Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Leidt BvM Nederland naar het WK?

Ja!
23
64%
Nee!
13
36%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Lionel
Berichten: 47393
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do jul 03, 2008 11:10 am

Ik vind BvM zeker geen slechte coach. Hij is alleen Feyenoorder en die hebben prutverdedigers. Maar zijn teams proberen wel te voetballen en doen dat op een redelijke manier.

Met het materiaal wat Nederland heeft en met Bertje als coach schopt Nederland het zeker tot de kwartfinale...
IK GELOOF!!!!!!

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » do jul 03, 2008 11:23 am

Gedonder ligt natuurlijk wel op de loer. Zo was BvM's relatie met Van Persie in het verleden niet rimpelloos.
Ook rond Van Bommel kunnen problemen ontstaan. Van Marwijk kan dan wel zeggen dat hij hem net als ieder ander zal beoordelen en behandelen, maar het is natuurlijk wel zijn schoonzoon. Helemaal onbevooroordeeld kun je dan haast niet zijn. Dat bleek al uit hoe venijnig Van Marwijk het voor hem opnam ten tijde van de controverse met Van Basten. Dat was niet alleen de onafhankelijke voetbalcoach, maar ook voor een deel de schoonvader die sprak.
Op zich menselijk en dus begrijpelijk. Bovendien heeft iedere coach, Van Basten voorop, zijn voorkeuren. Maar in dit geval zal een en ander, puur vanwege die familiaire band, meer aandacht krijgen en kritischer gevolgd worden. Dat maakt het toch een stuk lastiger werken.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59031
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jul 03, 2008 3:33 pm

Tja, open deur.Maar alles hangt natuurlijk af van de resultaten.En om nu te zeggen dat Oranje zo'n moeilijke poule heeft.En soms is het makkelijker te presteren onder een coach die zelf nooit op een heel hoog nivo gespeeld heeft, waar je niet tegen op kijkt.Of het voetbal er leuker op gaat worden is natuurlijk een andere vraag, maar echte problemen verwacht ik niet ...

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do jul 03, 2008 5:18 pm

Sneijder en v/d Vaart vs. van Bommel.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 03, 2008 5:26 pm

Zou eigenlijk best grappig zijn als Van Marwijk straks Van der Vaart, Sneijder en Van Persie weet weg te pesten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » vr jul 04, 2008 1:39 am

Bijzonder is Bert van Marwijk niet te noemen als coach, mag ik toch hopen dat Frank de Boer wat kleur kan brengen en (waar mogelijkj) de Ajax-visie erop los laat, hij weet immers niet beter...
AFCA!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr jul 04, 2008 8:45 am

Bertje schreef:Zou eigenlijk best grappig zijn als Van Marwijk straks Van der Vaart, Sneijder en Van Persie weet weg te pesten.
Ik denk dat alle drie de bovengenoemde spelers een stuk volwassener en professioneler zijn geworden sinds het WK en dat de problemen tussen met name Van der Vaart en Sneijder en Van Bommel minder spelen. Zeker als Van Bommel het gevoel krijgt dat hij een eerlijke kans krijgt. Dan is er sowieso minder spanning.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 04, 2008 11:16 am

Kan, het me ook niet echt voorstellen, hoor. Spelen voor je land lijkt me sowieso belangrijker dan een paar kleine botsingen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 51908
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr jul 04, 2008 2:35 pm

Rishi schreef: Maar zijn teams proberen wel te voetballen en doen dat op een redelijke manier.
:drecul.gif:

Dortmund onder BVM wel eens zien ballen? Die man is werkelijk uitgekotst daar. Het leek echt helemaal nergens naar, ondanks de aanwezigheid van een rits Duitse internationals en jongens als Koller, Rosicky en Dede. Bovendien sloeg ie bij een club in financieel zwaar weer miljoenen kapot aan miskopen.

Wat heeft die man in 8 jaar bij topclubs nou gepresteerd? Dankzij Pi-Air won BVM met Feyenoord de UEFA Cup. In de overige 7 seizoenen zegge en schrijve een KNVB-beker. Hij werd 6e met Feyenoord, ondanks dat Ajax, PSV en AZ een dramatisch seizoen speelden.

Spraakmakend voetbal: neuh. Groot tacticus: nee. Progressief: integendeel.

De KNVB was blijkbaar in paniek toen MVB aangaf er de brui aan te geven. I.p.v. te wachten tot na het EK (iets dat de meeste landen sowieso doen) moest er direct een opvolger worden gepresenteerd. En da's jammer voor het Nederlands voetbal, want nú had de KNVB bijv. Rijkaard kunnen benaderen. Als die niet had gewild, zou ook Koeman een optie zijn geweest. Of men had voor Rutten of Jol kunnen gaan. Stuk voor stuk mensen met meer in hun mars dan BVM.

Oranje zit nu opgescheept met een grijze muis.

wimpey
Berichten: 51908
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr jul 04, 2008 2:37 pm

Bertje schreef: Spelen voor je land lijkt me sowieso belangrijker dan een paar kleine botsingen.
Van Bommel heeft zowel namens PSV als namens Bayern een elleboog in het gezicht van VDV gepland. Kan me voorstellen dat VDV zoiets heeft van: rot jij effe lekker op.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr jul 04, 2008 2:56 pm

Zouden er tussen bijvoorbeeld Koeman en Van Basten nooit dingen gebeurd zijn in het veld?

wimpey
Berichten: 51908
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr jul 04, 2008 3:04 pm

Harm schreef:Zouden er tussen bijvoorbeeld Koeman en Van Basten nooit dingen gebeurd zijn in het veld?
Oe, vertel! Iets spannends? :smallgrin.gif:

Van Bommel greep Meira op een wel heel intieme plek.

Volgens mij zijn Koeman en MVB i.t.t. Van Bommel wel gewoon straight.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr jul 04, 2008 3:21 pm

wimpey schreef:
Harm schreef:Zouden er tussen bijvoorbeeld Koeman en Van Basten nooit dingen gebeurd zijn in het veld?
Oe, vertel! Iets spannends? :smallgrin.gif:

Van Bommel greep Meira op een wel heel intieme plek.

Volgens mij zijn Koeman en MVB i.t.t. Van Bommel wel gewoon straight.
Snap je de betekenis van een vraagteken niet?

wimpey
Berichten: 51908
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr jul 04, 2008 3:26 pm

Harm schreef:
wimpey schreef:
Harm schreef:Zouden er tussen bijvoorbeeld Koeman en Van Basten nooit dingen gebeurd zijn in het veld?
Oe, vertel! Iets spannends? :smallgrin.gif:

Van Bommel greep Meira op een wel heel intieme plek.

Volgens mij zijn Koeman en MVB i.t.t. Van Bommel wel gewoon straight.
Snap je de betekenis van een vraagteken niet?
Jawel. Daarom vroeg ik ook of er wellicht iets spannends voorgevallen zou zijn.

Lionel
Berichten: 47393
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jul 04, 2008 10:45 pm

Niet dus...want Harm vraagt het ook al...Als hij het wist had hij het wel gelijk gezegd.
IK GELOOF!!!!!!

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma jul 07, 2008 5:09 pm

wimpey schreef: Spraakmakend voetbal: neuh. Groot tacticus: nee. Progressief: integendeel.
Ik denk dat BvM vooral de meest veilige keuze was van de KNVB. Een man met een dijk van een PR waar noch de Van Gaal clan, noch de Cruijffianen, noch Johan Derksen noch Hugo Borst over zullen vallen. Iedereen vindt hem een fatsoenlijke vent en dat was blijkbaar het belangrijkst want als trainer heeft van Marwijk weinig opzienbarends gepresteerd(goed voetbal met Fortuna, Uefa Cup met Feyenoord). Sowieso is het allemaal wat gedateerd want de laatste jaren heeft BvM er vooral een janboel van gemaakt, met een heel slecht laatste seizoen op de koop toe.

Maar je kunt de eerste artikelen zo al uittikken; na de kille, argwanende Van Basten met zijn vijandigheid is er nu Bert van Marwijk die een goed verhaal heeft, rustig zijn sigaretje rookt en lekker gewoon doet, dan doe je immers al gek genoeg.

Je had ook Rijkaard kunnen hebben. Ook een allemansvriend en tactisch geen genie, maar wel een persoonlijkheid die weet wat het is om succes te hebben. Kleurlozer van BvM vindt je ze nauwelijks.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma jul 07, 2008 5:17 pm

Hoe vind jij dat Marco het heeft gedaan, RGB?

Of had je dat al ergens gezegd? :blush.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma jul 07, 2008 6:23 pm

Hij heeft niet helemaal gebracht waarop ik had gehoopt. Zich te veel blind gestaard op de poulefase en daarna de boel laten lopen. Zonde, want in tegenstelling tot wat ik hier en daar gelezen heb zat er wel meer in.

Van Basten heeft 2 prima kwalificaties gedraaid. Probleemloos gekwalificeerd voor de tournooien, in korte tijd een ploeg spectaculair vernieuwd. Bovendien heeft hij er in 2 perioden (bij aantreden, en EK) een echt teamgevoel weten op te roepen. Presentatie is over het geheel gezien prima geweest. Intelligente man, kan goed uitleggen.
Zijn persoonlijke oorlogjes waren niet goed te praten, moet je nooit aan beginnen als toptrainer. Kán absoluut niet als clubtrainer en je voorkomt dat spelers een échte band met je voelen. Zou 1 international van Basten missen? Geloof ik niks van. Respect hebben ze allemaal voor hem, maar echt door het vuur zullen ze ook niet voor hem gaan.

Tactisch is het lastig. Een afgedankte international moest het systeem voor hem uittekenen want daarvoor was het vooral aanvallend te treurig voor woorden. Tegen Frankrijk greep hij in zoals geniën dat doen(de Robben wissel). Dat was Cruijff terug op aarde. Heel weinig mensen zouden die zet doen en die won de wedstrijd. Grote klasse. Tegen Rusland was het het oude Oranje. Beetje apathisch, eilandje VN voorin, de falende favoriet mocht blijven staan en de coach maakte nooit de indruk dat er iets te halen viel. Teleurstellend. Slechte wissels ook; Van Persie voor Kuijt is de grootste egoïst van je selectie voor je beste teamspeler. Tegen een vlot lopende linkerflank was dat niet slim. Los van het feit dat Van Persie op rechts niets anders kan dan naar binnen trekken, en van Persie was duidelijk niet in grootse vorm. Rusland speelde goed, maar Nederland speelde óók slecht.

Al met al, twee maal goed gekwalificeerd maar als het om de punten gaat is Oranje tweemaal toe afgeschminkt. Dat laat onverlet dat ik dit EK opnieuw weer goede dingen heb gezien en Van Basten overduidelijk aan het leren en verbeteren is. Eerlijk is eerlijk, ik vind, zijn opvolger in het achterhoofd houdend, dat het zonde is dat hij niet verder gaat.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jul 07, 2008 9:43 pm

Van der Vaart, Sneijder en Van Persie lopen wel degelijk met Van Basten weg, RGB.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 51908
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di jul 08, 2008 6:22 am

Raul Gonzalez Blanco schreef:Hij heeft niet helemaal gebracht waarop ik had gehoopt. Zich te veel blind gestaard op de poulefase en daarna de boel laten lopen. Zonde, want in tegenstelling tot wat ik hier en daar gelezen heb zat er wel meer in.
Betwijfel het. Ik denk dat de tevredenheid over de poulefase groter was dan de ultieme wil om het EK te winnen. Als je écht wilt winnen van die Russen ga je, à la Ballack in de finale, lopen beuken.

Zoveel mogelijk tegenhouden en heel smerig Duits via een spelhervatting winnen. Het had gekund, maar Oranje leek (op Sar, Sneyder en de Jong na) uitgemergeld en iets te vroeg tevreden.

Over MVB's wissels: ik zie dat net zo. Wissel Persie - Kuyt was de bottleneck. Hij hoopte op een effect als tegen Frankrijk (maar waarom dan niet Engelaar gewisseld?), maar Oranje kwam door het gelanterfanter van Persie alleen maar meer onder druk te staan.

En hij had natuurlijk nooit Heitinga mogen brengen, die weer eens een parodie op verdedigen gaf. Je zult fan van A.M. zijn: eerst Heitinga en dan Ujfalusi nog. :smallgrin.gif:

Wat bedoel je trouwens met het 'goede verhaal' van Van Marwijk? Die man heeft helemaal niets te melden.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » di jul 08, 2008 8:36 am

Bertje schreef:Van der Vaart, Sneijder en Van Persie lopen wel degelijk met Van Basten weg, RGB.
Natuurlijk. Zou ik ook doen als ik zo goed in het pulletje viel bij de coach.
Als je in diens ogen nauwelijks wat verkeerd kunt doen. Kuyt speelde er in de eerste wedstrijden net iets te goed voor, anders was hij tegen Rusland ook nog met Van Persie in de basis begonnen.
Uiteraard was echter de brave Katwijker, die toch nooit een onvertogen woord zal laten klinken, direct het kind van de rekening toen het tegenzat.
Maar je ziet dat je op een gegeven moment toch tegen de lamp loopt als je te sterk hecht aan bepaalde spelers. Als je teveel liefhebber wordt i.p.v. zakelijk analyseert en beslist.

Lionel
Berichten: 47393
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jul 08, 2008 9:46 am

@ Wimpey; jij klaagde ergens over dat bepaalde mensen steeds maar weer bepaalde zaken herhalen. Wanneer hou jij eens op met dat gezeik over Heitinga? Zijn we eindelijk van je gelul over HtC af begin je in 1 op de 2 posts van je over Heitinga...
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51908
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di jul 08, 2008 10:30 am

Rishi schreef:@ Wimpey; jij klaagde ergens over dat bepaalde mensen steeds maar weer bepaalde zaken herhalen. Wanneer hou jij eens op met dat gezeik over Heitinga? Zijn we eindelijk van je gelul over HtC af begin je in 1 op de 2 posts van je over Heitinga...
RGB had het over de wissels van MVB, beste Rishi. Heitinga was een van die wissels.

Net zoals Oleguer een directe vervanger van Heitinga zou zijn.

Dus ik ontkom er dan niet aan om diens naam te noemen.

Trouwens... Mad Dog goes VCL, daar verheug ik me nu al op. :smallgrin.gif:

Lionel
Berichten: 47393
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jul 08, 2008 10:41 am

Maar steeds dezelfde grappen gaat vervelen....En waar zullen we om wedden. HtC haalt dit keer wel de groepsfase CL...
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51908
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di jul 08, 2008 10:51 am

En waar zullen we om wedden. HtC haalt dit keer wel de groepsfase CL...
Yeah right. Hij houdt het bij Pana nog minder lang vol dan bij Ajax en Chelsea.

Ik ga dit topic trouwens niet verder vervuilen met de namen van 2 waardeloze trainers. Dit is het topic van BVM.

Plaats reactie