Jong Oranje

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do sep 20, 2007 12:47 pm

Leuk...

Jong Oranje speelt EK-kwalificatieinterland in McDOS Goffertstadion
Uitgegeven op 19 september 2007 15:37

Het Jong Oranje van KNVB-coach Foppe de Haan speelt de EK-kwalificatie interland tegen Macedonië op vrijdag 16 november in het McDOS Goffertstadion.

Het Olympisch elftal, dat zich dankzij de Europese titel van Jong Oranje in juni heeft geplaatst voor de Olympische Spelen van 2008, speelt dinsdag 16 oktober de eerste oefeninterland op weg naar Beijing. In Roosendaal is Schotland de tegenstander van de Olympiërs, die eveneens onder leiding staan van KNVB-coach Foppe de Haan. De aftrap in het Rosada Stadion van RBC Roosendaal is om 20:00 uur.
De selectie voor de ontmoeting met de Schotten bestaat uit spelers die zijn geboren op of na 1 januari 1985. Tijdens de Olympische Spelen kan De Haan tevens een beroep doen op drie dispensatiespelers die voor die datum zijn geboren.

Vier dagen voor de ontmoeting tussen het Olympisch elftal en Schotland komt Jong Oranje, dat bestaat uit spelers geboren op of na 1 januari 1986, voor EK-kwalificatie in actie. Vrijdag 12 oktober staat in de A. le Coq Arena in Tallinn om 20:30 uur de ontmoeting met Estland op het programma.

Dit is het derde treffen van Jong Oranje in het kader van de kwalificatiereeks voor het Europees kampioenschap, dat van 14 tot en met 27 juni 2009 in Zweden wordt gespeeld. Dankzij eerdere zeges in en tegen Macedonië (0-1) en Noorwegen (0-1) is Jong Oranje koploper in Groep 5. Vrijdag 16 november volgt het eerste thuisduel in Nijmegen. N.E.C. is gastheer voor het duel met Macedonië. Het aanvangstijdstip van deze ontmoeting is nog niet bekend.


Afbeelding
Foppe de Haan


Programma Jong Oranje seizoen 2007-2008:

Vrijdag 12 oktober 2007 EK-kwalificatie Estland - Nederland

Vrijdag 16 november 2007 EK-kwalificatie Nederland - Macedonië

Woensdag 26 maart 2008 EK-kwalificatie Nederland - Estland

Vrijdag 23 mei 2008 EK-kwalificatie Nederland - Zwitserland

Vrijdag 5 september 2008 EK-kwalificatie Nederland - Noorwegen

Dinsdag 9 september 2008 EK-kwalificatie Zwitserland - Nederland


Programma Olympisch elftal seizoen 2007-2008:

Dinsdag 16 oktober Oefeninterland Nederland - Schotland

Dinsdag 20 november Oefeninterland Nederland - Roemenië

Woensdag 6 februari Oefeninterland n.n.b.

Informatie over de kaartverkoop voor de wedstrijden van Jong Oranje en het Olympisch elftal is te vinden op www.knvb.nl.



Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr okt 05, 2007 8:24 pm

Lorenzo Davids debutant bij Jong Oranje
Uitgegeven op 05 oktober 2007 12:49

KNVB-coach Foppe de Haan heeft drie nieuwe spelers, waaronder Lorenzo Davids, opgeroepen voor het EK-kwalificatieduel met Estland, dat vrijdag 12 oktober op het programma staat. De aftrap is om 20.30 uur plaatselijke tijd (= 19.30 uur Nederlandse tijd) in de "A. le Coq Arena" in Tallinn.
Naast Davids maken ook Dirk Marcellis (PSV) en Geert Arend Roorda (SC Heerenveen) maken voor het eerst deel uit van de selectie van Jong Oranje. Naast dit drietal kan in de Estse hoofdstad ook Vitesse-doelman Piet Velthuizen zijn debuut maken voor de ploeg van Foppe de Haan. De keeper was bij de eerste twee kwalificatieontmoetingen met Macedonië en Noorwegen (beide 0-1 winst) van de partij, maar kwam niet in actie.


Afbeelding

In vergelijking met het treffen met Noorwegen op 7 september ontvingen Kemy Agustien, Ismaïl Aissati, Eljero Elia, Rydell Poepon en John Goossens ditmaal geen uitnodiging. Daarnaast ontbreken de verdedigers Erik Pieters (FC Utrecht) en Ryan Donk (AZ). Het tweetal incasseerde in Fredrikstad een tweede gele kaart in deze kwalificatiereeks, wat automatisch een duel schorsing oplevert.

Terug in de ploeg is Henrico Drost. De verdediger van sc Heerenveen kreeg 15 augustus 2006 tegen Duitsland (2-2) voor het laatst speelminuten in Jong Oranje. Ook Evander Sno, die afgelopen augustus voor het laatst van de partij was in de met 0-1 gewonnen EK-kwalificatiewedstrijd tegen Macedonië, is weer van de partij. Roy Beerens en Luigi Bruins, die in de aanloop naar het duel met Noorwegen geblesseerd afvielen, zijn eveneens terug in de selectie.

Jong Oranje is koploper in groep 5 van het EK-kwalificatieduel met twee gewonnen wedstrijden. Estland, dat eveneens tweemaal in actie kwam, bezet puntloos de laatste plaats. In totaal plaatsen zeven nationale ploegen zich, naast gastland Zweden, voor de eindronde van het Europees kampioenschap. Deze vindt niet, zoals aanvankelijk was gepland, plaats van 14 tot en met 27 juni 2009. Om te voorkomen dat het evenement samenvalt met duels van de Confederations Cup, wordt het EK nu gespeeld van 15 tot en met 29 juni 2009.

Selectie Jong Oranje (spelers geboren op of na 1-1-1986):

Doel: Kenneth Vermeer (Willem II), Piet Velthuizen (Vitesse).

Verdediging: Lorenzo Davids (NEC), Henrico Drost (sc Heerenveen), Jeroen Drost (sc Heerenveen), Jens Janse (Willem II), Dirk Marcellis (PSV), Gregory van der Wiel (Ajax), Gianni Zuiverloon (sc Heerenveen).

Middenveld: Wout Brama (FC Twente), Luigi Bruins (Feyenoord), Royston Drenthe (Real Madrid), Kees Luijckx (Excelsior), Geert Arend Roorda (sc Heerenveen), Evander Sno (Celtic).

Aanval: Nordin Amrabat (VVV-Venlo), Roy Beerens (sc Heerenveen), Leroy George (FC Utrecht).

Uit bovenstaande groep van 18 spelers, aangevuld met Frank van der Struijk (Willem II), Otman Bakkal (PSV), Ryan Donk en Haris Medunjanin (beiden AZ), wordt de definitieve selectie van het Olympisch elftal gevormd. Deze ploeg, die eveneens onder leiding staat van Foppe de Haan en die bestaat uit spelers die zijn geboren op of na 1 januari 1985, oefent dinsdag 16 oktober in Roosendaal tegen Schotland.


Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za okt 06, 2007 7:15 am

Ajax moet Zuiverloon kopen en Ogararu en Colin dumpen. Jong, snel, technisch goed onderlegd en vind hem wel potentie hebben. Gewoon halen in de winterstop, kan die een half jaar wennen en volgend jaar in de CL temt ie Messi :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr okt 12, 2007 12:37 pm

Koel...Lorenzo in de basis... laat maar zien dan... :headbang.gif:

Lorenzo Davids in basisopstelling Jong Oranje
Uitgegeven op 12 oktober 2007 12:57

Lorenzo Davids start vanavond in de basis met Jong Oranje tegen Jong Estland. Een puike prestatie als debutant! Naar eigen zeggen speelt hij als linkshalf.

De wedstrijd wordt vanavond live uitgezonden op RTL 7 en begint om 19:30 uur (de uitzending start om 19:00 uur).

Veel kijkplezier!

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/layout.php

En voor de volledigheid...
Jong Oranje start met drie debutanten
Uitgegeven: 12 oktober 2007 13:13

AMSTERDAM - Foppe de Haan heeft in de opstelling van Jong Oranje plaatsgemaakt voor drie debutanten. Lorenzo Davids, Dirk Marcellis en Geert Arend Roorda staan vrijdagavond aan de aftrap van het EK-kwalificatieduel in Estland.
ANP


De Friese KNVB-coach heeft vanwege blessures en spelers die vanwege hun leeftijd niet meer mee mogen doen met het team, flink moeten improviseren. De opstelling van de Europees kampioen ziet er als volgt uit.

Kenneth Vermeer; Gianni Zuiverloon, Dirk Marcellis, Kees Luijckx, Jeroen Drost; Geert Arend Roorda, Luigi Bruins, Lorenzo Davids; Roy Beerens, Evander Sno, Royston Drenthe.

Jong Oranje trapt af om 19.30 uur. Naast Estland zit Oranje in een poule met Macedonië, Nederland, Noorwegen en Zwitserland.


Bron: http://www.nu.nl/

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr okt 12, 2007 1:21 pm

Ow, dat ga ik wel kijken vanavond, leuk!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr okt 12, 2007 3:43 pm

Ik ook. Ben benieuwd naar Luijckx, die als een soort libero komt te spelen, lijkt mij. Ook leuk om Marcellis eens aan het werk te zien, want in Eindhoven lijkt hij niet door te gaan breken.

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za okt 13, 2007 6:26 am

Zit er in die basisopstelling niks voor Ajax bij?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo okt 17, 2007 9:23 am

Die Foppe kan ook niet met vedetten omgaan....... :hypocrite.gif:
Voor Aissati hoeft Jong Oranje niet meer

Ismail Aissati staat niet te springen om terug te keren bij Jong Oranje. De talentvolle middenvelder van PSV is teleurgesteld in bondscoach Foppe de Haan, die hem passeerde en stevig bekritiseerde.

'Eigenlijk speel ik liever niet voor Jong Oranje', vertelt Aissati in De Telegraaf. 'De manier waarop er met mij is omgegaan, dan hoeft het van mij niet meer. Ik focus me nu liever op PSV. Ik ben hier niet blij mee.'

De Haan verwijt Aissati zich niet voldoende te ontwikkelen. Bij PSV speelt hij weinig en bij Jong Oranje viel hij de laatste wedstrijden tegen. 'Ik vind dat je dat soort dingen intern moet bespreken', countert de negentienjarige.

Aissati kwam nog nooit voor het grote Nederlands elftal uit en kan daardoor nog altijd kiezen voor Marokko. De problemen met De Haan zouden hem dichter bij een keuze voor het Afrikaanse land kunnen brengen.
VI

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » wo okt 17, 2007 10:09 am

Met het gevaar dat ik verketterd wordt...

Ik vind sowieso dat Aissatti, die meermalen heeft aangegeven voor Marokko uit te willen komen, niet meer geselecteerd moet worden voor Oranje. Aissatti heeft in een interview in Sportweek gezegd dat hij niet twijfelde. Hij kiest voor zijn hart en dat lag bij Marokko. Hij koos wel voor jong oranje, omdat dat "handiger" uitkwam (waarschijnlijk met reizen en dergelijke).

Een deel van je opleiding wordt dus verzorgd door Oranje, maar je kan er later niet de vruchten van plukken. Ik vind dat je dat niet moet doen. En dat geldt niet alleen voor Aissatti. Vanaf nu alleen nog maar jongens laten spelen die in principe voor het grote Oranje kiezen.

Misschien kan de FIFA/UEFA hier ook iets in veranderen, door aan te geven dat eenmaal gekozen blijft gekozen (ook in de jeugd.)

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » wo okt 17, 2007 12:20 pm

Ik wil sowieso liever mensen in het nationale elftal met vaderlandsliefde. Ik zou ook niet willen dat iemand zich naturaliseert om voor Oranje uit komen, of het Ronaldinho is of Lampard. Hoe goed of hoe slecht.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo okt 17, 2007 5:53 pm

Tja, als ik bij mijn club niet in de picture ben, maar bij een jong oranje nog wel zou ik mijn stinkende best doen om daar in ieder geval wel te kunnen mogen spelen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do okt 18, 2007 6:06 am

Ik vind dat Issy gelijk heeft.
Foppe uit zijn commentaar op spelers regelmatig in de media en dat werkt natuurlijk niet ! Als hij problemen heeft met bepaalde zaken, dan kan hij dat intern communiceren. Het kan niet zo zijn dat een speler van niets weet en het in de krant moet lezen, fout van Foppe dus en ik vind het wel mooi dat Issy van zich afbijt. Als hij dat nu ook eens vaker in het veld gaat doen komt het helemaal goed met hem.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do okt 18, 2007 11:42 am

Het is wel prima zo. Aissati is terecht gepikeerd, maar wel reageert wel wat overdreven. Als die jongen dan aangeeft niet meer voor Jong Oranje te willen spelen is dat prima, aangezien het Nederlands elftal in de toekomst toch niets meer aan hem heeft. En daar gaat het uiteindelijk om. Zo'n EK winnen is leuk, maar de individuele ontwikkeling is veel belangrijker. En deze toekomstige Marokkaanse international staat de ontwikkeling van een Nederlandse speler in de weg. Het is het beste voor beide partijen.

Wel apart dat Aissati een kans op speeltijd weggooit. Zou ik niet hebben gedaan, gezien de geringe speeltijd bij PSV.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do okt 18, 2007 1:22 pm

Foppe bedankt!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do okt 18, 2007 1:25 pm

En Issy bedankt:
Foppe stuit op voicemail Aissati
door onze Telesportredactie

AMSTERDAM - De eerste poging van Foppe de Haan om een verzoeningsgesprek te voeren met Ismail Aissati is mislukt. Net als in de aanloop naar de EK-kwalificatiewedstrijd van Jong Oranje tegen Estland, was de PSV’er telefonisch onbereikbaar voor de Friese bondscoach.

Ik heb zijn voicemail ingesproken met de vraag of hij mij kan terugbellen. De vorige keer heb ik dat niet gedaan.” De Haan heeft Aissati zeker nog niet afgeschreven. "Ik ga mezelf natuurlijk niet in de voet schieten. Ismail is een van de beste Nederlandse middenvelders. Als hij weer goed gaat voetballen, zit hij gewoon weer bij de selectie.”
Maar dat alles lijkt iig de Telgraaf-lezer niet te deren:
79%: De Haan betere bondscoach dan Van Basten
door onze Telesportredactie

AMSTERDAM - De reputatie van Marco van Basten lijkt af te brokkelen. De roep van het Oranje-legioen om Foppe de Haan, tijdens het duel met Slovenië, wordt nog maar eens onderstreept door de bezoekers van Telesport.nl. Maar liefst 79 procent vindt dat 'De Haan een betere bondscoach is dan Van Basten.'

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 16, 2007 9:25 am

De Haan begint met 'Piet, beter is er niet'
15/11/2007 21:47

Piet Velthuizen maakt vrijdagavond in De Goffert zijn debuut in Jong Oranje. De doelman van Vitesse krijgt van bondscoach Foppe de Haan de voorkeur boven Kenneth Vermeer in het EK-kwalificatieduel met Macedonië.

De Haan begon zijn opstelling op KNVB TV met 'Piet, beter is er niet'. Hij wil weten hoe Velthuizen zich houdt in een wedstrijd met druk erop. Vermeer keept dinsdag weer.

Ook Siem de Jong draagt het shirt van Jong Oranje in Nijmegen voor het eerst. Hij krijgt een plaats links op het middenveld. 'De Jong is een verstandige voetballer, je kunt dingen met hem afspreken. Dat is wel goed met nogal wat intuïtieve voetballers om hem heen.'

Ryan Donk begint op de bank. De Haan kiest centraal in de verdediging voor Dirk Marcellis en Kees Luijcks. 'Donk zal er wel in komen, want Marcellis heeft de laatste weken wel wat voor kiezen gekregen. Maar ik ben over Kees en Marcellis heel tevreden.'

Opstelling Jong Oranje:

Doel: Velthuizen

Verdediging: Zuiverloon, Marcellis, Luijcks, Pieters

Middenveld: Agustien, Brama, De Jong

Aanval: Beerens, Sno, Drenthe
vi.nl

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr nov 16, 2007 11:27 am

Grappig dat Nimweegs' Vitessenaar zijn debuut in de Goffert heeft...btw... :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr nov 16, 2007 8:28 pm

Wat een blunder van die keeper van Macedonië.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 16, 2007 8:38 pm

Vervelende primadona, die Agustien.

Onze Siem heeft toch wel een uitstekend gevoel voor positie en dito ruimtelijk inzicht.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 16, 2007 10:16 pm

Dat experiment met Sno in de spits pakt toch niet verkeerd uit. Jammer dat hij niet tweebenig is en niet over dat thorinstinct beschikt. Hij doet toch wel denken aan een mindere versie van Baptista, maar die had wel die killersinstinct.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » vr nov 16, 2007 10:23 pm

Thomas schreef:Vervelende primadona, die Agustien.

Onze Siem heeft toch wel een uitstekend gevoel voor positie en dito ruimtelijk inzicht.
En je vergeet zijn uitstekende voorzet. De beste spelers van Ajax zijn boeren uit de Achterhoek :smallgrin.gif: .

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 16, 2007 10:25 pm

Suarez komt uit Uruguay.:wink.gif:

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » vr nov 16, 2007 10:26 pm

Thomas schreef:Dat experiment met Sno in de spits pakt toch niet verkeerd uit. Jammer dat hij niet tweebenig is en niet over dat thorinstinct beschikt. Hij doet toch wel denken aan een mindere versie van Baptista, maar die had wel die killersinstinct.
Sno kan er geen klote van. Hij heeft z'n lichaam en uitstraling mee, maar voor de rest heeft hij vooral erg veel tijd nodig en klungelt hij teveel.

Jongens met mogelijkheden zijn Velthuizen, Donk, Zuiverloon, De Jong, Drenthe, Marcellis en Pieters. De rest is brandhout.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » vr nov 16, 2007 10:27 pm

Thomas schreef:Suarez komt uit Uruguay.:wink.gif:
Daar zie ik het niet zo in zitten eigenlijk. In ieder geval geen jongen die van het kaliber Robben of Vicente is (ook niet in potentie).

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 16, 2007 10:29 pm

generaal schreef:Sno kan er geen klote van. Hij heeft z'n lichaam en uitstraling mee, maar voor de rest heeft hij vooral erg veel tijd nodig en klungelt hij teveel.

Jongens met mogelijkheden zijn Velthuizen, Donk, Zuiverloon, De Jong, Drenthe, Marcellis en Pieters. De rest is brandhout.
Ik zeg ook niet dat hij ergens komt met wat hij nu kan. Maar met tweebenigheid (met zijn manier van voor de goal komen een must) en een neus voor de goal was hij prima terecht gekomen.

Ik vind Jong Oranje een redelijk volwassen ogend team hebben. Amrabat viel nog slecht in trouwens.

Suarez wordt een topper. Jij zag het meer zitten in Lazovic, toch?

Plaats reactie