Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo mar 27, 2005 12:09 pm

Voetske die pleit voor Van der Vaart en Sneijder. Het moet toch niet gekker worden...

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » zo mar 27, 2005 12:15 pm

Ja, snap ik ook niets van.


En who cares dat Cocu, Van Bommel en Landzaat controlerender kunnen spelen als ze op dit moment aanvallend ook meer in de melk te brokkelen hebben dan Van der Vaart/Sneijder?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo mar 27, 2005 12:46 pm

Voor sommige mensen is het ook nooit goed.

Had je dan liever dit gezien?

-----------Sar-------------
de Jong--Heitinga---Boularouz--Gio

-----------maduro--------------------
Sneijder--------------vd Vaart-------

de Ridder--v. Nistelrooy----Babel

En wat als we hiermee verloren hadden?

Lef had hij dan wel gehad?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » zo mar 27, 2005 1:22 pm

Vind nog steeds voldoende aan te merken op van basten en kwalificatie is weldegelijk een must maar tegen Roemenië klopte het heel aardig; reële opstelling, goede spelers en uitstekend de wedstrijd uitgespeeld. Van Basten doet als beginner een hoop fout(dat was te verwachten) maar hij heeft ook een paar heel goede dingen gedaan. Hij is zeker niet slecht, maar ook (nog) niet zo goed dat het allemaal wel los zal lopen. Afwachten dus maar.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo mar 27, 2005 1:45 pm

343 schreef:
Voetske schreef:Dus jij noemt het opstellen van drie controlerende middenvelders, een achterhoede waarvan er niemand een keer over de middenlijn is geweest getuigen van lef. :nooo:

En dat tegen een tegenstander van het kaliber België.
1. Van Basten zijn selectiebeleid getuigt van lef.
2. Van Basten speelde wel met 3 spitsen.
3. Roemenië is niet het hoogste kaliber, maar zeker wel hoger dan België. Kijk de resultaten er maar op na.
4. Ik heb Kromkamp en Gio meerdere keren zie opkomen. (Ja, ja! Over de middenlijn)
5. En 3 controlerende middenvelders? Van Bommel controleerde ook een wedstrijd tegen Ajax. Sneijder kan er over meepraten.
6. Waarom zou Van Basten Sneijder-Van der Vaart op moeten stellen, terwijl het duidelijk is, dat die 2 gastjes niet in hun beste doen zijn?
Zou je toch eens aanraden om een Vhs of Dvd recordertje op de kop te tikken, en dan wedstrijden nog eens een keertje te bekijken.

Heb jij vloeiende combinaties gezien, een geoliede machine, vooruit verdedigend.Niks van dat alles.EEn elftal hangend tegen de zestien loerend op een kansje.

Het gaat niet om wat ik wil, maar als je met drie controlerende middenvelders speelt tegen al-een-jaar-of-zes-over-de-top Roemenië getuigt dat niet van lef, ook geen lef in zijn warrig selectie beleid, of moet ik zeggen PARTIJDIG selectie beleid.

Van de Vaart en Sneijder niet in hun goede doen, tja waarop selecteert onze bondscoach dan, op gastjes die niet in hun goede doen zijn, of een paar inval beurtjes bij hun club achter de rug hebben.

Maar zoals ik al eerder schreef, meten met VIER maten, iedere andere Oranje bondscoach zou finaal met de grond zijn gelijk gemaakt, zelfs met dezelfde winst als nu.

De schijtert durfde zelfs niet om Robben langs de kant te laten.Maar gelijk heb je, van Basten zijn voordeel is zijn onsamenhangend en hoe braai ik het aan elkaar gebrabbel t.o.v de pers.Niemand die hem het vuur aan de schenen legt.Iedere ander bondscoach met eenzelfde partijdige selectie beleid als van Basten zou Nederland moeten ontvluchten.

Je snapt zeker wel dak nie zo'n Oranje fan ben ;)

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » zo mar 27, 2005 2:04 pm

Oh, niet alleen de wedstrijd heb ik gezien, maar ik ken ook de geschiedenis van het Nederlands voetbalelftal heel goed.

Nee, ik ben ook geen Oranje-fan. En, ja; he, he. Ik zie ook wel dat dit Oranje nog niet de hele wedstrijd dominerend kan spelen. Maar nogmaals; Van Basten moet vernieuwen. Van Basten heeft niet meer de beschikking over De Boertjes, Reiziger, Stam en Overmars. Ook de blessures van o.a. Robben deden een duit in het zakje.

Nogmaals;
Of denken mensen nog dat we het materiaal hebben van het WK 1998/EK 2000? Dit is een tussenperiode a la 1984-1986.
Dit heb ik vanaf het begin van deze kwalificatieronde gezegd. Nederland is ook al 4 jaar over zijn top heen. Wie verwacht er dan in godsnaam dat Nederland er dan even overheen zal gaan?

Waarom de selectie van Van der Vaart en Sneijder? Wie zou je dan selecteren? Er is niets beters.

''Eenzelfde partijdige selectie''? Wat is dat?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo mar 27, 2005 3:29 pm

343 schreef:Oh, niet alleen de wedstrijd heb ik gezien, maar ik ken ook de geschiedenis van het Nederlands voetbalelftal heel goed.

Nee, ik ben ook geen Oranje-fan. En, ja; he, he. Ik zie ook wel dat dit Oranje nog niet de hele wedstrijd dominerend kan spelen. Maar nogmaals; Van Basten moet vernieuwen. Van Basten heeft niet meer de beschikking over De Boertjes, Reiziger, Stam en Overmars. Ook de blessures van o.a. Robben deden een duit in het zakje.

Nogmaals;
Of denken mensen nog dat we het materiaal hebben van het WK 1998/EK 2000? Dit is een tussenperiode a la 1984-1986.
Dit heb ik vanaf het begin van deze kwalificatieronde gezegd. Nederland is ook al 4 jaar over zijn top heen. Wie verwacht er dan in godsnaam dat Nederland er dan even overheen zal gaan?

Waarom de selectie van Van der Vaart en Sneijder? Wie zou je dan selecteren? Er is niets beters.

''Eenzelfde partijdige selectie''? Wat is dat?
Het selecteren van 4 uit vorm zijnde Ajax spelers.

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » zo mar 27, 2005 3:39 pm

Voetske schreef:Het selecteren van 4 uit vorm zijnde Ajax spelers.
Ja, oké. Van der Vaart, Heitinga, Sneijder, Maduro en Babel. Babel is nu ook al uit vorm? Wie had hij dan moeten selecteren ipv van deze 4 of 5?

En nu loop je weer te klagen dat Van Basten Sneijder en Van der Vaart niet had moeten oproepen. Enkele posts erboven had hij ze, volgens jou, moeten opstellen. Wat wil je nu?

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » zo mar 27, 2005 3:41 pm

Voetske schreef: Van Basten en lef ?.Van Basten heeft helemaal geen lef.Hij durfde het niet aan om met van de Vaart en Sneijder plus een controlerende middenvelder te starten tegen Roemenië.
Zou ik ook niet doen; is nl spelen met vuur; die jongens prseteren helemaal niets de laatste tijd. Babel en Maduro daarentegen zijn niet van de allerlaatste generatie en derhalve nog niet geinfecteerd door het virus. DSie kun je, als je ze kent en vertrouwen in ze hebt, gerust selecteren; goed voor Ajax ook: de jongens kunnen ervaring opdoen in een elftal dat wel wat kan.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo mar 27, 2005 5:58 pm

343 schreef:
Voetske schreef:Het selecteren van 4 uit vorm zijnde Ajax spelers.
Ja, oké. Van der Vaart, Heitinga, Sneijder, Maduro en Babel. Babel is nu ook al uit vorm? Wie had hij dan moeten selecteren ipv van deze 4 of 5?

En nu loop je weer te klagen dat Van Basten Sneijder en Van der Vaart niet had moeten oproepen. Enkele posts erboven had hij ze, volgens jou, moeten opstellen. Wat wil je nu?
In tegenstelling tot alle bondscoaches op dit forum, maakt het mij niks uit wie van Basten opstelt, voor mijn part de koffie-juffrouw.Wat ik wilde aangeven dat er van de lef van van Basten in het veld gisteren niet veel te merken viel met drie controlerende middenvelders.Lef op zich zonder Marco te adviseren hoe en wat ie wel moet doen.Lef zou van Basten hebben getoond als hij, ze zijn tenslotte door hem geselecteerd om te spelen want anders wordt het nog meer bizar, in ieder geval met Van den Vaart en/of Sneijder had begonnen.Van Basten koos voor degelijkheid/zekerheid.Dat mag, maar dat heeft toch niks met lef te maken.Nog zoiets, had een bepaalde ex-coach Babel op links gezet in Ajax een was het forum hier te klein.Nu het van Basten doet hoor je daar niemand over.

Frappant is ook dat je aangeeft, en andere ook, dat van de Vaart en Sneijder ( Heitinga en Babel daar springen de vonken nou ook niet vanaf ) niet in vorm zijn, en dan druk ik me nog voorzichtig uit.Raar wordt het als van Basten ze dan toch selecteerd voor een plekje op de tribune.

Elke andere bondscoach bij dit Oranje zou daar wekenlang op zijn aangevallen, maar blijkbaar heeft van Basten, zonder ook nog maar iets gepresteerd te hebben op trainers gebied heel veel krediet.

Ik ben meer van gelijke monnikken gelijke kappen.De media blijkbaar niet.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mar 27, 2005 7:15 pm

Voetske schreef:Frappant is ook dat je aangeeft, en andere ook, dat van de Vaart en Sneijder ( Heitinga en Babel daar springen de vonken nou ook niet vanaf ) niet in vorm zijn, en dan druk ik me nog voorzichtig uit.Raar wordt het als van Basten ze dan toch selecteerd voor een plekje op de tribune.
Ja, er moeten nou eenmaal een aantal spelers op de tribune plaatsnemen. Van Basten heeft gekozen voor Sneijder en Heitinga op basis van de trainingen bij Oranje en gekeken naar welke spelers hij nodig denkt te hebben. Had het wel geklopt als bv Castelen op de tribune had gezeten?

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » zo mar 27, 2005 7:29 pm

*Zucht* Voetske.......Controlerende spelers? Wat wil dat nu zeggen? Van Bommel, Landzaat en Cocu zijn creatief/dynamisch, op dit moment, ook de meerdere van Sneijder en Van der Vaart. Speelden ze allemaal controlerend? :nooo:

Thomas was mij al voor, maar er mogen inderdaad maar een vast aantal spelers op de bank zitten, dus een aantal zal naar de tribune moeten verhuizen. NOU EN? Dat is iedere interland het geval.....

Hoe je aan het fabeltje komt, dat Van der Vaart en Sneijder zijn geselecteerd om te spelen is mij een compleet raadsel. Een abosluut non-argument.

Iedere coach kiest voor zekerheid/degelijkheid. Ieder coach kiest de speler waarvan hij denkt dat hij op dat moment het beste zijn strijdplan kan uitvoeren. Heeft helemaal NIETS te maken met de tactiek van het Nederlands Elftal.

Dat Van Basten Babel op links zet is voor mij geen probleem. Misschien bedoel je iemand anders?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo mar 27, 2005 7:32 pm

Volgens mij heeft Babel zijn beste wedstrijden/speelminuten gespeeld als verkapte linksbuiten.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo mar 27, 2005 7:35 pm

Ja, want als ik z'n aanname zie is die ontzettend zwaar. Raar voor een jongen die toch de hele Ajax-opleiding als spits heeft doorlopen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mar 27, 2005 8:02 pm

Steef schreef:Ja, want als ik z'n aanname zie is die ontzettend zwaar. Raar voor een jongen die toch de hele Ajax-opleiding als spits heeft doorlopen.
Ik vind dat nog wel meevallen. Hij heeft voldoende techniek in huis om een bal direct onder controle te hebben, zie af en toe wel eens een Kanu-achtige sleepbeweging erachteraan. En dat zeg ik niet omdat ik de aanname van Sonck gewend was te bekijken.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » zo mar 27, 2005 8:19 pm

Maar als valse spits(vanaf links) maakt hij op mij wel veel meer indruk; oogt hij veel 'lekkerder in zijn vel'. Techniek heb je in alle soorten en maten: Thierry Henry maak je ook doodongelukkig als je hem met de rug naar de goal aanspeelt. Babel oogt veel scherper en zekerder wanneer hij naar het doel gekeerd staat, als aanspeelpunt vind ik hem vooralsnog minder.

Wel een lekker spitsje, speersnel, explosief en doelgericht. Ik zie wel wat in hem.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo mar 27, 2005 8:25 pm

Inderdaad " Zucht ", zo zie je maar weer.Andere zijn lyrisch over twee minuten Babel.Ik heb nog niet zoveel gezien van deze jongen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mar 27, 2005 8:35 pm

Als je de carriere's van de jonge Ajacieden tot nu toe bekijkt heeft Babel idd weinig gepresteerd in vergelijking tot jongens als Van der Vaart en co. Dit seizoen heeft Babel echter al meer gepresteerd dan Van der Vaart, Heitinga, De Jong en Sneijder bij elkaar.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo mar 27, 2005 9:14 pm

Tja, zo lus ik er nog wel een paar.

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » zo mar 27, 2005 9:24 pm

Voetske, wat is je punt?

1. Had Van basten ze (Sneijder/Van der Vaart)niet moeten selecteren?
2. Had Van Basten ze moeten opstellen?
3. Had Van Basten ze niet op de tribune moeten zetten?

Wat? :confused:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo mar 27, 2005 10:04 pm

Van Basten haalt Jan Vennegoor bij Oranje

27/3/2005 22:22

Na circa vier jaar is Jan Vennegoor of Hesselink terug in het Nederlands elftal. De lange Tukker is de vervanger van Arjen Robben en zal zich maandag bij de selectie voegen.
Bondscoach Marco van Basten besloot de spits van PSV zondagavond op te roepen nadat Robben zich geblesseerd had afgemeld.

Vennegoor speelde twee interlands, maar kwam voor het laatst in febuari 2001 in actie tijdens een oefenduel met Ierland. Enkele maanden eerder was hij als debutant ingevallen tijdens de 0-2 nederlaag tegen Portugal in De Kuip.

De 26-jarige PSV-aanvaller is bezig aan een degelijk seizoen. Hij is de vaste centrumspits in de ploeg van coach Guus Hiddink en is clubtopscorer met veertien doelpunten.

Bron: vi.nl

Wat een lef... :X
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo mar 27, 2005 11:32 pm

Leuk voor Vennegoor hoor, maar wat moet je met hem?

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mar 27, 2005 11:33 pm

niks, maar van Basten heeft een voorkeur voor psv
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo mar 27, 2005 11:35 pm

Wat een verschrikkelijk selectiebeleid van die v. Basten! :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: :pukey:

Ik heb hier niet genoeg kots smilies voor! Hoeveel wedstrijden heeft die VOH nu eenmaal gespeeld?


:hypocrite:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo mar 27, 2005 11:48 pm

Lucas schreef:niks, maar van Basten heeft een voorkeur voor psv
Ja, want PSV is hofleverancier.

Zou Marco eindelijk zijn bril afgezet hebben? Want dan zijn de spreekkoren toch nog ergens goed voor geweest.

Marco=God :worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy:

:pukey:

Plaats reactie