Clarence Seedorf

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Stelling: Door de uitzending van Voetbal Insite met Clarence Seedorf heb ik een positiever beeld van Clarence Seedorf gekregen.

Peiling eindigde op zo nov 12, 2006 11:49 pm

Ja
13
62%
Nee
2
10%
Geen mening/ik heb de uitzending niet gezien
6
29%
 
Totaal aantal stemmen: 21

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33839
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo nov 08, 2006 6:21 pm

Ach, ik vind het niet zo'n gek artikel, hoor. Meestal is Van der Steen trouwens bezig om negatief over Ajax te schrijven, maar dat hij hier een redelijk correcte analyse heeft gemaakt, dat lijkt me wel duidelijk. Of zijn er soms mensen hier die niet denken dat dit een opzetje is?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo nov 08, 2006 7:24 pm

Inderdaad, Duke.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo nov 08, 2006 7:24 pm

Mr. Ajax schreef:
Baseman wrote:
Hoeveel prijzen heeft Schaars ?


Niet minder dan Cocu op zijn leeftijd.

Juist, en Cocu was op die leeftijd dan ook geen basisklant bij Oranje. Het Cocu van die leeftijd is minder goed dan de Seedorf van nu, als je het zo wilt bekijken.


Verder gaat de vergelijking met Bogarde en Helguera natuurlijk (heel) mank.
De Cocu van die leeftijd had wel even wat andere spelers voor zich. Dat middenveld had Wouters. :worshippy:

Yo
Berichten: 168
Lid geworden op: ma sep 29, 2003 2:39 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Yo » wo nov 08, 2006 9:09 pm

Heb net het interview in vi gelezen. Het lijkt bijna letterlijk op wat ik al bij voetbalinsite gehoord had. Het voegde voor mij dus weinig extra's toe.
Ik ben het wel volledig met seedorf eens dat het belachelijk is dat v.Hanegem allerlei dingen uit persoonlijke gesprekken naar buiten brengt en hem daar zelfs tijdens een live uitzending mee confronteert.

Lionel
Berichten: 47303
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo nov 08, 2006 9:41 pm

Nihad schreef:Je hoeft Seedorf geen aardige vent of geweldige speler te vinden om op zijn zachts gezegd dubieus te vinden dat hij bij Oranje gepasseerd wordt ten faveure van mensen als Sno en Landzaat.

Een speler die altijd in de basis staat van AC Milan hoort gewoon geselecteerd te worden. Dat men daar überhaupt aan twijfelt.
Inderdaad. Van Basten heeft aangegeven 8 spelers hoger in te schatten als rechtshalf. Alleen voor deze uitspraak moet hij worden ontslagen
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo nov 08, 2006 10:32 pm

Duke schreef:Ach, ik vind het niet zo'n gek artikel, hoor. Meestal is Van der Steen trouwens bezig om negatief over Ajax te schrijven, maar dat hij hier een redelijk correcte analyse heeft gemaakt, dat lijkt me wel duidelijk. Of zijn er soms mensen hier die niet denken dat dit een opzetje is?

Zal tijd worden dat Seedorf de pers eens mee heeft. Die jongen is kapot geschreven. :pukey:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do nov 09, 2006 8:17 am

Kan hij zelf zeker niets aan doen?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do nov 09, 2006 9:22 am

Bertje schreef:Kan hij zelf zeker niets aan doen?
Interview niet gezien?

Hij geeft gewoon eerlijk aan dat hij ook fouten heeft gemaakt en daar ook van heeft geleerd. De pers blijkbaar niet en gaat op de zelfde voet door.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33839
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do nov 09, 2006 10:22 am

joey schreef:
Duke schreef:Ach, ik vind het niet zo'n gek artikel, hoor. Meestal is Van der Steen trouwens bezig om negatief over Ajax te schrijven, maar dat hij hier een redelijk correcte analyse heeft gemaakt, dat lijkt me wel duidelijk. Of zijn er soms mensen hier die niet denken dat dit een opzetje is?

Zal tijd worden dat Seedorf de pers eens mee heeft. Die jongen is kapot geschreven. :pukey:
Maar daar gaat het ook niet om, ik geef alleen aan dat ik denk dat Van der Steen een correcte analyse geeft. Het lag er wel dik op, hoe met name Derksen zat te slijmen bij Seedorf. Ook hier past maar één smiley: :pukey: ;)
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do nov 09, 2006 11:02 am

Bertje schreef:Kan hij zelf zeker niets aan doen?

Seedorf heeft niet meer gefaald dan anderen. Hij is een gemakkelijk doelwit, door zijn uitstraling en wellicht ook door het feit dat zijn vader zijn zaken doet. Laten we wel wezen, als de VI een speler uit de stal van Rob Jansen of een andere grote makelaar aanpakt, dan geeft niemand uit die stal nog een interview aan het blad. Dus branden ze liever Seedorf af, die kan toch niets terugdoen.

Zulke dingen spelen écht mee. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do nov 09, 2006 11:57 am

Duke schreef:
joey schreef:
Duke schreef:Ach, ik vind het niet zo'n gek artikel, hoor. Meestal is Van der Steen trouwens bezig om negatief over Ajax te schrijven, maar dat hij hier een redelijk correcte analyse heeft gemaakt, dat lijkt me wel duidelijk. Of zijn er soms mensen hier die niet denken dat dit een opzetje is?

Zal tijd worden dat Seedorf de pers eens mee heeft. Die jongen is kapot geschreven. :pukey:
Maar daar gaat het ook niet om, ik geef alleen aan dat ik denk dat Van der Steen een correcte analyse geeft. Het lag er wel dik op, hoe met name Derksen zat te slijmen bij Seedorf. Ook hier past maar één smiley: :pukey: ;)
Derksen gaf anders ook veel en harde kritiek naar Seedorf. Het was echt geen geslijm. Of vind jij het slijmen door te zeggen dat hij goed presteert bij milan en daardoor een kans verdiend? Ik noem dat realiteit.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » do nov 09, 2006 12:11 pm

Duke schreef:Maar daar gaat het ook niet om, ik geef alleen aan dat ik denk dat Van der Steen een correcte analyse geeft. Het lag er wel dik op, hoe met name Derksen zat te slijmen bij Seedorf. Ook hier past maar één smiley: :pukey: ;)
Heb je wel gekeken? Derksen gedroeg zich onbeschofd en respectloos naar (de mens) Seedorf, het was genant gewoon. Seedorf als voeballer kreeg wel respect maar dat noem ik geen slijmen want Seedorf heeft dat respect eerlijk vediend bij AC Milan. Bovendien is Derksen niet 'omgeslagen' want hij loopt altijd al grote namen als Van Nistelrooy, Van Bommel en Davids Oranje in te praten/schrijven. Derksen laat geen gelegenheid onbenut om Van Bastens selectiebeleid te bekritiseren dus ik had niets anders verwacht dan dat hij Seedorf een nieuwe kans in Oranje gunde. Met slijmen heeft dat niets te maken. Het is simpelweg Derksens mening die hij al ik weet niet hoe lang verkondigd. En hij is zeker niet de enige, bijna iedereen die een beetje verstand van voetbal heeft zegt dat Seedorf op basis van zijn voetbalprestaties een kans verdient dus het is mij een raadsel hoe jij er bij komt dat Seedorf alleen met RTL heeft willen samenwerken op vooraarde dat Derksen zou zeggen dat hij terug moet keren in Oranje.

Stemmingmakerij Duke...
Ajax!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do nov 09, 2006 12:13 pm

joey schreef:Seedorf heeft niet meer gefaald dan anderen.
Echt wel. :yes:

De grote basisspeler van Milan zou zich sowieso aan de malaise moeten onttrekken, maar hij voert ook nog eens zijn taken niet uit. Next!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » do nov 09, 2006 12:18 pm

Waarom voert hij zijn taken bij AC Milan dan wel uit? Blijkbaar doen de omstandigheden er dus toe of Seedorf zijn taken uitvoert of niet, en mogen de betreffende bondscoaches die Seedorf niet aan het voetballen kregen wel eens in de spiegel kijken.

Ik ben het er trouwens niet mee eens dat Seedorf veel meer gefaald heeft dan andere internationals. Ik kan er nog wel een aantal noemen.. :X
Ajax!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do nov 09, 2006 12:22 pm

Giacomo Puccini schreef:Waarom voert hij zijn taken bij AC Milan dan wel uit? Blijkbaar doen de omstandigheden er dus toe of Seedorf zijn taken uitvoert of niet, en mogen de betreffende bondscoaches die Seedorf niet aan het voetballen kregen wel eens in de spiegel kijken.
Hiddink, Rijkaard, Van Gaal en Advocaat hebben het geprobeerd en elke keer zaten er wel minstens een paar wedstrijden tussen waar Seedorf niet wilde doen wat hij moest doen. Geef die mannen dan maar een spiegel, want aan Seedorf kan het niet liggen, natuurlijk. :X

DelToro
Berichten: 1261
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Bericht door DelToro » do nov 09, 2006 2:43 pm

Bertje schreef: Hiddink, Rijkaard, Van Gaal en Advocaat hebben het geprobeerd en elke keer zaten er wel minstens een paar wedstrijden tussen waar Seedorf niet wilde doen wat hij moest doen. Geef die mannen dan maar een spiegel, want aan Seedorf kan het niet liggen, natuurlijk. :X
Zoals je had kunnen lezen in de VI is de samenwerking met Advocaat en Van Hanegem niet best geweest. Voor zover ik weet was het onder Rijkaard niet echt een probleem met Seedorf, of heb ik dat mis? Het is al weer zo'n tijd geleden.

In ieder geval, en daar gaat het om, Seedorf heeft al dik 2 jaar geen kans meer gehad. Hij schijnt op het veld veranderd te zijn, dat geeft niet alleen hij aan, maar ook zijn medespelers bij AC Milan.
Hij lijkt daarnaast ineens 8ste keus te zijn, hoewel dat hoogstwaarschijnlijk nog een veel te hoge notering is want als Sno uitvalt dan komt Dominique van Dijk er wel bij, of Fledderus, of Brama, of Anita, of Van der Schaaf, of weet ik veel wie.
Dan gaat het dus sowieso niet om voetbaltechnische aspecten, want laten we eerlijk zijn en dat vindt jij ook, Seedorf hoort er gewoon bij te zitten. Mocht je dat nog net wat teveel van het goede vinden, dan ben je het er ongetwijfeld mee eens dat hij niet op de 8ste, of ebter gezegd laatste plaats staat. Het valt dus niet meer te verkopen dat Seedorf op voetbaltechnische aspecten niet bij de selectie zit. Het gaat dus hoogstwaarschijnlijk om het persoonlijke aspect en Seedorf merkt hier geheel terecht op dat dat niet juist is. Van Basten heeft dus nooit met hem samengewerkt, en toen Van Basten informatie inwon bij Carlo Ancelotti was de coach van AC Milan lovend over Seedorf. Seedorf blijft hier heel netjes, door te zeggen dat hij het niet eens is met Van Basten en dat het een persoonlijke keuze is. Dat is lovenswaardig, maar eigenlijk is het schandalig dat Van Basten Seedorf weigert te selecteren omdat hij kennelijk/wellicht/waarschijnlijk (wie weet het) denkt dat hij te lastig is of iets dergelijks.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do nov 09, 2006 2:57 pm

Zo moeilijk lijkt het me niet. Seedorf is je eerste keus (of heel misschien een tweede keus), maar je gaat een basisspeler van Milan niet als derde keus meenemen. Dat is met Van Bommel en Makaay geprobeerd en daar kwam alleen maar gedoe van.

En dat Seedorf de eerste of tweede keus niet is vind ik prima te begrijpen.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do nov 09, 2006 3:08 pm

Bertje schreef:Zo moeilijk lijkt het me niet. Seedorf is je eerste keus (of heel misschien een tweede keus), maar je gaat een basisspeler van Milan niet als derde keus meenemen. Dat is met Van Bommel en Makaay geprobeerd en daar kwam alleen maar gedoe van.

En dat Seedorf de eerste of tweede keus niet is vind ik prima te begrijpen.
Waarom dan wel?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do nov 09, 2006 3:24 pm

Hij is helemaal niet zo heel goed. En daarbij is hij ook meerdere malen een lastpak gebleken.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do nov 09, 2006 3:32 pm

Bertje schreef:Hij is helemaal niet zo heel goed. En daarbij is hij ook meerdere malen een lastpak gebleken.
Wekelijk een van de beste middenvelders in Europa, maar niet goed genoeg! :hypocrite:

Lastpak ach ja dat is zo'n zwak excuus. Een beetje trainer maakt dit niks uit en daarnaast met 11 ideale schoonzonen win je ook prijzen mee.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do nov 09, 2006 3:35 pm

1 van de beste middenvelders van Europa? :shock:

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » do nov 09, 2006 3:38 pm

Jullie zijn het duidelijk oneens!

Kaboem!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do nov 09, 2006 4:25 pm

Ja, er is geen redden aan. :D

Ik vind dat de waarheid in het midden ligt. Seedorf is geen superwereldspeler van het niveau Zidane of Kaka, maar ook niet de hopeloze prutser die veel Nederlanders in hem zien.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do nov 09, 2006 4:55 pm

Ik vind Seedorf een zeer degelijke middenvelder die, als hij in dienst van het elftal speelt, een versterking is voor elk middenveld.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » do nov 09, 2006 4:59 pm

Helaas heb ik hem weinig in dienst van het elftal zien spelen. Maar eerlijk is eerlijk: ik ben geen kenner.

Daarnaast vind ik hem zelfingenomen en heb ik hem nog geen seconde gemist bij Ajax (en het Nederlands Elftal)

Kaboem!

Plaats reactie