Nederland-Rusland

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Nederland-Rusland

Bericht door joey » ma feb 05, 2007 1:11 pm

Na Edwin van der Sar hebben ook Urby (knieblessure) en John Heitinga (bovenbeenblessure) zich afgemeld. Voor de twee Ajacieden worden geen vervangers opgeroepen.

Sportjournaal
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma feb 05, 2007 1:26 pm

Timmer is dus als vervanger van Sar opgeroepen. Lijkt mij dus een basisplaats voor Stekelenburg.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma feb 05, 2007 5:04 pm

Lekker zo'n wedstrijd om niks op het moment dat het in de competitie dichter bij elkaar komt te staan en in aanloop naar de Uefacup wedstrijd tegen WB.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma feb 05, 2007 5:28 pm

Och. Emanuelson en Heitinga hebben al afgezegd en KJH speelt toch niet onder HtC. ;) Stekelenburg kan wel een interlandje gebruiken, alleen dus lastig voor Sneijder en Babel.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 05, 2007 6:15 pm

Voetske schreef:Lekker zo'n wedstrijd om niks op het moment dat het in de competitie dichter bij elkaar komt te staan en in aanloop naar de Uefacup wedstrijd tegen WB.
Ik vind het ook helemaal niks. Ik heb sowieso een hekel aan oefeninterlands. Het gaat over het algemeen helemaal nergens over.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma feb 05, 2007 8:52 pm

Ik ga er naar toe.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 05, 2007 9:38 pm

Dit wordt vast een geweldige wedstrijd. Ik zei niet voor niets dat het over het algemeen helemaal nergens over gaat. :hypocrite:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » di feb 06, 2007 12:00 am

Voetske schreef:Lekker zo'n wedstrijd om niks op het moment dat het in de competitie dichter bij elkaar komt te staan en in aanloop naar de Uefacup wedstrijd tegen WB.
Juist..
Ajax!

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » di feb 06, 2007 3:24 pm

Mendes stevent af op basisplaats in Oranje

6/2/2007 14:50

David Mendes da Silva lijkt woensdag zijn debuut in het Nederlands elftal te gaan maken. Op de training van dinsdag in de Amsterdam Arena kreeg de middenvelder van AZ een hesje uitgereikt, wat normaal gesproken betekent dat hij in de basis start in de oefeninterland tegen Rusland.
Jan Kromkamp en Wilfred Bouma koersen af op een rentree in Oranje. Beide verdedigers ontbraken lang in de selectie van Oranje maar maakten eveneens deel uit van de basisformatie. Kromkamp is rechtsback, Bouma vormt het centrum van de defensie met Joris Mathijsen.

In de voorhoede mag Klaas-Jan Huntelaar beginnen tegen de Russen. Hij krijgt de voorkeur boven Dirk Kuijt. Rafael van Vaart heeft een vrije rol als rechtsbuiten en Ryan Babel, die Huntelaar tegen Feyenoord nog uit de basis van Ajax hield, bezet de linkerflank.

Vermoedelijke opstelling Oranje tegen Rusland


Doel: Stekelenburg

Achterhoede: Kromkamp, Mathijsen, Bouma, Van Bronckhorst

Middenveld: Mendes da Silva, Landzaat, Sneijder

Aanval: Van der Vaart, Huntelaar, Babel

Beetje vreemde opstelling. Ik had Mendes dan eerder centraal achterin verwacht, naast Mathijsen.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di feb 06, 2007 3:36 pm

Doel: Stekelenburg

Achterhoede: Kromkamp, Mathijsen, Bouma, Van Bronckhorst

Middenveld: Mendes da Silva, Landzaat, Sneijder

Aanval: Van der Vaart, Huntelaar, Babel
Twee linkspoten in het centrum? Landzaat in de punt naar achteren? :sad:

Het zou wel mooi zijn als Van der Vaart kort achter Huntelaar en Babel komt te spelen. Ik neem in ieder geval aan dat hij niet als rechtsbuiten komt te spelen. Een mooie kans voor Babel, Huntelaar en natuurlijk Stekelenburg.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op di feb 06, 2007 4:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » di feb 06, 2007 3:54 pm

goh en ik maar denken zal ik vrij nemen om deze wedstrijd heerlijk vanaf de bank te gaan bekijken :aai: maar als ik het zo allemaal lees.... :blush: nee ik gaat wel naar mijn werk. :hypocrite:
Wat een opstelling. :pukey:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di feb 06, 2007 4:31 pm

Goede opstelling. Een centraal verdedigingsduo met twee gelijkbenigen is wat mij betreft geen enkel probleem. Dat zie je zoveel, ook op het hoogste niveau.

VDV als rechtsbuiten vond ik echt een groot succes tegen Engeland. Zou MVB er ook achter zijn dat VDV geen middenvelder maar een aanvaller is?

Middenveld is ook OK. Landzaat is positioneel wel aardig in de punt naar achteren. Mendes zou ook in de punt naar achteren kunnen spelen waarbij Landzaat als rechtshalf acteert, al vind ik MDS iets te druistig voor die rol.

Mr. Ajax
Berichten: 14505
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di feb 06, 2007 5:53 pm

Twee gelijkbenigen achterin hoeft inderdaad geen probleem te zijn. Dat zie je inderdaad overal. Stam-Grygera anybody?

Tegen de Russen (met alle respect) zal het misschien nog wel goed genoeg zijn, dit elftal, maar verder...?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di feb 06, 2007 8:59 pm


Marco van Basten haalt Civard Sprockel bij Oranje

6/2/2007 19:54

Om de defensieve problemen te ledigen na de verschillende afzeggingen is bondscoach Marco van Basten terechtgekomen bij Vitesse, en dan in het bijzonder bij Civard Sprockel.
De 23-jarige Sprockel is bij Vitesse een vaste waarde. De verdediger, die afgelopen zomer overkwam van Excelsior, miste dit seizoen twee competitiewedstrijden van de Arnhemse club.

Sprockel stond in 2003 aan het begin van een andere interlandcarrière. De toenmalige Feyenoorder was opgenomen in de voorlopige selectie van de Nederlandse Antillen, maar het kwam niet tot een interland.

Van Basten besloot te elfder ure een nieuwe verdediger op te roepen, omdat Jan Kromkamp vanwege privé-omstandigheden woensdag waarschijnlijk niet in actie kan komen tegen Rusland. Ajacieden Urby Emanuelson en John Heitinga (beiden geblesseerd) hadden eerder al afgezegd.

www.vi.nl
De spoeling is wel erg dun, zo blijkt maar weer.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » di feb 06, 2007 9:18 pm

De jonkies staan al met 2-0 voor. Bakkal tekent voor beide (uitstekende) goals. Lijkt me geen slechte speler die Bakkal, is hij nog van PSV? Anders zou ik em halen.
Ajax!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di feb 06, 2007 9:20 pm

Volgens VI.nl wil Twente die jongen vastleggen. PSV en Twente zouden al in onderhandeling zijn.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di feb 06, 2007 9:32 pm

Van Basten neemt gewoon niet de moeite om goede spelers te zoeken.. die doet maar wat...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » di feb 06, 2007 9:47 pm

volgens mij moet je erg veel moeite doen om op Sprockel uit te komen. :D


zonder gein...iedereen lachte hem ook uit toen hij Bouhlarouz selecteerde.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » di feb 06, 2007 10:27 pm

Wat een charge van die Rus. :shock: De scheids staat er bovenop en trekt niet eens een kaart.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » di feb 06, 2007 11:17 pm

'Gevonden' Sprockel meldt zich in Oranje-kamp

6/2/2007 22:11

Het had wat voeten in de aarde, maar Vitesse-verdediger Civard Sprockel weet nu ook zelf dat hij wordt verwacht in het kamp van het Nederlands elftal voor de oefeninterland tegen Rusland.
Sprockel had zijn telefoon uit staan, zodat iedereen de voicemail te pakken kreeg. Ook Vitesse, dat vanaf half zeven 's avonds de verdediger probeerde te bereiken, deed verschillende vruchteloze pogingen hem op de hoogte te brengen van het goede nieuws.

Uit pure nood koos Vitesse ervoor het nieuws van de selectie naar buiten te brengen nog voordat Sprockel op de hoogte was. 'We weten echt niet waar hij is', vertelde een woordvoerster van de Arnhemse club. 'Om die reden hebben we zijn uitverkiezing voor het Nederlands elftal ook op de website gezet. Misschien dat iemand hem kan inlichten.'

Maar Sprockel bleek niet spoorloos, slechts niet bereikbaar. 'Misschien moet ik de bondscoach maar even terugbellen', vertelde de verdediger in De Wedstrijden.

Bondscoach Marco van Basten heeft Sprockel opgeroepen als vervanger van Jan Kromkamp die woensdag vanwege privé-omstandigheden tegen Rusland verstek laat gaan.


www.vi.nl
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » di feb 06, 2007 11:21 pm

Sprockel :X ?? Doe dan Michael Dingsdag

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » di feb 06, 2007 11:42 pm

Ik snap er ook geen kloot van... :blush:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » wo feb 07, 2007 12:21 pm

Van Bronckhorst trotse aanvoerder Oranje

7/2/2007 9 :44

Giovanni van Bronckhorst is vanavond tijdens de oefenwedstrijd tegen Rusland voor het eerst sinds zijn debuut in 1996 aanvoerder van Oranje.
Van Bronckhorst (32), die in de Amsterdam Arena aan zijn 64ste interland begint, is de eerste speler van Molukse afkomst die de aanvoedersband van het Nederlands elftal zal dragen.

In De Telegraaf zegt de speler van Barcelona trots te zijn Edwin van der Sar als captain te vervangen. 'De Molukse gemeenschap zal ook wel heel trots zijn. Aanvoerder zijn van Oranje betekent natuurlijk wel iets.'

De tijdelijke aanvoerder van het Nederlands elftal, die op 31 augustus 1996 tegen Brazilië debuteerde, is niet de eerste aanvoerder van Oranje met andere dan Nederlandse wortels. Ruud Gullit (41 keer), Edgar Davids (12), Frank Rijkaard (2) en Aron Winter (2), allen met Surinaamse roots, droegen ook de aanvoerdersband van het Nederlands elftal

VI.nl
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo feb 07, 2007 4:31 pm

Hoeladans schreef:Sprockel :X ?? Doe dan Michael Dingsdag
Dingsdag kan niet als rechtsback spelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » wo feb 07, 2007 5:58 pm

Sprockel ook niet echt toch. Heeft altijd als voorstopper gespeeld, voor zover ik weet....
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Plaats reactie