Jong Oranje

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » vr nov 16, 2007 10:38 pm

Thomas schreef:
generaal schreef:Sno kan er geen klote van. Hij heeft z'n lichaam en uitstraling mee, maar voor de rest heeft hij vooral erg veel tijd nodig en klungelt hij teveel.

Jongens met mogelijkheden zijn Velthuizen, Donk, Zuiverloon, De Jong, Drenthe, Marcellis en Pieters. De rest is brandhout.
Ik zeg ook niet dat hij ergens komt met wat hij nu kan. Maar met tweebenigheid (met zijn manier van voor de goal komen een must) en een neus voor de goal was hij prima terecht gekomen.

Ik vind Jong Oranje een redelijk volwassen ogend team hebben. Amrabat viel nog slecht in trouwens.
Je vergeet nog één essentiële kwaliteit die hij niet heeft: voetbalintelligentie. Hij komt op mij vooral over als een motorisch beperkte jongen die niet weet hoe hij uit de rug van zijn tegenstanders moet lopen en te lang na moet denken in de 16' als hij aangespeeld wordt, waardoor hij simpel te verdedigen is door iedere verdediger van enig niveau (Heerenveen of zo).

Amrabat viel inderdaad slecht in, maar ook jongens als Luickx, Beerens en Agustien horen niet in Jong Oranje thuis. Bij de voorzetten van Amrabat heb ik het idee dat hij maar wat doet. Hij kijkt en schiet tegen de bal aan en dan ziet ie wel waar de bal ongeveer belandt. Beerens pingelt teveel en denkt dat hij George Best is, Agustien is een draaicirkel die bijna elke aangespeelde bal weet te verprutsen (topscouts bij AZ) en Luickx is van het kaliber RKC Waalwijk/Sparta.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » vr nov 16, 2007 10:39 pm

Over Suarez: dat wordt geen topper. Lazovic is geen goede afmaker, maar wel een goede voetballer. Leuk om vanaf de zijkant te laten komen, maar een wereldspeler wordt hij niet. Wel heb ik liever Lazovic dan Suarez in het elftal.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 16, 2007 10:40 pm

Luijckx kan wel een aardige middenvelder worden voor de Eredivisie. Agustien is zoals ik zei een vervelende voetballer. Primadona, bah. Amrabat deed me vandaag een beetje denken aan Babel, maar dan met minder fysieke kracht.

Als aanspeelpunt functioneert Sno in mijn ogen naar behoren.
generaal schreef:Over Suarez: dat wordt geen topper. Lazovic is geen goede afmaker, maar wel een goede voetballer. Leuk om vanaf de zijkant te laten komen, maar een wereldspeler wordt hij niet. Wel heb ik liever Lazovic dan Suarez in het elftal.
Wedje leggen? Ajax verdient meer aan Suarez dan PSV aan Lazovic.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Bericht door Khraa » vr nov 16, 2007 10:43 pm

Sno mist nog zeker het Tor-instinct. Hij kan echter wel lekker een bal vasthouden. Als je een goede nummer 10 hebt kan ie wel degelijk van grote waarde zijn.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » vr nov 16, 2007 10:44 pm

Thomas schreef:Luijckx kan wel een aardige middenvelder worden voor de Eredivisie. Agustien is zoals ik zei een vervelende voetballer. Primadona, bah. Amrabat deed me vandaag een beetje denken aan Babel, maar dan met minder fysieke kracht.

Als aanspeelpunt functioneert Sno in mijn ogen naar behoren.
generaal schreef:Over Suarez: dat wordt geen topper. Lazovic is geen goede afmaker, maar wel een goede voetballer. Leuk om vanaf de zijkant te laten komen, maar een wereldspeler wordt hij niet. Wel heb ik liever Lazovic dan Suarez in het elftal.
Wedje leggen? Ajax verdient meer aan Suarez dan PSV aan Lazovic.
Ik denk dat het wel mee zal vallen. Suarez gaat naar Werder, Portsmouth of Sevilla (die waren tenslotte ook zo dom om De Mul te kopen); dat soort clubs. Om vervolgens als wisselspeler gebruikt te worden.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » vr nov 16, 2007 10:45 pm

Khraa schreef:Sno mist nog zeker het Tor-instinct. Hij kan echter wel lekker een bal vasthouden. Als je een goede nummer 10 hebt kan ie wel degelijk van grote waarde zijn.
De Jong is een goede nummer 10 en gaf Sno een uitstekende voorzet. Maar Sno ging eerst 2 seconden nadenken en daardoor werd hij meteen afgeschermd door 2 verdedigers. Martin Drent kan ook best een bal bij zich houden, zoveel zegt dat niet.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Bericht door Khraa » vr nov 16, 2007 10:53 pm

Martin Drent kon toch alleen maar koppen?

Iets ik wat ik nog mis in de aanval van Ajax is een spits die de bal kan vasthouden en kan afleggen, een type Petterson (IK ZEG NIET DAT SNO DIT MOET of zelfs kan ZIJN).

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » vr nov 16, 2007 10:57 pm

Khraa schreef:Martin Drent kon toch alleen maar koppen?

Iets ik wat ik nog mis in de aanval van Ajax is een spits die de bal kan vasthouden en kan afleggen, een type Petterson (IK ZEG NIET DAT SNO DIT MOET of zelfs kan ZIJN).
Ik bedoel: als een Siem de Jong een bal panklaar in de voeten van Drent legt (dit gebeurde bij Sno), dan kan Drent de bal nog wel even afschermen met z'n grote lichaam. Dat is namelijk het enige wat Sno deed.

Misschien Charisteas kopen :hypocrite.gif: ?

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Bericht door Khraa » vr nov 16, 2007 11:08 pm

Die zal vast wel weer ergens niet aan spelen toekomen... Dus haalbaar is ie zeker.

Als je wilt spelen zoals Ajax naar mijn mening hoort te spelen, op de helft van de tegenstander, dan heb je een speler nodig die een bal kan vasthouden. Suarez ligt steeds op de grond of gaat voor de actie. Huntelaar denkt de laatste tijd in de buurt van de 16 vaak alleen aan zichzelf.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr nov 16, 2007 11:31 pm

Suárez is enorm balvast. Én hij is snel én hij is ongrijpbaar.

Waarom zou je een bal terugleggen als je zelf veel gevaarlijker bent? Natuurlijk moet Suárez zijn overzicht nog wat aanscherpen, maar deze jongen heeft de potentie om een fenomenale aanvaller te worden.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » vr nov 16, 2007 11:38 pm

Bertje schreef:Suárez is enorm balvast. Én hij is snel én hij is ongrijpbaar.

Waarom zou je een bal terugleggen als je zelf veel gevaarlijker bent? Natuurlijk moet Suárez zijn overzicht nog wat aanscherpen, maar deze jongen heeft de potentie om een fenomenale aanvaller te worden.
In de Eredivisie wel ja. Ik wil wel eens zien hoe hij zich in de Premier League of Serie A staande zou houden. Vooralsnog geef ik hem maximaal Udinese-potentie. Hij lijkt me geen nieuwe Robben of Vicente.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 16, 2007 11:40 pm

Robben gaat ook geen onvergetelijke indruk achterlaten in de wereldtop van het voetbal (Vicente ook niet). Had hij maar moeten leren de duels te ontwijken. :aai.gif:

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » vr nov 16, 2007 11:42 pm

generaal schreef:
Bertje schreef:Suárez is enorm balvast. Én hij is snel én hij is ongrijpbaar.

Waarom zou je een bal terugleggen als je zelf veel gevaarlijker bent? Natuurlijk moet Suárez zijn overzicht nog wat aanscherpen, maar deze jongen heeft de potentie om een fenomenale aanvaller te worden.
In de Eredivisie wel ja. Ik wil wel eens zien hoe hij zich in de Premier League of Serie A staande zou houden. Vooralsnog geef ik hem maximaal Udinese-potentie. Hij lijkt me geen nieuwe Robben of Vicente.
:drecul.gif: Godzijdank geen nieuwe Robben. dat is toch die gast die geflopt is bij Chelsea en het slecht doet bij RM en Oranje? Mooi, hebben we het over dezelfde.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr nov 16, 2007 11:45 pm

Zag ik Drenthe nou op rechts lopen en Beerens op links? Wat vinden de MVB-bashers daarvan?

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » vr nov 16, 2007 11:46 pm

Thomas schreef:Robben gaat ook geen onvergetelijke indruk achterlaten in de wereldtop van het voetbal (Vicente ook niet). Had hij maar moeten leren de duels te ontwijken. :aai.gif:
Robben heeft vooral fysiek pech: voetballend is hij gewoon perfect.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » vr nov 16, 2007 11:47 pm

Jöhnk schreef:Zag ik Drenthe nou op rechts lopen en Beerens op links? Wat vinden de MVB-bashers daarvan?
Beerens moet je überhaupt niet zien lopen: dan speelt hij op de beste positie.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr nov 16, 2007 11:47 pm

generaal schreef:
Bertje schreef:Suárez is enorm balvast. Én hij is snel én hij is ongrijpbaar.

Waarom zou je een bal terugleggen als je zelf veel gevaarlijker bent? Natuurlijk moet Suárez zijn overzicht nog wat aanscherpen, maar deze jongen heeft de potentie om een fenomenale aanvaller te worden.
In de Eredivisie wel ja. Ik wil wel eens zien hoe hij zich in de Premier League of Serie A staande zou houden. Vooralsnog geef ik hem maximaal Udinese-potentie. Hij lijkt me geen nieuwe Robben of Vicente.
Nee, in de lappenmand heeft hij nog niet veel gezeten.

Vergelijkingen met andere spelers zijn altijd lastig, want twee keer dezelfde zul je nooit tegenkomen.

Suárez heeft niet de enorme versnelling van Robben, maar hij kiest wel altijd het juiste moment om te versnellen. Dat zie je maar weinig. Verder ziet het er regelmatig wat lomp uit wat hij doet, maar zelf weet hij volgens mij heel goed waar hij mee bezig is. Je ziet hem regelmatig bewegen alsof hij elke kant op wil, maar hij verliest zelden de controle over de bal.

Het hele verhaal dat hij dribbelt met zijn kop naar beneden is sowieso wat overtrokken, want hij voelt heel aardig aan wat er om hem heen gebeurt.
Laatst gewijzigd door Bert op vr nov 16, 2007 11:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Bericht door Khraa » vr nov 16, 2007 11:47 pm

Suarez kan zeker een fenomeen worden. Ik denk alleen niet bij Ajax. Een beetje het Babel-verhaal. Topspelers voor teams die vanuit eigen verdediging spelen. (aan de andere kant wanneer is de laatste keer dat Ajax de tegenstanders zijn wil oplegde en met druk naar voren speelde)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 16, 2007 11:48 pm

generaal schreef:
Thomas schreef:Robben gaat ook geen onvergetelijke indruk achterlaten in de wereldtop van het voetbal (Vicente ook niet). Had hij maar moeten leren de duels te ontwijken. :aai.gif:
Robben heeft vooral fysiek pech: voetballend is hij gewoon perfect.
Dat fysieke is niet alleen pech hoor. Het heeft ook met een bepaalde voetbalkwaliteit te maken, zoals ik al aangaf. Bovendien heeft Robben toch ook wel z'n fratsen. Overdreven zelfzuchtigheid speelt hem soms ook parten, bijvoorbeeld. Bij Chelsea stond hij er op een gegeven moment ook gewoon naast toen hij fit was.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op vr nov 16, 2007 11:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » vr nov 16, 2007 11:49 pm

Beloki schreef:
generaal schreef:
Bertje schreef:Suárez is enorm balvast. Én hij is snel én hij is ongrijpbaar.

Waarom zou je een bal terugleggen als je zelf veel gevaarlijker bent? Natuurlijk moet Suárez zijn overzicht nog wat aanscherpen, maar deze jongen heeft de potentie om een fenomenale aanvaller te worden.
In de Eredivisie wel ja. Ik wil wel eens zien hoe hij zich in de Premier League of Serie A staande zou houden. Vooralsnog geef ik hem maximaal Udinese-potentie. Hij lijkt me geen nieuwe Robben of Vicente.
:drecul.gif: Godzijdank geen nieuwe Robben. dat is toch die gast die geflopt is bij Chelsea en het slecht doet bij RM en Oranje? Mooi, hebben we het over dezelfde.
Hij heeft 1 wedstrijd voor RM gespeeld dit seizoen: zijn tijd komt nog wel.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr nov 16, 2007 11:50 pm

Khraa schreef:Suarez kan zeker een fenomeen worden. Ik denk alleen niet bij Ajax. Een beetje het Babel-verhaal. Topspelers voor teams die vanuit eigen verdediging spelen. (aan de andere kant wanneer is de laatste keer dat Ajax de tegenstanders zijn wil oplegde en met druk naar voren speelde)
Bah, dogma's.

Waarom zou Suárez alleen in dergelijke teams kunnen spelen? Die jongen beweegt zich fantastisch op de vierkante meter.

Sowieso niet met Babel te vergelijken, want waar Babel een relatief luie voetballer is die zijn acties vanuit stilstand maakt, is Suárez minder snel, maar wel constant in beweging én altijd op het juiste moment op de juiste plaats.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » vr nov 16, 2007 11:52 pm

Khraa schreef:Suarez kan zeker een fenomeen worden. Ik denk alleen niet bij Ajax. Een beetje het Babel-verhaal. Topspelers voor teams die vanuit eigen verdediging spelen. (aan de andere kant wanneer is de laatste keer dat Ajax de tegenstanders zijn wil oplegde en met druk naar voren speelde)
Let maar op: over 10 jaar herinnert niemand zich Suarez nog, als hij ergens in de kelder van het Premiership z'n geld verdient. Over Babel was ik wél altijd positief (ook hier op AT) en Liverpool haalde hem. Dat zie ik bij Suarez echt niet gebeuren (te weinig power, te weinig voetbalintelligentie, rushes zijn niet van Robben-kwaliteit). Sekou Cissé zie ik bijvoorbeeld al verder komen dan Luis Suarez.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 16, 2007 11:54 pm

generaal schreef:Let maar op: over 10 jaar herinnert niemand zich Suarez nog, als hij ergens in de kelder van het Premiership z'n geld verdient. Over Babel was ik wél altijd positief (ook hier op AT) en Liverpool haalde hem. Dat zie ik bij Suarez echt niet gebeuren (te weinig power, te weinig voetbalintelligentie, rushes zijn niet van Robben-kwaliteit). Sekou Cissé zie ik bijvoorbeeld al verder komen dan Luis Suarez.
Suarez heeft overduidelijk meer voetbalintelligentie dan Babel hoor. Als er iets is dat Babel tegenhoudt is het zijn beperkte voetbalintelligentie. Suarez heeft inderdaad niet de elegantie van Robben in z'n goede dagen, maar wat hij doet is net zo effectief.

Suarez hoort met het gezicht naar de goal diep (eventueel aan de zijlijn) aangespeeld te worden, zodat hij meteen de beslissing actie/geen actie kan maken. Babel moet in de voet aangespeeld worden op verdere afstand van de goal, waarna hij vooral de keuze buitenom of binnendoort moet maken. Babel timed het moment van diepgang kiezen zonder bal heel slecht.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op vr nov 16, 2007 11:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr nov 16, 2007 11:55 pm

Suárez dient veel dieper te spelen dan Babel. Niet te vergelijken.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » za nov 17, 2007 12:00 am

Thomas schreef:
generaal schreef:Let maar op: over 10 jaar herinnert niemand zich Suarez nog, als hij ergens in de kelder van het Premiership z'n geld verdient. Over Babel was ik wél altijd positief (ook hier op AT) en Liverpool haalde hem. Dat zie ik bij Suarez echt niet gebeuren (te weinig power, te weinig voetbalintelligentie, rushes zijn niet van Robben-kwaliteit). Sekou Cissé zie ik bijvoorbeeld al verder komen dan Luis Suarez.
Suarez heeft overduidelijk meer voetbalintelligentie dan Babel hoor. Als er iets is dat Babel tegenhoudt is het zijn beperkte voetbalintelligentie. Suarez heeft inderdaad niet de elegantie van Robben in z'n goede dagen, maar wat hij doet is net zo effectief.

Suarez hoort met het gezicht naar de goal diep (eventueel aan de zijlijn) aangespeeld te worden, zodat hij meteen de beslissing actie/geen actie kan maken. Babel moet in de voet aangespeeld worden op verdere afstand van de goal, waarna hij vooral de keuze buitenom of binnendoort moet maken. Babel timed het moment van diepgang kiezen zonder bal heel slecht.
Hoe kom je er bij dat Babel geen voetbalintelligentie heeft? Van Liverpool zie ik te weinig, maar in (jong) Oranje weet Babel met zijn slimme loopacties altijd weer gaten te trekken en andere spelers vrij te zetten. Juist door zijn enorme dreiging lopen er altijd spelers met hem mee en is hij van enorme waarde voor een elftal.

En ik weet niet wat jij exact onder diepgang zonder bal verstaat, maar juist als hij doet alsof hij aangespeeld wil worden (door een loopactie), creëert hij indirect gevaar omdat de aandacht voor andere spelers verslapt. Babel kan dit als geen ander. En als hij af en toe dan toch ontsnapt aan zijn beveiliging, dan haalt hij verwoestend uit. Net die Braziliaan van Inter in zijn topdagen.

Plaats reactie