Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Leidt BvM Nederland naar het WK?

Ja!
23
64%
Nee!
13
36%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door peter » ma okt 04, 2010 12:34 pm

Rishi schreef:Wie dan?
Urby of Maduro. Edit: lees nu dat Maduro niet fit is en daarom niet bij de selectie zit.

Al is het sowieso lachwekkend, want volgens onze bondscoach moet je presteren bij je club. De Zeeuw verdient dan natuurlijk nooit een plekkie en ook het oproepen van Brama is lachwekkend. OK, het gaat om pure details, maar toch.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Lionel » ma okt 04, 2010 12:37 pm

Is Maduro er niet bij?

Ik heb de selectie niet echt bekeken. Die kwalificatie kan me gestolen worden.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door peter » ma okt 04, 2010 1:56 pm

En Urby is de vervanger van Anita. Oftewel, de keuze voor Brama is dan ook wel weer logisch. Matige speler, maar voor de rest loopt er in Nederland ook niets rond.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Kowalczyk » ma mar 28, 2011 11:02 am

Bert van Marwijk heeft een prachtige Hollandse voetbaltraditie om zeep geholpen, en daarom open ik het vuur op deze man in mijn wekelijkse column 'Balgevoel' op NU Sport.nl. Lees 'm hier!

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Zuidema » ma mar 28, 2011 11:31 am

Mooie column weer, Ko. :biggthumpup.gif:

Je hebt gelijk. Dit gaat veel te goed zo. Boring!!! En straks worden we op deze manier ook nog wereldkampioen. Dát moeten we zeker niet hebben. Opzouten met die man, het is nu wel mooi genoeg geweest. :666.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door 999 » ma mar 28, 2011 11:38 am

Toch knap van Bertus ..

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Lionel » ma mar 28, 2011 3:20 pm

Zuidema schreef:Mooie column weer, Ko. :biggthumpup.gif:

Je hebt gelijk. Dit gaat veel te goed zo. Boring!!! En straks worden we op deze manier ook nog wereldkampioen. Dát moeten we zeker niet hebben. Opzouten met die man, het is nu wel mooi genoeg geweest. :666.gif:
:biggthumpup.gif:

Top weer Ko!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door jabu » vr aug 05, 2011 11:47 am

Wat een grapjas die Van Marwijk. Wel Strootman en Wijnaldum en geen Janssen....:
Theo Janssen niet in selectie Nederlands elftal


ZEIST - Bondscoach Bert van Marwijk heeft Theo Janssen (Ajax) niet opgenomen in zijn selectie voor de oefenwedstrijd van woensdag tegen Engeland.

De oefenmeester geeft de voorkeur aan middenvelders als Kevin Strootman en Georginio Wijnaldum van PSV. ''Ik heb heel veel goede middenvelders'', stelde Van Marwijk vrijdag op een persconferentie in Zeist.

''In mijn selectie zitten misschien wel negen spelers die op de positie van Janssen kunnen spelen. Dan moet je kiezen. Iemand als Strootman heeft het tegen onder meer Brazilië en Uruguay heel goed gedaan.''

Janssen meldde zich af voor de oefentrip van het Nederlands elftal in Zuid-Amerika. ''Of ik daar ook op heb gelet?'', herhaalde Van Marwijk de vraag. ''Ik let overal op.''

Vlaar valt af

Van Marwijk schrapte ook de namen van Ron Vlaar (Feyenoord) en Stijn Schaars (Sporting Portugal) uit zijn voorlopige selectie.

Ibrahim Afellay ontbreekt wegens een blessure.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door LucaS » vr aug 05, 2011 11:51 am

Dat is wel kleinzielig, Janssen was geblesseerd tijdens die trip
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Bert » vr aug 05, 2011 12:31 pm

Waar zijn de PSV'ers die allemaal riepen dat Van Basten enkel Ajacieden opriep nu? Boer Van Marwijk heeft twee PSV'ers als assistenten en verkiest de kersverse PSV'ers Wijnaldum en Strootman boven Janssen die net het beste seizoen uit zijn loopbaan heeft gespeeld en met afstand de beste speler in de competitie was.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Jöhnk » vr aug 05, 2011 12:39 pm

Mwah, ik vond Janssen ook een beetje de hype van boeren Nederland. Boeren Nederland stond dan ook perplex toen ie naar Ajax ging. Dat was natuurlijk niet de bedoeling. Gelukkig is er in Strootman nu een nieuwe held opgestaan. En de titel 'verreweg de beste van Nederland' is sinds de JC schaal ook weer geruisloos overgegaan op Ruiz.

Denk trouwens dat Janssen nog problemen gaat krijgen met de afwikkeling van dat ongeval.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Michael_B » vr aug 05, 2011 3:13 pm

LucaS schreef:Dat is wel kleinzielig, Janssen was geblesseerd tijdens die trip
+1.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Zabski
Berichten: 109
Lid geworden op: za mar 26, 2011 5:24 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Zabski » za aug 06, 2011 6:20 pm

ben het zowaar eens een keertje eens met Bertje Kakkerlak... Theo Jansen blonk in de oefenwedstrijden nou niet echt uit om zijn spel. (understatement)

Hopelijk is zijn afwezigheid bij Oranje een goede stimulans om eens wat te laten zien bij ons aller Ajax en zich wederom in de kijker te spelen bij Bert.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door gaizka » di aug 09, 2011 9:53 am

Oefenduel Engeland-Nederland geschrapt door rellen
09/08/2011 10:33

De vriendschappelijke wedstrijd van Nederland tegen Engeland gaat niet door. Vanwege de rellen in onder andere Londen is er geen politie beschikbaar voor het duel op Wembley.

De oefeninterland stond op de planning voor 21.00 uur Nederlandse tijd. Het geweld in Engeland is inmiddels uitgebreid naar andere steden. Zo hebben er nu ook in Birmingham, Manchester, Bristol en Liverpool rellen plaats gehad.

Alle beschikbare politiecapaciteit wordt ingezet om de rellen te beteugelen, waardoor er geen politie beschikbaar is voor het duel Engeland-Nederland. In overleg tussen de bonden is besloten de oefeninterland te schrappen.

De KNVB was teleurgesteld over de afgelasting, maar achtte het wel logisch. 'De politie van Londen kon de veiligheid van onze spelers en onze supporters niet garanderen', zei directeur Bert van Oostveen tegen Voetbal International. 'Over de commerciële gevolgen gaan we ons nu buigen.'

Voor het duel op Wembley waren al 70.000 kaarten verkocht. In de wijken rondom het stadion laaide het geweld de afgelopen dagen al op en werden winkelcentra geplunderd. De rellen zijn het gevolg van een dodelijk schietincident. Een politieagent schoot in de wijk Tottenham (Londen) een man neer. Dit bleek later de aanleiding voor de onlusten.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Lionel » di aug 09, 2011 11:34 am

De Spanjaarden zijn verantwoordelijkheid voor de rellen in London
IK GELOOF!!!!!!

Pietje
Berichten: 358
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:19 pm
Locatie: Ergens daar ofzo.

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Pietje » di aug 09, 2011 12:08 pm

Ik denk niet dat Engeland de volgende keer nog opgeroepen wordt door Bertje.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Kowalczyk » ma okt 10, 2011 9:31 am

't Is maandag, en dus is er een nieuwe Balgevoel-column op NU Sport.nl. Over Bert van Marwijk natuurlijk, die snapt wat het probleem van Oranje is: we hebben geen vijand meer. En dus stoft hij een oude burenruzie af. Bertje tegen Bayern. Go Bert!

HIER LEZEN!

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Ride » ma okt 10, 2011 10:42 am

Kowalczyk schreef:'t Is maandag, en dus is er een nieuwe Balgevoel-column op NU Sport.nl. Over Bert van Marwijk natuurlijk, die snapt wat het probleem van Oranje is: we hebben geen vijand meer. En dus stoft hij een oude burenruzie af. Bertje tegen Bayern. Go Bert!

HIER LEZEN!

K.
:biggthumpup.gif: :drecul.gif:
Vakkie 129

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Lionel » ma okt 10, 2011 11:21 am

:biggrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door peter » ma okt 10, 2011 11:36 am

Hmm, ik lees de columns vrij geregeld (en vaak met veel plezier), maar dit is not my cup of tea. Was leuker geweest als de Open Brief echt geestige dingen had bevat. Is waarschijnlijk ook niet de bedoeling, maar toch.

Wouter
Berichten: 18627
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Wouter » vr nov 11, 2011 11:41 pm

Haha, wel grappig om dat Calimerogelul over de beste Nederlandse bondscoach ooit te lezen hier... :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door 999 » ma jan 02, 2012 1:11 pm

Cruijff maakt zich zorgen over de opbouw van Oranje

Het EK voetbal is als evenement een van de hoogtepunten van het jaar 2012 en moet dat zeker worden voor Oranje. Johan Cruijff toont zich kritisch over de kansen van het Nederlands elftal op een Europese titel.

'Nederland kan ver komen, zolang de beste spelers maar aan voetballen toekomen', stelt Cruijff in zijn column in De Telegraaf. 'Dat lijkt een open deur intrappen, maar voor dit team is het de crux.'

Vooral de opbouw baart Cruijff zorgen, waarbij hij er geen geheim van maakt een voorstander te zijn van twee meer creatieve dan controlerende spelers op het middenveld. 'Tijdens het WK in Zuid-Afrika heb ik daar al een paar keer mijn twijfels over geuit. Als de opbouw niet loopt, gaat automatisch het rendement van je beste spelers omlaag, omdat die bij Oranje nu eenmaal voorin lopen.'

De recente oefenwedstrijden tegen Duitsland (3-0 verlies) en Zwitserland (0-0) waren volgens Cruijff erg nuttig. 'Heel interessant. Beide tegenstanders durfden vroeg druk te zetten en Nederland kwam behoorlijk in de problemen.'

'Natuurlijk deden veel van de betere internationals niet mee, toch zou ik niet zomaar voorbij gaan aan deze ervaringen. Als ik naar onze groep voor het EK kijk, dan zijn Duitsland en Denemarken straks in staat om weer zo tegen ons te spelen. De tegen Duitsland en Zwitserland opgedane ervaringen kunnen daarom tijdens de voorbereiding nog goed van pas komen.'

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door peter » ma jan 02, 2012 1:41 pm

Nederland speelde tegen Zwitserland niet met twee controlerende middenvelders. Sowieso zou ik die wedstrijd niet serieus nemen. Alleen Nigel de Jong speelde toen controlerend op het middenveld en er stond veel brandhout in het veld.
Tegen Duitsland speelde Nederland echter wel met twee controlerende middenvelders. Nu ben ik ook geen groot voorstander van het spelen met twee controlerende middenvelders, maar gezien de specifieke kwaliteiten van het elftal is dat echter geen gekke gedachte. De verdediging rammelt en de voorhoede beschikt over individuele klasse. Probleem voor aankomende zomer is echter dat het middenveld niet zo goed (meer) is. Van Bommel is onomstreden en daar wringt direct de schoen. Van Bommel is namelijk echt op zijn retour en dat zal in het komende half jaar nog meer blijken. Nigel de Jong komt amper aan bod bij City en Strootman vind ik een hype en zeker niet van internationale allure. Wil je dus met twee controleurs spelen, dan moeten ze wel van hoog niveau zijn. Tegen Duitsland bleek wel dat het tandem Strootman en Van Bommel het niet aan kan, zeker niet in de omschakeling. Als van Marwijk blijft volharden in een opstelling met van Bommel, Strootman en zelfs Kuyt dan wordt het in mijn ogen helemaal niets. Sowieso wordt het lastig om de prestaties te evenaren, want zo goed zijn we natuurlijk niet. Alles viel toen precies goed samen en iedereen stak in bloedvorm. Combineer dat men een gunstige loting en je komt dus bijna tot een wereldtitel. Ik ben bang dat van Marwijk dat kunstje denkt te herhalen met hetzelfde systeem en (bijna) dezelfde mensen, maar die vlieger gaat niet op. Sterker nog, ik denk dat je er dan in de poulefase al uit vliegt.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » ma jan 02, 2012 9:16 pm

Löw heeft omgeschakeld van 4-2-3-1 naar 4-1-4-1. Met Kroos voor Khedira en Schweini als enige 'Sechser' (zo noemen ze dat hier) hebben ze (nog) meer voetbal in het team.

Ik weet niet of BvM die keus ook heeft. Vraag is ook wat het alternatief is. Van Bommel als enige speler tussen de 2 linies? En wie zet je dan voor hem neer: VDV én Sneyder? Dat gaat 'm ook niet worden... Bovendien heeft Oranje een matige defensie, dus wel begrijpelijk dat BvM kiest voor 2 man voor de defensie.

Suggestie van Cruijff is vrij makkelijk. Misschien legt ie de volgende keer ook even uit wie dan waar moet staan.

Ik denk trouwens dat Van Bommel een goed EK gaat spelen. Vraag is meer wie er naast hem komt te staan. Strootman ging laatst akelig nat tegen de Duitsers en Nigel is een ongeleid projectiel.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Lionel » ma jan 02, 2012 11:06 pm

Van Bommel samen met Nigel. Strootman kan het niveau toch niet aan. Typisch een aankoop voor Liverpool overigens. Grof geld neerleggen voor b-garnituur :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie