Jong Oranje

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Jong Oranje

Bericht door Henk de Gier » di aug 15, 2006 11:19 pm

Jong Oranje speelt gelijk tegen Duitsland
Jong Oranje heeft dinsdagavond met 2-2 gelijkgespeeld tegen Jong Duitsland. Kenneth Vermeer, Robbert Schilder en Ryan Babel begonnen in de basis van Jong Oranje. Babel, die opvallend genoeg zijn debuut maakte voor Jong Oranje na al diverse malen voor Oranje zelf te zijn uitgekomen, speelde een belangrijke rol als centrumspits. Jenner en Elia (penalty) waren de doelpuntenmakers voor Jong Oranje
AN

opvallend dat Babel z'n debuut maakte voor jong Oranje :D
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » di aug 15, 2006 11:30 pm

Babel en Aissati speelden geweldig en als team werd Duitsland het grootste deel van de wedstrijd overklast. De verdediging was wel erg slecht, vooral Kruiswijk en Drost. Ook Kruys kan niks.
Ajax!

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » wo aug 16, 2006 1:02 am

En Babel werd gewisseld??
Blessure dan ofzo? :blush:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 16, 2006 1:44 am

Het was maar een oefeninterland, Foppe heeft volgens mij wel vijf keer gewisseld.
Ajax!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 16, 2006 9:41 am

Alaindebanaan schreef:En Babel werd gewisseld??
Blessure dan ofzo? :blush:
publiekswissel ;)
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » wo aug 16, 2006 9:45 am

Giacomo Puccini schreef:Babel en Aissati speelden geweldig en als team werd Duitsland het grootste deel van de wedstrijd overklast. De verdediging was wel erg slecht, vooral Kruiswijk en Drost. Ook Kruys kan niks.
Helemaal mee eens

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » di feb 06, 2007 11:21 pm

Ze hebben gewonnen! :headbang:
Tandem Aissati-Bakkal velt Jong Rusland

6/2/2007 21:56

Jong Oranje heeft zonder veel problemen afgerekend met de Russische leeftijdsgenoten (3-0), die geen vat hadden op de Twente-tandem Aissati-Bakkal.
De ogenschijnlijk stugge Russische defensie werd al in het eerste half uur uiteengereten door Jong Oranje. Ismaïl Aissati was voor deze destructie de architect, en zijn ploeggenoot in Enschede Otman Bakkal de afmaker.

In de eerste helft liet Aissati met twee heerlijke steekpasses zien dat zijn (tijdelijke) overstap naar FC Twente hem geen windeieren heeft gelegd. De PSV-huurling zette twee keer Bakkal vrij voor de Russische keeper Dmitri Khomich, die beide keren het nakijken had.

Maceo Rigters, die in de rust werd ingebracht voor Sherjill MacDonald, luisterde zijn debuut op met een treffer. Een klein half uur voor het einde tekende de aanvaller van NAC Breda voor de 3-0 na te hebben afgerekend.

De vriendschappelijke interland tegen Jong Rusland staat in het teken van de voorbereiding op het jeugd EK, dat komende zomer wordt afgewerkt in Nederland. Op dat toernooi kunnen ook tickets voor de Olympische Spelen in Beijing worden verdiend.

VI.nl
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » di feb 13, 2007 4:55 pm

De Haan tevreden met loting voor EK 2009

13/2/2007 16:09

Estland, Macedonië, Noorwegen en Zwitserland zijn de tegenstanders van Jong Oranje op weg naar het EK voor spelers onder-21, dat in 2009 in Zweden zal plaatshebben. 'Dit is een goede loting', reageerde bondscoach Foppe de Haan vanuit Stockholm, waar de loting plaatsvond. 'We zitten met vijf landen in de poule en niet met zes. Dat is een voordeel. Daarnaast treffen we goed bereisbare landen.' Bovendien is geen van de vier tegenstanders erin geslaagd zich te kwalificeren voor het komende EK, dat deze zomer in Nederland wordt georganiseerd.

'Estland, waar de Nederlandse trainer Jelle Goes werkt, moet een te kloppen tegenstander zijn', voorspelde De Haan. 'Datzelfde geldt voor Macedonië. De Noren zijn over het algemeen sterke kerels, die veel lange ballen spelen; de Engelse manier van voetballen. Dat ligt ons tot dusverre wel. Zwitserland schat ik in als grootste concurrent. De afgelopen jaren hebben de Zwitsers sterke jeugdteams gehad. Het EK in Portugal zijn ze maar net misgelopen. Dat ze EURO 2008 organiseren, samen met Oostenrijk, geeft het Zwitserse voetbal natuurlijk ook een extra impuls.'

De UEFA verdeelde de 51 landen, die deelnemen aan de kwalificatieronde, over tien groepen. De tien nummers één en de vier beste nummers twee plaatsen zich voor beslissingswedstrijden. De zeven winnaars van deze play-offs krijgen een ticket voor de eindronde in Zweden. Het gastland is de achtste deelnemer.

Nederland won de laatste editie van het EK voor spelers onder-21. In Portugal kroonden De Haan en zijn spelers zich tot de beste van Europa.


VI
Eitje, lijkt me....
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jun 01, 2007 10:31 pm

Iemand naar Jong Nederland-Jong Polen gekeken? Hoe deed Babel het?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 01, 2007 10:34 pm

Ik heb wat flitsen gezien. Voornamelijk veel gebrei op het middenveld zonder dat het de diepte in ging. Eén of twee keer redelijk vlot combinatiewerk. Ik geloof dat Babel ook bij één van die aanvallen betrokken was. O ja, hij scoorde bijna met een hakje, maar de bal was wat zachtjes. Al met al kwam de bal weinig bij de spits.

Maduro speelde heel behoorlijk.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jun 01, 2007 10:35 pm

Alaindebanaan schreef:Eitje, lijkt me....
Tja, ze spelen thuis....
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jun 01, 2007 10:46 pm

Jöhnk schreef:Iemand naar Jong Nederland-Jong Polen gekeken? Hoe deed Babel het?
Volgens VI.nl niet zo best:
Magere oefenzege Jong Oranje tegen Polen

1/6/2007 22:39

Jong Oranje sloot de oefencampagne in de aanloop naar het EK Onder-21 af met een 1-0 zege tegen Polen. Net als tijdens eerdere vriendschappelijke duels bleek dat de Nederlandse talenten defensief kwetsbaar zijn en heel moeilijk tot scoren komen.

Het was de eerste keer dat bondscoach Foppe de Haan tijdens een wedstrijd over een complete selectie kon beschikken. Boy Waterman, Julian Jenner, Luigi Bruins, Ryan Babel en Hedwiges Maduro begonnen direct in de basis.

Babel was opvallend genoeg centrumspits, maar kon in die rol geen potten breken. Zoals de complete aanval van Jong Oranje niet kon bekoren. Otman Bakkal toonde andermaal aan geen linksbuiten te zijn en ook Jenner had weinig rendement. Naast de aanval schoot met name in de eerste helft ook de verdediging tekort. Gianni Zuiverloon liet een aantal steekjes vallen waardoor Polen een paar goede kansen kreeg.

Het technische middenveld met Ismail Aissati, Bruins en Maduro voldeed wel, al had laatst genoemde zichtbaar moeite zijn draai te vinden. Opvallend genoeg koos De Haan er in de tweede helft voor om Ryan Donk als centrale middenvelder in te laten vallen. Defensief zag het er in de tweede helft daardoor een stuk beter uit bij Jong Oranje.

Ook met de invallers Daniël de Ridder, Tim Janssen en Roy Beerens bleef het aanvalspel onder de maat. Vijf kwartier oefenvoetbal leverde Jong Oranje niet meer dan twee mogelijkheden op. Bakkal werd na een prachtige combinatie op het middenveld teruggefloten voor buitenspel en een hakballetje van Babel werd door een Poolse verdediger van de lijn gehaald.

Tegen het slot van de wedstrijd kwam Nederland eindelijk een beetje los tegen de vermoeide Polen. Tim Janssen schonk Oranje de winst. De spits van RKC Waalwijk stond op de goede plaats om een rebound over de doellijn te koppen, nadat aanvoerder Ron Vlaar eveneens met het hoofd de paal had geraakt na een voorzet van Haris Medunjanin. Vlak voor tijd raakte De Ridder nog de paal met een diagonaal schot.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 02, 2007 10:12 am

Met De Ridder en Drenthe op het middenveld wordt dat EK natuurlijk helemaal niets.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jun 02, 2007 10:40 am

Jöhnk schreef:Iemand naar Jong Nederland-Jong Polen gekeken? Hoe deed Babel het?
Ik heb een minuut of tien gekeken. In die periode kreeg hij geen normale bal.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » za jun 02, 2007 10:57 am

Ik denk dat je beter met Tim Janssen in de spits kan spelen en Babel vanaf links, die Janssen heeft namelijk meer scorend vermogen.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » za jun 02, 2007 11:03 am

ik heb gisteren de hele wedstrijd zitten kijken en ik vroeg mezelf toch werkelijk af wie straks de doelpunten moet gaan maken :blush.gif:
Daarnaast Maduro, arme jongen toch... Weer traag en een lage bal snelheid.
Donk verving Maduro en ik moet zeggen het ging allemaal wel sneller.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di jun 12, 2007 2:56 pm

De 1-0 tegen Israël! Past dat in deze rubriek? Nemand die erover schrijft? Kan ik me een beetje voorstellen. Ik heb alleen de tweede helft gezien (op tv), maar wat een slechte wedstrijd(helft). Is dat ons niveau? Is de spits van Israël zo'n enorm talent?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 12, 2007 3:00 pm

Staat in het topic Eindronde EK onder 21!
I think I lost my fucking headache

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di jun 12, 2007 5:50 pm

@Demosthenes:

Die spits van Israel (ik neem aan dat je op Ben Sahar doelt die centraal speelde) is wel degelijk een groot talent, en kan wel heel goed voetballen. Maar die jongen is pas 17, en zat gewoon niet in de wedstrijd. Ik hoop dat hij wat kan laten zien dit toernooi!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 12, 2007 6:07 pm

Hij zou toch ook al bij Chelsea zitten?

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di jun 12, 2007 8:32 pm

Ja, hij werd ongeveer een jaar geleden weggehaald bij de jeugd van Hapoel Tel-Aviv, en heeft al een paar invalbeurtjes opzitten bij Chelsea 1.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di jun 12, 2007 9:18 pm

Mr. Ajax schreef:@Demosthenes:

Die spits van Israel (ik neem aan dat je op Ben Sahar doelt die centraal speelde) is wel degelijk een groot talent, en kan wel heel goed voetballen. Maar die jongen is pas 17, en zat gewoon niet in de wedstrijd. Ik hoop dat hij wat kan laten zien dit toernooi!
Oké, we zullen zien.

@Lucas
Staat in het topic Eindronde EK onder 21
!

Dank.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 13, 2007 7:15 pm

Wat vond je deze wedstrijd van Sahar, Demosthenes? Ik heb de wedstrijd niet kunnen kijken, maar heb wel gelezen en gehoord dat hij wel goed speelde.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jun 19, 2007 1:55 am

Van Bommel biedt zich aan voor 'Peking'

18/6/2007 23:53

Ruud van Nistelrooy mag dan zijn afgevallen als dispensatiespeler, bondscoach Foppe de Haan heeft in de persoon van Mark van Bommel een nieuwe 'olympische' kandidaat.

Van Bommel liet in het Tien-programma Na de wedstrijden doorschemeren wel oren te hebben naar een olympisch avontuur. De middenvelder van Bayern München zou in Peking een van de dispensatiespelers willen zijn.

'Als het mij ligt, ga ik naar de spelen', aldus Van Bommel. De middenvelder, die heeft bedankt voor Oranje vanwege zijn conflict met Marco van Basten, laat het ook afvallen van hoe zijn club er tegenover staat.

Bondscoach De Haan mag in zijn olympische selectie drie spelers van boven de 21 jaar opnemen. Eerder had Van Nistelrooy zich beschikbaar gesteld. Maar nu de Real-spits weer in genade is aangenomen door Van Basten is een optreden in Peking niet meer aan de orde.
vi.nl

Niet doen, als je het mij vraagt. Van Bommel en de andere gearriveerde spelers zijn niet de jongens die het hebben gepresteerd om Jong Oranje naar de OS te brengen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di jun 19, 2007 7:08 am

Je mag 3 dispensatiespelers meenemen, het zou stom zijn om daar geen gebruik van te maken...

Plaats reactie