Minister Verdonk bedreigt Nederlanderschap Salomon Kalou

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » za mar 04, 2006 2:19 pm

5.1
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12831
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » za mar 04, 2006 2:22 pm

4,6

Eens even kijken naar welk warm land ik uitgezet wil worden. Costa Rica lijkt me wel wat. :hypocrite:

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » za mar 04, 2006 2:51 pm

brigade zuid schreef:Als je alle vragen beantwoord met wat ze graag willen horen dan zal het misschien niet zo moeilijk zijn om te slagen. Maar bij een vraag als wat je doet als je vuurwerk hebt afgestoken heb ik ingevuld dat ik het laat liggen omdat de restjes vanzelf wegwaaien terwijl ze graag willen horen dat je het even aanveegt.
Precies. Net alsof het zo ''typisch nederlands'' is om je vuurwerk meteen op te ruimen. Overal waar ik kom zijn de straten op 6 Januari nog rood.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » za mar 04, 2006 3:15 pm

Vuurwerkafval zit vol met smerige chemische troep. Zware metalen vooral.

Zou ik door de experts laten opruimen.

Vraag 23 is een makkie. Alleen de nederlandse bureaucratie kan een instantie verzinnen met de welklinkende naam Centrum Indicatiestelling Zorg.

Is Ramona daar al langs geweest om een indicatiebesluit voor Zuidema in te scoren?


De Duivel scoort 4.9. Das toch ruim voldoende, toch? Hee, wie is hier mijn voordeur aan het intrappen wat moet dat busje van de marechaussee bij mij in de stra...-
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » za mar 04, 2006 3:16 pm

Beloki schreef:Net alsof het zo ''typisch nederlands'' is om je vuurwerk meteen op te ruimen. Overal waar ik kom zijn de straten op 6 Januari nog rood.
maar zou dat niet komen omdat die buitenlanders overal wonen? ;)
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za mar 04, 2006 4:20 pm

Het is de schuld van de buitenlanders dat wij zo slecht geïntegreerd zijn. :D
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za mar 04, 2006 4:57 pm

Misschien eens een vraagje over Vitamine D opnemen in de Inburgeringstoets? ;)
103 Teletekst za 04 mrt
***************************************
Vitamine D-tekort allochtone baby's

***************************************
` Van de zwangere allochtone vrouwen en
allochtone baby's heeft ruim de helft
een ernstig tekort aan vitamine D.Dat
blijkt uit onderzoek in Amersfoort en
omgeving,gepubliceerd in het Nederlands
Tijdschrift voor Geneeskunde.

Het was al bekend dat niet-westerse
vrouwen die hun huid bedekken of een
donkere huid hebben hier vaak te weinig
vitamine D hebben.Dat hun baby's daar
ook mee kampen,is nieuw.Het tekort kan
de gezondheid schaden en is makkelijk
en goedkoop oplosbaar met druppeltjes.

In 2003 adviseerde de Gezondheidsraad
voor deze groepen al extra vitamine D,
maar dat advies werd toen genegeerd.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma mar 06, 2006 12:59 pm

Ik begrijp niets meer van discussie Kalou

6 maart 2006

Zoals het er nu uitziet, mag Salomon Kalou straks niet meedoen aan het WK. Ook de afgelopen week heb ik de reactie van minister Verdonk binnenstebuiten gekeerd, maar ik ben er nog steeds niet achter waar het probleem zit. Toen een paar maanden geleden aan mij gevraagd werd of ik Kalou een uitzonderlijk talent vond, was dat omdat de minister had verklaard dat haar adviseurs vonden dat Kalou dat helemaal niet was. Daar was ik het dus niet mee eens.

Naast mij hebben ook anderen uit het topvoetbal aangegeven, dat de uitzonderlijke kwaliteiten van deze jonge speler niet ter discussie staan. Volgens mij ging het toen alleen daar om. Ook omdat daarmee de speciale regeling in de wet voor topsporters kon worden getoetst. Gezien alle positieve reacties dacht ik dat daarmee de kous af was. Helemaal toen de minister van alle kanten kreeg opgelegd, dat ze haar besluit moest heroverwegen. Dat is dus blijkbaar op niets uitgelopen. Maar wat ik niet begrijp, is dat de hele discussie, waar ik een paar maanden geleden ook bij betrokken werd, nu helemaal niet meer wordt gevoerd. Nu is er ineens sprake van allerlei andere procedures, die er volgens mij alleen bij gehaald zijn om Kalou iets eerder dan gepland zijn paspoort te geven.

Laat ik het zo zeggen, voor iemand die in de sport is opgegroeid, komt dit niet sportief over. Wat de minister er ook mee aangeeft, is dat een goed presterend Nederlands elftal op het WK blijkbaar geen nationaal belang is. Nogmaals, ik begrijp nog steeds het probleem niet. Ik begrijp niet waarom de politici binnen de KNVB er blijkbaar niet in geslaagd zijn minister Verdonk te overtuigen van het belang om Kalou voor het Nederlands elftal te laten spelen en ik begrijp ook niet waarom de minister-president daar niet in geslaagd is. Tenslotte zat premier Balkenende woensdag op de tribune bij Nederland-Ecuador en heeft hij met eigen ogen kunnen zien, dat we iemand als Kalou er straks best bij kunnen hebben.

Blijkbaar hebben we hier opnieuw te maken met een politiek belang. Daar begrijpen sporters meestal weinig van. Omdat in onze wereld de regels altijd heel duidelijk zijn. Daar is Florentino Perez inmiddels ook achter. Een paar jaar geleden maakte hij een hele sterke start als voorzitter van Real Madrid. Eén van de grootste zakenmannen van Spanje, die zich alleen met de financiën van de club bezighield en in dat opzicht echt geweldig werk heeft verricht. Hij liet alle technische zaken over aan anderen en reisde zelfs niet met het team mee.

Perez was in dat opzicht een voorbeeld voor veel andere voorzitters. Helaas voor hem hield hij dit maar twee jaar vol. Ineens kwamen er meningen van hem in de pers over allerlei voetbalzaken, ging hij zelf met spelers onderhandelen en werd met een enkeling zelfs close. Daarmee was het hek van de dam en werd Florentino Perez de zoveelste grote zakenman, die met enorme oogkleppen op zijn eigen ondergang aan het regelen was. Omdat de sport nu eenmaal zijn eigen regels kent. Zeker richting buitenstaanders.

Wat dat betreft hebben ze het bij FC Barcelona gelukkig beter begrepen. De afgelopen week moest ik in Camp Nou tien studenten van de Cruyff University hun diploma's uitreiken. Het ging om tien ex-topsporters, die een specifiek aan de sport gekoppelde opleiding hebben gevolgd. Dus allemaal potentiële kandidaten om ook op het bestuurlijke en organisatorische vlak de sport meer de sport te houden. Ik vond het daarom een heel goed signaal, dat FC Barcelona meteen drie afgestudeerde ex-sporters in dienst heeft genomen. Zo kan het dus ook.

Johan Cruijff
Cruijff.com

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma mar 06, 2006 1:20 pm

Gelukkig heeft Cruijff meer verstand van voetbal.

Sjonge JC het begint wel een beetje genant te worden dat gesmeek om Kalou, die behalve een vette bankrekenig verder helemaal geen binding met Nederland heeft en na z'n naturalisatie niet weet hoe vlug ie moet verkassen om die vette bankrekening nog vetter te maken ...

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » ma mar 06, 2006 1:21 pm

Kalou komt niet naar hoorzitting
Gepubliceerd op maandag 06 maart 2006
Feyenoorder Salomon Kalou heeft zich afgemeld voor de hoorzitting donderdag bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) in Rijswijk. In overleg met zijn advocaat mr. J. Kroes heeft de Ivoriaanse aanvaller besloten om het bij een schriftelijke toelichting te houden.

"Dat is de duidelijkste en snelste manier die bovendien de minst mogelijke inspanning vergt", liet Kroes maandag weten.

"We kunnen niet voldoen aan de voorwaarden die minister Verdonk in haar brief van 28 februari heeft gesteld. Dat zullen we haar schriftelijk meedelen. In onze brief zullen we ook haar argumenten en haar eisen die ze aan Kalou blijft stellen, opnieuw aanvechten."

Teleurgesteld
Volgens Kroes is de twintigjarige Kalou nog niet van plan zijn geruchtmakende naturalisatieprocedure stop te zetten, zoals sommige media hebben gemeld."Maar hij is wel enorm teleurgesteld. Die laatste brief van Verdonk is zeer ongunstig voor hem. Maar we blijven doen wat we kunnen. Het is heel fijn voor hem dat hij zondag twee keer heeft gescoord tegen FC Utrecht. Zijn voetbal mag zo weinig mogelijk lijden onder deze zaak."

Minister Verdonk van Integratie- en Vreemdelingenbeleid liet vorige week weten dat ze van plan is het bezwaar van Kalou af te wijzen. De Feyenoorder wil via een versnelde procedure een Nederlands paspoort bemachtigen en daarna met Oranje deelnemen aan het komende wereldkampioenschap in Duitsland. Bondscoach Marco van Basten heeft hem op voorhand al geselecteerd.

Inburgeringstoets
Verdonk wees het verzoek van Kalou twee keer af waarna zowel de bestuursrechter in Rotterdam als de Raad van State in Den Haag de bewindsvrouw opdroeg de zaak opnieuw te bekijken en haar standpunten beter te onderbouwen. Verdonk blijft van Kalou echter verlangen dat hij het Certificaat Inburgeringstoets haalt en dat hij objectieve bewijzen aandraagt dat hij zich permanent in Nederland wil vestigen.

"Beide voorwaarden van Verdonk zijn in strijd met de wet", benadrukte raadsman Kroes. "De rechtbank in Rotterdam heeft bepaald dat ze de naturalisatietoets niet meer als eis mag stellen. Bovendien biedt de Nederlandse wetgeving geen basis om aan personen in een naturalisatieprocedure eisen te stellen voor de plannen nadat het paspoort is verkregen. Dat zullen we Verdonk nogmaals uitleggen."

Uitstel
Kalou zakte begin november voor de inburgeringstoets en kan pas een halfjaar later, na 9 mei, een herexamen afleggen. Bondscoach Van Basten moet volgens plan zijn WK-selectie van 23 man uiterlijk 15 mei bij de FIFA aanmelden. Hij neemt deze week in Duitsland met twintig andere bondscoaches deel aan diverse WK-workshops. Met de hulp van diverse collega's probeert Van Basten bij de FIFA gedaan te krijgen de einddatum van de definitieve WK-selecties met een paar weken uit te stellen.

"Na 9 mei gaat Kalou het WK niet meer redden", wist advocaat Kroes. "Daarom is die toets voor hem geen optie meer. Ik verwacht dat we volgende week het antwoord van Verdonk op onze brief krijgen. Zij moet in elk geval voor 29 maart haar definitieve oordeel geven. Daarna kunnen we weer naar de rechter stappen. Ja, het is inderdaad een slepende procedure."

bron:http://www.planet.nl/planet/show/id=691 ... /sc=48c5f9

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma mar 06, 2006 1:24 pm

Ach, dan moet die andere bondscoach hem maar oproepen ...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma mar 06, 2006 1:44 pm

Ik denk inderdaad dat Klinsmann hem graag zal oproepen. :hypocrite:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma mar 06, 2006 4:45 pm

Hé gaat ie Ivoorkust trainen dan ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 06, 2006 4:55 pm

Verdonk wees het verzoek van Kalou twee keer af waarna zowel de bestuursrechter in Rotterdam als de Raad van State in Den Haag de bewindsvrouw opdroeg de zaak opnieuw te bekijken en haar standpunten beter te onderbouwen. Verdonk blijft van Kalou echter verlangen dat hij het Certificaat Inburgeringstoets haalt en dat hij objectieve bewijzen aandraagt dat hij zich permanent in Nederland wil vestigen.

