EK-kwalificatie Oranje U19

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Bert » zo okt 08, 2006 2:05 pm

Oranje U19 verslaat Wit-Rusland
Geschreven door Pieter Hanson op zondag, 8 oktober om 14:09

Oranje U19 is de EK-kwalificatiereeks gisteren op goede wijze begonnen. In het Macedonische Strumica werd met 3-1 gewonnen van Wit-Rusland.

De doelpunten werden gemaakt door Jordy Buijs (2x) en Vurnon Anita. Oranje U19 heeft nu nog 1 zege nodig om de tweede kwalificatieronde te bereiken.

Morgen speelt Oranje U19 nog tegen Macedonie. Woensdag staat het treffen met Ierland op het programma.
Voetbalzone

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo okt 08, 2006 4:15 pm

Onder 19 omzeilt defensie Belarus

Het Nederlands elftal voor spelers onder 19 jaar is het EK-kwalificatietoernooi in Macedonië foutloos begonnen. In Strumica werd afgerekend met Belarus: 3-1. Jordy Buijs (2x, foto) en Vurnon Anita namen de treffers voor hun rekening.

KNVB-coach Wim van Zwam kijkt tevreden terug op het duel. ,,Wij hebben dominant gespeeld tegen een zeer verdedigend ingestelde tegenstander. Het enige dat we onszelf kunnen verwijten is het missen van teveel kansen. Eigenlijk hadden we minstens twee goals meer moeten maken.”

Onder 19 kwam vlak voor rust op voorsprong via Jordy Buijs. De centrale verdediger bleek het eindstation van een ingestudeerde vrije trap. Daarvoor had de ploeg al kansen laten liggen om Belarus te pijnigen.

Gebrek aan scherpte

Na de pauze verzuimde Onder 19 het karwei vroeg af te maken. Onder meer Geert Arend Roorda (paal) en Jordy Brouwer wisten geen doel te treffen. ,,We misten op sommige momenten scherpte”, analyseert Van Zwam. ,,Er werd niet altijd de juiste keuze gemaakt.”

In plaats van een geruststellende marge stonden beide ploegen na 66 minuten plots op gelijke hoogte. Van Zwam: ,,Een fout van keeper Tim Krul. Zulke dingen gebeuren, maar het doelpunt kwam regelrecht uit de lucht vallen. Tijd om me zorgen te gaan maken, kreeg ik echter niet.”

Want nog geen minuut later nam Onder 19 opnieuw de leiding. Wederom Jordy Buijs zorgde voor vreugde in het kamp van Oranje. De verdediger van Feyenoord schoot de bal uit de kluts achter de sluitpost van Belarus. De assist kwam van de voet van Vurnon Anita.

Druk van buitenaf

Diezelfde Anita besliste de tweekamp in de slotfase: 3-1. ,,Een goed begin”, aldus Van Zwam. ,,Ik merk dat de buitenwacht deze ploeg nog altijd ziet als de nummer twee van Europa en de nummer drie van de wereld. En dat is toch alweer een tijdje terug. De coach van Belarus stipte het na afloop nog aan. Maar met die druk moeten we leren omgaan.”

Tevredenheid alom bij Onder 19 dat zondag Macedonië treft en woensdag Ierland. De Ieren versloegen vrijdag het gastland met 2-0. ,,We kunnen ons zondag al kwalificeren voor de volgende ronde”, constateert Van Zwam. ,,Ik heb er het volste vertrouwen in.”

En dat ondanks de matige trainingsfaciliteiten en het slechte eten. ,,De Macedonische kok is geïnstrueerd, maar we krijgen soms de verkeerde maaltijden voorgeschoteld. Gelukkig is iedereen nog topfit. Ach, we mogen hier niet klagen. Het weer is prima.” Zondag tegen Macedonië blijft de zon hopelijk schijnen voor Onder 19.

Statistieken:

Oranje onder 19 – Belarus 3-1 (1-0).

Scoreverloop: 40. Buijs 1-0, 66. 1-1, 67. Buijs 2-1, 85. Anita 3-1.

Opstelling: Tim Krul; Tom Hiariej, Dirk Marcellis, Jordy Buijs, Erik Pieters; Vurnon Anita, Ruud Vormer, Geert Arend Roorda; Diego Biseswar (87. Halil Colak), Jordy Brouwer (70. Melvin Zaalman), Jeffrey Sarpong (82. John Goossens).

www.knvb.nl

Waarom staat Goossens niet in de basis? :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 08, 2006 4:18 pm

Waarom staat Sarpong steeds linksbuiten?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo okt 08, 2006 4:20 pm

Dat bedoel ik dus: waarom Sarpong linksbuiten als je Goossens hebt? :confused:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 08, 2006 4:22 pm

En dan staat er één of andere Geert Arend Roorda (who?) op het middenveld. Maar Sarpong speelt bij Ajax ook vaak linksbuiten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo okt 08, 2006 4:27 pm

Bertje schreef:En dan staat er één of andere Geert Arend Roorda (who?) op het middenveld. Maar Sarpong speelt bij Ajax ook vaak linksbuiten.

Geert Arend Roorda.

Sarpong vind ik geen linksbuiten. Misschien speelde Oranje met een viermansmiddenveld?
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 08, 2006 4:30 pm

Ik ook niet. Sarpong is een speler die lekker moet kunnen bewegen op het middenveld.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo okt 08, 2006 6:40 pm

Sarpong linksbuiten????????? en Goossens om de bank??????? Twee talenten verknallen in één toernooi, je moet maar durven.

Sarpong kan als linksbuiten de ballen alleen maar terugleggen, Goossens kan op de bank weinig uitrichten. Laat ze dan maar thuis, in Jong Ajax leren ze meer.

Die buys is een verdediger, voetballend beperkt.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 08, 2006 6:55 pm

Volgens mij speelt Sarpong bij Ajax ook vervelend vaak linksbuiten. Tenminste, zo staat het op Ajax.nl.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo okt 08, 2006 9:06 pm

Demosthenes schreef:Sarpong linksbuiten????????? en Goossens om de bank??????? Twee talenten verknallen in één toernooi, je moet maar durven.
Goossens zit blijkbaar in de hoek waar de klappen vallen. Op zijn leeftijd zou het eerste elftal binnen bereik moeten zijn. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo okt 08, 2006 11:04 pm

Mwah, Goossens is toch nog geen 18?
Bertje schreef:Ik ook niet. Sarpong is een speler die lekker moet kunnen bewegen op het middenveld.
Inderdaad. Ondanks z'n fysiek is hij aardig dynamisch (al dan niet op het hoogste niveau) en is z'n diepgang een van z'n grootste wapens. Sowieso ontbeert hij volgens mij de startsnelheid en de traptechniek om als buitenspeler te functioneren.

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » ma okt 09, 2006 9:29 am

Waarom staat Goossens niet in de basis?
Omdat deze bondscoach er voor kiest om een fysiek sterke middenvelder (Roorda) naast de kleintjes Anita en Vormer te zetten voor de balans. Sarpong wil hij niet passeren en laat hem spelen als linksbuiten. Daardoor valt Goossens buiten de basis. (Ik had trouwens dan ook voor Goossens op linksbuiten gekozen ipv Sarpong).
En dan staat er één of andere Geert Arend Roorda (who?) op het middenveld. Maar Sarpong speelt bij Ajax ook vaak linksbuiten.
Van Roorda ga je nog wel horen. Als Heerenveen nu eens niet wat Scandinaviers haalt, zal hij dit seizoen wel eens zijn debuut kunnen maken bij de Friezen. Is een grote middenvelder met een goede trap, pikt ook geregeld zijn doelpuntje mee.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma okt 09, 2006 10:40 am

Thomas schreef:Mwah, Goossens is toch nog geen 18?
Toch wel.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma okt 09, 2006 2:12 pm

Net dus. De laatste jaren debuteren er vrij regelmatig jongens op hun 19de, dus hij heeft nog wel even. Sowieso heeft de huidige trainer vrij veel vertrouwen in Babel en weet ik niet in hoeverre Ten Cate zich al heeft kunnen oriënteren op de jeugd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma okt 09, 2006 7:25 pm

Chivu 05 schreef:Omdat deze bondscoach er voor kiest om een fysiek sterke middenvelder (Roorda) naast de kleintjes Anita en Vormer te zetten voor de balans. Sarpong wil hij niet passeren en laat hem spelen als linksbuiten. Daardoor valt Goossens buiten de basis. (Ik had trouwens dan ook voor Goossens op linksbuiten gekozen ipv Sarpong).
Dan ziet hij in Goossens dus geen aankomende topper. Anders speelde hij wel. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 09, 2006 8:11 pm

Bij Jong Ajax is het toch niet anders? Ik dacht dat men op De Toekomst ook al geen buitengewoon talent meer zag in Goossens.
Ajax!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 09, 2006 8:12 pm

Overigens heeft Goossens gescoord in de laatste wedstrijd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma okt 09, 2006 10:37 pm

Giacomo Puccini schreef:Bij Jong Ajax is het toch niet anders? Ik dacht dat men op De Toekomst ook al geen buitengewoon talent meer zag in Goossens.
Misschien heeft hij nog een fysieke achterstand?

Zo niet dan kan het ook dat hij een van de vele uitblinkers op jeugdtoernooien is die het niet redt in de top van het profvoetbal.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di okt 10, 2006 12:33 pm

Onder 19 in blessuretijd langs Macedonië

Het Nederlands elftal voor spelers onder 19 jaar heeft zich gekwalificeerd voor de tweede ronde van de EK-kwalificatie. Na de zege op Belarus (3-1) versloeg de formatie van KNVB-coach Wim van Zwam Macedonië in blessuretijd: 1-0. Invaller John Goossens (foto) kroonde zich tot matchwinner.

Na de afgelasting van een dag eerder kwam Onder 19 ditmaal wel in actie. Gastland Macedonië bleek een taaie opponent, ook omdat Oranje onder z’n niveau acteerde. ,,We speelden veel te onrustig en te slap”, vertelt Van Zwam. ,,Het was absoluut niet eenzelfde prestatie als tegen Belarus.”

Lat en paal

Niettemin had Onder 19 een overwicht. ,,We hebben kansen gecreëerd, maar de eindpass of de afwerking was niet optimaal. De grootste mogelijkheden waren voor Jordy Brouwer en Diego Biseswar. Helaas stonden lat en paal in de weg.”

De Macedoniërs bleven gevaarlijk via de counter. Tim Krul moest één keer handelend optreden. De brilstand leek de boeken in te gaan, totdat John Goossens een schot afvuurde op het vijandelijke doel. Van Zwam: ,,John stond net koud in het veld. Zijn inzet werd nog door een Macedonisch been aangeraakt. De doelman was vervolgens kansloos.”

Tevredenheid

Op de uitvoering had Van Zwam enkele kritiekpunten. Toch overheerste in het kamp van Oranje tevredenheid. ,,We hebben ons geplaatst voor de volgende ronde en dat is het belangrijkste. Woensdag spelen we tegen Ierland. Zij staan na een 4-1 zege op Belarus aan kop. Maar we gaan er alles aan doen om winnaar van de groep te worden.”

Overigens maakt het voor de loting weinig uit of Onder 19 eerste of tweede wordt in de groep. Het eergevoel moet worden aangesproken. Maar eerst de terugreis van Skopje naar Strumica. ,,Opnieuw tweeënhalf uur in een gammele bus. Vooral in de bergen houd ik m’n hart vast”, aldus Van Zwam. ,,We slepen ons er wel doorheen.”

Statistieken:

Nederland – Macedonië 1-0 (0-0).

Scoreverloop: 92. John Goossens 1-0.

Opstelling: Tim Krul; Tom Hiariej, Dirk Marcellis, Jordy Buijs, Erik Pieters; Vurnon Anita, Ruud Vormer, Geert Arend Roorda (78. Dominique Scholten); Diego Biseswar, Jordy Brouwer (70. Halil Colak), Jeffrey Sarpong (85. John Goossens).
www.knvb.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Demosthenes » do nov 12, 2015 11:01 pm

Vanavond maar eens wezen kijken bij Nederland onder 19 tegen Engeland onder 19; er deden een paar Ajacieden mee, Fosu Mensah en Bergwijn als ex-Ajacieden, terwijl toekomstig Ajacied Frenkie de Jong op de bank zat en daar bleef.

Geen grote rondo onder Winter en Michel Kreek, leuk voetbal, niet altijd van hoog niveau, maar wel een paar spelers die opvielen.

Yanick van Osch (PSV) keepte een (erg) goede wedstrijd, geconcentreerd, snel zijn doel uit, goede reflex. Uitblinker bij de Engelsen vond ik Ryan Ledson, een sterke centrale verdediger van Everton.

Opvallend was de deelname van Isaiah Brown, nog steeds 18 en al een aantal keer meegedaan met Vitesse. Bergwijn van PSV (ex-Ajax) heeft ook al met PSV-1 meegedaan, maar vond ik niet zo opvallend. Hij scoorde de 1-0, al leek die bal (op het eerste gezicht een niet te missen kans) nog over te gaan.

De speler die mij in eerste instantie tegenviel was spits Sam Lammers. Hij oogt niet, is niet technisch verfijnd, verwerkte de voorzetten van Gino Dekker niet goed, maar legde bij de 1-0 wel de bal klaar voor Donny v.d. Beek die Bergwijn aanspeelde. De 2-0 scoorde Lammers, op een moment dat niemand, ook de Engelse keeper niet, een schot verwachtte. Het gaat om doelpunten, m.a.w. hij voldeed.

Een tegenvaller was Calvin Verdonk; wel een technisch goede voetballer, die het goed leek te kunnen vinden met Appie, maar de twee tegendoelpunten kwamen van zijn kant en hij zag er een paar keer niet goed bij. De nummer 7 van Engeland: Patrick Roberts van MC was hem de baas, later de boomlange Tammy Abraham van Chelsea. Verdonk is (nog) geen linksback, maar dat zal misschien tijd nodig hebben, zie Karsdorp.

De 2-1 was een kopbal van Ledson die via het hoofd van Fosu Mensah in het doel verdween. De 2-2 viel vlak voor tijd, mooi uitgespeeld, als ik me het goed herinner, want als je Frans Bouwmeester, Piet de Visser en Hans v.d. Zee ziet weglopen, vertrekt er een schat aan informatie over jeugdspelers.

Voor mij was Duarte een meevaller, bij Sparta vond ik hem nooit zo'n uitblinker. Dat was hij nu ook niet, maar hij is bij PSV wel beter gaan voetballen.

Na de 2-0 zette Engeland goed aan en hield Yanick van Osch Nederland op de been, het Nederlands elftal viel toen wat tegen.

Gino Dekker wist de eerste 20 minuten een aantal voorzetten af te leveren, viel toen wat terug, maar begon weer aardig aan de tweede helft. Hij zal nog een lange weg te gaan hebben. Hij miste in de eerste helft een kans en probeerde in de tweede helft, na een pass van Appie, de bal in de verste hoek te krullen, maar dat mislukte.

Donny v.d. Beek deed het in de eerste helft goed, niets speciaals, wel hard werken. In de tweede helft kwam hij wat minder goed uit de verf, werd Engeland ook wat sterker, wat sneller.

Appie deed soms weer van die mooie dingen, een bal uit de lucht in één keer naar Gino speler, op de centimeter nauwkeurig. Twee verdedigers uitspelen, maar zijn lob was iets te hoog en wat mij opviel was dat hij, in de eerste helft, een paar keer verdedigend goed werk leverde door op het middenveld een bal af te pakken. Op de zijlijn iemand passeren.

Fosu Mensah deed het goed, is nog steeds 17, twee keer een slippertje, maar verder een goede wedstrijd.

Bilal Ould-Chikh dacht dat hij alleen voetbalde, had je niets aan.

Jari Schuurman viel in als spits, maar duidelijk was dat hij dat (nog?) niet is, kwam niet of nauwelijks aan de bal.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Cruijff » vr nov 13, 2015 12:18 pm

Thanks Demo, leuk verslag! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door InnerHarbour » ma nov 16, 2015 7:40 am

Drie spelers van Onder-19 hadden vrouwen op kamer

De KNVB heeft drie talentvolle voetballers van het Nederlands elftal onder-19 afgelopen weekeinde naar huis gestuurd. Bondscoach Aron Winter heeft Bilal Ould-Chikh (Benfica), Calvin Verdonk (Feyenoord) en Sherel Floranus (Sparta) niet nodig voor een oefenwedstrijd vandaag in en tegen Tsjechië.
AD
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Cruijff » ma nov 16, 2015 12:41 pm

Altijd weer die Winter, die ook al een paar keer met Zivkovic botste.

Alsof Aron Winter toen ie jong was zelf nooit wat heeft geflikt. :excited.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door InnerHarbour » ma nov 16, 2015 12:51 pm

Cruijff schreef:Altijd weer die Winter, die ook al een paar keer met Zivkovic botste.
Is dat diezelfde Zivkovic die nu bij WillenII Winter en de Boers ongelijk aan het 'bewijzen' is. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door beelzebub » ma nov 16, 2015 1:58 pm

Demosthenes schreef:Een tegenvaller was Calvin Verdonk; wel een technisch goede voetballer, die het goed leek te kunnen vinden met Appie, maar de twee tegendoelpunten kwamen van zijn kant en hij zag er een paar keer niet goed bij. De nummer 7 van Engeland: Patrick Roberts van MC was hem de baas, later de boomlange Tammy Abraham van Chelsea. Verdonk is (nog) geen linksback, maar dat zal misschien tijd nodig hebben, zie Karsdorp.

(...)

Bilal Ould-Chikh dacht dat hij alleen voetbalde, had je niets aan.
Nu valt alles op zijn plaats.....
Denk dat Verdonk en Ould-Chikh een "London Bridge" hebben gebouwd op hun hotelkamers de avond voor de wedstrijd. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Plaats reactie