Jong Oranje

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jong Oranje

Bericht door Lionel » di sep 09, 2014 9:39 am

De slechtste speler van Jong Oranje speelt nog altijd op een hoger niveau en een betere club dan zijn tegenstander.

Veel te makkelijk om naar Koster te wijzen. Arrogante mannetjes.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Jong Oranje

Bericht door Baseman » di sep 09, 2014 11:08 am

Dan negeer je maar gewoon alles wat ik zeg en blijf je jezelf herhalen, ook goed.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jong Oranje

Bericht door Lionel » di sep 09, 2014 11:11 am

Wie had hij dan moeten opstellen? De helft verloor afgelopen donderdag van Georgië. Ook met deze opstelling moeten ze gewoon winnen. De instelling was om te janken. Allemaal verwaande zogenaamde supersterren.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Jong Oranje

Bericht door Duke » di sep 09, 2014 12:26 pm

Dan is de vraag waarom het onder de voorganger van Koster wel lukte, en nu al 2 wedstrijden niet.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jong Oranje

Bericht door Lionel » di sep 09, 2014 1:11 pm

Gemakzucht bij de spelers. Wie de wedstrijd heeft gezien kan niks anders concluderen.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Jong Oranje

Bericht door Baseman » di sep 09, 2014 1:14 pm

Handig, als de wereld zo simpel zou zijn.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Jong Oranje

Bericht door Demosthenes » wo sep 10, 2014 7:14 am

Maak je geen zorgen, Oranje verliest van Italië en Tsjechië, Jong Oranje van Georgië en Slowakije, Onder 20 van Tsjechië; Onder 19 verliest van Duitsland en Ierland, terwijl Onder 18 twee keer van Engeland verliest. Het gaat zelden om het resultaat, het zal wel sprankelend voetbal zijn geweest :blush.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Jong Oranje

Bericht door zeux » wo sep 10, 2014 8:41 am

Slip sliding away...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jong Oranje

Bericht door wimpey » wo sep 10, 2014 9:01 am

Lionel schreef:Gemakzucht bij de spelers. Wie de wedstrijd heeft gezien kan niks anders concluderen.
Ik heb er niet veel van gezien. Ik zag wel veel onkunde. De jongste (?) Sinkgraven was de beste. Denkt en handelt snel, raakt de bal één keer en doet iets verrassends. Een witte raaf in dat elftal.

Al is het Koster-effect wel verbazingwekkend. Zoals het Robben-effect bij het grote Oranje ook pijnlijk is. Hiddink i.p.v. LVG lijkt me ook geen verbetering.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jong Oranje

Bericht door Cruijff » wo sep 10, 2014 10:16 am

Duke schreef:Dan is de vraag waarom het onder de voorganger van Koster wel lukte, en nu al 2 wedstrijden niet.
Onder de voorganger van Koster is weliswaar onder meer een wedstrijd met 0-6 gewonnen, maar tegen Luxemburg (tegen wie? Ja, tegen Luxemburg) ook een resultaat zoals dit geboekt:
Jong Oranje heeft ook het tweede EK-kwalificatieduel weten te winnen. Uit in Luxemburg werd het gastland met 0-1 verslagen. Marco van Ginkel zorgde vanaf de strafschopstip voor het enige doelpunt van de wedstrijd. Ligeon, Van der Hoorn en Denswil stonden in de basis. De Sa viel direct na rust in.
Dit lijkt me dus vooral een lichting die gigantisch naast z'n schoenen loopt...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jong Oranje

Bericht door Marillion » wo sep 10, 2014 11:07 am

Maceo Rigters, wie kent 'm nog? Topscorer op het EK in 2007. Jong Oranje als Europees kampioen:
1 Boy Waterman 24-1-1984 doelman AZ
2 Gianni Zuiverloon 30-12-1986 verdediger sc Heerenveen
3 Ron Vlaar (c) 16-10-1985 verdediger Feyenoord
4 Arnold Kruiswijk 2-11-1984 verdediger FC Groningen
5 Erik Pieters 7-8-1988 middenvelder FC Utrecht
6 Hedwiges Maduro 13-2-1985 middenvelder Ajax
7 Julian Jenner 28-2-1984 aanvaller AZ
8 Royston Drenthe 8-4-1987 middenvelder Feyenoord
9 Ryan Babel 19-12-1986 aanvaller Ajax
10 Ismaïl Aissati 16-8-1988 middenvelder FC Twente
11 Daniël de Ridder 6-3-1984 aanvaller Celta de Vigo (Spa)
12 Luigi Bruins 9-3-1987 middenvelder Excelsior
13 Maceo Rigters 22-1-1984 aanvaller NAC Breda
14 Roy Beerens 22-4-1987 aanvaller N.E.C.
15 Robbert Schilder 18-4-1986 middenvelder Heracles Almelo
16 Kenneth Vermeer 10-1-1986 doelman Ajax
17 Haris Međunjanin 8-3-1985 middenvelder Sparta Rotterdam
18 Ryan Donk 30-3-1986 verdediger AZ
19 Calvin Jong-a-Pin 18-7-1986 verdediger sc Heerenveen
20 Tim Janssen 6-4-1986 aanvaller RKC Waalwijk
21 Frank van der Struijk 28-3-1985 verdediger Willem II
22 Otman Bakkal 27-2-1985 middenvelder FC Twente
23 Tim Krul 3-4-1988 doelman Newcastle United (Eng)
Om maar aan te geven dat prestaties op dat niveau nu ook weer niet zoveel zeggen.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jong Oranje

Bericht door wimpey » wo sep 10, 2014 11:25 am

Cruijff schreef: Dit lijkt me dus vooral een lichting die gigantisch naast z'n schoenen loopt...
Mij lijkt meer dat ze er geen reet van kunnen. Je had de lichting Nigel, Sneijder, Robben, Persie, Vaart. Wat heeft NL op voetbalgebied daarna nou helemaal voortgebracht? Bitter weinig toch...

En dan kom je weer bij het kip en ei verhaal uit: ligt dat aan het (niet) voorhanden zijnde talent? Ligt dat aan de begeleiding (trainers, trainingsmethodiek)?

In de landen om NL heen tiert het talent welig.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jong Oranje

Bericht door Lionel » wo sep 10, 2014 12:48 pm

En toch werden we 3e.

Depay wordt een topper. Niveau onder Messi en Ronaldo.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jong Oranje

Bericht door wimpey » wo sep 10, 2014 2:08 pm

Lionel schreef:En toch werden we 3e.
Zonder Robben had Oranje de voorronde niet overleefd.
Depay wordt een topper. Niveau onder Messi en Ronaldo.
Dat denk ik ook. Qua aanleg zit ie bij Robben in de buurt. Maar ik zie weinig Nederlands toptalent. In NL is men vooral goed in het hypen van allerlei gemankeerde spelers.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Jong Oranje

Bericht door Baseman » do sep 11, 2014 9:38 am

wimpey schreef:In de landen om NL heen tiert het talent welig.
Je bedoelt de veel grotere landen die veel meer geld te besteden hebben en die met name veel meer voetballers hebben?

Oranje presteert eigenlijk ontzettend vaak boven vermogen, wat als normaal wordt gezien.
Waardoor normaal presteren meteen als zwak wordt gezien.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Jong Oranje

Bericht door Baseman » vr okt 10, 2014 7:14 am

Is het nog steeds te makkelijk om naar Koster te wijzen?
Dankzij zijn onbegrijpelijke selectiemethodes en opstellingen heeft Jong Oranje een zo goed als zekere kwalificatie verspeeld en hebben ze (na het verlies gisteren) een mirakel nodig om niet uitgeschakeld te worden door Jong Portugal...het is bijna knap te noemen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Jong Oranje

Bericht door InnerHarbour » vr okt 10, 2014 7:18 am

Lionel schreef:De slechtste speler van Jong Oranje speelt nog altijd op een hoger niveau en een betere club dan zijn tegenstander.

Veel te makkelijk om naar Koster te wijzen. Arrogante mannetjes.
Als je losers met een grote muil zoals Jetro Willems en Adam Maher opstelt kan het nooit wat worden.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op vr okt 10, 2014 8:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Jong Oranje

Bericht door Duke » vr okt 10, 2014 7:40 am

wimpey schreef:
Lionel schreef:Gemakzucht bij de spelers. Wie de wedstrijd heeft gezien kan niks anders concluderen.
Ik heb er niet veel van gezien. Ik zag wel veel onkunde. De jongste (?) Sinkgraven was de beste. Denkt en handelt snel, raakt de bal één keer en doet iets verrassends. Een witte raaf in dat elftal.

Al is het Koster-effect wel verbazingwekkend. Zoals het Robben-effect bij het grote Oranje ook pijnlijk is. Hiddink i.p.v. LVG lijkt me ook geen verbetering.
Sinkgraven begon gisteren op de bank. Overigens snap ik ook niet goed waarom Promes persé bij het grote Oranje mee moet, terwijl hij hier het verschil kan maken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jong Oranje

Bericht door wimpey » di mar 31, 2015 10:25 am

Iemand gisteren de pandoering van J.O. door Frankrijk gezien?

Ik heb een stukkie gekeken. Fysiek, technisch, tactisch waren die Fransen 'effe' iets beter. Mentaal niet te vergeten: beleving, frisheid enzo.

Wordt er in NL zoveel slechter met jonge voetballers omgegaan dan in Belgie, Duitsland, Frankrijk?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Jong Oranje

Bericht door peter » di mar 31, 2015 10:43 am

Opstelling Jong Oranje: De Fockert; Karsdorp, Van Beek, Kongolo, Woudenberg; Vilhena, Ayoub, Overeem; Boëtius, El Ghazi, Kishna

En dat terwijl we achterin mochten genieten van de fantastische talenten van Feyenoord.

Ik heb er niks van gezien, maar ook hier geldt natuurlijk dat we gewoon geen geweldige lichting hebben. Houd er namelijk rekening mee dat de topjonkies van Frankrijk gewoon spelen bij Les Bleus I. Bijvoorbeeld een Zouma, Kondogbia en Varane.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Jong Oranje

Bericht door columbus » di mar 31, 2015 10:46 am

wimpey schreef:Iemand gisteren de pandoering van J.O. door Frankrijk gezien?

Ik heb een stukkie gekeken. Fysiek, technisch, tactisch waren die Fransen 'effe' iets beter. Mentaal niet te vergeten: beleving, frisheid enzo.

Wordt er in NL zoveel slechter met jonge voetballers omgegaan dan in Belgie, Duitsland, Frankrijk?
Geloof niet dat er slechter met jonge voetballers wordt omgegaan. Nog steeds krijgt talent heel veel kansen hier in Nederland.

Waar ik wel inmiddels van overtuigd begin te raken is dat wel hier in Nederland nog steeds voetbal beleven, trainen, zowel tactisch als technisch, alsof we in de jaren 90 zitten. Het starre vasthouden aan de Hollandse school, het 4-3-3 met punt naar achteren als heilig systeem zien... Het is allemaal niet meer van deze tijd. We lopen op dit moment achter de feiten aan, alleen de echt grote talenten houden zich nog staande. Het huidige voetbal is veel sneller, fysieker, kost veel meer kracht, veel positiewisselingen en beleving. Allemaal punten waarop we flink stil staan. Het Nederlandse voetbal moet echt een andere wending gaan krijgen.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jong Oranje

Bericht door wimpey » di mar 31, 2015 11:14 am

columbus schreef: Het Nederlandse voetbal moet echt een andere wending gaan krijgen.
Helemaal mee eens. Maar ik denk dus wél dat in andere landen beter met jonge spelers wordt omgegaan. Die worden simpelweg beter voorbereid op modern voetbal dan in NL het geval is. In NL beeldt men zich vooral in dat 'we' wereldkampioen opleiden zijn en dat 'ons' voetbal iets bijzonders is.

Dé cultuurdragers van het voetbal in ons land zijn 60-ers. Daarachter zit een generatie van mensen die fantastisch konden ballen, maar weinig tot niets zinvols over voetbal te melden heeft (generatie EK'88). Daar weer achter heb je grofweg de gasten van het WK'98. Ik zie in Frank en Phillip geen inspirerende leiders, die het voetbal in dit land van nieuwe impulsen gaan voorzien. En in Gio ook niet.

Slik je trots en misplaatste arrogantie in en kijk in de Duitse keuken, denk ik dan. Belgie en Zwitserland zijn prima bezig, terwijl hier de neergaande lijn zich nog steeds voortzet. Daar zijn te blijkbaar tot inkeer gekomen en hebben veranderingen doorgevoerd. Hier stelt men met lede ogen vast dát het voetbal is veranderd, maar luistert men bij gebrek aan beter maar naar dezelfde cultuurdragers als 20-25 jaar geleden.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Jong Oranje

Bericht door beelzebub » di mar 31, 2015 11:27 am

Belgie en Duitsland hebben hun opleiding zo'n 10 jaar geleden rigoreus omgegooid. Daar gaan ze de komende jaren de vruchten van plukken.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Jong Oranje

Bericht door InnerHarbour » di mar 31, 2015 11:41 am

wimpey schreef:
columbus schreef: Het Nederlandse voetbal moet echt een andere wending gaan krijgen.
Helemaal mee eens. Maar ik denk dus wél dat in andere landen beter met jonge spelers wordt omgegaan. Die worden simpelweg beter voorbereid op modern voetbal dan in NL het geval is. In NL beeldt men zich vooral in dat 'we' wereldkampioen opleiden zijn en dat 'ons' voetbal iets bijzonders is.

Dé cultuurdragers van het voetbal in ons land zijn 60-ers. Daarachter zit een generatie van mensen die fantastisch konden ballen, maar weinig tot niets zinvols over voetbal te melden heeft (generatie EK'88). Daar weer achter heb je grofweg de gasten van het WK'98. Ik zie in Frank en Phillip geen inspirerende leiders, die het voetbal in dit land van nieuwe impulsen gaan voorzien. En in Gio ook niet.

Slik je trots en misplaatste arrogantie in en kijk in de Duitse keuken, denk ik dan. Belgie en Zwitserland zijn prima bezig, terwijl hier de neergaande lijn zich nog steeds voortzet. Daar zijn te blijkbaar tot inkeer gekomen en hebben veranderingen doorgevoerd. Hier stelt men met lede ogen vast dát het voetbal is veranderd, maar luistert men bij gebrek aan beter maar naar dezelfde cultuurdragers als 20-25 jaar geleden.
Hoe moeilijk kan het zijn, buiten een zeer goede functionele techniek wordt er fysiek en lengte gevraagd tegenwoordig maar bij Ajax krijgen ‘we’ nog steeds een hard plassertje van een Marokkaans knulletje van 1 meter 65 en 50 kilo die van die leuke zaalvoetbalbewegingen heeft, de bal zo leuk onder zijn voet kan meenemen. Die wordt als een gigant uit de Ajaxopleiding beschouwd terwijl we de echte gigant Bazoer uit de PSV opleiding moeten weghalen. Schiet mij maar lek.
YNWA

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jong Oranje

Bericht door wimpey » di mar 31, 2015 11:42 am

beelzebub schreef:Belgie en Duitsland hebben hun opleiding zo'n 10 jaar geleden rigoreus omgegooid. Daar gaan ze de komende jaren de vruchten van plukken.
Dat doen ze nu al. En ze hebben het Umfeld tot stand gebracht om nieuw talent te integreren. Het is immers wel lekker ballen voor een jochie met Kompany, Hazard, DeBruyne of Boateng, Hummels, Reus om je heen.

Oranje draait nog steeds om de 30-ers, die er al een jaar of 12 in staan. Ik kan me niet voorstellen dat er in Belgie of Zwitserland nou zoveel meer talenten het levenslicht zien dan hier. Ergens doen ze daar iets heel goed wat ze hier heel erg fout doen.

Plaats reactie