"Beide voorwaarden van Verdonk zijn in strijd met de wet", benadrukte raadsman Kroes. "De rechtbank in Rotterdam heeft bepaald dat ze de naturalisatietoets niet meer als eis mag stellen. Bovendien biedt de Nederlandse wetgeving geen basis om aan personen in een naturalisatieprocedure eisen te stellen voor de plannen nadat het paspoort is verkregen. Dat zullen we Verdonk nogmaals uitleggen."
Ik begrijp het niet goed. Als de rechter heeft bepaald dat de naturalisatietoets niet opgelegd kan worden, waarom doet Verdonk dat dan?
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 06, 2006 7:32 pm

Toch lullig dat Kalou nu door een 'technicality' niet naar het WK kan.
Arthur schreef:
Jesse schreef:
Thomas schreef:
Hoho, ik was de man met de 4.7. En daar ben ik trots op ook. :headbang:
Ik had ook een 4.7, hoe wist jij dat Thomas !? ;)
I have special powers. :hypocrite:

Hulde aan Henkie de uhber-Nederlander trouwens! :worshippy:

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12831
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » ma mar 06, 2006 7:47 pm

Henkie zal straks wel rust hebben, nu wij nep-Nederlanders allemaal het land uit gezet worden.

Dan is vol niet zo vol meer.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 06, 2006 7:52 pm

Liberty schreef:Henkie zal straks wel rust hebben, nu wij nep-Nederlanders allemaal het land uit gezet worden.
Dan is vol niet zo vol meer.
Of überhaupt niet toegelaten worden. ;)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 06, 2006 9:12 pm

Jöhnk schreef:
25-08-2004: Van Basten ziet het zitten in Kalou
[Bron: FR-Fans.nl/Sportweek/voetbalzone.nl]

Bondscoach Marco van Basten en assistent Johnny van 't Schip hebben aan het adres van Salomon Kalou laten blijken zeer positief gestemd te zijn over het feit dat de geboren Ivoriaan Nederlander wil worden. De aanvaller doet het de laatste weken zeer goed in Rotterdam (hij verdreef Thomas Buffel zelfs uit de basis) en Van Basten ziet veel toekomst in hem.

Kalou wil zich erg graag in Oranje spelen, welk nationale team (onder 21, onder 19) maakt hem niet uit. Van Basten lijkt hem echter meteen al een kans te willen geven in zijn 'grote' Oranje, mits het lukt hem Nederlander te maken. Inmiddels is men bezig een Nederlands paspoort te regelen voor Kalou.
FN

Zo herinner ik het me ook. Kalou wilde Nederlander worden, waarna Van Basten erbovenop dook.

Dat beweerde Kees Jansma net ook, maar Derksen (Kalou en Kalou als bron, zegt hij) beweerde het tegenovergestelde.

Zie je wel dat het zo in de VI stond. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di mar 07, 2006 8:55 am

Er zal wel weer van alles beloofd zijn, tis een fluitje van een cent, en echt Kalou als wij ( van Basten ) er mee gaan bemoeien zal het zo gepiept zijn ..

Tja en dan valt het tegen omdat een minister niet mee gaat in hun gedachtegoed.Maar dat mag blijkbaar niet ... want dan is Verdonk de gebeten hond Verdonk en niet al die personen die het allemaal zo goed weten maar niet de bevoegdheid hebben ... die schuiven elkaar nu de schuld in de schoenen ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mar 07, 2006 9:57 am

Voetske schreef:Tja en dan valt het tegen omdat een minister niet mee gaat in hun gedachtegoed.Maar dat mag blijkbaar niet ... want dan is Verdonk de gebeten hond Verdonk en niet al die personen die het allemaal zo goed weten maar niet de bevoegdheid hebben ... die schuiven elkaar nu de schuld in de schoenen ..

Maar Voetske, vind je het ook niet 'een beetje' vreemd dat alle deskundigen én het NOC/NSF een positief advies geven, maar dat Verdonk op eigen houtje beslist dat Kalou geen verrijking is? Dan moet je de procedure niet zo maken, advies vragen heeft dan geen zin. Ik kan me best voorstellen dat Cruijff c.s. zich in hun kuif gepikt voelen. Weet Verdonk wat buitenspel is?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di mar 07, 2006 10:05 am

joey schreef:
Voetske schreef:Tja en dan valt het tegen omdat een minister niet mee gaat in hun gedachtegoed.Maar dat mag blijkbaar niet ... want dan is Verdonk de gebeten hond Verdonk en niet al die personen die het allemaal zo goed weten maar niet de bevoegdheid hebben ... die schuiven elkaar nu de schuld in de schoenen ..

