EK-kwalificatie Oranje U19

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Demosthenes » ma jul 18, 2016 6:41 pm

De onzichtbare Jari weet wat er schort aan Nederland onder 19.
Jari Schuurman heeft geen goed woord over voor het optreden van Oranje Onder-19 tegen de Franse leeftijdsgenoten. Volgens de middenvelder is de 5-1 nederlaag deels te wijten aan de fysieke achterstand. Door het resultaat kwam er maandagmiddag een einde aan het EK voor de Nederlandse jeugdinternationals.
'Ik denk dat het een schandalige vertoning was. We begonnen al heel slecht', zegt de negentienjarige Feyenoorder tegen OnsOranje. 'Na die twee snelle tegengoals kwamen we voor rust nog goed terug. Mentaal hadden we in de rust misschien een voordeel door de aansluitingstreffer, maar in de tweede helft was het direct weer helemaal kut.'

Nederland had aan een gelijkspel voldoende om de groepsfase te overleven, maar gaf niet thuis. Volgens de aan Willem II verhuurde middenvelder heeft dat ook te maken met mentaliteit. 'In zo'n wedstrijd moet je alles geven, ook al is de tegenstander fysiek zo sterk. Dan moet je maar twee keer zo snel lopen en hard werken.'

Schuurman maakt zich zorgen over de fysieke gesteldheid van de Nederlandse jeugdspelers. 'Ik ben met 1 meter 81 een van de grotere, dat is gewoon bizar. Ook als je kijkt naar het buitenlands voetbal. Wat dat betreft zijn we een paar dwergen. Ook fysiek gezien moeten we een inhaalslag maken.'
Gezien zijn lengte (en die van Lammers) had hij er moeten staan? Onder 19 werd voetballend verslagen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Cruijff » ma jul 18, 2016 11:35 pm

Demosthenes schreef:De onzichtbare Jari weet wat er schort aan Nederland onder 19.
Schuurman maakt zich zorgen over de fysieke gesteldheid van de Nederlandse jeugdspelers. 'Ik ben met 1 meter 81 een van de grotere, dat is gewoon bizar. Ook als je kijkt naar het buitenlands voetbal. Wat dat betreft zijn we een paar dwergen. Ook fysiek gezien moeten we een inhaalslag maken.'
Demosthenes schreef:Gezien zijn lengte (en die van Lammers) had hij er moeten staan? Onder 19 werd voetballend verslagen.
In het mondiale voetbal is 1.81 meter juist nog relatief groot voor een middenvelder. Zeker gezien de opkomst van de kleine, behendige spelers.

Veelzeggend dat je op een Under 19 EK daarmee ondersteboven wordt gelopen. Blijkbaar kiezen een aantal landen vanwege het resultaat voor de grote en fysiek rijpere jongens en niet voor de grootste talenten.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door InnerHarbour » di jul 19, 2016 7:14 am

Aannames.
YNWA

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door beelzebub » di jul 19, 2016 7:40 am

Die Schuurman is een schande voor iemand met zo een mooie voornaam.

Tijd dat winterstopt.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door wimpey » di jul 19, 2016 8:10 am

Cruijff schreef: Blijkbaar kiezen een aantal landen vanwege het resultaat voor de grote en fysiek rijpere jongens en niet voor de grootste talenten.
En dan toch met 1-5 verliezen. :smallgrin.gif:

Het is waar het Nederlandse voetbal staat. Staat van ontbinding. WK 2014 was een voorlopig laatste stuiptrekking: met de kont tegen de 16 en dan snel Robben zoeken in de diepte.

Het begint in het moderne voetbal - daar waar succes wordt geboekt tenminste - met een selectie van 23 man waarvan er 20 topatleet zijn. Geharde gasten i.p.v. napuberende kiddos. Daarboven een moderne en tactisch sterke manager als Conte, Simeone, Klopp.

Voordat je die inhaalslag in NL hebt gemaakt ben je een decennium verder. Nederlanders kunnen niet zo goed voetballen. Topmanagers hebben we niet. En qua mentale hardheid zijn Nederlandse spelers doorgaans ronduit zwak.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Cruijff » di jul 19, 2016 11:25 am

wimpey schreef:
Cruijff schreef: Blijkbaar kiezen een aantal landen vanwege het resultaat voor de grote en fysiek rijpere jongens en niet voor de grootste talenten.
En dan toch met 1-5 verliezen. :smallgrin.gif:

Het is waar het Nederlandse voetbal staat. Staat van ontbinding. WK 2014 was een voorlopig laatste stuiptrekking: met de kont tegen de 16 en dan snel Robben zoeken in de diepte.
Ach, Nederland speelt dit soort potjes zonder jongens als Donny vd Beek omdat een (reserve)rol tegen PAOK Saloniki zwaarder weegt.
Eerst pas oordelen als het om het echie gaat.

Van Basten, Rijkaard, Koeman, Bergkamp, Kluivert, Van Nistelrooij, etc. presteerden ook nooit op jeugdtoernooien. Van Nistelrooij omdat hij in de ogen van de keuzeheren toen simpelweg geen groot talent was... Kluivert had op zijn 18e een CL beker in de handen ipv dat hij rondliep op Under 19 toernooien.

Lionel
Berichten: 47048
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Lionel » di jul 19, 2016 11:37 am

Die De Jong had er toch ook kunnen spelen? Die van Willem 2 is overgekomen vorig jaar? 2 van je 3 middenvelders...
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Cruijff » di jul 19, 2016 11:57 am

Lionel schreef:Die De Jong had er toch ook kunnen spelen? Die van Willem 2 is overgekomen vorig jaar? 2 van je 3 middenvelders...
Klopt. Ajax heeft Frenkie de Jong en Donny vd Beek niet afgestaan omdat Bosz ze wilde hebben voor de voorronde CL.
Nouri heeft een andere status. Bij Ajax en bij de U19 want daar was hij aanvoerder.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Demosthenes » di jul 19, 2016 1:00 pm

Fosu-Mensah zal ook voor MU gekozen hebben, in de oefeninterland tegen Engeland deed hij nog wel mee. Mink Peeters had ook gekund, maar is een jaar jonger, net als Fosu-Mensah en Dilrosun; die centrale verdediger van Sparta, die mocht ook niet mee.

Bij andere landen zullen ook wel afmeldingen zijn geweest, al vond ik wel opvallen dat die spits van Frankrijk meedeed (scoorde drie keer).
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Duke » di jul 19, 2016 1:15 pm

Goede prestaties op deze leeftijd bieden geen enkele garantie voor de toekomst, daar weten spelers als Maceo Rigters en Quincy Owusu-Abeyie alles van.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door wimpey » di jul 19, 2016 1:18 pm

Duke schreef:Goede prestaties op deze leeftijd bieden geen enkele garantie voor de toekomst, daar weten spelers als Maceo Rigters en Quincy Owusu-Abeyie alles van.
Slechte prestaties ook niet. Het ligt in de lijn der verwachtingen dat Oranje (hoe jong of oud dan ook) er hard af gaat tegen een Frans team.

Lionel
Berichten: 47048
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Lionel » di jul 19, 2016 3:04 pm

Met Fosu Mensah, Freekie en Van Beek heb je drie spelers die wel kunnen voetballen. Scheelt natuurlijk wel. Fosu Mensah is een toptalent.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door InnerHarbour » di jul 19, 2016 3:17 pm

Voor degene die denken dat het allemaal wel meevallen dat het wel goed gaat komen. die vinden dat we vooral meer spelers van 1 meter 70 nodig hebben hebben die goed in de zaal zijn of op kunstgras.

Afbeelding
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Cruijff » di jul 19, 2016 3:20 pm

InnerHarbour schreef:Voor degene die denken dat het allemaal wel meevallen dat het wel goed gaat komen. die vinden dat we vooral meer spelers van 1 meter 70 nodig hebben hebben die goed in de zaal zijn of op kunstgras.

Afbeelding
Nee, dat denken we juist niet.

Maar we hechten er dus ook niet zoveel waarde aan dat spelers van 1 meter 70 niet winnen van leeftijdsgenoten van 1 meter 89 terwijl de fysiek rijperen onder hen (onder meer de 3 door Lionel genoemde spelers) kans maken op voorronde CL speeltijd in plaats van op rugnummer 62 of 83 bij Chelsea.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door InnerHarbour » di jul 19, 2016 3:28 pm

Het spreekt tegenwoordig in Pluralis majestatis. :drecul.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Cruijff » di jul 19, 2016 3:31 pm

InnerHarbour schreef:Het spreekt tegenwoordig in Pluralis majestatis. :drecul.gif:
Uiteraard, zoals Koningin, tegenwoordig prinses, Beatrix zou zeggen 'Wij Majesteit zijn (on)tevreden met...'

'Ik, Koning Arthur en mijn Ridders van de Ronde Tafel trekken ten strijde.'

Feeling Good on a Wednesday (ook vandaag op dinsdag) Ya ya ya I am Lorde:
https://www.youtube.com/watch?v=q2OZtHgE5tA

Lorde - Royals

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door InnerHarbour » di jul 19, 2016 4:23 pm

:ajaxsmiley.gif:
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Demosthenes » do jul 21, 2016 6:55 pm

De eerste helft tegen Duitsland zit erop en weer was het tempo te laag en weer worden er individuele fouten gemaakt (tactiek? geen idee), waarbij vlak voor rust een beslissende door Ter Avest, maar kwalijker zijn de overtredingen van Rosario, een rechtsback Leliveld die soms als back nergens is te bekennen, een Laros die zich verschuilt, Dekker die zijn man niet voorbij komt, wat op zich weinig uitmaakt, want als hij een voorzet zou kunnen geven, staat alleen de kleine Bergwijn daar. Appie speelt meer naar voren, soms als tweede spits, als Schuurman meer naar rechts trekt. Bergwijn, Appie en Schuurman kunnen de bal niet kwijt, als ze al de bal hebben, want de Duitsers hebben meer balbezit.

Zeefuik is gepasseerd, Eiting speelt te plichtmatig, in één tempo, Paal is gepasseerd, Nederland speelt iets als 4-4-2, waarbij af en toe Schuurman of Appie moet aansluiten.

De Duitsers laten onze achterhoedespelers opbouwen en dan wordt het niets.

Het doelpunt: een lange bal, Ter Avest laat lopen, keeper Van Osch (kwam ook nog een keer verkeerd uit) is er later bij dan de Duitse (linker)spits en Verdonk kan de bal niet voor de doellijn wegtrappen, omdat hij nooit een bal met rechts trapt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door beelzebub » do jul 21, 2016 7:10 pm

Wel Calvinistisch om alleen met links trappen. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door wimpey » do jul 21, 2016 9:18 pm

Ik lees her en der dat Oranje er niets van bakte en Duitsland veel beter was. Dat verbaast me niets. Via pingels eruit, captain mist de beslissende. Da's niet best.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door InnerHarbour » do jul 21, 2016 9:45 pm

Goh, laat in nu eens aardig zijn en niets zeggen. :excited.gif:
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Demosthenes » vr jul 22, 2016 7:57 am

wimpey schreef:Ik lees her en der dat Oranje er niets van bakte en Duitsland veel beter was. Dat verbaast me niets. Via pingels eruit, captain mist de beslissende. Da's niet best.
Ik heb de wedstrijd tot aan de verlenging gezien; de verlenging kon ik helaas niet zien. Helaas, niet omdat er zo goed werd gevoetbald, van beide kanten was het traag en slecht, maar met de verdediging die Nederland heeft, valt het aantal tegendoelpunten nog mee, slechts drie.

Duitsland was niet veel beter, als je ziet hoe individuele fouten voor de 1-0 en 2-2 (weer in de verlenging) zorgen. De 1-0 heb ik al beschreven, maar kijk bij de 2-2 naar onze koppers. Lammers en Van der Heijden, beiden zijn erg lang en koppen in het luchtledige. Van der Heijden scoort de 2-1, maar dekt bij de 2-2 niemand. Hij wil het duel blijkbaar koppend winnen, waar een verdediger ervoor zorgt dat de tegenstander niet kan koppen. Die Duitser staat helemaal vrij. Lange spitsen terughalen om een voorzet weg te koppen werkt niet, je moet verdedigers leren het duel te voorkomen. Grygera was daar sterk in. De Duitsers kregen de kansen door slecht verdedigen, door domme overtredingen van vooral Rosario, niet omdat de Duitsers zo goed waren. Ik heb de Fransen zien spelen en die speelden Nederland van de mat, Duitsland niet. Bekijk de 2-2 van Van der Heijden en je ziet twee Duitse verdedigers dezelfde fout maken als Van der Heijden in de verlenging.

De commentator sprak over een sterk toernooi voor Ter Avest, maar wie blunderde er bij de 1-0? Wie speelde de bal steeds op eigen helft traag naar buiten toen Nederland met 1-0 achter stond en er nog een kwartier te spelen viel? Waar verdedigers als Lelieveld en Verdonk keer op keer te vroeg stappen/happen, laat Ter Avest een aanvaller te veel zijn gang gaan. Over Rosario als verdediger zullen we maar niet hebben, die kan als verdediger niets. Hoe is het mogelijk dat een spits helemaal vrij staat omdat de rechtsback in geen velden of wegen te bekennen is, dat Jari Schuurman plichtmatig naar de eigen zestien loopt, zonder in de gaten te hebben dat er een tegenstander in de buurt is, dat Verdonk hetzelfde doet aan de andere kant. Ik weet dat spelers geen ogen in de rug hebben, maar als je al jaren back bent, dan weet je ondertussen toch dat er een speler achter je rug langs kan komen of gebeurt dat niet in onze jeugdcompetitie? Het zou zo maar kunnen dat we onze jeugdspelers goed vinden, juist omdat zij, spelend bij een topclub, in de competitie nooit worden geconfronteerd met enige tegenstand van betekenis.

Duarte had in de twee wedstrijden die ik van hem heb gezien exact één goede actie, hij passeerde zelfs een tegenstander, alle andere ballen werden risicoloos verplaatst. In de tweede helft kwam Lammers in de ploeg, maar die werd niet bereikt, zoals dat tegen Engeland ook het geval was. Bergwijn werd vervangen, kwam zijn tegenstander niet voorbij, maar werd ook slecht aangespeeld vaak door Rosario.

Blijven over Eiting en Appie. Eiting is te langzaam, als zijn startsnelheid niet verbetert, ik vrees dat hij zich niet verbetert, komt hij er niet. Hij zal dankzij Bram Son misschien een hele goed 800 meter kunnen lopen, ik had liever meer startsnelheid gezien (en een functionerend rechterbeen)

Blijft over de aanvoerder die een penalty miste in de penaltyserie. Ik heb alleen maar gelezen dat na hem Vlap ook een penalty miste, dat betekent dat er of de serie van vijf tegen vijf al geweest was of dat er geen serie van vijf tegen vijf was, want als alleen de penalty van de aanvoerder beslissend was, hoeven er daarna geen penalty's genomen meer te worden. De aanvoerder was de enige Nederlander die zich staande hield, al raakte hij wel de bal een keer kwijt toen drie tegenstanders binnen 30 centimeter aan het duwen e.d. waren, schande dat je dan de bal kwijtraakt. De aanvoerder redde wel een keer een bal op de doellijn en scoorde wel uit een vrije trap de 1-1 (Zoals hij tegen PSV in de finale voor het kampioenschap het enige doelpunt maakte, uit een vrije trap) Hij werd niet door de Duitsers vrij in de opbouw gelaten, wat met de Nederlandse verdedigers wel het geval was, maar ja, die kunnen weer niet opbouwen.

De aanvoerder is licht, hij zal door Jongkind wel zijn opgeleid als polsstokhoogspringer, want in Nederland oefenen wij niet op strafschoppen. Generatie Van Hanegem (De ondertussen achterhaalde generatie met te veel macht in het voetbal) vindt dat onzin, want 'je kunt de spanning niet oefenen'. Van der Sar wilde niets weten van een boek over strafschoppen, waarom ook, we verliezen toch (bijna) altijd.

In 2014 Oranje onder 17, dezelfde groep als gisteren.
Nederland Onder-17 heeft de finale van het EK in Malta woensdagavond verloren. De talentenploeg van Maarten Stekelenburg nam de strafschoppen woensdagavond slechter dan Engeland, nadat de finale in het Maltese Attard na tachtig minuten in 1-1 was geëindigd. Dani van der Moot en Calvin Verdonk misten de penalty’s namens Oranje.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=215017

Laat onze voetballers wat meer ballen naar voren spelen, wat meer risico nemen (niet in het eigen strafschopgebied), een inschuivende centrale verdediger om een man meer op het middenveld te hebben, alle beetjes helpen als je niet sneller bent, je tegenstander niet voorbij komt enz. Tot nu toe heb ik vooral spelers het probleem zien verplaatsen, met Ter Avest als voorbeeld.

Fosu-Mensah had zich door een blessure afgemeld, werd gisteren verteld.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Duke » vr jul 22, 2016 8:30 am

Als ik het goed heb was Appie de laatste van de eerste 5 penaltynemers, en omdat een Duitser zijn penalty had gemist, kon hij de wedstrijd beslissen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door wimpey » vr jul 22, 2016 8:43 am

Duke schreef:Als ik het goed heb was Appie de laatste van de eerste 5 penaltynemers, en omdat een Duitser zijn penalty had gemist, kon hij de wedstrijd beslissen.
Onze Appie is ook 19 he. Hoe graag ik 'm ook ballen zie (soms briljant, soms goed, soms half aanwezig, soms afwezig): hij moet dit seizoen een plekje vinden bij de eerste 18 van Ajax-1. Een wedstrijd of 15 à 20 speeltijd pakken.

Nouri kan draaien op een postzegel, mannetjes passeren en afschudden, combineren. Hij is op een leeftijd dat het er op een hoger niveau een keer uit moet komen.

Hopelijk krijgt ie van Bosz een eerlijke kans, net als Dolberg. FdB was van de lopende middenvelders. Die had liever de klompvoeten van Gudelj i.p.v. de snelle voeten van bijv. Nouri. Verkoop Gudelj en Serero aan Hull ofzo en maak op het middenveld ruimte vrij voor voetballers. Je hebt Bazoer, Sinkgraven, Donny, Nouri, Klaassen, Riedewald dan nog over. Dat lijkt me plenty.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Demosthenes » vr jul 22, 2016 9:57 am

Hij is op een leeftijd dat het er op een hoger niveau een keer uit moet komen.
Ja, maar bij welke vereniging? Bij Ajax? Sinkgraven is twee jaar ouder en is gehaald omdat Nouri nog niet klaar was voor Ajax 1. In de laatste twee jaar is hij niet vooruitgegaan (Sinkgraven ook niet echt). Dat kan aan Nouri liggen, aan tegenstanders die wel beter zijn geworden, maar ook aan Ajax. Waarom kreeg Denswil geen kans en wordt Viergever steeds opgesteld. Denswil wordt nu genoemd i.v.m. Monaco, dat wordt dan een grote competitie, maar Ajax liet hem drie jaar in Jong Ajax spelen.

Appie kan iets wat ik bij de nieuwe generatie jeugdspelers niet zie, ook niet vaak meer bij Cerny, die bij zijn komst wel brutaal was, acties durfde te ondernemen, iets wat nu minder vaak gebeurt. Appie kan een speler vrij voor de keeper zetten, kan iemand passeren, maar als ik dan een opstelling van Oranje onder 19 zie met Dekker en Bergwijn in de spits tegenover drie Duitsers, dan snap ik dat hij niemand vrij kan zetten, want Dekker staat vast aan de zijlijn en Bergwijn redde het niet tegen twee Duitsers. Waar bleven de diepgaande middenvelders? Duarte kon dat wel bij Sparta, maar nu? Niet één keer in twee wedstrijden, als ik me het goed herinner. Eiting is er te langzaam voor, het veld is geen 800 meter lang, Schuurman zou het moeten kunnen, maar staat ook al een tijd stil in zijn ontwikkeling. Hij zocht trouwens nauwelijks de ruimte om vrij te lopen.

De vier verdedigers werden nauwelijks gestoord door Duitsers, al liep er wel een Duitser af en toe heen en weer. Dat betekent dat de Duitsers elders op het veld drie man meer hebben. Tel daar bij op dat de keeper ver voor zijn doel stond, zodat een lange bal van Rosario een kansloze onderneming was. Meer werd er niet verzonnen. De uitschakeling is meer dan het missen van een penalty in een reeks, twee jaar geleden is dat dus ook al gebeurd.

Ik weet niet of Bosz oog heeft voor een speler als Appie, ook niet of hij hem goed genoeg vindt. Ik zie wel wie hij opstelt. Mag Appie nu een paar weken vrij nemen, omdat hij zo vermoeid is, dan is Appie volgens mij afgeschreven, een speler van 19 kan wel een paar maanden doorspelen, in de winter kan hij dan misschien vrij nemen. Nu niet trainen en spelen betekent een achterstand als hij begint.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie