Roemenië - Nederland (13 oktober 2007)

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » di okt 16, 2007 1:08 pm

Mano schreef:en geld dat ook voor Frankrijk en/of brazilie ???
Brazilië produceert zoveel topvoetballers dat ze vrijwel altijd elf bij elkaar passende spelers kunnen uitzoeken voor wat voor systeem dan ook.


Frankrijk was tijdens hun hoogtepunt een verzameling van spelers die bij Monaco en Bordeaux samen speelden of hadden gespeeld. De situatie was redelijk vergelijkbaar met door Ajax en PSV gedomineerde Oranje uit '88, met Wenger in de rol van Cruijff als rode draad op de achtergrond.

Vier van de veertien franse spelers die in de finale van '98 in actie kwamen hadden via Monaco een Wenger-verleden. Bovendien speelde Vieira onder diezelfde Wenger bij Arsenal samen met Petit. Daarnaast waren er vier spelers met een Bordeaux-link, waarvan drie vanaf de aftrap meededen. In de serie wedstrijden vóór de finale speelden Monaco-spelers Henri en Trezeguet ook nog eens mee. Ze scoorden ook nog eens alletwee.

In de finale van euro 2000 kwamen er negen van de elf basisspelers uit de toenmalige en recente voormalige selecties van Monaco en Bordeaux,


In de italiaanse selectie van 2006 tel ik 5 x Juventus en 5 x Milan. En dan heb ik eventuele ex-spelers van die clubs nog niet eens meegerekend. Palermo leverde 4 spelers waarvan 3 verdedigers. De 23 spelers voetbalden zonder uitzondering allemaal in de Serie A.

Das toch iets anders dan de nederlandse veertien van roemenië-uit verdeeld over tien verschillende clubs. Een kern van spelers die jarenlang samen bij 1 of 2 clubs hebben gespeeld maakt je kansen op een titel een stuk groter.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di okt 16, 2007 1:08 pm

Ja hehe, als het bagger is krijg je kritiek. Maar ook Advocaat kreeg krtiek. Net als Rijkaard en Hiddink en noem maar op.

Van Basten heeft in het begin nauwelijks kritiek gehad. Hij won ja....na het WK waar die ezel zichzelf een 7 gaf....tja. Dan vraag je erom ja. Een trainer met een beetje zelfkritiekwordt uit de wind gehouden. Maar MVB doet gewoon de meest onlogische dingen.....
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di okt 16, 2007 1:11 pm

666 schreef:
Mano schreef:en geld dat ook voor Frankrijk en/of brazilie ???
Brazilië produceert zoveel topvoetballers dat ze vrijwel altijd elf bij elkaar passende spelers kunnen uitzoeken voor wat voor systeem dan ook.


Frankrijk was tijdens hun hoogtepunt een verzameling van spelers die bij Monaco en Bordeaux samen speelden of hadden gespeeld. De situatie was redelijk vergelijkbaar met door Ajax en PSV gedomineerde Oranje uit '88, met Wenger in de rol van Cruijff als rode draad op de achtergrond.

Vier van de veertien franse spelers die in de finale van '98 in actie kwamen hadden via Monaco een Wenger-verleden. Bovendien speelde Vieira onder diezelfde Wenger bij Arsenal samen met Petit. Daarnaast waren er vier spelers met een Bordeaux-link, waarvan drie vanaf de aftrap meededen. In de serie wedstrijden vóór de finale speelden Monaco-spelers Henri en Trezeguet ook nog eens mee. Ze scoorden ook nog eens alletwee.

In de finale van euro 2000 kwamen er negen van de elf basisspelers uit de toenmalige en recente voormalige selecties van Monaco en Bordeaux,


In de italiaanse selectie van 2006 tel ik 5 x Juventus en 5 x Milan. En dan heb ik eventuele ex-spelers van die clubs nog niet eens meegerekend. Palermo leverde 4 spelers waarvan 3 verdedigers. De 23 spelers voetbalden zonder uitzondering allemaal in de Serie A.

Das toch iets anders dan de nederlandse veertien van roemenië-uit verdeeld over tien verschillende clubs. Een kern van spelers die jarenlang samen bij 1 of 2 clubs hebben gespeeld maakt je kansen op een titel een stuk groter.
Onzin hoor. Alle Nederlandse spelers zijn opgegroeid in het 4-3-3. Sneijder VDV Heitinga KJH SAR Stekelenburg Urby De Cler Maduro
allemaal Ajax. 4 3 3
De Zeeuw speelt ook in een 433

Van Persie is net een Braziliaan. Voor zo een speler maakt het niet uit wat voor systeem ( volgens jouw theorie dan). Ooijer komt ook van Ajax. Net als Bouhla.......
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » di okt 16, 2007 2:08 pm

Het gaat er niet om of de nederlandse spelers in 4-3-3 zijn opgegroeid, maar of ze bij hun (voormalige) clubs samen in één elftal gespeeld hebben.

Sar was al lang weg bij Ajax toen de andere oranje-ajacieden hun eerste stapjes in het eerste zetten.

Met welke ajacieden uit het door jou genoemde rijtje hebben De Cler en De Zeeuw samengespeeld? Wanneer vertrok Vaart en kwam Huntelaar binnen?

Zal best dat Ooijer en Bouhla ooit ergens in een juniorenteam bij Ajax gespeeld hebben, maar welke spelers van het huidige oranje zaten er bij hun in hetzelfde Ajax-elftal? Of speelden zelfs maar onder dezelfde trainer?

Vaart en Sneijder speelden jarenlang samen bij Ajax. Uitgerekend die twee spelers moet je vooral niet samen in een elftal zetten. Niet bij Ajax, niet bij oranje.

Heitinga en Urby weten elkaar bij Ajax meestal niet te vinden, en dat zou dan bij Oranje opeens wel moeten lukken?


De brazilianen kunnen kiezen uit een 10 keer zo groot aanbod aan spelers. Dan valt er heel wat te compenseren met het ruime aanbod aan individuele klasse. Die luxe heb je als klein voetballand niet. Nederland moet juist bouwen op een kern die buiten Oranje om regelmatig samen heeft gespeeld.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58894
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di okt 16, 2007 3:02 pm

boa schreef:
Peter schreef:Als bondscoach krijg je altijd kritiek, want dat hoort nou eenmaal bij die functie. Vind het verder ook totaal niet van belang, zolang hij zich maar weet te kwalificeren.
tuurlijk....ik reageerde alleen op Voetske die zei dat MvB mag aanklooien zonder ook maar iets wat op kritiek lijkt.

Ik lees, hoor en zie juist veel kritiek
Misschien dat je ens de moeite wil nemen om eens wat verder terug te kijken dan de laatste wedstrijd van Oranje.Als je de kritiek vergelijk tussen b.v. Advokaat en Van Gaal en M.v.B dan wordt van Basten op handen gedragen.Daar bij andere trainers openlijk om ontslag werdt gevragen, of werden afgezeken door collega trainers ( Koeman ) is het rond van Basten betrekkelijk stil.Daarbij, als er dan wat kritiek te bespeuren is, is het aan het einde meestal " maar hij pakt de punten ", en juist dat deden andere trainers ook, maar die werden ook op het voetbal afgerekend.

Beetje het HtC verhaal, die begint ook net voordat ie vertrekt opeens te roepen dat het Nederlandse voetbal niet meer meetelt internationaal ( tja, hij heeft zojuist 2 VCL's en een UefaPVcL de mist in geholpen ) maar wel dat ie tig punten en bijna kampioen is geworden met AJAX.Vergeet ie de dip van Psv gemakshalve.En tig baggerwedstrijden.

Als je zo gaat rekenen als HtC was Blind ook een goede trainer.Gelijke monniken gelijke kappen weet je wel.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58894
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di okt 16, 2007 3:09 pm

666 schreef:Het gaat er niet om of de nederlandse spelers in 4-3-3 zijn opgegroeid, maar of ze bij hun (voormalige) clubs samen in één elftal gespeeld hebben.

Sar was al lang weg bij Ajax toen de andere oranje-ajacieden hun eerste stapjes in het eerste zetten.

Met welke ajacieden uit het door jou genoemde rijtje hebben De Cler en De Zeeuw samengespeeld? Wanneer vertrok Vaart en kwam Huntelaar binnen?

Zal best dat Ooijer en Bouhla ooit ergens in een juniorenteam bij Ajax gespeeld hebben, maar welke spelers van het huidige oranje zaten er bij hun in hetzelfde Ajax-elftal? Of speelden zelfs maar onder dezelfde trainer?

Vaart en Sneijder speelden jarenlang samen bij Ajax. Uitgerekend die twee spelers moet je vooral niet samen in een elftal zetten. Niet bij Ajax, niet bij oranje.

Heitinga en Urby weten elkaar bij Ajax meestal niet te vinden, en dat zou dan bij Oranje opeens wel moeten lukken?


De brazilianen kunnen kiezen uit een 10 keer zo groot aanbod aan spelers. Dan valt er heel wat te compenseren met het ruime aanbod aan individuele klasse. Die luxe heb je als klein voetballand niet. Nederland moet juist bouwen op een kern die buiten Oranje om regelmatig samen heeft gespeeld.
Ach, zo kun je natuurlijk aan het lullen blijven.Voor het zelfde geld kun je gaan roepen dat in tegenstelling tot 74/88 er nu veel meer spelers rondlopen in het Nederlands Elftal die jaren ervaringen hebben in top competities in het buitenland.Alleen de trainer heeft bar weinig trainings/coachings ervaring en dat zie je, mijn inziens, terug op het veld.

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » di okt 16, 2007 4:06 pm

Voetske schreef:
boa schreef:
Peter schreef:Als bondscoach krijg je altijd kritiek, want dat hoort nou eenmaal bij die functie. Vind het verder ook totaal niet van belang, zolang hij zich maar weet te kwalificeren.
tuurlijk....ik reageerde alleen op Voetske die zei dat MvB mag aanklooien zonder ook maar iets wat op kritiek lijkt.

Ik lees, hoor en zie juist veel kritiek
Misschien dat je ens de moeite wil nemen om eens wat verder terug te kijken dan de laatste wedstrijd van Oranje.Als je de kritiek vergelijk tussen b.v. Advokaat en Van Gaal en M.v.B dan wordt van Basten op handen gedragen.Daar bij andere trainers openlijk om ontslag werdt gevragen, of werden afgezeken door collega trainers ( Koeman ) is het rond van Basten betrekkelijk stil.Daarbij, als er dan wat kritiek te bespeuren is, is het aan het einde meestal " maar hij pakt de punten ", en juist dat deden andere trainers ook, maar die werden ook op het voetbal afgerekend.

Beetje het HtC verhaal, die begint ook net voordat ie vertrekt opeens te roepen dat het Nederlandse voetbal niet meer meetelt internationaal ( tja, hij heeft zojuist 2 VCL's en een UefaPVcL de mist in geholpen ) maar wel dat ie tig punten en bijna kampioen is geworden met AJAX.Vergeet ie de dip van Psv gemakshalve.En tig baggerwedstrijden.

Als je zo gaat rekenen als HtC was Blind ook een goede trainer.Gelijke monniken gelijke kappen weet je wel.
Die moeite heb ik genomen. Ik volg Oranje al heel lang. Bij Hiddink was er nagenoeg geen kritiek. Tijdens het ramp EK '96 was de pers op zijn hand, want het lag aan de kabel en niet aan Hiddink.
Het WK'98 was natuurlijk fantastisch (overigens grotendeels met spelers van het grote Ajax van '95 ) dus was er weinig kritiek op Hiddink.

Op Rijkaard was nauwelijks kritiek, omdat hij eigenlijk alleen maar oefenwedstrijden speelde.

Op van Gaal was pas kritiek toen hij zich liet uitschakelen door Ierland. En zelfs toen lag het ook aan de volgevreten Ajax-vedetten...
Toen van Gaal het aandurfde om tegen Portugal thuis aan te komen met een voorhoede met Wilfred Bouma - Vennegoor - Jeffrey Talan (veruit de allerslechtste wedstrijd van Oranje die ik live heb mogen aanschouwen) was er nauwelijks kritiek...(er waren zogenaamd geen betere spelers).

Op Advocaat kwam de grote kritiek pas tijdens het EK na de Robben-wissel.


En ik weet niet of jij de moeite neemt om de kritiek van de afgelopen maanden op MvB door te nemen, maar er zijn veel mensen die hem niet meer op die plek willen zien (Derksen voorop) ! (ontslag dus)
En collega's die kritiek hebben ? Heeft ene van Gaal niet continu kritiek op hem ?

En voor de duidelijkheid : IK VIND DE KRITIEK OP MVB NET ZO TERECHT OF ONTERECHT ALS VAN ZIJN VOORGANGERS....Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Ik heb ook geen moeite met de kritiek die er op hem is (af en toe moet ik er wel om lachen). Ik reageerde alleen maar op de statement dat hij géén kritiek kreeg. En dat vind ik niet waar.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58894
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di okt 16, 2007 6:04 pm

Rijkaard zei b.v. dit toen ie bondscoach was
'Meningen staan mij wel eens tegen'

Door een onzer redacteuren
ROTTERDAM, 24 JUNI. Frank Rijkaard irriteert zich soms aan de Nederlandse voetbaldeskundigen op televisie. "In andere landen geven ze met liefde voor het voetbal hun mening", zei de bondscoach van het Nederlands elftal gisteravond bij Villa BvD op RTL4. "Hier willen ze vooral laten zien dat ze er verstand van hebben. En als je dan niet oppast, wordt het heel vervelend."

Rijkaard zei het te hebben over spelers, ex-spelers, trainers en ex- trainers. "Met sommige van die mensen heb ik zelf nog gevoetbald. Maar die geven wel ongebreideld hun mening. Dat is hun goed recht. Maar dat staat me weleens tegen."
Of het terecht of niet terecht was doet er niet toe, ook toen was er kritiek.

En ik kan me toch heel persconferenties herinneren van bv Van Gaal en Advokaat waar het toch heel anders toeging.Advokaat b.v. kreeg een bak ellende over zich heen in de kwalificatie wedstrijden en ook daar kwam het argument naar voren dat ie wel de punten haalde.

Afijn, ieder zijn kijk op het wel of niet krijgen van kritiek.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » di okt 16, 2007 8:08 pm

Voetske schreef:Voor het zelfde geld kun je gaan roepen dat in tegenstelling tot 74/88 er nu veel meer spelers rondlopen in het Nederlands Elftal die jaren ervaringen hebben in top competities in het buitenland.
In '74 en '88 waren de nederlandse hofleveranciers van oranje zélf europese top, mét ervaring in europese bekerfinales. En die ervaring werd gezamelijk opgedaan bij twee clubs uit dezelfde competitie i.p.v. als los zand over heel europa verspreid.

Blijkbaar moeten de nederlandse topclubs eerst zelf europees in de top meedoen voordat Oranje op de golven van het clubsucces mee kan liften.

WK '78? Finaleplaats nadat PSV de UEFA cup had gewonnen. Ajax verloor dat jaar ook slechts met een neuslengte verschil in de kwartfinale EC I van Juventus.

Dat verklaart ook meteen het volgende:
boa schreef:Het WK'98 was natuurlijk fantastisch (overigens grotendeels met spelers van het grote Ajax van '95 )
Zonder talentvolle Ajax/Feyenoord/PSV-lichting die met elkaar in dezelfde competitie naar de europese top groeit wordt het niks met Oranje. Blijkbaar slijp je zoiets er toch niet in tijdens die paar dagen rond de interlands, wie de bondscoach ook is.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di okt 16, 2007 9:16 pm

... en dat had Van Basten ook door, en daarom selecteerde hij spelers als Bobson, Engelaar, Hofs en Van de Bergh.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58894
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di okt 16, 2007 10:14 pm

lol.

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » di okt 16, 2007 10:54 pm

Voetske schreef:Rijkaard zei b.v. dit toen ie bondscoach was
'Meningen staan mij wel eens tegen'

Door een onzer redacteuren
ROTTERDAM, 24 JUNI. Frank Rijkaard irriteert zich soms aan de Nederlandse voetbaldeskundigen op televisie. "In andere landen geven ze met liefde voor het voetbal hun mening", zei de bondscoach van het Nederlands elftal gisteravond bij Villa BvD op RTL4. "Hier willen ze vooral laten zien dat ze er verstand van hebben. En als je dan niet oppast, wordt het heel vervelend."

Rijkaard zei het te hebben over spelers, ex-spelers, trainers en ex- trainers. "Met sommige van die mensen heb ik zelf nog gevoetbald. Maar die geven wel ongebreideld hun mening. Dat is hun goed recht. Maar dat staat me weleens tegen."
Of het terecht of niet terecht was doet er niet toe, ook toen was er kritiek.

En ik kan me toch heel persconferenties herinneren van bv Van Gaal en Advokaat waar het toch heel anders toeging.Advokaat b.v. kreeg een bak ellende over zich heen in de kwalificatie wedstrijden en ook daar kwam het argument naar voren dat ie wel de punten haalde.

Afijn, ieder zijn kijk op het wel of niet krijgen van kritiek.
Mee eens. Het ging mij er alleen maar om dat ook MvB meer dan voldoende kritiek krijgt. Eigenlijk is het vanaf het WK vorig jaar een en al kritiek geweest (vaak ook terechte kritiek).

Met name zijn selectiebeleid is inderdaad af en toe zeer merkwaardig geweest (Bobson, vdBergh, etc..) en daar is dan ook (terecht) kritiek op geweest. Alhoewel ik op zijn huidige selectie niet veel kan aanmerken.

Plaats reactie