Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di mar 29, 2005 8:11 pm

Maar wie weet heeft de vriendin van Baseman het uit z'n...... :X

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » di mar 29, 2005 9:30 pm

van der vaart heeft gelijk

eens in de 16 jaar heftr psv een leuk europees jaar.

van bommel is de meest overschatte voetballer. Het is nu mode om hem omhoog te schrijven, omdat dit een leuke controverse geeft met ajax en het Nederlands elftal. Van bommel draait een leuk jaar in een goed psv. Maar het blijft een net niet voetballer. Hij is te traag, te irritant, net geen goed schot, net niet genoeg techniek, wendbaarheid en overzicht.

Het is dat die park levensgevaarlijk is en voor 2 werkt en ooijer alles tegenhoudt achterin , want mvb is een iets meer dan modale voetballer. Internationaal zal het ook niets worden, vandaar ook de geringe belangstelling voor hem.

afgelopen zaterdag heb ik hem dan ook op niets bijzonders kunnen betrappen, debutant maduro deed het gewoon zelfs beter.

Als je als topper van Nederland nog moet concureren met Landzaat, wat ook gewoon een leuke eredivisie speler is, dan zit er toch iets niet goed.

let maar op tegen Lyon, hier zakt mvb door het ijs tegen dat middenveldgeweld. Maar dat zal de pers en het commentaar niet hard durven maken.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di mar 29, 2005 9:43 pm

want mvb is een iets meer dan modale voetballer.
Nou, in mijn ogen was Marco van Basten toch iets meer dan een modale voetballer...


:hypocrite: ;)
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di mar 29, 2005 9:53 pm

elliquido schreef:van der vaart heeft gelijk

eens in de 16 jaar heftr psv een leuk europees jaar.

van bommel is de meest overschatte voetballer. Het is nu mode om hem omhoog te schrijven, omdat dit een leuke controverse geeft met Ajax en het Nederlands elftal. Van bommel draait een leuk jaar in een goed psv. Maar het blijft een net niet voetballer. Hij is te traag, te irritant, net geen goed schot, net niet genoeg techniek, wendbaarheid en overzicht.

Het is dat die park levensgevaarlijk is en voor 2 werkt en ooijer alles tegenhoudt achterin , want mvb is een iets meer dan modale voetballer. Internationaal zal het ook niets worden, vandaar ook de geringe belangstelling voor hem.

afgelopen zaterdag heb ik hem dan ook op niets bijzonders kunnen betrappen, debutant maduro deed het gewoon zelfs beter.

Als je als topper van Nederland nog moet concureren met Landzaat, wat ook gewoon een leuke eredivisie speler is, dan zit er toch iets niet goed.

let maar op tegen Lyon, hier zakt mvb door het ijs tegen dat middenveldgeweld. Maar dat zal de pers en het commentaar niet hard durven maken.
:worshippy: :worshippy:

Wederom geweldig.

You go girl. heb je nog meer van die teksten?

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » di mar 29, 2005 9:56 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:Ik betwist ook helemaal niet dat Davids... enz. enz. enz.
Ik heb het idee dat Davids slachtoffer wordt/is van het feit dat Marco en Johnny een nieuwe hierarchie willen neerzetten. Daarbij zoeken ze uitsluitend spelers die bereid zijn om voor hen en voor het elftal door het vuur te gaan. Daarvoor zijn ze bereid veel kwaliteit in te leveren. De jongens die nu gepasseerd worden (Kluivert, Davids, Seedorf, Reiziger) hebben al zoveel mee gemaakt dat ze het heilige vuur missen dat jongens als bijvoorbeeld Kuijt, Landzaat, Boularouz en Kromkamp wel hebben.

De sfeer en de verhoudingen binnen het team spelen een grotere rol dan reputatie. Van Davids kun je zeggen dat hij een fantastische mentaliteit heeft omdat hij zo te keer gaat in het veld maar dat doet ie meer voor zichzelf dan voor het elftal. Een bepaald deel van het veld beschouwt hij als zijn huis en daar gaat hij blind voor. Of zoiets. Welke extra waarde heeft hij voor het team?

Marco wil ook gewoon mensen hebben die doen wat hij voor ogen heeft. Kun je dat niet dan heb je een probleem. Hoe goed je ook bent. Als bondscoach (i.t.t. als Ajacied) zou ik liever een leidend type zien als Cocu. Zelfde nivo, doet zelden rare dingen en hij is een zgn. perfect verlengstuk van de trainer. Hij is een betere routinier voor de nieuwe jongens. En als je belangrijke jongens als Davids of Seedorf erbij roept dan gaat dat ten koste van Cocu's autoriteit. Is maar een voorbeeld. Het is lullig voor de jongens die ons in 95 zoveel moois hebben gegeven maar zij passen gewoon niet in de mix van karakters die de huidige coaches voor ogen hebben.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » wo mar 30, 2005 12:27 am

Dubbel ben je het dan met mij eens dat als jij gelijk hebt dan is marco ook geen geschikte trainer .
Weet je nog toen Co bepaalde vedettes bij ajax in kleedkamer 2 zette :yes: moord en brand en Co kon nooit slagen bij ajax.

Kijk over Seedorf/kluivert daar discussieer ik niet over maar een Davids heeft met zijn inzet/ervaring zo'n ervaring opgedaan waarvan een v. Bommel zelfs nog kan leren. Daarnaast waarvoor maakt Marco eerst davids dan aanvoerder?
Daarnaast heeft marco volgens mij heel goed geluisterd naar advocaat en geluk bij een ongeluk presteerde kluivert niet, maarja Seedorf is en blijft een apart geval.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » wo mar 30, 2005 7:55 am

Van Basten gaat nog verder dan Rijvers

Bron: BN De Stem

Woensdag 30 maart 2005 - CRUIJFF DURFT niet alles te zeggen, Van Basten durft niet alles te doen. Nogal wiedes. Er is geen commentator en geen bondscoach die zich alles kan veroorloven. Is het daarom dat Van Basten heeft aangekondigd vanavond hetzelfde elftal te kiezen als zaterdag?

Het zou toch niet erg logisch zijn. Armenië is een tegenstandertje dat je niet bestrijdt met vier verdedigers en een middenveld zoals tegen de Roemenen begon of eindigde. Misschien denkt Van Basten: laat ik Van Bommel in Eindhoven nou maar gewoon opstellen, de wedstrijd winnen we toch wel en onderweg kan ik nog altijd ingrijpen.

Het ligt immers voor de hand tegen Armenië te kiezen voor een middenveld met een of twee aanvallende, creatieve spelers - Van der Vaart en Sneijder bijvoorbeeld.

Van Basten is toch wel vernieuwend bezig, in meerdere opzichten. Sinds het Nederlands elftal profs mag opstellen (1954) is er geen bondscoach geweest die zo snel een nieuw Oranje op de been heeft gekregen.

Daar kan zelfs Kees Rijvers niet aan tippen. Rijvers was in de jaren tachtig de grote hervormer. De kleine Brabander, die overigens begon met het terughalen van 76-voudig international Ruud Krol, was al net zo eigenwijs als Van Basten en kreeg ook al snel de hoon over zich heen, met name toen hij eerst de 32-jarige oorlogsspits Van Kooten en vervolgens PSV-reserve Willy Janssen liet debuteren. Maar Rijvers liet toch wel een hele reeks aardige voetballers hun eerste Oranje-wedstrijd spelen: Rijkaard, Kieft, Gullit, Vanenburg. En later de broers Koeman, Silooy én Van Basten.

Veel later deed Louis van Gaal een serieuze poging het Nederlands elftal te vernieuwen. Dat lukte niet erg; Van Gaal presenteerde in zijn achtste interland een elftal vol routiniers. Net als Rijkaard voor hem trouwens en Advocaat na hem.

Dick Advocaat is wel de naoorlogse koning van het gokken op één paard. Twee paarden: Seedorf en de tandem Van Nistelrooij-Kluivert. Heel Nederland herinnert zich nog hoe het regime-Advocaat eindigde. Van Basten is wat dat betreft heel wat succesvoller. Dat succes dient overigens gerelativeerd, want neergang en ellende liggen in het topvoetbal altijd op de loer. De verdediging staat, wordt gezegd. Ja, maar de euforie is er pas eentje van twee wedstrijden. En wat te denken van de uitspraken van Khalid Boulahrouz, vorige week in een interview. De verdediger onthulde in een Bundesliga-wedstrijd trots zijn tegenstander eens fijn te grazen te hebben genomen. „Heel ‘per ongeluk’ zette ik bij een corner mijn ijzeren noppen recht op zijn achillespees. Maar dan ook meteen goed, hè, want ik ging dwars door zijn sokken heen.’’ Boulahrouz blijkt dus een vieze speler, een onprofessionele speler ook én een domoor. Zijn dit teksten van een Nederlandse international voor wie het land warm moet lopen?

Van Basten zou nog vernieuwender zijn door Boulahrouz aan te spreken op deze tekst. En op die smerige overtreding natuurlijk.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo mar 30, 2005 8:34 am

Arwin schreef:Maar waarom zou Van der Vaart zoiets tegen een vreemde zeggen? Ook al denkt hij er echt zo over, hij weet ook wel dat het nooit slim is om dat uit te spreken, zeker niet als er pers aanwezig is.
Zoals joey al aangeeft is Vd Vaart niet het toppunt van intelligentie en daarbij voelt hij zich nogal verheven, dus die let niet altijd even goed op zijn woorden. Helemaal niet als hij indruk wil maken op mensen met teamgenoten erbij, dan moet hij blijkbaar even stoer doen. Al lijkt dat de laatste tijd minder te zijn geworden, misschien dat hij eindelijk volwassen begint te worden.

De pers was niet aanwezig in dezelfde kamer, maar wel in de buurt.

Mijn vriendin werd die dag overigens ook uitgenodigd om als VIP een thuiswedstirjd te bezoeken, wat ze dan ook gedaan heeft. En na de wedstrijd begon Vd Vaart er weer over, al liet hij zich toen wat tactischer uit. Hij kon er blijkbaar niet zo goed tegen dat mijn vriendin de concurrent supportert :D

Ik heb trouwens nog een officiele Ajaxtrui in de kast liggen, die kreeg ze van Van Damme. Mooi om een keer ritueel te verbranden ;)

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo mar 30, 2005 8:47 am

Baseman schreef:
Ik heb trouwens nog een officiele Ajaxtrui in de kast liggen, die kreeg ze van Van Damme. Mooi om een keer ritueel te verbranden ;)

reuzenbaby... :twisted: ;)

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo mar 30, 2005 8:47 am

Het is leuk om bij Oranje te zijn
Door Maarten Wijffels

De spelers en trainers van het Neder-lands elftal stralen uit dat het leuk is om voor Oranje te spelen.

Presteren en ontspannen gaan hand in hand. Onder invloed van de resultaten, een paar sfeermakers en een onverstoorbare bondscoach durven mensen veel van zichzelf te laten zien.

Persoonlijke brief Van Basten aan spelers
Marco van Basten heeft bijna alle internationals van Oranje onlangs een brief gestuurd. Hij bedankte daarin iedere speler persoonlijk voor de samenwerking tot nog toe.

Bij een aantal was het schrijven wat uitgebreider. Van Basten gaf hen dingen mee die volgens hem nog voor verbetering vatbaar zijn. Jan Kromkamp las dat hij op de onderdelen 'tactisch staan' en 'verdedigend koppen' nog progressie kan boeken.

Van Basten besloot de brieven met zijn handtekening. Telkens een keurig handgeschreven signatuur.

Het zegt veel over de aanpak van deze bondscoach. In Oranje-kringen wordt die als zeer consciëntieus en ambitieus omschreven. Eerder ging Van Basten al persoonlijke gesprekken aan met spelers als Van der Vaart, Van Bommel en Robben.

Elke interland bespreekt hij uitgebreid na aan de hand van specifieke wedstrijdmomenten. ,,Er wordt heel goed gekeken naar onze eigen prestatie in wedstrijden'', vertelt Phillip Cocu. ,,Wat ging goed en wat ging fout. Dat heel gedetailleerd terugkijken naar onszelf, dat gebeurde in het verleden minder.''

Van Basten vindt het logisch wat hij doet. Tussen interlands in hebben hij en John van 't Schip zeeën van tijd om banden goed te bekijken en beelden te selecteren.

In groepsbesprekingen dagen ze spelers uit: in die wedstrijd kozen jullie die en die oplossing. Waarom? En hoe kun je dezelfde situatie in de toekomst beter aanpakken.

Van Basten: ,,Onder Cruijff bespraken we vroeger veel situaties na. Dat gebeurde toen nog niet met beelden erbij. Dingen nabespreken is zeer interessant. Voetbal is het herkennen van situaties. Het mooie is dat trainers en spelers met elkaar praten. Ik geloof in het delen van informatie met je ploeg. Wij leren van hen en zij leren van ons.''

Van Basten hoopt dat de clubtrainers van de internationals zich niet gepasseerd voelen door zijn inspanningen. Zijn brievenschrijverij had hij om die reden liever geheim gehouden. ,,Het is zo'n onderwerp waar al snel weer een heel thema rond kan ontstaan. Trainers moeten zich niet bezwaard voelen, zou ik willen zeggen. We werken met z'n allen om het Nederlands voetbal een dienst te bewijzen.''

Boulahrouz en de imitaties van Studio Sport
Khalid Boulahrouz en Dirk Kuyt staan symbool voor de nieuwste lichting internationals. Ze geven ziel en zaligheid voor het team en durven ook buiten het veld veel van zichzelf te laten zien.

Boulahrouz is een gangmaker in de groep met zijn imitaties van Zeljko Petrovic en van interviewtjes bij Studio Sport. Hij neemt het cliché-gehalte van dat soort gesprekjes graag op de hak. Hij speelt ze na en entertaint zo medespelers die moeten wachten om gemasseerd te worden.

'Mark van Bommel, je wordt gevolgd door enkele grote clubs in Europa. Hoe vind je dat?' Pff, denkt Boulahrouz dan. Wat denk je nou zelf? Of: 'Arjen Robben, je hebt net getekend bij Chelsea. Hoe voel je je nu?' Boulahrouz hoopt dan dat zo'n Robben een keer zegt: ,,Nou, ik dacht eigenlijk net hoe dom het was om niet voor Barcelona te tekenen.''

Dirk Kuyt vertelde gisteren bij de persconferentie spontaan over het gezelschapsspel Kolonisten van Catan. Dat spel is een hit in de selectie. Kuyt kwam erop, toen hem werd gevraagd naar de blessure van Arjen Robben. Kuyt en Robben hadden een hele week geprobeerd Kolonisten te spelen. Ook daarom is het toch wel verdomd jammer dat zijn maat nu in de put zit door zijn nieuwste blessure.

Boulahrouz was trouwens de international die er op uit was gestuurd om het bordspel in het centrum van Noordwijk te kopen. De verdediger bedacht in de winkel iets verstandigs. Bij het basispakket van het spel schafte hij meteen ook een paar uitbreidingssets aan. De weg naar het WK in Duitsland is immers nog lang. In de boezem van Oranje komt er nog genoeg tijd om te spelen.

De slagboom van Edgar Davids
Het onderscheid tussen de gang van zaken onder Dick Advocaat en onder Marco van Basten zit hem soms in kleine dingen, zo maakten de afgelopen maanden duidelijk. Bij Advocaat liep in de boezem van Oranje gaandeweg iedereen op zijn tenen. Vooral omdat de Hagenaar dat zelf ook deed. Advocaat kon tegen het eind van zijn bewind al in de stress schieten, zodra de spelersbus op weg naar het stadion moest afwijken van de route die op zijn gezag tot in detail was bepaald.

