Clarence Seedorf

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Stelling: Door de uitzending van Voetbal Insite met Clarence Seedorf heb ik een positiever beeld van Clarence Seedorf gekregen.

Peiling eindigde op zo nov 12, 2006 11:49 pm

Ja
13
62%
Nee
2
10%
Geen mening/ik heb de uitzending niet gezien
6
29%
 
Totaal aantal stemmen: 21

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Clarence Seedorf

Bericht door Alaindebanaan » ma nov 06, 2006 11:49 pm

Voetbalinsite is net afgelopen, met Clarence Seedorf. De manier waarop hij zich presenteerde was duidelijk ook bedoeld om bij te dragen aan een positiever imago. Wat vinden jullie ervan?
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma nov 06, 2006 11:51 pm

Ik heb niets nieuws gezien. Seedorf is Seedorf.

Hij moet niet zo ongelooflijk vaak 'nogmaals' zeggen. :X :nooo: ;)
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » ma nov 06, 2006 11:52 pm

Daar maak ik een "Nee" uit op dan..... :D
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma nov 06, 2006 11:52 pm

Vandaag veel te vaak gehoord uit meerdere monden:

'zeg maar...'

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma nov 06, 2006 11:53 pm

Niet omdat ik een hekel heb aan Seedorf. Ik mag hem wel.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » di nov 07, 2006 12:00 am

Dan moet Babsie maar niet 10000x vragen of Seedorf op rechtshalf wil spelen. Af en toe lijkt het echt alsof die muts gewoon niet luistert naar de antwoorden maar alleen maar bezig is met d'r mailtjes.

Ik vond het een prachtig interview van Seedorf, geweldige televisie. Geen sprankje haat of wrok naar wie dan ook, knap als je zo kun leven.

Ik vind Seedorf onbetwist een topper. Dat was hij voor mij al voor deze uitzending trouwens, ik heb altijd gezegd dat ik vind dat Seedorf in het Nederlands elftal moet spelen.

'Ik heb een droom' :worshippy:
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di nov 07, 2006 12:02 am

Giacomo Puccini schreef:Ik vond het een prachtig interview van Seedorf, geweldige televisie. Geen sprankje haat of wrok naar wie dan ook, knap als je zo kun leven.
Precies. Wat een contrast met de gefrustreerde, vermoedelijk met minderwaardigheidscomplex kampende Van Bommel.

Seedorf is niet mijn voetballer, niettemin een leuk interview.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di nov 07, 2006 12:12 am

Steef schreef:Vandaag veel te vaak gehoord uit meerdere monden:

'zeg maar...'
Ik telde zeven keer 'nogmaals' binnen een halve minuut, dat is toch niet te harden? :X

Maar dit was typisch Seedorf, hij is een beetje zweverig. Hij wil 'groeien' en 'leren' en zo.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di nov 07, 2006 12:15 am

Niets vergeleken bij Huub Stevens. Die zegt acht keer 'bij wijze van spreken' per halve minuut. ;)

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » di nov 07, 2006 12:21 am

Dat is knap, want probeer dat maar eens 8x achter elkaar te zeggen en je bent er al langer mee bezig! :D
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di nov 07, 2006 12:24 am

Maar dat Seedorf vaak 'nogmaals' zei, had ook wel eea. te maken met Barbara Barend. Die had kennelijk bananen in haar oren, want ze bleef maar vragen stellen die al twee of drie keer beantwoord waren.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di nov 07, 2006 12:26 am

Ik zag ook wat stukjes van van Basten, wat die over Seedorf zei, bah.. wat dat betreft reageerde Seedorf iig goed, die hield zich keurig in.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di nov 07, 2006 12:33 am

Dat Seedorf er zin in had...Ik zou ze lekker allemaal kapot laten vallen. :yes:

Mij viel op hoe kwetsbaar die jongen was en hoe vervelend hij het vond dat iedereen zo negatief over hem doet. H
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di nov 07, 2006 12:38 am

Ik zou mooi zeggen.. 3 x CL, tig keer kampioen, AJAX, Real, Milan etc. etc. krijg allemaal lekker de kriebel.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di nov 07, 2006 12:40 am

brigade zuid schreef:Ik zou mooi zeggen.. 3 x CL, tig keer kampioen, AJAX, Real, Milan etc. etc. krijg allemaal lekker de kriebel.
Precies. Moet hij zich laten beledigen door een nobody met een snor? :nooo:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » di nov 07, 2006 2:03 am

joey schreef:hij is een beetje zweverig.
Hoor wie het zegt! Meneer die kinderboeken schrijft en links wil gaan stemmen. Over zweverig gesproken.

Heeft Seedorf het eigenlijk wel eens gehad over zijn carrière in Nederland afsluiten? Bij Ajax wordt hij in ieder geval vaak uitgefloten.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di nov 07, 2006 3:37 am

Toevallig heeft hij het er vandaag over gehad. Staat ergens in een andere topic. Hij zou wel oren hebben na een terugkeer, denkt hij.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di nov 07, 2006 9:58 am

Mooi interview. Seedorf kon prima even zijn verhaal doen.

Dat 'filmsterrengedrag' wat zogenaamd bij Seedorf zou horen heb ik ook nooit begrepen. Hopelijk is dat nu ook voor eens en altijd uit de wereld.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » di nov 07, 2006 10:23 am

brigade zuid schreef:Ik zou mooi zeggen.. 3 x CL, tig keer kampioen, AJAX, Real, Milan etc. etc. krijg allemaal lekker de kriebel.
Seedorf gaf aan graag nog mee te doen om de prijzen met Oranje. Mede daarom deze move.....
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di nov 07, 2006 11:07 am

Peter schreef:Mooi interview. Seedorf kon prima even zijn verhaal doen.

Dat 'filmsterrengedrag' wat zogenaamd bij Seedorf zou horen heb ik ook nooit begrepen. Hopelijk is dat nu ook voor eens en altijd uit de wereld.
Hem nog nooit in Amsterdam gezien zeker? De waarheid zal in het midden liggen. Hij is wel veranderd, dat zeker. Door zijn houding heeft hij mensen aannames laten maken en dat ging van kwaad tot erger.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di nov 07, 2006 11:34 am

Ik ben ik schreef:Hoor wie het zegt! Meneer die kinderboeken schrijft en links wil gaan stemmen. Over zweverig gesproken.

:rofl: Jij kent mij niet, dat is duidelijk. Over vooroordelen gesproken. :aai:

Maar OT: kan mij het schelen wat Seedorf in zijn vrije tijd doet, als hij maar presteert. En presteren doet hij zeker. Hij is ook nooit geblesseerd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di nov 07, 2006 11:37 am

Spijker schreef:
Peter schreef:Mooi interview. Seedorf kon prima even zijn verhaal doen.

Dat 'filmsterrengedrag' wat zogenaamd bij Seedorf zou horen heb ik ook nooit begrepen. Hopelijk is dat nu ook voor eens en altijd uit de wereld.
Hem nog nooit in Amsterdam gezien zeker? De waarheid zal in het midden liggen. Hij is wel veranderd, dat zeker. Door zijn houding heeft hij mensen aannames laten maken en dat ging van kwaad tot erger.
Ach heb hem wel eens zien lopen, maar dat noem ik gewoon persoonlijkheid. Alle Italiaanse voetballers lopen er zo bij, alleen hier is het not-done.

Seedorf leeft voor zijn sport, iets wat niemand kan ontkennen.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » di nov 07, 2006 11:57 am

Peter schreef: Dat 'filmsterrengedrag' wat zogenaamd bij Seedorf zou horen heb ik ook nooit begrepen. Hopelijk is dat nu ook voor eens en altijd uit de wereld.
Of het nou precies filmsterrengedrag is te noemen weet ik niet, maar arrogant en eigengereid heeft Seedorf zich natuurlijk in het verleden wel degelijk gedragen.
Ook zijn bewering dat het teambelang bij hem altijd voorop staat klopt natuurlijk niet. Net zomin als dat hij altijd zou spelen op de positie waar de coach hem opstelt. Onder Advocaat heeft hij eens in een oefenwedstrijd tegen de VS op eigen initiatief van positie gewisseld met Van der Vaart, die hij als een kleine jongen wegstuurde naar de andere kant van het veld.
En tijdens het EK in Portugal speelde Seedorf weliswaar op papier rechtshalf maar liep hij meer op de 10-positie de grote spelverdeler uit te hangen in plaats van zijn eigenlijke plek zo goed mogelijk in te vullen.
Om die redenen, die dus karakterologisch/persoonlijk van aard zijn, kan ik me voorstellen dat Van Basten het niet met en in Seedorf in Oranje ziet zitten.
Het kwalijke van van Basten in deze is echter dat hij pretendeert bij zijn selectiebeleid louter en alleen voetbaltechnische maatstaven te hanteren.
Terwijl hij notabene in het verleden de term 'filmsterrengedrag' zelf heeft geintroduceerd, hetgeen al impliceert dat persoonlijke en gedragsaspecten bij hem wel degelijk meetellen.
Dat kan en mag, maar geef dat dan gewoon eerlijk toe in plaats van steeds te blijven beweren dat je alleen van voetbalkwaliteiten uitgaat.
Want daarmee maakt van Basten zichzelf intussen volslagen belachelijk.
Dat je het voetbaltechnisch in een enkele speler van een internationale topclub niet ziet zitten valt wellicht nog te verdedigen. Maar als het er een hele rits worden (Nistelrooij, v. Bommel, Makaay, Seedorf) word je simpelweg ongeloofwaardig.
Want op grond van louter voetbaltechnische uitgangspunten hoort ook Seedorf uiteraard wel gewoon in de selectie van Oranje. In ieder geval ietsje meer dan Nick Hofs, met alle respect.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di nov 07, 2006 11:59 am

Op het moment dat je je als een filmster gaat gedragen op het veld komt er over het algemeen van die voetbalkwaliteiten anders ook niets meer terecht, hoor.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di nov 07, 2006 12:07 pm

Seedorf zegt wat hij vindt. Dat heet dan arrogant. Van De Boertjes wordt ook beweerd dat ze arrogant zijn. Ook eerlijke jongens.
Seedorf zei gisteren dat hij op een gegeven moment liever op de bank zat dan dat hij rechts op het middenveld stond, omdat hij al twee toernooien op die positie niet had kunnen brengen wat werd verwacht en hij het vertrouwen niet had. Vond ik heel dapper van hem. Ook over zijn rol als pispaal van de natie was hij duidelijk: hij zat er ontzettend mee, ik vond dat allesbehalve arrogant.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie