Slovenië-Nederland

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo mar 28, 2007 10:00 pm

Ajax wint wel met grotere cijfers van de nummer 72 van Nederland. ;)

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo mar 28, 2007 10:02 pm

Sneijder "we hebben bij vlagen FANTASTISCH gespeeld " :sad:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » wo mar 28, 2007 10:06 pm

Voetske schreef:Sneijder "we hebben bij vlagen FANTASTISCH gespeeld " :sad:
Vroeger spraken de Belgen zo nou zo'n vertoning. Daar lachten wij dan wat om, want ze wisten niet beter.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo mar 28, 2007 10:14 pm

Monkey Tonk schreef:
Voetske schreef:Sneijder "we hebben bij vlagen FANTASTISCH gespeeld " :sad:
Vroeger spraken de Belgen zo na zo'n vertoning. Daar lachten wij dan wat om, want ze wisten niet beter.
Was ook een fanstatische schitterende goal :sad:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 28, 2007 10:25 pm

Ach, Nederland heeft ook wel eens van Wit-Rusland verloren. Hadden jullie echt een goede wedstrijd verwacht? Die goal was kenmerkend- afgeketst, want er stond weer eens een bataljon verdedigers te wachten voor het doel.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo mar 28, 2007 10:28 pm

En toch wint het Oranje van Van Basten bijna alle wedstrijden tegen dit soort defensief ingestelde tegenstanders.

Ik zou MVB over een jaar graag als coach van Ajax zien.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo mar 28, 2007 10:34 pm

Jöhnk schreef:En toch wint het Oranje van Van Basten bijna alle wedstrijden tegen dit soort defensief ingestelde tegenstanders.

Ik zou MVB over een jaar graag als coach van Ajax zien.
Dan gaat ie, net als nu, af als een gieter ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 28, 2007 10:34 pm

Ik sluit niet uit dat dat gebeurt, Jöhnk. In elk geval heeft hij momenteel een prima stageplaats! ;)

Engeland wint maar met 3-0 van Andorra. Het tweede doelpunt valt pas in de 67e minuut. Dat is pas een baggerprestatie.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo mar 28, 2007 10:38 pm

Voetske schreef:Dan gaat ie, net als nu, af als een gieter ...
Hoezo gaat hij af als een gieter? Er is de afgelopen drie jaar bij mijn weten twee keer verloren: twee keer tegen een kwalitatief sterkere tegenstander. Er werd vooral heel veel gewonnen.

Het voetbal valt tegen, maar slecht spel is nu eenmaal inherent aan interlandvoetbal. Ook onder Van Gaal was dat al zo.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » wo mar 28, 2007 10:44 pm

Ik kan me sinds het WK van 1998 maar twee goede wedstrijden van Oranje herinneren. Oranje-Joegoslavie 6-1, en Oranje-Italie 0-0. Allebei op het EK van 2000 onder Rijkaard. Dat was heel goed voetbal. Geen idee waarom die bal er tegen Italie niet inging, maar eigenlijk maakt dat niet zoveel uit.

Erg jammer dat Rijkaard er toen mee ophield, want dat was een fantastische basis voor 2002 geweest.

Daarna heb ik niks meer gezien van Oranje wat daar zelfs maar bij in de buurt kwam.

Best leuk dat Cruijff in de jaren tachtig juist Rijkaard als leider zag, en ook zo wilde laten ontwikkelen. Rijjkaard wilde daar in het begin niks van weten. :D
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op wo mar 28, 2007 10:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo mar 28, 2007 10:48 pm

Toen waren al die spelers in de bloei van hun carriere. Kluivert was nog fit, Bergkamp was er nog bij, De Boertjes waren top. Ik geloof niet dat Rijkaard het verval had kunnen tegenhouden.

Nederland-Tsjechie in 2004 vond ik trouwens een geweldige wedstrijd. :worshippy:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 28, 2007 10:48 pm

Eerlijk is eerlijk, Van Basten heeft geen Stam meer, geen Cocu, geen De Boer. Momenteel hebben we een redelijke groep, we mogen geen wonderen verwachten. Je kunt zeggen dat Van Bommel en Van Nistelrooij moeten meedoen, maar die hebben in het oranje shirt nog nooit een deuk in een pak boter getrapt.
De resultaten zijn gewoon goed. Uitgeschakeld worden door Portugal op het WK is normaal, want Portugal heeft meer talent. Wat me wel tegenvalt is het spel. Van Basten had beter beloofd. Maar het spel is inderdaad niet slechter dan onder de voorgangers van Van Basten, terwijl die betere spelers hadden.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » wo mar 28, 2007 10:57 pm

Jöhnk schreef:Toen waren al die spelers in de bloei van hun carriere. Kluivert was nog fit, Bergkamp was er nog bij, De Boertjes waren top. Ik geloof niet dat Rijkaard het verval had kunnen tegenhouden.