Maar Voetske, vind je het ook niet 'een beetje' vreemd dat alle deskundigen én het NOC/NSF een positief advies geven, maar dat Verdonk op eigen houtje beslist dat Kalou geen verrijking is? Dan moet je de procedure niet zo maken, advies vragen heeft dan geen zin. Ik kan me best voorstellen dat Cruijff c.s. zich in hun kuif gepikt voelen. Weet Verdonk wat buitenspel is?
Vindt je ook niet Joey dat " verrijking " heel betrekkelijk kan zijn ?.Ik kan me er niks bij voorstellen Kalou in het Nederlandse elftal.Verder is het wel verrekte hypocriet, als we derde wereld landen leeg halen omdat we van daar de geleerden naar hier halen staat iedereen op z'n achterste poten ... nu we voor dat land een van z'n beste spelers wegkapen mag het weer wel ...

Kijk als we nu zelf helemaal geen voetballers hebben, helemaal niks betekenen en we toch iets zouden willen laten zien op dat toernooi zou ik er me nog iets bij kunnen voorstellen, maar we stikken van het talent ( volgens diezelfde kenners ) ...

Kalou heeft niks met Nederland, intersseert hem geen ene mallemoer ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mar 07, 2006 10:17 am

Voetske schreef:Vindt je ook niet Joey dat " verrijking " heel betrekkelijk kan zijn ?
Natuurlijk, maar ik hecht nét iets meer waarde aan het oordeel van Cruijff dan aan dat van Verdonk. Jij niet? Wie heeft er meer verstand van voetbal?
Ik kan me er niks bij voorstellen Kalou in het Nederlandse elftal.
Tja, het is ook nog nooit vertoond.
Verder is het wel verrekte hypocriet, als we derde wereld landen leeg halen omdat we van daar de geleerden naar hier halen staat iedereen op z'n achterste poten ... nu we voor dat land een van z'n beste spelers wegkapen mag het weer wel ...
Dat doen we toch wel, ze spelen bij onze clubs. Ben je daar ook tegen?
Ik geef je wel gelijk, ik weet bijvoorbeeld hoe vervelend men het in Indonesië vindt dat Mia (Audina) voor Nederland uitkomt (badminton is daar itt hier een grote sport), maar dit aspect heeft geen rol gespeeld bij de besluitvorming. Het belang van Ivoorkust zal Verdonk een zorg zijn, dat interesseert haar niets.
Kijk als we nu zelf helemaal geen voetballers hebben, helemaal niks betekenen en we toch iets zouden willen laten zien op dat toernooi zou ik er me nog iets bij kunnen voorstellen, maar we stikken van het talent ( volgens diezelfde kenners ) ...
Dan mag het wel? Dat vind ik inconsequent. Als je tegen zo'n naturalisatie bent, moet je accepteren dat je misschien prijzen mist vanwege je principes.
Kalou kan de winnende maken, Voetske. Hij is er goed genoeg voor.
Kalou heeft niks met Nederland, intersseert hem geen ene mallemoer ...
Dat kan ik niet beoordelen, maar ik weet wel dat die jongen in eigen land door de stront is gehaald omdat hij Nederlander wil worden. Er zal bij hem iets meer bijzitten dan alleen de wens om in Engeland te spelen. Hij heeft Engeland niet nodig; in andere grote voetballanden kan hij zo terecht. Hij kan bijvoorbeeld in Duitsland een contract tekenen. Gezien de malaise in het voetbal daar zal men zeker overwegen hem versneld een Duits paspoort te geven. Dan kan hij zelfs nog naar Engeland, mocht hij daar behoefte aan hebben.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di mar 07, 2006 11:44 am

