Minister Verdonk bedreigt Nederlanderschap Salomon Kalou

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Minister Verdonk bedreigt Nederlanderschap Salomon Kalou

Bericht door 999 » zo apr 24, 2005 7:52 am

Minister Verdonk dreigt Nederlanderschap Salomon Kalou uit te stellen

DEN HAAG, zondag
Rita Verdonk, minister van Vreemdelingenzaken en Integratie, dreigt af te zien van een versnelde procedure om de uit Ivoorkust afkomstige Salomon Kalou Nederlander te laten worden. De Feyenoorder deed hiertoe ruim een jaar geleden een verzoek, in de hoop voor het WK 2006 voor het Nederlands elftal uit te kunnen komen.

Inmiddels worden de geluiden steeds sterker, dat Verdonk alsnog vast wil houden aan de 5-jaarstermijn die geldt om een Nederlands paspoort te kunnen krijgen.

Met name bondscoach Marco van Basten heeft hier zijn twijfels over. „Zoals met veel andere zaken, zou gekeken moeten worden in hoeverre er een uitzondering op de regel kan worden gemaakt. Kalou is als voetballer namelijk een kroonjuweel, die het Nederlands elftal volgend jaar in Duitsland aanzienlijk sterker kan maken. Dat is goed voor de sport en goed voor het hele land, dat in heel veel opzichten meeprofiteert van een succesvol Nederlands elftal. Intussen doet die jongen hier niets verkeerd, spreekt de taal en betaalt keurig zijn belasting. Hij kost de staat dus geen cent. Waarom dan wachten tot ergens in 2008?”

Salomon Kalou kwam begin 2003 op 17- jarige leeftijd naar Nederland, waar zijn broer Bonaventura bij Feyenoord voetbalde. Zijn ’inburgering’ verliep zo voorspoedig, dat hij vorig jaar liet weten graag voor het Nederlands elftal uit te willen komen. Samen met de KNVB startte Feyenoord een lobby, met als doel Kalou voor een versnelde procedure in aanmerking te laten komen. Het zag ernaar uit dat dit zou lukken, tot er vorige week uit politiek Den Haag de eerste signalen kwamen dat minister Verdonk alsnog aan de regels vast zou houden.

Marco van Basten: „En Maxima dan?”

Marco van Basten: „Dit is typisch een geval waar alle partijen voordeel bij hebben. Kalou zelf, het Nederlandse voetbal en de Nederlandse staat. Waarom dan wachten tot 2008 als hij twee jaar eerder voor ons land een unieke prestatie kan leveren? Nu kan er wel gezegd worden, regels zijn regels, maar Maxima dan? Voor haar werd ook een uitzondering gemaakt. Daarom hoop ik alsnog voor meer begrip bij de minister.”
www.telegraaf.nl

Kalou is niks meer dan een ander.Gaan we zodadelijk elke voetballer uit het buitenland die van meerwaarde kan zijn voor het Nederlands elftal naturaliseren omdat het de bondscoach even goed uit komt.Hebben we een rechtsbuiten nodig of nog een back, hoppa in de naturalisatie procedure. :nooo:

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » zo apr 24, 2005 8:05 am

Hadden wij niet ook een vergelijkbaar geval bij Ajax? Maar inderdaad, ik zie niet in waarom dat er mensen zijn die ontzettend veel moeite moeten doen voor een verblijfsvergunning, terwijl hun grote liefde hier in Nederland zit te wachten samen met hun kinderen of één van de vele andere schrijnende gevallen die met verblijf of naturalisatie te maken hebben. En dat er dan een uitzondering gemaakt zou moeten worden voor een Argentijnse troela ( ;) ) of een Ivoriaans wonderkind.
There is no life I know to compare with pure imagination. Living there, you'll be free if you truly wish to be.

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » zo apr 24, 2005 11:40 am

Waarom moeten mensen toch voor kul-redenen Nederlander worden? Anne Frank voor een tv-spelletje dat niemand kende voordat werd geopperd dat zij postuum Nederlander verklaard moest worden, nu Kalou die gewoon Ivoriaan is, geen reden heeft om te vluchten (anders dan Rafael, zijn familie was uitgemoord en hij zat al veel langer in Nederland)... Dat Maxima Nederlandse is geworden (is dat trouwens echt zo?), is gewoon een ritueeltje, maar gelukkig is dat maar eens per 25 jaar nodig. Maar dat wil nog niet zeggen dat elke voetballer even Nederlander mag worden. De voetballerij hoeft toch niet in zo'n opzich boven de rest verheven te worden? Als Kalou volgens de regels in aanmerking zou komen voor Nederlanderschap, is het leuk voor hem, maar hij is geen Schiphol.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo apr 24, 2005 12:11 pm

Maxima is zelfs geen allochtone meer.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo apr 24, 2005 8:26 pm

Eric schreef:Hadden wij niet ook een vergelijkbaar geval bij Ajax?
Zo lekker doet Nando Rafael het volgens mij overigens niet bij Hertha BSC.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo apr 24, 2005 11:23 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Eric schreef:Hadden wij niet ook een vergelijkbaar geval bij Ajax?
Zo lekker doet Nando Rafael het volgens mij overigens niet bij Hertha BSC.
Nou dat valt wel mee hoor ............

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12831
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » ma apr 25, 2005 11:46 am

Eric schreef: En dat er dan een uitzondering gemaakt zou moeten worden voor een Argentijnse troela ( ;) ) of een Ivoriaans wonderkind.

Die Argentijnse troela moet wel met Willem Alexander in een bed slapen. Een beetje clementie mag toch wel?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma apr 25, 2005 12:22 pm

Als Seedorf écht wat wil, moet hij Marco eens persoonlijk opbellen. Dit heeft geen zin, denk ik.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma apr 25, 2005 12:26 pm

Jöhnk schreef:Als Seedorf écht wat wil, moet hij Marco eens persoonlijk opbellen. Dit heeft geen zin, denk ik.
Het is wat eenvoudiger te begrijpen als je de volgende keer in de juiste topic post ;)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma apr 25, 2005 12:28 pm

:blush:

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12831
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » ma apr 25, 2005 12:29 pm

Misschien wil Seedorf juist van zijn Nederlandse paspoort af.

Gebruikersavatar
Magic
Berichten: 152
Lid geworden op: di apr 05, 2005 1:15 pm

Bericht door Magic » ma apr 25, 2005 3:29 pm

Liberty schreef:Die Argentijnse troela moet wel met Willem Alexander in een bed slapen. Een beetje clementie mag toch wel?
Krijgt ze overigens goed voor betaald :eusa_dance:

Die jongen is geen Nederlander, wegwezen dus met dat paspoort.
Ben t niet vaak eens met ijzeren Rita maar nu wel.
Magic Time

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma apr 25, 2005 3:38 pm

Ik zou het ook belachelijk vinden als die jongen een paspoort zou krijgen. Goed kunnen voetballen is in mijn ogen ook geen reden om iemand een Nederlandse nationaliteit te geven. Dat zou ik net zo verwerpelijk vinden als die Keniaanse marathonlopers die nu voor Quatar uitkomen.

De FIFA zou hier ook regels voor op moeten stellen.

Ajax had problemen met Nando, PSV heeft nooit kunnen genieten van Attram. Dit ging alleen nog maar om werkvergunningen en nu zou één of ander voetballertje zomaar de Nederlandse Nationaliteit kunnen verkrijgen.

Als er met Kalou een precedent geschapen wordt, dan zouden alle buitenlanders in staat moeten zijn om deze procedure te doorlopen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di apr 26, 2005 12:39 am

Harm schreef:PSV heeft nooit kunnen genieten van Attram.

Viel er wat te genieten dan? Serieus bedoeld, ik ken die speler niet.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di apr 26, 2005 8:30 am

Twee jaar op rij topscoorder van de Shell Jeugdcompetitie en in zijn laattse jaar als A junior uitgeroepen tot beste speler van de competitie...daarna werd hij uitgeleend aan een Deense club, waar hij meteen publiekslieveling werd...die jongen kon echt ontzettend goed voetballen, maar het mocht helaas niet zo zijn X'C

Wat betreft Kalou, ik ben het voor de eerste en waarschijnlijk enige keer met Verdonk eens ! Kalou wacht maar mooi 5 jaar, net zoals bijna ieder ander.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 26, 2005 10:10 am

Gewoon de regels toepassen, net als bij andere mensen. Die jongen woont over twee jaar niet eens meer in Nederland, dus waar hebben we het over?

Voor Nando (die hier is opgegroeid) kon geen uitzondering gemaakt worden maar nu voor Kalou wel? :shock:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di apr 26, 2005 11:11 am

Baseman schreef:Twee jaar op rij topscoorder van de Shell Jeugdcompetitie en in zijn laattse jaar als A junior uitgeroepen tot beste speler van de competitie...daarna werd hij uitgeleend aan een Deense club, waar hij meteen publiekslieveling werd...die jongen kon echt ontzettend goed voetballen, maar het mocht helaas niet zo zijn X'C
Nou, nou, nou. De beste kerel kon heel aardig voetballen, maar waar Nando nu bij Hertha speelt, speelt Attram bij Shabab in Saudi Arabië. Achteraf bleek het dus helemaal allemaal wel mee te vallen met zijn grote klasse (een Ghanees in de Jeugdcompetitie blinkt uit vanwege het verschil in postuur, kracht (en leeftijd?)). Kalou speelt natuurlijk wel de pannen van het dak bij Feyenoord. Neemt niet weg dat ik het onzin vind om een Nederlands paspoort te verschaffen aan Kalou.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 26, 2005 11:16 am

Peter schreef:Achteraf bleek het dus helemaal allemaal wel mee te vallen met zijn grote klasse (een Ghanees in de Jeugdcompetitie blinkt uit vanwege het verschil in postuur, kracht (en leeftijd?)).
Net als het geval is met Kwame Quansah. Die spelers zijn járen ouder dan hun paspoort aangeeft, dus heeft er een volwassene tussen de kinderen lopen ballen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di apr 26, 2005 12:07 pm

Wat kunnen jullie af en toe vreemde conclusies trekken...

Attram was fysiek juist helemaal niet zo sterk, hij moest het van zijn voetbalkwaliteiten hebben. En die had hij meer dan genoeg.

Maar volgens onze overheid is Ghana geen groot voetballand, dus kwam hij niet in aanmerking voor een werkvergunning. Grappig, aangezien Amoah ook uit Ghana komt en toen was het geen probleem.
Daarna zou Attram ineens te oud zijn en kwam hij daardoor niet in aanmerking voor een werkvergunning. Maar PSV toonde aan dat men in de war was met Attram zijn halfbroer, die inderdaad ouder is. PSV liet zelfs een botonderzoek uitvoeren, waaruit bleek dat Attram zijn leeftijd wel degelijk klopte. Hij was toentertijd net 19 geworden. Dus joey en Peter, ken eerst de feiten voordat je iets concludeert...wat ik normaal gesproken ook van jullie gewend ben.
Om de een of andere reden hield de overheid echter vast aan de eerdere beweringen en had PSV geen andere keuze dan Attram zijn contract te ontbinden.

Door deze hele soap, het even uitlenen en het niet spelen tussendoor, durfde clubs het risico niet aan en had Attram zich ook niet kunnen bewijzen. Vandaar hij nu ergens in the middel of nowhere speelt, eeuwig zonde en volkomen onnodig :nooo:

Nando Rafael heeft gewoon mazzel gehad dat hij dankzij Stevens bij Hertha terecht kon, hierdoor heeft hij zijn carriere kunnen redden.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di apr 26, 2005 12:18 pm

Maar waarom speelt die jongen dan nu Shabab in Saudi Arabië?

DiegoArmandoMaradona
Berichten: 1723
Lid geworden op: di mei 10, 2005 12:29 pm

Bericht door DiegoArmandoMaradona » wo mei 11, 2005 10:35 am

Het ontbreken van een geboortecertificaat of een vervalst gelukkig een reden om een verblijfsvergunning niet te verstrekken. Zo ook bij Attram. Had hij maar zijn papieren op orde moeten hebben.

Een Kalou hoort natuurlijk nooit in een Oranje shirt te spelen

Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Berichten: 3074
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 12:39 pm
Locatie: NL

Bericht door Dirk Scheringa » wo mei 11, 2005 10:38 am

Minister Verdonk bedreigt Nederlanderschap Salomon Kalou

WAT EEN HEKS!!! DEPORTEREN!! :redcard:
Winnaars kunnen niet tegen middelmaat

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mei 11, 2005 10:50 am

HermaN schreef:WAT EEN HEKS!!! DEPORTEREN!! :redcard:
Ben ik voor. Laten we haar in Saoedi-Arabië dumpen. :bis:

Maar in dit geval geef ik haar wel gelijk. Kalou wil geen Nederlander worden, alleen voetbal-Nederlander.

Waarom zou Nando Rafael, die hier is opgegroeid, niet de Nederlandse nationaliteit krijgen en Kalou wel? Laten we het zo zeggen, er zijn nog heel wat wachtenden voor hem (Kalou).

DiegoArmandoMaradona
Berichten: 1723
Lid geworden op: di mei 10, 2005 12:29 pm

Bericht door DiegoArmandoMaradona » wo mei 11, 2005 10:55 am

Waarom zou Nando Rafael, die hier is opgegroeid, niet de Nederlandse nationaliteit krijgen en Kalou wel? Laten we het zo zeggen, er zijn nog heel wat wachtenden voor hem (Kalou)
Omdat Nando Rafael niet voldeed aan de eisen om genataturaliseerd te worden en niet voldeed aan de eisen van (politiek) asiel. Als je land van herkomst dan veilig is wordt je terug gestuurd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mei 11, 2005 10:59 am

De regels.... in het geval van Nando waren de regels onmenselijk. Die jongen woonde al tien jaar in Nederland en kon zich Angola amper herinneren. :nooo:

Maar dat bedoel ik dus, dan maken ze Kalou (een passant) zomaar Nederlander? :X

Plaats reactie