EK-kwalificatie Oranje U19

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Demosthenes » ma nov 16, 2015 2:31 pm

Nu valt alles op zijn plaats.....
Denk dat Verdonk en Ould-Chikh een "London Bridge" hebben gebouwd op hun hotelkamers de avond voor de wedstrijd.
Appie is die avond vroeg naar bed gegaan, alleen :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door beelzebub » di nov 17, 2015 1:53 pm

Ze hebben het nu wel verpest voor de andere jongens. Komende maanden staat (de) Winter voor de deur. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re:

Bericht door Duke » di nov 17, 2015 2:55 pm

joey schreef:
Onder 19 omzeilt defensie Belarus

Het Nederlands elftal voor spelers onder 19 jaar is het EK-kwalificatietoernooi in Macedonië foutloos begonnen. In Strumica werd afgerekend met Belarus: 3-1. Jordy Buijs (2x, foto) en Vurnon Anita namen de treffers voor hun rekening.

KNVB-coach Wim van Zwam kijkt tevreden terug op het duel. ,,Wij hebben dominant gespeeld tegen een zeer verdedigend ingestelde tegenstander. Het enige dat we onszelf kunnen verwijten is het missen van teveel kansen. Eigenlijk hadden we minstens twee goals meer moeten maken.”

Onder 19 kwam vlak voor rust op voorsprong via Jordy Buijs. De centrale verdediger bleek het eindstation van een ingestudeerde vrije trap. Daarvoor had de ploeg al kansen laten liggen om Belarus te pijnigen.

Gebrek aan scherpte

Na de pauze verzuimde Onder 19 het karwei vroeg af te maken. Onder meer Geert Arend Roorda (paal) en Jordy Brouwer wisten geen doel te treffen. ,,We misten op sommige momenten scherpte”, analyseert Van Zwam. ,,Er werd niet altijd de juiste keuze gemaakt.”

In plaats van een geruststellende marge stonden beide ploegen na 66 minuten plots op gelijke hoogte. Van Zwam: ,,Een fout van keeper Tim Krul. Zulke dingen gebeuren, maar het doelpunt kwam regelrecht uit de lucht vallen. Tijd om me zorgen te gaan maken, kreeg ik echter niet.”

Want nog geen minuut later nam Onder 19 opnieuw de leiding. Wederom Jordy Buijs zorgde voor vreugde in het kamp van Oranje. De verdediger van Feyenoord schoot de bal uit de kluts achter de sluitpost van Belarus. De assist kwam van de voet van Vurnon Anita.

Druk van buitenaf

Diezelfde Anita besliste de tweekamp in de slotfase: 3-1. ,,Een goed begin”, aldus Van Zwam. ,,Ik merk dat de buitenwacht deze ploeg nog altijd ziet als de nummer twee van Europa en de nummer drie van de wereld. En dat is toch alweer een tijdje terug. De coach van Belarus stipte het na afloop nog aan. Maar met die druk moeten we leren omgaan.”

Tevredenheid alom bij Onder 19 dat zondag Macedonië treft en woensdag Ierland. De Ieren versloegen vrijdag het gastland met 2-0. ,,We kunnen ons zondag al kwalificeren voor de volgende ronde”, constateert Van Zwam. ,,Ik heb er het volste vertrouwen in.”

En dat ondanks de matige trainingsfaciliteiten en het slechte eten. ,,De Macedonische kok is geïnstrueerd, maar we krijgen soms de verkeerde maaltijden voorgeschoteld. Gelukkig is iedereen nog topfit. Ach, we mogen hier niet klagen. Het weer is prima.” Zondag tegen Macedonië blijft de zon hopelijk schijnen voor Onder 19.

Statistieken:

Oranje onder 19 – Belarus 3-1 (1-0).

Scoreverloop: 40. Buijs 1-0, 66. 1-1, 67. Buijs 2-1, 85. Anita 3-1.

Opstelling: Tim Krul; Tom Hiariej, Dirk Marcellis, Jordy Buijs, Erik Pieters; Vurnon Anita, Ruud Vormer, Geert Arend Roorda; Diego Biseswar (87. Halil Colak), Jordy Brouwer (70. Melvin Zaalman), Jeffrey Sarpong (82. John Goossens).

http://www.knvb.nl

Waarom staat Goossens niet in de basis? :sad:
9 jaar verder, en wat is er overgebleven van de talenten van toen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door peter » di nov 17, 2015 3:53 pm

Leuk om terug te zien. Was sowieso een erg matige lichting volgens mij. Weet nog wel dat ik met Thomas discussie had over Biseswar. Thomas dacht dat die jongen het ging maken en ik vond het altijd een hopeloos geval. Zag dat hij nog altijd bij Kayserispor zit en dat hij daar basisspeler is. Momenteel staan ze net boven de streep met 10 puntjes. Al met al is er dus vrij weinig terecht gekomen van die jongen.

Die Zaalman is overigens helemaal geen prof meer. Sterker nog, die jongen zit op de bank bij RVHH. Onderkant Topklasse.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22995
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door raymon » di nov 17, 2015 6:45 pm

Je kunt ook zeggen dat er 3 in de PL spelen. ;)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Bert » di nov 17, 2015 8:46 pm

Dat 'spelen' valt in de regel ook nog tegen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Duke » di jul 12, 2016 12:01 pm

Daniel Thacker, Ulm: That was the most entertaining half of football at this tournament so far, with each goal highly impressive in its own right. The best player on the pitch, though, is definitely Abdelhak Nouri, the Dutch skipper. Every touch is perfectly precise.
http://www.uefa.com/under19/season=2016 ... ch=2019791

2-1 voor tegen Kroatië, bij rust.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Duke » di jul 12, 2016 12:14 pm

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Duke » di jul 12, 2016 12:18 pm

Twee keer geel voor Zeefuik.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door InnerHarbour » di jul 12, 2016 12:45 pm

Aardig balletje van die zaalvoetballer. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Duke » di jul 12, 2016 1:10 pm

Daniel Thacker, Ulm: That was an impressive display from the Netherlands, who were in fine form in the first half and then defended diligently in the second period. Steven Bergwijn - who netted the first and last goals of the game - caught the eye, as did the Dutch skipper Abdelhak Nouri.
http://www.uefa.com/under19/season=2016 ... ch=2019791
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Demosthenes » wo jul 13, 2016 8:18 pm

Zag een samenvatting van ruim drie minuten, ergens een link, maar Appie zet met buitenkant rechts ook Steven Bergwijn (ex-Ajax, slachtoffer van de jc-revolutie) alleen voor de keeper. Tegendoelpunt was een blunder van de meestal betrouwbare PSV-keeper Van Osch. Spits Lammert had trouwens veel tijd nodig voor de 2-0.

De rush van Bergwijn, vanaf eigen helft, is indrukwekkend, al wordt het doel slecht afgedekt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door InnerHarbour » vr jul 15, 2016 12:54 pm

Je verwacht het niet hè, Nederland met die zaalvoetballer verliest van die 'houthakkers' uit Engeland die nu ongeslagen boven aanstaan in de groep. :hypocrite.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Cruijff » vr jul 15, 2016 1:03 pm

InnerHarbour schreef:Je verwacht het niet hè, Nederland met die zaalvoetballer verliest van die 'houthakkers' uit Engeland die nu ongeslagen boven aanstaan in de groep. :hypocrite.gif:
Je hoeft niet al je poule wedstrijden te winnen om de knock-out fase te halen.

Bovendien zijn er wel een aantal verklaringen voor.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door InnerHarbour » vr jul 15, 2016 2:10 pm

Ach ik vond het wel grappig dat ze er dus afgaan tegen Engeland, overigens bestaat Engeland -19 voor 80% uit spelers van Engeland -17 dat twee jaar geleden Europees kampioen werd. Maar goed, een zaalvoetballer heeft een gelukkig hakje en sommige slaan volledig door zoals we van Nederlanders gewend zijn. :smallgrin.gif:
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Demosthenes » vr jul 15, 2016 2:30 pm

InnerHarbour schreef:Je verwacht het niet hè, Nederland met die zaalvoetballer verliest van die 'houthakkers' uit Engeland die nu ongeslagen boven aanstaan in de groep. :hypocrite.gif:
Fijn voor Engeland en jammer voor Appie. Het is voor mij een vreemd verschijnsel op een Ajax forum om een poster, die als Ajacied gezien wil worden, gelukkig te zien als het slecht gaat met Ajaxspelers. De wedstrijd heb ik niet gezien, maar voor Appie, Eiting, Dekker, waarbij ik niet gezien heb wie er speelden, zou het veel beter zijn geweest om door te stromen naar de volgende ronde, dat zou ook goed zijn geweest voor Ajax.

Nederland onder 19 speelde begin van het afgelopen seizoen een oefenwedstrijd tegen Engeland, het werd toen 2-2. Ik herinner me nog een goede keeper Van Osch, Appie en Lammers. Engeland was fysiek veel sterker en wist vooral via een uitermate zwakke Verdonk gevaarlijk te worden. Ergens op AT zal er door mij in die strekking over zijn bericht.

We zullen zien waar onze en hun spelers eindigen, dat zal in ieder geval na de Brexit zijn. De 2-2 en de 1-2 in de laatste minuut zeggen mij niet alles, maar nogmaals de wedstrijd heb ik niet gezien, wie wel?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door InnerHarbour » vr jul 15, 2016 2:36 pm

Vrolijke Frans denkt ook al te weten hoe ik gezien wil worden. :smallgrin.gif:
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Demosthenes » vr jul 15, 2016 2:40 pm

InnerHarbour schreef:Vrolijke Frans denkt ook al te weten hoe ik gezien wil worden. :smallgrin.gif:
Als Ajacied staat er, moet ik uit het commentaar opmaken dat je niet als Ajacied gezien wilt worden? Ga ik mee akkoord. :ajaxscarf.gif:

De wedstrijd wel gezien?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door wimpey » vr jul 15, 2016 4:05 pm

Ik vind dat gedoe met die bijnamen zo infantiel. :hypocrite.gif: Die jongen heet Abdelhak, geen Appie. :smallgrin.gif:

<< pay attention to the smileys >>

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Demosthenes » vr jul 15, 2016 8:11 pm

wimpey schreef:Ik vind dat gedoe met die bijnamen zo infantiel. :hypocrite.gif: Die jongen heet Abdelhak, geen Appie. :smallgrin.gif:

<< pay attention to the smileys >>
Zeker weer een grap van je, want als iemand namen verzint is het wel Wimpey of wat bedoel je anders met 'hypocrite.gif'?

Ook nog iets te melden over het voetbal van Oranje onder negentien?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door InnerHarbour » vr jul 15, 2016 8:31 pm

Inmiddels heeft Frankrijk, dat zijn eerste wedstrijd met 2-1 van Engeland verloor, gewoon met 2-0 van Kroatie gewonnen, dit en het verlies van vanmiddag van Oranje zet de zaken wat meer in het juiste perspectief. Op 18 juli is de laatste wedstrijd in de groep.
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Demosthenes » vr jul 15, 2016 8:45 pm

InnerHarbour schreef:Inmiddels heeft Frankrijk, dat zijn eerste wedstrijd met 2-1 van Engeland verloor, gewoon met 2-0 van Kroatie gewonnen, dit en het verlies van vanmiddag van Oranje zet de zaken wat meer in het juiste perspectief. Op 18 juli is de laatste wedstrijd in de groep.
Doelsaldo van zowel Frankrijk als Nederland +1, Nederland 4-3 Frankrijk 3-2, wat gebeurt er bij een gelijkspel tussen beide landen? Welk land wordt tweede?

Gewoon met 2-0 van Kroatië gewonnen? Nederland wint met 3-1 van datzelfde Kroatië, zou dat ongewoon zijn, waarom anders 'gewoon' schrijven? Of beide overwinningen gewoon zijn kan ik niet beoordelen, ik heb die wedstrijden niet gezien. Wie wel? De uitslag van Frankrijk tegen Engeland was hetzelfde als die van Nederland tegen Engeland, blijkbaar zit er weinig verschil tussen beide landen, weer gebaseerd op uitslagen, want gezien heb ik die wedstrijden niet.

Ik heb wel het Nederlandse doelpunt tegen Engeland gezien, wat een blunder van de Engelsman die niet over de techniek beschikte de bal bij een medespeler te krijgen en de bal aan spits Lammers gunde. Aan de andere kant, wat maakt het uit, Engeland won en hij is erg lang, groot, sterk, hij redt het wel. Techniek, dat is zo ouderwets.

AS meldt, lees ik net, dat een gelijkspel tegen Frankrijk genoeg is voor plaatsing in de volgende ronde (halve finale?)
Laatst gewijzigd door Demosthenes op vr jul 15, 2016 9:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Cruijff » vr jul 15, 2016 9:04 pm

Demosthenes schreef:
InnerHarbour schreef:Inmiddels heeft Frankrijk, dat zijn eerste wedstrijd met 2-1 van Engeland verloor, gewoon met 2-0 van Kroatie gewonnen, dit en het verlies van vanmiddag van Oranje zet de zaken wat meer in het juiste perspectief. Op 18 juli is de laatste wedstrijd in de groep.
Doelsaldo van zowel Frankrijk als Nederland +1, Nederland 4-3 Frankrijk 3-2, wat gebeurt er bij een gelijkspel tussen beide landen? Welk land wordt tweede?
Ik weet niet of de regels voor dit U19 toernooi afwijken, maar doorgaans is het zo dat een ploeg die er in dit geval 1 meer gemaakt heeft, bij eenzelfde batig saldo hoger geklasseerd wordt.

Dat zou inhouden dat Nederland bij een gelijkspel altijd door naar de volgende ronde gaat. Die wedstrijd wordt 18 juli overigens live uitgezonden op Eurosport.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Demosthenes » vr jul 15, 2016 9:06 pm

Cruijff schreef:
Demosthenes schreef:
InnerHarbour schreef:Inmiddels heeft Frankrijk, dat zijn eerste wedstrijd met 2-1 van Engeland verloor, gewoon met 2-0 van Kroatie gewonnen, dit en het verlies van vanmiddag van Oranje zet de zaken wat meer in het juiste perspectief. Op 18 juli is de laatste wedstrijd in de groep.
Doelsaldo van zowel Frankrijk als Nederland +1, Nederland 4-3 Frankrijk 3-2, wat gebeurt er bij een gelijkspel tussen beide landen? Welk land wordt tweede?
Ik weet niet of de regels voor dit U19 toernooi afwijken, maar doorgaans is het zo dat een ploeg die er in dit geval 1 meer gemaakt heeft, bij eenzelfde batig saldo hoger geklasseerd wordt.

Dat zou inhouden dat Nederland bij een gelijkspel altijd door naar de volgende ronde gaat. Die wedstrijd wordt 18 juli overigens live uitgezonden op Eurosport.
Zag dit bericht na de edit van mijn bericht, maar volgens AS klopt 't
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Cruijff » vr jul 15, 2016 9:13 pm

Demosthenes schreef: Zag dit bericht na de edit van mijn bericht, maar volgens AS klopt 't
Niet te hard van stapel lopen, volgens IH doe ik hier voornamelijk aan 'name droppen' en aan het verspreiden van feitelijke onjuistheden. :hypocrite.gif:

Plaats reactie