joey schreef:
Voetske schreef:Vindt je ook niet Joey dat " verrijking " heel betrekkelijk kan zijn ?
Natuurlijk, maar ik hecht nét iets meer waarde aan het oordeel van Cruijff dan aan dat van Verdonk. Jij niet? Wie heeft er meer verstand van voetbal?
Ik kan me er niks bij voorstellen Kalou in het Nederlandse elftal.
Tja, het is ook nog nooit vertoond.
Verder is het wel verrekte hypocriet, als we derde wereld landen leeg halen omdat we van daar de geleerden naar hier halen staat iedereen op z'n achterste poten ... nu we voor dat land een van z'n beste spelers wegkapen mag het weer wel ...
Dat doen we toch wel, ze spelen bij onze clubs. Ben je daar ook tegen?
Ik geef je wel gelijk, ik weet bijvoorbeeld hoe vervelend men het in Indonesië vindt dat Mia (Audina) voor Nederland uitkomt (badminton is daar itt hier een grote sport), maar dit aspect heeft geen rol gespeeld bij de besluitvorming. Het belang van Ivoorkust zal Verdonk een zorg zijn, dat interesseert haar niets.
Kijk als we nu zelf helemaal geen voetballers hebben, helemaal niks betekenen en we toch iets zouden willen laten zien op dat toernooi zou ik er me nog iets bij kunnen voorstellen, maar we stikken van het talent ( volgens diezelfde kenners ) ...
Dan mag het wel? Dat vind ik inconsequent. Als je tegen zo'n naturalisatie bent, moet je accepteren dat je misschien prijzen mist vanwege je principes.
Kalou kan de winnende maken, Voetske. Hij is er goed genoeg voor.
Kalou heeft niks met Nederland, intersseert hem geen ene mallemoer ...
Dat kan ik niet beoordelen, maar ik weet wel dat die jongen in eigen land door de stront is gehaald omdat hij Nederlander wil worden. Er zal bij hem iets meer bijzitten dan alleen de wens om in Engeland te spelen. Hij heeft Engeland niet nodig; in andere grote voetballanden kan hij zo terecht. Hij kan bijvoorbeeld in Duitsland een contract tekenen. Gezien de malaise in het voetbal daar zal men zeker overwegen hem versneld een Duits paspoort te geven. Dan kan hij zelfs nog naar Engeland, mocht hij daar behoefte aan hebben.
Als ik me goed herrinner was het in Brazilieje zo dat je pas bij een bepaalde leeftijd naar het buitenland mocht.En ik ben daar voor, niet zoals nu dat er spelers vanuit het buitenland nog met de luier aan naar hier worden gehaalt.

Ik kan er begrip voor op brengen dat je een poging waagt als een land zelf helemaal niks aan spelers heeft, niet dat als het aan mij ligt men dan ook toegelaten wordt.Ik ben sowiso tegen het naturaliseren van ... voor sport.Maar een voetballand als Nederland wat over zoveel talenten beschikt dat die ook nog eens de krenten uit de pap probeert te halen vindt ik bij de beesten af.Over een tijdje gaat elk land die spelers binnenhalen die ze tekort komen, moet er niet aan denken.

Laat ik maar wat spelers opnoemen die van Basten mee naar het WK kan nemen.Hasselbank, Seedorf, Makaay enz. enz.Die kunnen ook de winnende maken ...

Krijg ook eeen beetje het idee dat de Kalou lobby vindt dat voetbal boven alles staat ..

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » di mar 07, 2006 1:41 pm

joey schreef:Het belang van Ivoorkust zal Verdonk een zorg zijn, dat interesseert haar niets.
Alsof het belang van Ivoorkust Kalou een zorg is.
joey schreef: Dat kan ik niet beoordelen, maar ik weet wel dat die jongen in eigen land door de stront is gehaald omdat hij Nederlander wil worden.
Daarmee hoef je dus weinig medelijden te hebben want Kalou heeft dat volledig aan zichzelf te wijten.
Je kunt niet verwachten dat in je geboorteland juichend wordt gereageerd als je van nationaliteit wilt veranderen.
Gisteravond is dus via Jansma bovendien gebleken dat het eerste initiatief daartoe van Kalou zelf en zijn broer/zaakwaarnemer is uitgegaan.
Derksen stond daardoor overigens aardig voor paal. Om zijn pro-Kalou standpunt nog meer kracht bij te zetten had hij net daarvoor op hoge poten zitten beweren dat Kalou als eerste door van Basten was gevraagd om Nederlander te worden.
En het daarom dus nog meer aan sta-in-de-weg Verdonk was te wijten dat Kalou nu in zo'n lastig parket was geraakt. Demagoog Hans Kraaij deed er nog een schep bovenop door te roepen dat Kalou nu bij een terugkeer naar Ivoorkust doodgeschoten kan worden. Alsof Verdonk mede daarom dus ook een of andere morele plicht had om Kalou te laten naturaliseren.
Dat bleek/blijkt dus in ieder geval niet te kloppen.
Bovendien, en laten we dat niet vergeten, als het eerste initiatief voor naturalisatie toevallig wel van van Basten was gekomen, had Kalou dat verzoek ook gewoon kunnen afwijzen, bijvoorbeeld omdat hij zijn geboorteland niet in de steek wenste te laten.
Het is verder ook opvallend dat nu een en ander niet door dreigt te gaan ook de heer van Basten alvast zijn eigen straatje begint schoon te vegen en op zijn minst reeds wat terugtrekkende bewegingen vertoont. Want via Jansma liet hij Kalou min of meer vallen. Onder solidariteit versta ik in elk geval wat anders.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 08, 2006 1:57 pm

Een troost voor de meerderheid hier:


'Niet alleen Kalou zakte voor inburgeringstest'


Inburgeren: Tot burger maken, als lid opnemen, geheel opgenomen worden in een gemeenschap. Zo staat het in de Dikke Van Dale.
Salomon Kalou zal het inmiddels wel weten, want de talentvolle Feyenoorder startte, aangemoedigd door zijn club en bondscoach Marco van Basten, een versnelde naturalisatieprocedure om in het bezit te komen van een Nederlands paspoort.
In deze inmiddels slepende aangelegenheid zegt Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken nog twee obstakels te hebben die Kalou van deelname aan het WK in Duitsland houden. Om met succes in aanmerking te komen voor de versnelde naturalisatieprocedure moet de twintigjarige geboren Ivoriaan ten eerste aantonen dat hij voor langere tijd in Nederland wil blijven en ten tweede moet hij slagen voor de inburgeringstest. Kalou moet dus aantonen dat hij deel uitmaakt van onze gemeenschap en dat ook wil blijven doen.

Die inburgeringstest heeft Kalou al eens geprobeerd, op 9 november 2005. Op de 36 vragen gaf hij 26 keer een goed antwoord en dat waren er twee te weinig. Want om deze test met goed gevolg te doorstaan moet circa tachtig procent van de antwoorden goed zijn: 28 vragen.

Kalou zou naar verluidt nog twijfelen of hij een tweede keer deze toets wil maken. Dat kan hij doen vanaf 9 mei, omdat het dan precies zes maanden geleden is dat hij zakte voor zijn eerste poging. Er moet minimaal een half jaar zijn verstreken voor een nieuwe kans, vandaar.

Dat hij twijfelt is niet eens zo vreemd, want erg eenvoudig blijkt het testje niet. VI.nl maakte deze test zelf (via Teleac), lachte aanvankelijk om de vragen en schrok zich vervolgens rot van het resultaat. Want van de in totaal twintig VI-collega's bleken er slechts zeven goed genoeg ingeburgerd. Dertien haalden niet het vereiste minimum van een score van 5,5. Gemiddeld kwamen we met zijn twintigen uit op een 5,3.

Dus kunnen we stellen dat VI.nl niet ingeburgerd is. Voor alle duidelijkheid: alle twintig deelnemers zijn geboren en getogen Nederlanders, zowel man als vrouw, in de leeftijd van 21 tot 55 jaar, met een bovengemiddeld opleidingsniveau. En, we dachten allemaal goed ingeburgerd te zijn.

Salomon Kalou, succes met de volgende poging.

Over de Nationale Inburgering Test

In de test komen vragen aan de orde die te maken hebben met kennis van Nederland: de Nederlandse samenleving, geschiedenis, gewoonten, normen en waarden. De vragen zijn opgesteld door dezelfde deskundigen die de echte inburgeringexamens samenstellen. De Nationale Inburgering Test is een realistische afspiegeling van het examen dat nieuwe Nederlanders afleggen, voordat zij echt Nederlander kunnen worden. Wie minder dan 80% van de vragen goed heeft beantwoord, is in feite niet voldoende ‘ingeburgerd’ als Nederlander. (bron: Teleac)
VI

:D
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie