EK-kwalificatie Oranje U19

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door peter » vr jul 22, 2016 9:57 am

De aanvoerder is licht, hij zal door Jongkind wel zijn opgeleid als polsstokhoogspringer, want in Nederland oefenen wij niet op strafschoppen
Eiting is te langzaam, als zijn startsnelheid niet verbetert, ik vrees dat hij zich niet verbetert, komt hij er niet. Hij zal dankzij Bram Son misschien een hele goed 800 meter kunnen lopen, ik had liever meer startsnelheid gezien
Erg flauw. Hier kon je op wachten.

Ik heb grote twijfels bij Appie, hoor. We deden voorkomen alsof hij het grootste talent in jaren was/is, maar inmiddels is hij senior en speelt hij nog altijd op juniorenniveau. Het duurt allemaal veel te lang.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door beelzebub » vr jul 22, 2016 10:02 am

Willen we bij Ajax niet teveel? Sommige gasten zijn er pas klaar voor op hun 22e. Nouri heeft de intrinsieke kwaliteiten om een hele goede voetballer te worden. Hij moet de stap naar het grote mannenvoetbal nog maken. Nog een jaar Jong Ajax en af en toe een invalbeurt zal hem zeker doen groeien.

In Italie ben je nog talent als je 23 bent bij wijze van spreken.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Demosthenes » vr jul 22, 2016 10:11 am

Ik heb grote twijfels bij Appie, hoor. We deden voorkomen alsof hij het grootste talent in jaren was/is, maar inmiddels is hij senior en speelt hij nog altijd op juniorenniveau. Het duurt allemaal veel te lang.
Hij kan in Ajax 1 niet laten zien wat hij kan, hij kan dan ook (nog) niet mislukken. Denswil kon blijkbbaar ook niet veel, werd niet opgesteld Moisander wel, ook al wilde die zijn contract niet verlengen, maar kan nu naar Monaco, als ik de berichten mag geloven. Appie was altijd uitblinker, door dat onvoorspelbare voetbal (Ajax vroeger) ben ik liefhebber van Ajax-voetbal geworden, maar wat ik de laatste jaren zie (B1, A1 en Aax 1) had ik dat ook van AFC kunnen worden, of dichterbij: SP AR TA

Wat de polsstokhoogspringer e.d. betreft; ik volg de jeugd van Ajax (B1 en A1) redelijk intensief sinds ik over een internetverbinding beschik en weet wanneer waar welk team speelt, dat is sinds 1998. De laatste jaren was er in mijn ogen sprake van een verschraling, zag ik spelers niet beter worden, zo ook Appie e.c.

Hoeveel spelers uit de B1 en A1 heb jij dan beter zien worden t.o.v. hun leeftijdsgenoten? Welke spelers zijn er zelfs met sprongen vooruit gegaan door de nieuwe jeugdopleiding? Twee à drie spelers jaarlijks naar Ajax 1, op een jongere leeftijd dan vroeger, dat is toegezegd. Kom dan niet uit bij Riedewald die vanaf de reservebank van de B1 (Mirani moest spelen) naar Ajax 1 ging. Riedewald is er nog niet, ik ken hem niet als speler op 6, dat speelde hij in de jeugd niet, maar betekent het dat hij als centrale verdediger niet meer eerste keus is?

Op AN ben ik ook van alle kanten aangevallen, omdat ik die vooruitgang onder Jonk niet zag. Op AN zijn ze erg duidelijk, Jonk had moeten blijven dan zou er over tien jaar een goede lichting staan. Tegen zo veel geloof kan ik niet op. Eerst vijf jaar ploeteren, dan tien jaar wachten en dan is er resultaat. Grotere onzin heb ik niet gehoord. De opleiding van Ajax is niet verbeterd in vijf jaar. Hert resultaat zie je in Ajax 1 of juist niet :blush.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door wimpey » vr jul 22, 2016 10:52 am

Demosthenes schreef: Tegen zo veel geloof kan ik niet op.
Menig ander tegen jouw geloof ook niet, nl. dat alles slechter is geworden onder Jonk. Sarpong, Donald, Lukoki, Ebecilio was geen pretje. Of de 'wonderlichting' Hosé, Bobson e.c. van Adriaanse.

Spelers van Ajax gaven in het verleden aan dat gerichte krachttraining er maar een beetje bij hing. Heitinga en Blind bijv. Wanneer spelers (Bazoer, Tete, Riedewald bijv.) in interviews aangeven veel baat te hebben gehad bij hun performance-coaches, dan zou dat m.i. leading moeten zijn. In plaats daarvan wordt er oorlog gemaakt en moeten er koppen rollen. Dan pakt 's lands beste strength trainer z'n biezen, omdat Pim van Dort het voor het zeggen heeft en diens niveau niet trekt...

En dan zijn ze in NL verbaasd dat ze er hard af gaan, in welke leeftijdscategorie dan ook. "De sport" is veranderd, het is zoveel fysieker geworden. Ik sprak afg. maandag de assi-bondscoach van de heren hockeyers. Die zei letterlijk: "nou dat was in mijn tijd wel anders, nu loop je tegen een muur van topatleten aan. Heeft wel effe geduurd voordat we dat in de smiezen hadden. Caldas had dat wél door, dat heeft erg geholpen". Kijk naar volleyballers, rugbyers nu en 20 jaar geleden. Allround topatleten. Om NL heen hebben ze in het voetbal die vertaalslag allang gemaakt met innovatieve managers en topfitte spelers, die op allround niveau de basics stuk voor stuk beheersen. En NL komt met Hiddink en Blind en MASH-achtige taferelen niet bij de beste 24 van Europa.

De tijd dat spelers zaten te wachten op het moment dat het grote Ajax interesse toonde ligt ver achter ons. Een club als Ajax kan alleen op hoog niveau terugkeren, wanneer het een op het jeugdige individu maatgesneden programma paraat heeft. Voor Ajax 100 anderen so to say. Ajax leek qua individuele begeleiding op de juiste weg. Dan kan er lacherig gedaan worden over het aantal jaren waarvoor naar tijd wordt gevraagd, maar in Duitsland zat tussen omslag en WK-titel ook 14 jaar. En 9 jaar tussen omslag en winst bij EK onder 21.

Nederland (Ajax) heeft enkel zichzelf met het terugvallen op conservatisme als 'ze moeten meer trainingsuren met bal maken'. Dat is bollocks: parallel moeten spelers leren een lichaam te kweken en te onderhouden dat aan de eisen van topsport voldoet.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door 999 » vr jul 22, 2016 11:07 am

Dus naast het trainingsschema voor techniek enz. ook een trainingsschema waardoor je fysiek sterker wordt, dat hoeft toch niet zo moeilijk te zijn.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door wimpey » vr jul 22, 2016 11:28 am

999 schreef:Dus naast het trainingsschema voor techniek enz. ook een trainingsschema waardoor je fysiek sterker wordt, dat hoeft toch niet zo moeilijk te zijn.
In de praktijk blijkt dat lastig te zijn. "Toen alles nog beter was" dook Ebecilio ineens op. Allesbehalve droog getraind en technisch / tactisch middelmatig. Ik herinner me ook de ronduit onhandige Donald, Lukoki die niet zo goed wist dat die bal niet over zij- en achterlijn moest. To name but a few...

Het latje ligt simpelweg te laag. Kijkend naar het aantal contractspelers dat Ajax heeft en het niveau van menigeen. Als je de eredivisie bekijkt schiet je in de lach. Spelers en ploegen zijn amper weerbaar, maken kinderlijke fouten. En dan nog zie je een Ajax dat niet kan winnen van Roda, Graafschap, Heracles... Molde, Rapid, die Tsjechen. Dan lijkt me dat de scouting, de opleiding, het management het niveau niet hebben. Ajax is een club geworden als alle andere, terend op het verleden. Af en toe een sportieve oprisping en dan weer terug in het vicieuze cirkeltje. Hoe lang is dat proces al gaande? Vanaf 1996 ofzo...

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Demosthenes » vr jul 22, 2016 3:13 pm

Sarpong, Donald, Lukoki, Ebecilio was geen pretje. Of de 'wonderlichting' Hosé, Bobson e.c. van Adriaanse.
Om spelers te noemen die al tot de veteranen behoren (lichting Hosé) is niet het sterkste argument om de jeugdopleiding vóór Jonk te karakteriseren. Ebecilio, Lukoki en Donald hebben dan in ieder geval nog Europees voetbal en een contract in het buitenland er aan overgehouden, maar wat met de ruim 20 spelers die door Jonk zijn aangetrokken en nu de leeftijd hebben om basisspeler van Ajax 1 te zijn, maar ergens in de vergetelheid spelen bij Helmond Sport, terug naar IJsland zijn enz. Ik ga de lijst niet opzoeken, maar er staat er een op AT, te beginnen met het aantrekken van lichting Melvin Vissers (2012), Van Koesveld, die vreemde linksbuiten De Bondt, Walian en wie ik vergeet.

Bazoer debuteerde in Ajax 1 toen hij zestien was (was 15 toen hij bij PSV vertrok), zat toen al een tijd bij de selectie van Ajax 1, wat heeft die te maken gehad met systeem Jonk?
In de aanloop van het seizoen 2013/2014 mocht hij zich aansluiten bij het eerste elftal om zich te bewijzen.[8] Op 29 juni 2013 maakte hij zijn officieuze debuut voor Ajax 1 in een vriendschappelijke wedstrijd tegen SDC Putten.[9] Toch werd Bazoer in eerste instantie bij Jong Ajax ingedeeld, dat was toegetreden tot de Jupiler League.
https://www.wikiwand.com/nl/Riechedly_Bazoer

Riedewald was B-junior toen hij in Ajax 1 debuteerde en zat daarvoor al bij Jong Ajax (https://www.wikiwand.com/nl/Ja%C3%AFro_Riedewald) Hij was de verdediger waar iedereen het in zag zitten, ook voordat Jonk kwam.

Tete? Suurbier had meer techniek en lag minder vaak op de grond om een fout te herstellen. In het land der blinden is éénoog koning. Veltman deed het beter als back.

Drie namen na vijf jaar Jonk! Het zouden er toch twee à drie per jaar worden?

Moet Ajax zich zorgen maken? Niet als spelers zich blijven ontwikkelen. Maher had "de 10.000 uren training" in de benen zitten toen hij negentien was, maar wat heeft hij erna bijgeleerd? Er zijn genoeg voorbeelden van spelers die na een veelbelovend begin erg ver terugzakken. Piet de Visser noemde voor een jeugd WK twee namen om op te lette: Messi (Wat een verrassing) en Freddie Adu o.i.d. (De Ghanese Amerikaan) Ik herinner me nog een Nii Lamptey van Anderlecht, op 15-jarige leeftijd in de basis, heeft nog bij PSV gespeeld, maar wie kent hem?

Snelheid van denken, handelen, snelheid op de eerste meters zijn belangrijker dan pure kracht; Sneijder was (en is) kleiner dan zijn tegenstander, maar in de jeugd bleek hij al sterker te zijn dan zijn langere tegenstanders. Bij Ajax in de jeugd ontbreekt het spelers aan snelheid. Zo'n Leyder in de jeugd naast een Fosu-Mensah zien, tranen in de ogen van de snelheid van Leyder. Hij zit nog bij Ajax, Fosu-Mensah niet, die kreeg geen contract aangeboden.

Bekijk de tegendoelpunten die Oranje onder 19 te verwerken kreeg of de kansen die Frankrijk en Duitsland (tot de verlenging, daarna heb ik niet meer gekeken) kregen en vraag je steeds af of die kans er komt door het fysieke onderdeel van het voetbal of door iets anders. De spits dekken op een meter achter hem, zodat de spits vrij kan inkoppen, heeft met het denken te maken. Een speler uit je rug laten lopen, hetzelfde verhaal. De Duitser die de 1-0 maakte was niet langer of sterker dan Ter Avest, maar hij verwachtte de bal, die ter Avest voor zijn keeper liet lopen (Ik weet niet of de keeper iets als 'los' riep) Rosario die de overtredingen op 20 meter van het doel maakte, werd voetballend uitgespeeld, maar gebruikte zijn fysiek te sterk en kreeg een vrije trap tegen. Er lijkt mij meer aan de hand dan het fysieke.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door wimpey » vr jul 22, 2016 3:41 pm

Demosthenes schreef: Om spelers te noemen die al tot de veteranen behoren (lichting Hosé) is niet het sterkste argument om de jeugdopleiding vóór Jonk te karakteriseren.
Het gaat om goede voetballers, want volgens jou is het onder Jonk slechter geworden.

Ik loop ook al effe mee en kan dus een greep in m'n geheugen doen. Ik hoor Van Praag in 1996 nog roepen dat de successen gewoon door zouden gaan, want er kwam al weer een nieuwe lichting aan. Hij noemde de naam Bobby Gehring. :smallgrin.gif: Anderen uit die tijd: Mensah, Melchiot, de Cler, vd Meijde, vd Gun (vond CA wél een nette jongen), Splinter, Landzaat, nog een Landzaat, Knoppert. Vergeet ik iemand die wél indruk maakte?

Daarna mocht CA (interessante man trouwens) het ongelijk van Olsen, Wouters proberen aan te tonen met Bobson, Bechan, Quansah e.c. Herinner me Sparta-uit (3-0, ouch) waarin ie Shota wisselde voor Hosé. Dubbele ouch. Ik herinner me Lamey uit die tijd. VDV was een groot talent, tot ie op veel te vroege leeftijd de sportmaaltijd frikadel en andere dellen tegenkwam.

Koeman: debuut van de taxichauffeur! Koe had de sportieve successen zgn. aan Adriaanse te danken. Was wel een mooi fabeltje destijds. Sneijder, Heitinga, Nigel: was een goede lichting... Toen de mid-90s met Blind, toen al geen ziener. Liet van alles debuteren en zag Vertonghen over het hoofd. Ten Cate haalde liever aftandse Spanjolen dan dat ie een rookie de kans gaf. Hij vond Donald een goede speler, meen ik me te herinneren. Toen Jol, qua jeugd net zo progressief als Ten Cate. Was de lichting Bonevacia, Siem, Öz, Josefzoon. Blind jr. liep in Groningen.

Frank hield ook van netjes. Hoorn wel, Denswil niet. Ik vond het wel moedig van Jonk dat hij de knuppel gooide bij breedte-aankopen en Sinkgraven. Die laatste heeft écht wel talent, vind ik, maar is nog niet verder dan bijv. Beek. Ook Jonk haalde spelers ter opvulling, maar kijkend naar de A-selectie voor dit seizoen zie ik veel jeugdig talent dat (een deel van) de opleiding heeft doorlopen. Kan dus niet anders dan concluderen dat hij het niet slechter heeft gedaan dan JOR, Blind, Westerhof, Adriaanse, Zwamborn. Eerder beter. Jammer dat hij zijn werk niet mocht voorzetten en er mede door de inmiddels vertrokken passant Frank uit werd gewerkt.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Demosthenes » vr jul 22, 2016 4:56 pm

maar kijkend naar de A-selectie voor dit seizoen zie ik veel jeugdig talent dat (een deel van) de opleiding heeft doorlopen. Kan dus niet anders dan concluderen dat hij het niet slechter heeft gedaan dan JOR, Blind, Westerhof, Adriaanse, Zwamborn. Eerder beter. Jammer dat hij zijn werk niet mocht voorzetten en er mede door de inmiddels vertrokken passant Frank uit werd gewerkt.
Dat laatste zal het probleem zijn, want hij heeft vijf jaar gewerkt als hoofd jeugdopleidingen. Blind, Zwamborn en Olde Riekerink hebben geen vijf jaar gewerkt als hoofd jeugdopleidingen, Co A. waarschijnlijk wel, in de tijd dat Ajax met gedeeltelijk eigen jeugd de CL won.

Namen noemen en dan bewust verzwijgen dat Reiziger, Rijkaard, Frank de Boer, Ronald de Boer, Kluivert, Davids en Seedorf (zeven man!) uit de Ajax-jeugdopleiding de CL winnen, dat de wereldbeker werd gewonnen door die spelers uit de eigen jeugd (Was Co A. toen niet hoofd jeugdopleidingen?) Nee, voor Jonk was het juist slecht in jouw ogen? wat een vreemde conclusie.

Bewust vergeten dat spelers als Stekelenburg, Van der Wiel, Heitinga en Van der Vaart (Geloof dat je Sneyder wel noemt, net als De Jong) Ooijer viel niet in, wk-finale 2012? Toch zeven namen als de halve finale wordt meegerekend.

Bewust negeren dat spelers als Alderweireld, Vertonghen en Vermaelen in 2014 de kwartfinale op een WK halen, Blind een halve finale, met al eerder genoemde spelers.

In 1992 (die spelers zijn nu ook met pensioen) won Ajax de UEFA-cup met zelf opgeleide spelers als Menzo, Silooy, Winter, Kreek, Roy, Bergkamp en van 't Schip. weer zeven.

Jonk trekt de volgende jeugdspelers aan, spelers die nu al de leeftijd hebben om in Ajax 1 te spelen.

1995 geboren: Van Koesveld (Heerenveen), Van der Boomen (van Eindhoven of Willem II), Bousbiba en Vissie (van AZ)
1996 geboren: Bulut, Vissers (van Sparta), Muric (vroegere Joegoslavië), Mirani (Volendam), van Bruggen (Almere), L'Ami, Vermolen (Twente),
1997 geboren: Hakimzadeh (Sparta), Leyder (Brugge), Karlsson (IJsland), Bay (Denemarken), Van Bladeren en ene Janssen.

Dat is een heel elftal aan spelers van andere BVO's. De meesten (dertien stuks) zijn al weer weg.
zie ik veel jeugdig talent dat (een deel van) de opleiding heeft doorlopen
Ik mis de smiley, want dit valt onder humor, denk ik.

Tete, Dijks, Bazoer, Van der Beek, Cerny, El Ghazi (was al volwassen, m.a.w. jeugd?) en Riedewald als verdediger zullen een tijd(je, soms een paar maanden) in de jeugd hebben gespeeld toen Jonk HJO was.

Even vergeleken met het laatste jaar voor Jonk, de selectie 2010-2011 en om je te plezieren doe ik alleen spelers die ook in de B1 van Ajax hebben gespeeld, een El Ghazi zou ik voor mezelf niet meerekenen, voor jou wel.

Stekelenburg, Vermeer, Alderweireld, Vertonghen, Van der Wiel, Anita, Ooijer, Blind, Eriksen, De Jong, Lindgren, Donald, Özbiliz, Ebecilio, Boilesen, Jozefzoon, Lukoki, Bonevacia en Castilion.

Ik tel er negentien, alleen Ooijer heb ik waarschijnlijk niet in de B1 zien spelen, de informatie was toen niet goed en van der Wiel kan net dat jaar bij Haarlem gezeten hebben.

Eigenlijk verschillen we alleen van mening als het aantallen gaat. Ik vind negentien meer dan de zeven die nu in de selectie van Ajax 1 zitten en Jonk als HJO hebben meegemaakt en jij vindt zeven meer dan negentien, want je schrijft dat Jonk het 'eerder beter' heeft gedaan.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door wimpey » za jul 23, 2016 8:58 am

wimpey schreef: Ik loop ook al effe mee en kan dus een greep in m'n geheugen doen.
Demosthenes schreef: Namen noemen en dan bewust verzwijgen...
Ik zou er dus eigenlijk niet op in moeten gaan... Misschien eerst maar eens lezen i.p.v. meteen met bloeddoorlopen ogen in je keyboard klimmen omdat rode vlag wimpey wat schrijft?
dat Reiziger, Rijkaard, Frank de Boer, Ronald de Boer, Kluivert, Davids en Seedorf (zeven man!) uit de Ajax-jeugdopleiding de CL winnen, dat de wereldbeker werd gewonnen door die spelers uit de eigen jeugd (Was Co A. toen niet hoofd jeugdopleidingen?)
Eigen jeugd Rijkaard vs eigen jeugd Kluivert. Zit een jaar of 15 tussen. Wat heeft dat in vredesnaam met de tijd van Adriaanse als HO te maken? Toen Rijkaard debuteerde in Ajax-1 zal Adriaanse misschien nog wel actief speler zijn geweest. O.b.v. m'n geheugen he. Als het niet zo is, heb ik het niet bewust verzwegen...
Bewust vergeten dat spelers als Stekelenburg, Van der Wiel, Heitinga en Van der Vaart (Geloof dat je Sneyder wel noemt, net als De Jong) Ooijer viel niet in, wk-finale 2012? Toch zeven namen als de halve finale wordt meegerekend.
Bewust negeren dat spelers als Alderweireld, Vertonghen en Vermaelen in 2014 de kwartfinale op een WK halen, Blind een halve finale, met al eerder genoemde spelers.
Bewust, bewust. Je bent begin jaren 70 trouwens vergeten. Bewust, neem ik aan... :neutral.gif: Ik heb het over periodes waarin een HO de scepter zwaait over de opleiding. Jij hebt het over Ajax-1, nationale ploegen en telt dan spelers die uit de opleiding van Ajax-1 stammen. En of die speler dan early 60s (Rijkaard) of mid 70s (Kluivert) het levenslicht zag, daar differentieer je niet tussen. Maar je hebt dan ook niet gelezen wat ik schreef, neem ik aan. Bewust...
In 1992 (die spelers zijn nu ook met pensioen) won Ajax de UEFA-cup met zelf opgeleide spelers als Menzo, Silooy, Winter, Kreek, Roy, Bergkamp en van 't Schip. weer zeven.
En weer niet in relatie tot hetgeen ik schreef. Silooy zal een jaar of 10 ouder zijn dan Kreek.
Eigenlijk verschillen we alleen van mening als het aantallen gaat.
Nee, want jij hanteert compleet andere criteria, omdat je niet goed gelezen hebt wat ik schreef. Bewust.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door InnerHarbour » za jul 23, 2016 9:03 am

Ik voel een 'vakantie' aankomen.
YNWA

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door wimpey » za jul 23, 2016 9:06 am

InnerHarbour schreef:Ik voel een 'vakantie' aankomen.
Je hebt bovennatuurlijke gaven: ik ga morgen! :drecul.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door InnerHarbour » za jul 23, 2016 10:13 am

:biggrin.gif:
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Demosthenes » za jul 23, 2016 10:33 am

Ik zou er dus eigenlijk niet op in moeten gaan... Misschien eerst maar eens lezen i.p.v. meteen met bloeddoorlopen ogen in je keyboard klimmen omdat rode vlag wimpey wat schrijft?
Deze zin komt me bekend voor, noem het een 'Melaniaatje', nagenoeg dezelfde opmerking schreef ik over ene Wimpey, zal een paar jaar geleden zijn. Maak je niet druk, je verkoopt onzin, anders kan er niet zo op worden gereageerd.

Jij, niet ik, begint over Bobson, Hosé en volgens mij nog iemand uit dat elftal (Niet Van der Meijde, die naam kwam niet van pas?) en als ik reageer met namen uit het verleden, begin jij met dat je het (alleen) over Olde Riekerink had. :confused.gif:

Ik snap dat de lijst van door Jonk opgeleide spelers niet lang is, zou zo maar kunnen liggen aan het ontbreken van een aantal vaardigheden bij Jonk, die bij Volendam ook al zonder enig succes allerlei functies had uitgeoefend.

Jij begint met het claimen van door Ajax onder Jonk opgeleide namen als succes voor de Jonk-strategie, ook al heeft Bazoer veel langer bij PSV gezeten dan in de Ajaxjeugd, hij was zestien toen hij al voor Jong Ajax/Ajax 1 speelde. Krijg je van mij El Ghazi erbij, omdat je lijst met namen zo kort is en dan hanteer ik hetzelfde criterium voor de selectie van Ajax 1, in het jaar voor Jonk en dan mogen die namen weer niet gekoppeld worden aan het HJO voor Jonk.

Waarom niet ingaan op die hele lange lijst van mislukkingen onder Jonk, spelers die voor de jeugd zijn aangetrokken en niet voor de breedte, dat was immers de fout, volgens de revolutionairen, die voor Jonk werd gemaakt, maar spelers die een verrijking waren, beter waren dan wat er rondliep, zeg maar Mirani die Riedewald centraal in de verdediging moet vervangen, omdat ook de een jaar jongere Fosu-Mensah niet goed genoeg is voor een contract.

Waarom claimen dat Bazoer dankzij Jonk is doorgebroken en die 20 anderen die jaren onder HJO-Jonk hebben getraind nu niet verder zijn gekomen dan eerste divisie of daaronder?

De discussie is al vele malen gevoerd. Ik heb nooit aanvaard dat het opleiden van voetballers een kwestie van trainen is op de manier van Jonk/JC/Janny van der Veen. Ik zag een fantastische Messi, niet dankzij de opleiding bij Barcelona, niet omdat hij uit 'blik wereldster' kwam, dat is kiezen voor de gemakkelijkste oplossing, Messi zou bij Feyenoord ook zijn uitgegroeid tot een wereldster, bij Sparta, bij Ajax enz.

Vreemd vind ik dat jij begint met namen als Zwamborn (Was helemaal vergeten dat ook hij HJO is geweest, een paar jaar zelfs), Danny Blind en Co A. als HJO, maar dat ik dan de namen die in die lange periode (Zwamborn, Co A. en Blind) weer niet mag noemen als opgeleid door Ajax, omdat er misschien wel tien jaar verschil in leeftijd zit tussen sommige spelers. Jij wel 15 à 20 jaar verschil tussen generatie Bazoer-Bobson, maar ik geen tien jaar tussen spelers? Meten met twee maten, maar dat is al zo vaak aangetoond dat het eentonig wordt.

Heb trouwens langs de lijn meegemaakt dat spelers die in 2012 in de WK-finale stonden werden gecoached door A1-trainer Danny Blind. Ik weet niet of hij toen ook HJO was.

Ga lekker met vakantie, ik denk dat je aan rust toe bent.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door wimpey » za jul 23, 2016 12:13 pm

wimpey schreef: vd Meijde
Demosthenes schreef: Jij, niet ik, begint over Bobson, Hosé en volgens mij nog iemand uit dat elftal (Niet Van der Meijde, die naam kwam niet van pas?)
Wil je nou nog steeds beweren dat je leest wat ik schrijf en niet op de rode lap reageert?

Ik had het over de tijdlijn 1996 - 2016, de HJO's gedurende die tijdlijn en de oogst onder die HJO's. Dan stel ik vast dat Jonk het niet zo slecht heeft gedaan. Beter dan menig ander ook.

Je leest niet wat ik schrijf, verliest (dus) de rode draad van het onderwerp dat ik aanroer uit het oog. Daarna ga je argumenten zoeken bij je eigen onderwerp om aan te tonen dat ik onzin verkoop.

Ik kan beweren dat een oliebol best lekker is. Jij ziet dan 'wimpey', 'oliebol' en 'lekker' en zult beweren dat ik bewust de krenten uit het beslag van de oliebol laat en dat een pannenkoek veel beter is omdat je daar wél stroop overheen kunt doen.

Geniet van de wimpey-loze tijd de komende weken: goed voor je bloeddruk waarschijnlijk.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Demosthenes » za jul 23, 2016 1:58 pm

Ik had het over de tijdlijn 1996 - 2016, de HJO's gedurende die tijdlijn en de oogst onder die HJO's. Dan stel ik vast dat Jonk het niet zo slecht heeft gedaan. Beter dan menig ander ook.
Denk je nou werkelijk dat ik als ik me een derde naam herinner ik die naam ga opzoeken in een bericht van jou? Kom op, het gaat om iets anders dan alleen één naam. Ik kan je aanraden om op te zoeken wat de betekenis van een vraagteken, leer je nog iets op AT. De zin over Olde Riekerink geldt nu niet meer?

De namen van de onder Jonk aangetrokken mislukkingen (en dan ben ik er ongetwijfeld een aantal vergeten) is lang Dan heb ik de categorie Höner, was die niet achttien? let op het vraagteken en Meleg, ook achttien? niet eens genoemd. Achttien is de leeftijd die El Ghazi had toen hij voor Ajax tekende.

Ongeveer 20 mislukkingen in vijf jaar, zijn er zo'n 100 in ± 20 jaar Ik zal niet vragen om meer dan 100 namen, want dan blijft de vraag wie er is mislukt. Jij vindt een speler die na een paar jaar Jonk in de hoofdklasse speelt misschien wel geslaagd en een speler die in Bulgarije, Azerbeidzjan, Rusland, Roemenië of Turkije enz. in de hoogste afdeling speelt en de EL haalt, mislukt, kan allemaal. Al een verklaring waarom aangetrokken jeugdspelers die onder Jonk als HJO in de opleiding hebben gezeten het niet waarmaakten of nog niet hebben waargemaakt? Spelers als Vissers, Vissie, Bousbiba, Van Koesveld en de hele rits die al een paar genoemd is, maar waarop je niet reageert?

Jij stelt vast dat Jonk het niet zo slecht heeft gedaan; ik snap dat je voor dat gevoel geen argumenten aandraagt, de oneindige discussie tussen ons. Feit (namen) tegenover onderbuik. Nogmaals een fijne vakantie, alles al ingepakt??
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Lionel » zo jul 24, 2016 9:41 pm

Frankrijk wint de finale met 5-1 van Italië... Dat gezeik op de spelers van Oranje kan ook de ijskast in.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Demosthenes » zo jul 24, 2016 10:17 pm

Lionel schreef:Frankrijk wint de finale met 5-1 van Italië... Dat gezeik op de spelers van Oranje kan ook de ijskast in.
Engeland zou toch kampioen worden? Verslaat Frankrijk nu het Italië dat Engeland uitschakelde, met 5-1?

Ik heb Frankrijk maar één keer zien voetballen, namelijk tegen Nederland en Frankrijk had een paar goede voetballers rondlopen, vooral voorin, niet de langsten in het veld, wel de besten.

Voor mij blijft de prestatie van vooral onze verdedigers beschamend, ook tegen Duitsland weer, een niet al te sterk Duitsland, dat pas in de 93ste minuut langszij kon komen. Ik weet dat Van Drongelen en Fosu-Mensah samen centraal in de verdediging hebben gespeeld (Van Drongelen heeft geen eredivisie-ervaring), maar hebben we nou echt niets beters in Nederland dan Ter Avest en middenvelder Rosario?

Nog belangrijker voor mij als Ajacied is dat Ajacied Zeefuik de hemel wordt ingeprezen, misschien op AT door minder posters dan op AN, maar als je hem ziet verdedigen tegen Frankrijk, dan vraag ik me af wat hij de laatste jaren heeft geleerd. Uitgekapt worden, gedold worden, spelers achterom laten passeren en de bal binnendoor niet onderscheppen door verkeerd te staan. Hij moet onze rechtsback worden? Ik hoop dat hij snel kan leren. Zijn startsnelheid is trouwens wel in orde, maar wat heb je eraan als je verkeerd staat opgesteld?

Gezeik? Ja, natuurlijk, omdat Ajax de lat heel hoog moet leggen, maar om de nederlagen tegen Frankrijk en Duitsland alleen op de schouders van Appie te laten rusten, ging mij te ver.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door InnerHarbour » zo jul 24, 2016 10:23 pm

Lionel schreef:Frankrijk wint de finale met 5-1 van Italië... Dat gezeik op de spelers van Oranje kan ook de ijskast in.
Ze hebben er 4 gespeeld waarvan er 1 gewonnen werd van een team dat nog net iets slechter was en 3 verloren. Het is een stel prutsers.
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Demosthenes » zo jul 24, 2016 10:48 pm

Het is een stel prutsers.
Nee, er zitten te veel prutsers in, maar om tot de laatste zes van Europa te komen hebben 'die prutsers' ook veel wedstrijden moeten winnen. Zouden het alleen prutsers zijn, dan zou het team in de voorronde zijn uitgeschakeld met 0 punten.

Nederland heeft misschien soms het geluk dat iedere lichting twee goede spelers oplevert en dan kun je een sterk Nederlands (A-) elftal maken. Ik ga het niet opzoeken, omdat ik ervan overtuigd ben dat ik gelijk heb, maar van het team dat in 1988 Europees kampioen werd, is niemand jeugdkampioen van Europa geworden, in welke leeftijdscategorie dan ook (waren er toen veel toernooien?).

Ik las, zoekend naar Europese kampioenen de kop "De gouden generatie van 2007". de namen zijn:
Clubs: Jong Oranje
Personen: Frank van der Struijk, Gianni Zuiverloon, Luigi Bruins, Ismail Aissati, Tim Krul, Tim Janssen, Daniël de Ridder, Haris Medunjanin, Julian Jenner, Roy Beerens, Erik Pieters, Robbert Schilder, Otman Bakkal, Hedwiges Maduro, Ron Vlaar, Maceo Rigters, Royston Drenthe, Calvin Jong-A-Pin, Boy Waterman, Ryan Babel, Arnold Kruiswijk, Kenneth Vermeer, Ryan Donk
http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/23 ... -van-2007/

In 2010 werd Nederland tweede op het wk, maar van die gouden generatie zat er niemand bij en in 2014 alleen Ron Vlaar. Zo'n toernooi zegt niet alles.

Nederland kan het zich niet permitteren om spelers als Fosu-Mensah (was geblesseerd), Van Drongelen en van der Beek (beiden wilden of mochten niet) thuis te laten. Zij speelden in de basis, Frenk de Jong niet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Demosthenes » zo jul 24, 2016 10:52 pm

beelzebub schreef:Willen we bij Ajax niet teveel? Sommige gasten zijn er pas klaar voor op hun 22e. Nouri heeft de intrinsieke kwaliteiten om een hele goede voetballer te worden. Hij moet de stap naar het grote mannenvoetbal nog maken. Nog een jaar Jong Ajax en af en toe een invalbeurt zal hem zeker doen groeien.

In Italie ben je nog talent als je 23 bent bij wijze van spreken.
Twee jaar in Jong Ajax is te lang, vrees ik. Heeft hij de stap naar het eerste in december niet gezet, dan kan hij worden uitgeleend en waarom moet dat in Nederland?

Ik hoop dat Ajax meer gaat voetballen i.p.v. de grote rondo en heel hard heen en weer lopen, dan bestaat de kans dat hij mee mag doen, maar voor de grote rondo en hard-heen-en-weer-hollen moet je hem niet selecteren. Verkoop hem dan maar.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door beelzebub » di jul 26, 2016 12:53 pm

InnerHarbour schreef:Voor degene die denken dat het allemaal wel meevallen dat het wel goed gaat komen. die vinden dat we vooral meer spelers van 1 meter 70 nodig hebben hebben die goed in de zaal zijn of op kunstgras.

Afbeelding

Om nog even hierop terug te komen, zie hier de ' extra investering' van de gemeente Amsterdam in sportvelden en accomodaties deze zomer. Het is echter eenmalig investeren, zodat ze de komende 10 jaar lagere exploitatiekosten hebben.
bron: http://www.parool.nl/sport/amsterdam-tr ... ~a4326975/
Door: Michiel Couzy

Amsterdam trekt miljoenen uit voor extra sportvelden

Amsterdam krijgt meer sportvelden om de wachtlijsten bij vooral hockey- voetbal- en tennisverenigingen weg te werken. De gemeente heeft hiervoor 9,5 miljoen extra uitgetrokken.


Op Sportpark Sloten verrijst een groot verzamelgebouw dat wordt gedeeld door een voetbalclub, een honkbalvereniging en American Footballclub Amsterdam Crusaders. Zij kunnen gezamenlijk gebruik maken van dit nieuwe clubgebouw en bijbehorende kleedkamers.

Daarbij wordt ook een nieuw veld aangelegd, dat geschikt is voor zowel voetbal als American Football. Op deze manier wil de gemeente het gebruik van de velden verhogen.

In totaal heeft wethouder Eric van der Burg een lijst samengesteld van 21 nieuwe projecten, variërend van velden, zwembaden en sporthallen. Deze investeringen zijn mogelijk doordat coalitiepartijen D66, VVD en SP in maart 9,5 miljoen euro extra hadden vrijgemaakt voor sportaccomodaties. Dit deden ze in hun tussentijds coalitieakkoord.

Het Sloterparkbad krijgt een 25 meterbad met zes banen. Hiervoor wordt het huidige springbad aangepast.

Amsterdam kampt met wachtlijsten voor vooral voetbalclubs, tennisverenigingen en hockey. Daarom krijgen deze sporten extra ruimte in de stad.

Lijst van investering sportaccommodaties:

1. Sportverzamelgebouw Sloten
2. Sloterparkbad optimalisatie
3. Sporthal Zeeburgereiland
4. Sportpark Sloten, multifunctioneel veld
5. Sportpark Middenmeer, kunstgrasveld 1
6. Sportpark Drieburg, kunstgrasveld
7. Investeringen atletiek
8. Hockeyveld Stadsdeel Zuidoost
9. Vergroten toegankelijkheid en capaciteit accommodaties
10. Tennishal Rietland
11. Sportpark Middenmeer, kunstgrasveld 2
12. Sportpark het Loopveld, kunstgrasveld
13. Tennispark Kadoelen
14. Herontwikkeling Sportpark Parkschouwburg
15. Sportpark Loopveld, crickethal
16. Sportpark Ookmeer, kunstgrasveld
17. Velodrome
18. Sportpark Melkweg, handbalveld
19. Extra tennisbaan Middenmeer (VVGA)
20. Renovatie vloer tennishal Tiebreakers
21. Sportpark Middenmeer, aanleg brug sportpark
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door InnerHarbour » di jul 26, 2016 1:41 pm

I rest my case.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door Cruijff » di jul 26, 2016 1:47 pm

Pfffffff.

In eerste instantie las ik dit lijstje net iets te vlug en over een paar details een en dacht ik '4 van de 21 accommodaties kunstgras, not so bad.'

Maar 4 investeringen in voetbalvelden :blush.gif: :blush.gif: en alle 4 dus kunstgras, dikke duim omlaag! :aai.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: EK-kwalificatie Oranje U19

Bericht door beelzebub » di jul 26, 2016 2:12 pm

Jup. Er komt nergens natuurgras bij. En ik kan alleen spreken over puntje 6, omdat ik daar vlakbij sport:

6. Sportpark Drieburg, kunstgrasveld

Het betreft hier een vervanging van een echt grasveld bij AFC TABA door een kunsgrasveld. Dus per saldo natuurgras -1, kunstgras +1.

Zie hier de voortgang (wel bij foto 1 beginnen, en naar links is 1 foto verder chronologisch). Echt gras eruit, anti-worteldoek, lavalaag etc erin: http://www.afctaba.nl/2016/07/14/arthur-maakt-fotos/
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Plaats reactie