Nederland-Tsjechie in 2004 vond ik trouwens een geweldige wedstrijd. :worshippy:
Die spelers waren er eerder ook bij, maar het was Rijkaard die er iets prachtigs mee neerzette. Al was het maar heel kort genieten.

Vergeleken met betere uitvoeringen van Oranje valt een gebrek aan intelligentie me nu op. Waarom geen slimmere spelers selecteren? Dus geen Kuijt. En, al speelt hij bij Ajax, ook geen Sneijder. Bij voetbal zoals 'wij' dat willen zien is de bal een verlengstuk van een creatieve geest. Die creatieve stroom door het elftal stokt als je teveel domme spelers opstelt.

Een slimme speler heeft bij wijze van spreken vijf mogelijkheden in een spelsituatie. Bij een niet zo slimme speler zijn dat er maar twee.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 28, 2007 11:06 pm

Welke slimmere spelers, MT? :confused:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » wo mar 28, 2007 11:07 pm

Van Persie.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do mar 29, 2007 12:28 am

Jöhnk schreef:
Voetske schreef:Dan gaat ie, net als nu, af als een gieter ...
Hoezo gaat hij af als een gieter? Er is de afgelopen drie jaar bij mijn weten twee keer verloren: twee keer tegen een kwalitatief sterkere tegenstander. Er werd vooral heel veel gewonnen.

Het voetbal valt tegen, maar slecht spel is nu eenmaal inherent aan interlandvoetbal. Ook onder Van Gaal was dat al zo.
Tja, als je zo begint heb ik er ook nog eentje.Het Oranje onder van Basten heeft nog niks gewonnen.Maar goed, als je vindt dat ome Marco, omdat ie het geluk aan z'n kont heeft hangen, trainer van AJAX moet worden ...

Er waren in het verleden nog wel eens trainers van club en/of het Nederlands elftal die vriend en vijand verraste met een tactische zet waarvan iedereen naderhand ook de logica van zag.Van Basten ( en zijn assistenten ) heb je wat dat betreft nog niet kunnen betrappen op enige logica.Niet in z'n selectie beleid, niet in zijn opstellingen, niet naar (ex) spelers toe enz.

In principe zou van Basten allang een vast geraamte moeten hebben, met spelers op vaste posities.Maar inplaats daarvan zie je onder van Basten een voor een spelers wegvallen waarvan je dat geraamte van een solide basis had kunnen voorzien.

En ik moet de eerste speler nog tegenkomen waarvan je na een weekje master class van van Basten je kunt zeggen, nou nou die is er op vooruit gegaan.

Zijn geluk is tot nu toe dat zo af en toe enkele spelers in supervorm de punten voor hem binnenhaalden, maar vallen die weg blijft er bar weinig over zoals je nu in die drie jaar hebt kunnen constateren ...
Laatst gewijzigd door 999 op do mar 29, 2007 7:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » do mar 29, 2007 12:37 am

Ik had op meer gehoopt. Al zal je mij niet horen zeggen dat deze bondscoach het slecht doet. Maar eerlijk is eerlijk, Marco heeft de sterke lijn van de zeges op Tsjechie, een behoorlijk WK en het wegsturen van Bommeldinho nog niet door kunnen zetten. Misschien dat het puzzeltje met een Vaart, Persie en Robben in vorm nog goed komt. We hebben ook alle tijd tot het EK.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do mar 29, 2007 2:01 am

Pffffffffffffffff

de dag dat die lamlul coach van Ajax wordt, bezoek ik geen wedstrijd dat seizoen van Ajax. Wat een ongelooflijkeeeeeeeeeeeeee prutser is die man. Sluit me helemaal aan bij Voetske! Totaal geen logica. In het spel niet en ook niet in het selectiebeleid. Zijn wissels zijn nog dramatischer dan de wissel van Advocaat tegen Tjechie. Daar zat tenminste nog iets van een gedachte achter. Dat het later wat anders uitpakte, helaas. Maar die Van Basten die doet echt maar wat.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 29, 2007 3:18 am

Jöhnk schreef:En toch wint het Oranje van Van Basten bijna alle wedstrijden tegen dit soort defensief ingestelde tegenstanders.

Ik zou MVB over een jaar graag als coach van Ajax zien.
Dan zal Ajax stukken minder tegendoelpunten incasseren vanwege de organisatie, maar of we ooit goed voetbal te zien krijgen? Je zou denken dat dat na het wegsturen van een aantal vedetten vanwege het groepsproces en het inpassen van kwalitatief mindere maar geschiktere spelers wel verwacht mag worden. Van Basten rouleert echter nog 5 keer zo vaak als Ten Cate. En die doet het eigenlijk al te vaak. :X

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 29, 2007 7:52 am

Eeens met Jöhnk. Gisteren was een prima pot.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mar 29, 2007 8:07 am

Thomas schreef:Van Basten rouleert echter nog 5 keer zo vaak als Ten Cate. En die doet het eigenlijk al te vaak. :X
Van Basten is bondscoach, geen clubcoach. Interlandvoetbal is een ander beestje dan clubvoetbal. Er valt niets te slijpen in die paar contactmomenten per jaar, vraag maar aan Van Gaal. Het is vooral een kwestie van de beste spelers bijelkaar gooien en hopen dat het klikt. Wel gaat MVB bijna altijd uit van hetzelfde systeem (waar Ten Cate bijna wekelijks het concept aanpast, maar dat terzijde).

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do mar 29, 2007 8:36 am

Ik heb genoten van de steekpasses van Slovenië, gelukkig voor Nederland kan die nummer 17 niet voetballen anders hadden ze gisteren gewoon verloren.

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » do mar 29, 2007 8:54 am

Ik vind de berichtgeving in de journalistiek ook weer doorschieten in het negatieve.. Nu kan MvB ineens niks meer goed doen.

Dan krijg je kritiek als :
"hij is net een wassen beeld" - Wilfred Genee
"de spelers zijn te angstig om een kans af te maken (en dat komt door MvB) "-Jan Mulder

Dat kan je toch niet meer serieus nemen. Waar gaat het nou over ? Hij heeft 2 potjes verloren en de rest gewonnen.

En laten we heel eerlijk zijn : wanneer heeft Oranje nou een goeie kwalificatieronde gespeeld ?

WK 2006 - Goeie kwalificatieronde. Met volledig nieuwe verdediging zonder problemen de eindronde gehaald.

EK 2004 - 2e geworden in de groep. In de barrage tegen schotland. Uit verloren (!). Thuis een goeie wedstrijd, maar met de hakken over de sloot dus.

WK 2002 - :nooo: Tja...gemist dus. Met een dramatisch slechte wedstrijd tegen de Ieren en ik kan me ook nog de hele, hele, hele slechte wedstrijd thuis tegen Portugal herinneren. Met een fantastische aanvalsline (Bouma, VoH en Talan. Tja Louis....daar win je de oorlog niet mee tegen Portugal)

EK 2000 - geen kwalificatie

WK 1998 - kan ik me niet veel van herinneren. Volgens mij wel redelijk eenvoudig geplaatst.

EK 1996 - Zeer slechte kwalificatie onder topcoach Hiddink. Kansloos verloren in Tsjechie met 3-1. En ook nog eens onderuit tegen Wit-Rusland. Het is dat Luxemburg thuis won van ik meen Noorwegen (of Tsjechie), waardoor Nederland nog in de barrage mocht tegen Ierland. Hiddink koos eieren voor zijn geld en stelde zo'n beetje het hele Ajax-team op.

WK 1994 - Moeizame kwalificatie volgens mij. Eén redelijk wedstrijd kan ik me herinneren : thuis tegen Engeland. Vrije trap van Koeman geloof ik, die eerder eigenlijk een rode kaart had moeten hebben. Uit in Engeland speelden we gelijk 2-2 met een werkelijk fantastische goal van Bergkamp.

Vul maar aan....Oranje maakt (soms) indruk op een eindtournooi (WK '74, '78, EK '88, WK '98, EK '00) maar nog vaker niet (EK '76, EK '80, WK'90, EK'92, EK'96, WK '02)

Ofwel .....de hetze die nu ontketend is slaat veel te ver door (net zoals de hetze tegen Advocaat). De journalistiek is losgeslagen. Ze zijn continu op zoek naar sensatie...Bah

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » do mar 29, 2007 8:55 am

Zlatan Son of God schreef:Ik heb genoten van de steekpasses van Slovenië, gelukkig voor Nederland kan die nummer 17 niet voetballen anders hadden ze gisteren gewoon verloren.

:nooo: Gelukkig voor Slovenie kunnen Sneijder, Kuyt, Matthijsen, enz.. niet voetballen anders verliezen ze met 0-6

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do mar 29, 2007 9:16 am

GIO REDT ORANJE

Late goal houdt Nederlands elftal op koers voor EK 2008

CELJE, donderdag

Met een formatie die meer vragen dan antwoorden opriep, heeft het Nederlands elftal de eerste helft van het EK-kwalificatietoernooi als koploper afgesloten. De weg naar de eindronde in Oostenrijk en Zwitserland ligt nog open. Dat is niet de verdienste van Oranje, maar ligt hoofdzakelijk aan het povere deelnemersveld in groep G, zeg maar het tegenovergestelde van een groep des doods. Hierdoor is het mogelijk aardige resultaten neer te zetten zonder progressie te boeken. Door nipt met 1-0 te winnen van dreumes Slovenië revancheerden de internationals zich voor het broddelwerk van zaterdag. En niets meer dan dat.

Oranje is als de bouwput in Celje. Het staat nog steeds in de steigers. Op sommige plekken lijkt het wat te worden, maar op sommige plekken ziet het er niet uit. Marco van Basten is de architect van de tegenstrijdigheden. Ondanks indrukwekkend cijfermateriaal – 34 interlands, 2 nederlagen – kan zijn elftal niet bekoren. Gezien de massale verontwaardiging in den lande laat Jan Publiek zich inmiddels ook niet meer bedotten door een mythische status en mooie woorden. Van Basten is terechtgekomen in de rauwe realiteit. En daar begint de tijd nu wel te dringen.

Zonder een gerichte tactische training stuurde hij Oranje gisteravond de wei in. Hij bracht enkele curieuze wijzigingen aan, door hemzelf als volgt verklaard: ,,Als je naar de namen kijkt, is het niet zo opvallend. In de eerste plaats is de wedstrijd tegen Roemenië een fysieke aanslag geweest. Ik wilde met een aantal frisse jongens beginnen. En ik wilde dat onze backs meer voetbal in de opbouw zouden brengen.”

Indachtig de offensieve kracht van Ajax koos Van Basten voor John Heitinga en Urby Emanuelson. Wesley Sneijder was nu niet de linkshalf, maar de offensieve centrale middenvelder. Opmerkelijker was het debuut van Ibrahim Afellay – de 28e onder Van Basten – rechts achter Sneijder. Hij wist Giovanni van Bronckhorst naast zich, een rol die de verdediger van Barcelona alleen in een vorig leven even heeft vervuld. Hij is alweer de dertiende controlerende middenvelder die sinds de zomer van 2004 werd ingezet, hetgeen alles zegt over de zoektocht van de technische staf. Nigel de Jong en met name Demy de Zeeuw zullen op zijn minst wat lichte twijfels aan deze interlandweek hebben overgehouden.

Niets leek op de patronen waar sinds vorige week dinsdag aan werd gewerkt. ,,Afellay is een ander soort voetballer, met veel loopvermogen en een goede techniek. Ik denk hem nodig te hebben”, zei Van Basten, die ook nog eens Klaas-Jan Huntelaar passeerde ten faveure van Dirk Kuyt. Zaterdag weigerde hij te wisselen teneinde zijn spitsen het vertrouwen niet te ontnemen. Vandaar dat er voor bepaalde ingrepen misschien best wat te zeggen is, maar het is de vraag hoe de spelers dit tactische gezwabber allemaal in hun hoofd wegzetten.

De grote problemen die Oranje heeft met kleine landen, kwamen ook tegen de Slovenen weer aan het licht. Het tempo lag over het algemeen hoger, op een beter veld bovendien met aanzienlijk meer ruimte voor de flankspelers. Er ging echter ook veel mis. In de afronding bijvoorbeeld. De meeste voorzetten kwamen net niet aan en als dat wel gebeurde, toonde Oranje zich erg slordig. Zo legde Kuyt de bal bij de tweede paal keurig terug voor de inkomende Joris Mathijsen. De centrumverdediger tastte volledig mis. Ook Sneijder miste een goede kans.

Gaandeweg leek Nederland, door een paar communicatiestoornissen achterin, het onheil te tarten. Plotseling zag Edwin van der Sar de bonkige Klemen Lavric voor zich opdoemen, omdat Heitinga niet alert was en de buitenspelval haperde. De spits schrok zo van de geboden vrijheid dat hij onbesuisd en onscherp uithaalde. Het voor Oranje pijn- lijke tafereel werd in de tweede helft zelfs herhaald, met opnieuw Lavric als klungelende hoofdrolspeler.

Eigenlijk was het op dat moment al een wonder dat de Slovenen nog op hun benen stonden. Ze leken de conditionele en technische strijd snel te gaan verliezen. Maar Oranje bleef de mooiste kansen missen. Robben schoot met rechts over, de door Kuyt knap gelanceerde Sneijder stuitte op de keeper. Van Basten deed nu wel wat hij in De Kuip naliet: de tweede debutant Danny Koevermans kwam erbij als breekijzer. En de nooduitgang werd uiteindelijk vijf minuten voor het einde gevonden. Voor de vierde maal in zijn interlandloopbaan maakte Van Bronckhorst met een schot van afstand een belangrijk doelpunt. De bal werd onderweg getoucheerd, zodat de keeper kansloos was. Treffender kon de strompeltocht van Oranje richting EK niet geïllustreerd worden.

Overlevingstocht

CELJE, donderdag
Het Nederlands elftal gaat mede door het gelijkspel van Bulgarije soeverein aan de leiding in groep G en is halfweg Euro 2008. Niets aan de hand dus na Roemenië (0-0) en de ontsnapping in Slovenië (0-1). En dan kan Oranje in september weer beschikken over Robin van Persie. Maar of bondscoach Marco van Basten bezig is van Oranje een formatie te boetseren, die Europees kampioen kan worden, is een totaal ander verhaal. Om van attractief, dominant voetbal helemaal maar te zwijgen.

Oranje speelt niets meer of minder dan overlevingsvoetbal.

En welk Oranje die taak op zich neemt, is iedere interland weer een grote verrassing voor iedereen behalve Van Basten. Tegen Slovenië presenteerde de bondscoach vijf nieuwe gezichten en tegelijkertijd vijf positiewisselingen, terwijl het elftal van zaterdag volgens Van Basten zelf organisatorisch goed speelde en alleen het ontbreken van bevliegingen een zege voorkwam in De Kuip.

Voor zichzelf heeft Van Basten plausibele verklaringen voor alle personele en positionele wijzigingen. Zo zei hij ooit dat Ibrahim Afellay de concurrentie aan moet met Denny Landzaat. Bij het thuislaten van Landzaat was de keus voor ‘Ibi’ als debutant dus logisch. Toch blijven Van Bastens wegen voor velen ondoorgrondelijk; niet in de laatste plaats voor zijn internationals. Je kan je daarom afvragen of de winst van gisteren ook winst op langere termijn is. Want de groep met een onvoorwaardelijk vertrouwen in de bondscoach, die ook voor hem door het vuur gaat, kalft af door het op het oog zwalkende selectieproces.

Zelf denkt Van Basten helemaal niet in die richting. Maar natuurlijk dreef de bondscoach zijn functioneren gisteren op de spits en speelde hij met vuur. Want wat als het fout zou zijn gegaan? Dan zou er een massaal protest op gang zijn gekomen. KNVB-directeur Henk Kesler houdt als direct verantwoordelijke voor bondscoach Van Basten z’n rug ook recht. Toch wil de raad van commissarissen van de KNVB voor de herstart van de EK-kwalificatie in september tegen Bulgarije weten van directeur Kesler wat Van Basten nu precies voor heeft met het Nederlands elftal. In dat college worden de wenkbrauwen gefronst evenals bij insiders en buitenstaanders met betrekking tot het gevoerde ‘personeelsbeleid’ van de bondscoach.

Het valt allemaal niet even gemakkelijk te rijmen, maar zoals eerder in deze rubriek betoogd: wie ondoorgrondelijkheid koppelt aan overwinningen is op weg een mythe te worden. In dat kader kan Van Basten als bondscoach zelfs de beste cijfers in de historie van Oranje voorleggen: 34 interlands, 22 zeges, tien gelijke spelen en slechts twee nederlagen. Of dat genoeg is om uiteindelijk te komen tot de hoofdprijs in de zomer van 2008 in Oostenrijk en Zwitserland valt sterk te betwijfelen.
De T.

Plaats reactie