Met Marco van Basten aan boord ramde hetzelfde voertuig afgelopen november op Schiphol een slagboom. Die brak als een luciferhoutje af, zo viel op tv-beelden mooi te zien. Aan de bus geen enkele schade.

Wat de camera's echter niet registreerden, was dat na een klein stukje rijden alsnog de voorruit aan diggelen ging. Wie het hardst om het voorval moest lachen, was de bondscoach zelf. Op de aansluitende persconferentie voor het duel met Andorra kreeg hij een vraag over Edgar Davids.

Die was na de botsing opvallend moeizaam uit de bus gekropen. Van Basten dacht een seconde na en antwoordde gevat: ,,Misschien had Edgar last van zijn eigen slagboom.''
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » wo mar 30, 2005 9:29 am

Raul Gonzalez Blanco schreef:
Ik betwist ook helemaal niet dat Davids goed zou kunnen spelen in een elftal waarin Robben ook acteert, ik stel alleen dat dat geenszins een vereiste hoeft te zijn.
en
Heeft Robben Davids nodig om uit te blinken ? Welnee. Robben is gebaat bij steun, een goed spelend middenveld en voldoende aanvoer.
Helemaal mee eens. Davids is ook voor mij onder bepaalde voorwaarden (wedstrijdritme, dienend, stille kracht, geen Seedorf in de buurt) een zeer interessante optie voor de linkshalfplek, zeker als Cocu vrije verdediger wordt.
Davids hebruik je om de minpunten van een spelbepalende(middenveld) speler te maskeren en hun kracht te optimaliseren(Xavi, Sneijder), Zo'n speler heeft nederland op dit moment niet in het veld staan.
Daarmee doe je Davids in goede doen wel te kort. Waarom zou dat alles wel voor een spelbepaler gelden en niet voor een buitenspeler? Het halve jaar dat Davids bij Barcelona speelde leverde hij op de linkshalfplek een formidabel rijtje wedstrijden af, waarin Ronaldinho zich optimaal kon richten op offensief werk. Davids knapte achter hem vrijwel al het vuile werk op, veroverde regelmatig ballen terug na balverlies door Ronaldinho, maakte in zijn sluwe en snelle passing Ronaldinho nog gevaarlijker en sloot gedoseerd aan naar de 16, zodat de dubbele dekking waar Ronaldinho mee geconfronteerd werd, moest kiezen en uitelkaar getrokken werd. Wat wil een buitenspeler nog meer van een halfspeler? Die serie wedstrijden bewezen voor mij, dat Davids onder voorwaarden nog steeds van zeer grote waarde kan zijn. Ook voor een buitenspeler als Robben.
Sterker nog, nederland beschikt niet over een speler die op dit moment in bepalende zin zo'n meerwaarde kan genereren dat hij een combinatie met Davids kan rechtvaardigen ten op zichte van het veel completere en veelzijdigere middenveld Cocu/Bommel/Landzaat.
Als ik me niet vergis, kwam Davids in deze discussie naar boven drijven, omdat ik het centrum Boulahrouz-Mathijssen nogal stram vond. Verdedigend staat het met die jongens voorlopig als een huis, maar opbouwend en inschuivend blijft het ernstig behelpen. Iets wat ome Co tav Mathijssen afgelopen maandag in Voetbal Insite ook nog eens beaamde. Als oplossing daarvoor zag ik graag Cocu een linie zakken als vrije verdediger. De linkshalfplek was wat mij betreft dan in de toekomst voor Davids, vooral gezien zijn bovengenoemde samenwerking met Ronaldinho bij Barcelona.
Davids heeft echt nog wel toekomst, zeker wanneer van basten hem in de luwte weet te laten spelen. (...) Davids zonder ritme, zonder protegé, zonder extra waarde heeft niets toe te voegen.
Waar, heel erg waar. Op dit moment heb je niks aan Davids. En het is een apart gebakje, met een flinke gebruiksaanwijzing. Zeker als die opstoker van een Seedorf ook nog in de buurt zit. Maar met speelritme, als stille kracht dienend op het middenveld voor een spelbepaler en/of een buitenspeler lijkt hij mij nog steeds een zeer, zeer bruikbare kracht met veel voetbalvermogen, duelkracht en dynamiek. Zou het al met al erg jammer vinden, als hij slachtoffer zou worden van de huidige pseudo-vedette-sanering.

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » wo mar 30, 2005 10:30 am

Van Basten schreef:Misschien had Edgar last van zijn eigen slagboom.
:D
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo mar 30, 2005 10:52 am

Zuidema schreef:Als ik me niet vergis, kwam Davids in deze discussie naar boven drijven, omdat ik het centrum Boulahrouz-Mathijssen nogal stram vond. Verdedigend staat het met die jongens voorlopig als een huis, maar opbouwend en inschuivend blijft het ernstig behelpen.
Bouma ipv Mathijsen ?
Kan Cocu ook gewoon op het middenveld blijven staan...

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » wo mar 30, 2005 11:00 am

Ik vind Bouma nou ook niet echt Oranje waardig. Gewoon net niet goed genoeg, maakt ook zijn fouten af en toe. Dan geef ik liever Boulahrouz en Mathijssen nog even de kans om zich ook in aanvallend opzicht verder te ontwikkelen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo mar 30, 2005 11:06 am

Ondanks het feit dat Aremenië met mar twee spitaen speelt, houdt hij vast aan vierverdedigers en drie controlerende middenvelders.Dat houdt in dat Van de Vaart op de bank begint

Nos Teletext.

En Sneijder op de tribune.

Tja tis ook lastig ballen tegen het altijd moeilijke Armenië.Dit moet toch met onze klasbakken minimaal een nulletje of zes worden, kan van Gelder weer helemaal uit zijn dak gaan bij een pass van een van de Oranje spelers :pukey:

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo mar 30, 2005 11:32 am

Niet bij elke Oranje speler, alleen van Maduro komt hij klaar.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » wo mar 30, 2005 12:17 pm

:worshippy: :worshippy:

Wederom geweldig.

You go girl. heb je nog meer van die teksten?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 30, 2005 12:29 pm

Mooi dat jullie elkaar zo waarderen. :xyxthumbs:


:X

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo mar 30, 2005 1:23 pm

Ach, hij weet in ieder geval wie hij moet citeren om nog een beetje intelligent over te komen.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » wo mar 30, 2005 1:27 pm

Mooi dat we elkaar zo waarderen.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » wo mar 30, 2005 1:37 pm

Daarmee doe je Davids in goede doen wel te kort. Waarom zou dat alles wel voor een spelbepaler gelden en niet voor een buitenspeler? Het halve jaar dat Davids bij Barcelona speelde leverde hij op de linkshalfplek een formidabel rijtje wedstrijden af, waarin Ronaldinho zich optimaal kon richten op offensief werk.
Ik maak dat onderscheid omdat er een verschil zit tussen de rol van een linkshalf achter een buitenspeler(aanvaller) en die van poetser die een andere middenvelder uit de wind moet houden. Ik denk dat Davids als dat laatste op z'n best is. Een aanvaller, en zeker een aan de zijlijn, heeft veel meer vrijheid dan een middenvelder en balverlies van een aanvaller kent heel andere risico's dan dat van een middenvelder. Het vraagt ook een andere verdedigende benadering(eenvoudig gezegd, er is minder behoefte aan het opjagen van de tegenstander).

Kijk, Ronaldinho is een heel andere speler; die speelt heel veel centraal en bemoeit zich veel meer met de spelopbouw. Roanldinho lijdt niet zozeer balverlies in duels tegen de rechtsback maar vooral op het middenveld, en heeft daarom meer behoefte aan directe steun. Dat gezegd hebbende...Davids rol werd vaak gekoppeld aan Ronaldinho maar het was vooral Xavi die ervan profiteerde; die hoefde niet meer achter anderen aan te jagen en kon daarom uitgroeien tot nieuwe guardiola. Ik denk dat Robben daarentegen vooral gebaat is bij een linkshalf die tactisch slim genoeg is om hem optimaal aan te spelen. Niet bal afpakken en inleveren(zoals bij een breker-spelmaker relatie) maar ruimte creëren en Robben op het juiste moment in staat stellen het duel aan te gaan. Kortom, ik denk dat Cocu het misschien wel beter zou kunnen dan Davids. Nietemin zou Davids als linkshalf de een na beste mogelijkheid zijn; en dus een begrijpelijke keuze wanneer je Cocu ergens anders wil gebruiken.
Als oplossing daarvoor zag ik graag Cocu een linie zakken als vrije verdediger. De linkshalfplek was wat mij betreft dan in de toekomst voor Davids, vooral gezien zijn bovengenoemde samenwerking met Ronaldinho bij Barcelona.
Begrijp ik, sterker nog...was ik een aantal maanden al helemaal voor(ik wilde Cocu in Portugal al graag ipv Bouma of de Boer achterin hebben). Inmiddels begin ik daarover te twijfelen; Cocu heeft als middenvelder nog zo'n meerwaarde dat ik hem eigenlijk daar niet weg wil hebben. Dan zie ik liever dat er gewerkt wordt aan verbetering van het huidge centrum en/of verbetering van de samenwerking met de achterste middenvelder en backs.

Als Davids enorm in vorm zou raken zou ik het wel eens geprobeerd willen zien maar vooralsnog zou ik het zo laten.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo mar 30, 2005 1:52 pm

elliquido schreef:Mooi dat we elkaar zo waarderen.
Oh ik waardeer je wel hoor, maar als je van die kinderachtige stukken over PSV plaatst dan krijg je een reactie. Volgens mij wil je zelfs een reactie want het was erg gechargeerd opgeschreven.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » wo mar 30, 2005 2:04 pm

mattie schreef:Dubbel ben je het dan met mij eens dat als jij gelijk hebt dan is marco ook geen geschikte trainer .
Weet je nog toen Co bepaalde vedettes bij Ajax in kleedkamer 2 zette :yes: moord en brand en Co kon nooit slagen bij Ajax.
Marco en Co zijn moeilijk te vergelijken. Co heeft van het Ajax-publiek eigenlijk nooit een eerlijke kans gehad. Marco heeft het blinde vertrouwen van half Nederland. Daarom ook komt Marco makkelijk weg met het passeren van de vedettes terwijl Co struikelde over bijvoorbeeld Richard Witschge.
Daarnaast waarvoor maakt Marco eerst davids dan aanvoerder?
Ik heb het idee dat Edgar een kans heeft gekregen maar toen niet genoeg indruk heeft gemaakt in de rol die Marco en Johnny voor hem in petto hadden.

Eerlijk gezegd vind ik zowel de huidige bondscoaches als Adriaanse best goede trainers.
Zou er niet een goeie voor Ajax tussen zitten? :frusty:

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » wo mar 30, 2005 2:11 pm

Oh ik waardeer je wel hoor, maar als je van die kinderachtige stukken over PSV plaatst dan krijg je een reactie. Volgens mij wil je zelfs een reactie want het was erg gechargeerd opgeschreven.
integendeel, wat ik van Van Bommel vind heb ik hierboven beschreven. Dat is nu eenmaal mijn idee bij deze voetballer. Natuurlijk enigszins gechargeerd, maar wel mijn mening.

Ik twijfel zelfs of Seedorf mischien beter is dan Van Bommel :scared:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » wo mar 30, 2005 3:08 pm

Harm schreef:
elliquido schreef:Mooi dat we elkaar zo waarderen.
Oh ik waardeer je wel hoor, maar als je van die kinderachtige stukken over PSV plaatst dan krijg je een reactie. Volgens mij wil je zelfs een reactie want het was erg gechargeerd opgeschreven.
Volledig mee eens. Ik denk dat van Bommel na de wedstrijd(en) tegen Lyon wel degelijk in de pers wordt afgemaakt.

Plaats reactie