liever niet in de spits bij Oranje. Van Nistelrooij eerste keus, Kuyt twee.
Dit ben ik helemaal met je eens :xyxthumbs:

Mr. Ajax
Berichten: 14468
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma mar 21, 2005 9:55 pm

v.d. Sar

Kromkamp
Boulahrouz
Bouma/Heitinga
Gio

v. Bommel
v.d. Vaart
Cocu

Castelen
v. Nistelrooy
Robben

v.d. Vaart kan nu op de '10' spelen, met twee goeie spelers achter hem die het vuile werk opknappen. Ik geef Castelen de voorkeur boven Yildirim, omdat Castelen een man kan uitspelen. Yildirim enige wapen is zijn voorzet(trap), en dat vind ik lang niet genog. Robben eindelijk terug op links. v. Nistelrooy in de punt. Lijkt me leuk... :eusa_pray:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 21, 2005 10:16 pm

Yildirim zit er niet bij.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » ma mar 21, 2005 10:19 pm

Thomas schreef:Yildirim zit er niet bij.
Details Thomas, alleen maar details.. ;)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie