Rita Verdonk is medeschuldig

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Rita Verdonk is medeschuldig

Bericht door 999 » di jun 27, 2006 7:54 am

Rita Verdonk is medeschuldig

BARCELONA, dinsdag

Tijdens Portugal-Nederland schoot weer de naam van Rita Verdonk door m’n hoofd. Ik wil niet beweren dat de minister schuldig is aan de uitschakeling van het Nederlands elftal, maar ze is zeker medeschuldig. Nederland had namelijk te maken met een situatie, dat als Arjen Robben en Robin van Persie niet in de wedstrijd zaten, er geen alternatief was. En die hadden we met Salomon Kalou wél kunnen hebben.

Ik wil er vooral mee zeggen, dat een minister er is om het landsbelang te dienen en dat heeft ze duidelijk niet gedaan. Niet alleen wat het WK betreft, maar ook voor de komende tien jaar. Ik vergelijk het maar even met een technisch directeur van een profclub. Als een grote speler van het kaliber Kalou zich bij m’n club zou melden en m’n manager stuurde ’m weg, dan kon hij daarna z’n conclusies trekken. Dat geldt dus ook voor Verdonk.

Wie het WK volgt en gezien heeft wat het toernooi onder de Nederlanders los heeft gemaakt, die kan mij niet wijsmaken dat hier geen landsbelang mee gediend is. Toch heeft mevrouw Verdonk op een negatieve manier hier invloed op willen uitoefenen. Het is dus zeker niet aan haar te danken, dat er onder de Nederlanders zo’n fantastische sfeer is ontstaan.

Zoals ook dankzij haar de doorgroei van het nationale elftal geen extra impuls krijgt. Want dat het team mogelijkheden heeft, is wel duidelijk geworden. Bovendien heeft Nederland maximaal gepresteerd. De ploeg is volop in ontwikkeling en als er straks nog zo’n twee à drie spelers uit Jong Oranje doorbreken, dan ziet de toekomst er richting het EK 2008 goed uit. Daarom is het zonde, dat je dit niet extra kan stimuleren met de aanwezigheid van een supertalent als Kalou.


Als we het huidige team analyseren, dan is er op doelman Edwin van der Sar werkelijk niets aan te merken. Op ieder onderdeel was hij sterk en daarom is het alleen maar te hopen dat hij doorgaat. Helemaal omdat Van der Sar als één van de weinigen iets richting de jongeren kan aanreiken. Bovendien heb ik met hem nog altijd het gevoel, dat hij steeds beter wordt.

De achterhoede heeft het goed gedaan. En dan in z’n geheel. Jonge spelers als Khalid Boulahrouz en John Heitinga hebben belangrijke stappen voorwaarts gezet en zijn beiden een enorme ervaring rijker. Positief ben ik ook over André Ooijer en Joris Mathijsen, die in een fase van hun carrière dat ze dat niet meer hadden verwacht, zich in de basis van het Nederlands elftal hebben gespeeld. Als er twee spelers zijn die het maximale uit hun kwaliteiten hebben gehaald, dan zijn zij dat wel.

Het middenveld is het hele toernooi de achilleshiel geweest. De voeding richting de voorhoede was vaak onvoldoende, terwijl de controle er nooit echt was. Daarom is het met name voor een jonge knul als Wesley Sneijder een heel leerzaam toernooi geweest. Hij zal hierdoor alleen maar beter worden. Dus richting 2008 weer een pluspunt.

Met de voorhoede is weinig mis geweest. Jonge aanvallers als Arjen Robben en Robin van Persie hebben maximaal gepresteerd en gezien de opkomst van talenten als Klaas-Jan Huntelaar mogen we niet mopperen. Daarom is en blijft het jammer, dat Kalou zo door de minister is afgeserveerd, omdat hij op alle posities voorin inzetbaar zou zijn geweest.

Na een interessant toernooi is Nederland dus uitgeschakeld. Na een wedstrijd die enorm door de scheidsrechter is beïnvloed. Zeker na rust. Verder had je de pech dat het doelpunt uitbleef, ondanks alle kansen. Dat die er waren is natuurlijk positief en maakt de uitschakeling alleen maar zuurder. Maar als de kater is verwerkt, dan rest toch de conclusie dat er door een team in opbouw maximaal is gepresteerd.
De T.

:drecul2: :rofl: :cokesmile: :cokesmile: :cokesmile:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di jun 27, 2006 8:00 am

Zijn er hier nog mensen die Cruijff serieus nemen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di jun 27, 2006 8:25 am

Wat een klapper he? :cheer: Ik las yhet ook vanochtend en kon er alleen maar om lachen.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di jun 27, 2006 9:53 am

Moet je nu voor alle Telegraafstukjes een nieuwe topic openen Voetske? Dit had prima bij de al bestaande Verdonk/Kalou topic gekunt, het "in de knop gebroken" stuk had prima bij de andere topic over Oranje gekunt.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jun 27, 2006 9:55 am

Henk, ga effe met je vriendin babbelen of zo ....

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di jun 27, 2006 10:01 am

ga jij ff dan niet 100 onnodige topics openen over gevallen waar al topics voor zijn.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jun 27, 2006 10:10 am

Mierenneuker ...

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di jun 27, 2006 10:12 am

beledigen mag alleen met een knipoog erbij Voetske.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jun 27, 2006 10:16 am

;)

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di jun 27, 2006 10:21 am

toch jammer dat niet een van de mods even wat zegt, dat had heel wat off-topic gebrabbel gescheeld :sad:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 27, 2006 10:22 am

Dit had inderdaad in een bestaande topic kunnen worden geplaatst, Voetske. In de topic over Verdonk/Kalou of ergens in De Wedstrijden. Al geef ik toe dat niet helemaal duidelijk is waar het beste.

Ik ben het eens met de conclusie van Cruijff dat er niet meer inzat en dat het middenveld het probleem was. Verder is hij wel erg positief. Met name over Sneijder, want het is leuk en aardig dat een speler ervaring opdoet, maar het WK is niet de plek om te falen.

Verder vind ik dat Van Persie het op de positie van Kalou aardig heeft gedaan.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jun 27, 2006 10:49 am

Henk de Gier schreef:toch jammer dat niet een van de mods even wat zegt, dat had heel wat off-topic gebrabbel gescheeld :sad:
Toch jammer dat jij dit zegt, want jij bent altijd degene die erover begint te mekkeren ...

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di jun 27, 2006 10:52 am

Lurling was toch gewoon beschikbaar. Die is volgens kenners beter dan Van Persie.

:pukey:

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di jun 27, 2006 10:52 am

Steef schreef:Lurling was toch gewoon beschikbaar. Die is volgens kenners beter dan Van Persie.

:pukey:
:scared:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jun 27, 2006 10:57 am

Steef schreef:Lurling was toch gewoon beschikbaar. Die is volgens kenners beter dan Van Persie.

:pukey:
Tis zeker warm aan dieje kant van het internet ;)

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo jun 28, 2006 9:43 am

Reactie van Verdonk:
[quote]Verdonk vindt zichzelf niet medeschuldig

RIJSWIJK - Rita Verdonk is het niet met de kritiek eens die Johan Cruyff vanmorgen uitte in zijn column in De Telegraaf. Hij vond de minister van Vreemdelingenzaken medeschuldig aan de uitschakeling van Oranje op het WK. Salomon Kalou had het Nederlands elftal volgens Cruijff verder kunnen helpen. Verdonk ziet dat anders.
"Nederland had te maken met een situatie, dat als Arjen Robben en Robin van Persie niet in de wedstrijd zaten, er geen alternatief was. En die hadden we met Salomon Kalou wel kunnen hebbenâ€

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » wo jun 28, 2006 12:32 pm

Nu kan dus echt niemand Cruijff meer serieus nemen. :worshippy:

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo jun 28, 2006 12:59 pm

Inderdaad, dat deed ik overigens al een tijdje niet meer.

Ik ben bang wat betreft Roger :X
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jun 28, 2006 5:08 pm

Ik vond de reactie van Van Gelder gisteren trouwens wel goed:

We hebben allemaal respect voor Cruijff maar dit gaat me te ver.

En:

We mogen heus wel zeggen dat we het niet eens met hem zijn.


Zo is het. :worshippy: voor Cruijff maar als hij onzin uitkraamt mag daar best iets van gezegd worden.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » wo jun 28, 2006 6:49 pm

Henk de Gier schreef:toch jammer dat niet een van de mods even wat zegt, dat had heel wat off-topic gebrabbel gescheeld :sad:
Is dit het equivalent van een speler die om een gele kaart voor zijn tegenstander vraagt? ;)

Ik had al weinig met Cruijff maar het begint er steeds meer op te lijken dat hij ze niet allemaal meer op een rijtje heeft... :nooo:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 28, 2006 6:51 pm

Ach, er zijn maar weinig mensen die overal verstand van hebben. Na de periode van 'Cruijff is god' zijn we nu weer bij de 'Cruijff weet niets'-periode aanbeland. Cruijff weet heel veel, maar niet alles. Iedereen kan zelf wel ongeveer inschatten van welke dingen Cruijff wel verstand heeft.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » wo jun 28, 2006 6:57 pm

Als hij het zelf nu ook maar wist, dan deed hij niet van dit soort belachelijke uitspraken.... ;)

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 28, 2006 6:58 pm

Hij kan er ook niets aan doen dat men alles aan hem vraagt. Ik ga toch ook niet aan m'n leraar geschiedenis vragen hoe ik die verdraaide formules van wiskunde ooit moet begrijpen?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » wo jun 28, 2006 7:02 pm

Het verschil is dat de leraar waarschijnlijk zal zeggen dat hij er geen antwoord op kan geven, omdat hij de kennis er niet van heeft.

Cruijff geeft gewoon antwoord en dan nog een belachelijk antwoord ook.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 28, 2006 7:04 pm

Tja, who is more foolish, the fool or the fool who follows him?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie