Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland

Bericht door LucaS » ma nov 01, 2010 7:43 pm

Overigens klopt de eerste zin van Rishi wel natuurlijk. Ajax is een grotere club dan Barcelona.
I think I lost my fucking headache

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Duitsland

Bericht door goodfella » ma nov 01, 2010 7:45 pm

Ik vind Schweinsteiger ook indrukwekkend Wimpey. Xavi trouwens ook.

Wellicht had Mourinho hem beter kunnen kopen dan Khedira?

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » ma nov 01, 2010 7:47 pm

LucaS schreef:Overigens klopt de eerste zin van Rishi wel natuurlijk. Ajax is een grotere club dan Barcelona.
Barcelona is een kutclub met een fantastisch elftal.
goodfella schreef:Ik vind Schweinsteiger ook indrukwekkend Wimpey. Xavi trouwens ook.

Wellicht had Mourinho hem beter kunnen kopen dan Khedira?
Mourinho heeft Schweinsteiger gezegd dat hij de volgende Duitser is die ie namens Madrid gaat arresteren... Khedira heeft paardenlongen, nuttige speler. Voetballend is ie niet zoooo, vind ik...

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » di nov 02, 2010 12:55 am

wimpey schreef:
Raul Gonzalez Blanco schreef: Datzelfde geldt ook voor Theo Janssen. Of Suarez.
:excited.gif:

Twente, Ajax of Bayern, dat is me nogal een verschil. Schweinsteiger was dé man in de wedstrijden van Duitsland, waarin Engeland en Argentinie gedemonteerd werden. Rooney, Gerrard, di Maria en Messi leken op jochies met melktandjes i.v.m. hem.

Hij was ook dé stuwende kracht achter het Bayern van vorig seizoen.
Het grote verschil ligt hem erin dat Xavi gedurende lange tijd constant op hoog niveau presteert. In Europa, in de competitie, beste man van de Europees kampioen, van de Wereldkampioen. En dat in een tijd dat de grote talenten een hele snelle maar ook kortstondige bloeiperiode kennen. Xavi is al jaren de onbetwiste middenveldkoning.
Ik meen me te herinneren dat jij Senna de beste man van europees kampioen Spanje vond. Ik was van mening dat Xavi dat was, maar goed... :smallgrin.gif:

Xavi draait al veel langer mee dan Schweinsteiger. Is een aantal jaren ouder. En tot Van Gaal was niemand op het idee gekomen om Schweinsteiger in de as neer te zetten. Schweinsteiger wordt nog steeds beter, ook dit seizoen weer.
Zover, is jouw Duitse vriend nog lang niet. Als hij over 5 jaar hetzelfde is blijven presteren dan ...wie weet. Ik denk persoonlijk dat dat niet zal gebeuren, maar soit.
Ik vind het kwaliteitsverschil tussen beiden persoonlijk niet zó groot, maar goed, dat is een mening... Ik vind Schweinsteiger nl. ook een verdomd complete speler.
En Schweinsteiger was vervolgens weer nergens in de halve finale.. Baas boven baas :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » di nov 02, 2010 12:57 am

goodfella schreef:
Rishi schreef:Het gaat om nu. Ajax is dan ook een grotere club dan Barca.

En vorig jaar haalde Bayern de finale ja. Waarin ze kansloos verloren van Inter. Barca was toch wel een stuk minder kansloos in de halve finale. Verder is Barca al bijna twee jaar oppermachtig. Iets wat niet gezegd kan worden van Bayern. Die kregen het jaar dat Barca de CL won natuurlijk voetballes. Niet te zuinig ook.

Xavi heeft het WK gewonnen, is ook nog Europees kampioen.

Dus waar hebben we het dan over?
Barcelona had ook gewoon met 9-2 moeten verliezen in Milaan. En Barcelona was vorig seizoen oppermachtig, vandaar dat ze na 42 wedstrijden ook maar liefst 1 punt meer hadden dan Madrid.
Als Barca na de 1-0 de wedstrijd op slot had gegooid en zich niet zo had laten verrassen had ik het nog wel willen zien. In Barcelona had Milaan afgedroogd moeten worden. Is niet gebeurd. Inter terecht door. Kan een keer gebeuren. Maar op Barca staat eigenlijk al twee jaar geen maat.

En dat ze maar 1 punt voorstonden zegt meer over de rest van de competitie. Al is die ook weer niet zo slecht want Atletico won de Uefa Cup. En de onderlinge wedstrijden waren natuurlijk duidelijk.

Madrid kreeg voetballes. Niet te zuinig ook. Ronaldo leek op een klein kind met melktandjes vergeleken met Messi en Xavi.. Om een wijs man te citeren :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » di nov 02, 2010 12:58 am

Raul Gonzalez Blanco schreef:
wimpey schreef:
Hij speelt in een minder clubteam en nationale ploeg, maar is in die ploegen net zo nadrukkelijk aanwezig als Xavi in zijn ploegen.
Datzelfde geldt ook voor Theo Janssen. Of Suarez.

Het grote verschil ligt hem erin dat Xavi gedurende lange tijd constant op hoog niveau presteert. In Europa, in de competitie, beste man van de Europees kampioen, van de Wereldkampioen. En dat in een tijd dat de grote talenten een hele snelle maar ook kortstondige bloeiperiode kennen. Xavi is al jaren de onbetwiste middenveldkoning. Zover, is jouw Duitse vriend nog lang niet. Als hij over 5 jaar hetzelfde is blijven presteren dan ...wie weet. Ik denk persoonlijk dat dat niet zal gebeuren, maar soit.

Geen schande. Want Xavi is echt goed, type top 25 allertijden goed.
Dus dat! :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Zuidema » di nov 02, 2010 6:32 pm


Van Gaal schießt zurück: 'Erstaunt und enttäuscht'

Veröffentlicht: 2 November 2010 15:25
Verändert : 2 November 2010 16:40

MÜNCHEN - Louis van Gaal schießt zurück: der Trainer von Fußball-Rekordmeister Bayern München hat sich "erstaunt und sehr enttäuscht" über die Kritik von Präsident Uli Hoeneß gezeigt.

Vor dem Champions-League-Spiel der Münchner am Mittwoch beim rumänischen Klub CFR Cluj gab der Coach eine Erklärung ab, in der er Hoeneß heftig widersprach.

"Ich bin nicht in der Lage und will auch einem Mann wie Uli Hoeneß nicht widersprechen. Aber ich finde auch, dass ein Mann, der soviel bedeutet für Bayern München, um die Konsequenzen von seinen Aussagen wissen muss. Ich bin sehr enttäuscht, sehr enttäuscht, dass mein Präsident so etwas sagt über mich. Weil ich denke, dass Kommunikation eine meiner besten Qualitäten ist. Ich bin auch sehr erstaunt, dass das ein Präsident in dieser schwierigen Phase mit neun verletzten Spielern sagt", betonte van Gaal erbost.

Hoeneß hatte van Gaal Defizite im Umgang mit dem Team und Beratungsresistenz vorgeworfen sowie die "One-Man-Show" des Niederländers kritisiert.

Die Erklärung von van Gaal im Wortlaut:

"Ich habe gesehen, dass sie bereits am Flughafen ein Statement von mir haben wollten, ich habe aber eine Pressekonferenz und denke, dass ich das hier machen kann. Ich werde auch nur drei Sätze sagen, und ich denke, dass das auch das Wichtigste ist, was ich momentan zu sagen habe.

Ich bin der Trainer von Bayern München und sehr stolz und froh, dass ich noch immer der Trainer von Bayern München bin. Und ich bin nunmehr ein Jahr und ein paar Monate Trainer von Bayern München und nicht in der Lage, dass ich einem Mann wie Uli Hoeneß widersprechen will. Ich finde auch, dass ich das nicht kann, weil ich nur ein Jahr und drei Monate hier beschäftigt bin.

Aber ich finde auch, dass ein Mann, der soviel bedeutet für Bayern München, um die Konsequenzen von seinen Aussagen wissen muss. Ich bin sehr enttäuscht, sehr enttäuscht, dass mein Präsident so etwas sagt über mich. Weil ich denke, dass Kommunikation eine meiner besten Qualitäten ist. (...)

Ich bin auch sehr erstaunt, dass das ein Präsident in dieser schwierigen Phase mit neun verletzten Spielern sagt, auch über meine Zweite-Reihe-Spieler. Zweite Reihe, das sind nicht meine Worte, das sind seine Worte. Ich habe die Perspektive offen gehalten für diese Spieler. Mit diesen Spielern haben wir in fünf Spielen 13 Punkte geholt. Das widerspricht dem, was er gesagt hat.

Ich denke, dass es jetzt vernünftiger ist, über Cluj zu sprechen als über meinen Präsidenten."


© AFP/Chris Helt

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Re: Duitsland

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di nov 02, 2010 6:43 pm

wimpey schreef: Twente, Ajax of Bayern, dat is me nogal een verschil. Schweinsteiger was dé man in de wedstrijden van Duitsland, waarin Engeland en Argentinie gedemonteerd werden. Rooney, Gerrard, di Maria en Messi leken op jochies met melktandjes i.v.m. hem.

Hij was ook dé stuwende kracht achter het Bayern van vorig seizoen.
Het punt is niet dat Schweinsteiger geen goede speler is of niet belangrijk zou zijn (al vind ik dat je een beetje overdrijft, zo komen van Bommel, Muller en m.n. Robben er wel wat bekaaid af). Zonneklaar dat hij een geweldig seizoen heeft gehad. Geweldige speler wat mij betreft.

Maar de periode waarover iemand presteert is m.i. Toch de belangrijkste waarde in dit soort vergelijkingen. Laat Schweinsteiger het maar bewijzen de rest van zijn carriere. Niet dat dat overigens iets af doet op zijn prestaties tot nu toe, die zijn uiteraard heel behoorlijk. En for the record: ik denk dat hij een zeer belangrijke factor in het mondiale voetbal zal zijn de komende jaren.

Maar niet zo goed als Xavi, die de laatste pakmbeet 6 jaar nauwelijks een stap verkeerd heeft gezet. Zo lang en zo constant zo goed en beslissend....dan moeten we terug naar de tijden van Zidane.

Het verschil is m.i. wel behoorlijk. Maar dat zegt meer over Xavi dan over Schweinsteiger.

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » di nov 02, 2010 8:14 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef: Het punt is niet dat Schweinsteiger geen goede speler is of niet belangrijk zou zijn (al vind ik dat je een beetje overdrijft, zo komen van Bommel, Muller en m.n. Robben er wel wat bekaaid af). Zonneklaar dat hij een geweldig seizoen heeft gehad. Geweldige speler wat mij betreft.
Contradictio in termini. Bij de beoordeling van Schweinsteiger moeten we z'n medespelers meenemen? Bij de beoordeling van Xavi laten we Messi, Iniesta e.c. buiten schot?
Raul Gonzalez Blanco schreef: Maar niet zo goed als Xavi, die de laatste pakmbeet 6 jaar nauwelijks een stap verkeerd heeft gezet. Zo lang en zo constant zo goed en beslissend....dan moeten we terug naar de tijden van Zidane.
Xavi vs. Zidane valt natuurlijk in het nadeel van Xavi uit. Hallo he... :excited.gif: Zidane is de top 1 van die top 25 waarin je Xavi ziet.
Het verschil is m.i. wel behoorlijk. Maar dat zegt meer over Xavi dan over Schweinsteiger.
Noem mij eens iets dat Schweinsteiger niet beheerst.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Duitsland

Bericht door goodfella » di nov 02, 2010 9:16 pm

Er staat inderdaad geen maat op Zidane. Misplaatste vergelijking.

Xavi is een fan-tas-ti-sche speler, maar simpelweg geen Zidane, Maradona of van Basten.

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » di nov 02, 2010 11:45 pm

Dat zegt RGB toch ook niet? En op zijn positie is Xavi natuurlijk wel van het allerhoogste niveau ooit.

@ Wimpey; Hoevaak wil je nog horen dat toch wel iedereen Schweinsteiger geweldig vindt maar dat sommigen hem niet van het niveau Xavi vinden.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland

Bericht door LucaS » wo nov 03, 2010 6:28 am

Ach, volgens de maatstaven van RGB (laat het eerste maar eens een paar jaar op rij zien), moet Messi het predikaat talent ook nog ontstijgen.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » wo nov 03, 2010 12:01 pm

Inderdaad!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Duitsland

Bericht door 999 » wo nov 03, 2010 12:42 pm

Tja, volgens mij was vorig seizoen pas het eerste jaar dat Schweinsteiger wat liet zien ..

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » wo nov 03, 2010 3:00 pm

Precies. En dat was ook alleen toen Robben meedeed.
IK GELOOF!!!!!!

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Re: Duitsland

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » wo nov 03, 2010 6:12 pm

wimpey schreef:
Contradictio in termini. Bij de beoordeling van Schweinsteiger moeten we z'n medespelers meenemen? Bij de beoordeling van Xavi laten we Messi, Iniesta e.c. buiten schot?
Wat is de contradictio dan? Natuurlijk heeft Xavi ook hele goede medespelers. Sterker nog, betere dan Schweinsteiger vermoed ik. Xavi is niet in zijn eentje wereldkapioen geworden. dat heb je mij ook niet horen zeggen toch.

Ik vind Xavi's aandeel wel groter dan Schweinsteiger als dat je vraag is.

Xavi vs. Zidane valt natuurlijk in het nadeel van Xavi uit. Hallo he... :excited.gif: Zidane is de top 1 van die top 25 waarin je Xavi ziet.
Ja dat is zo, maar de vergelijking zidane vs Xavi heb ik dan ook niet gemaakt.

Wat Xavi met Zidane gemeen heeft is de langere constante periode dat met een bepalende factor in de top is. Dat is opvallend want veel van de grote spelers sinds Zidane kenden een kortstondige periode aan de top (ronaldinho, kaka ed ). Om Lucas daar gelijk bij te beantwoorden: ja, dat geldt ook voor Messi, die met 4 goals in 1 wedstrijd volgens velen al had bewezen op gelijke voet te staan met spelers die niet 1 of 2 maar 10 goede seizoenen hebben genoteerd. Messi moet inderdaad nog maar bewijzen dat hij net als Maradona 15 jaar aan de top kan staan. Natuurlijk is hij nu een geweldenaar (overigens langer dan Schweinsteiger maar dat terzijde) maar ik zie weinig logica in een spelers vergelijking tussen een speler met 20 jaar topvoetbal op de teller en iemand als Messi.


Dat doet verder weinig af aan het feit dat we het over een paar van de beste voetballers van dit moment hebben, maar dat was het punt ook niet.

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Duitsland

Bericht door Justin » za nov 06, 2010 4:14 pm

Schweini scoort de 1-2 voor Bayern nadat ze eerst met 1-0 achter waren gekomen. Gomez scoorde de 1-1.

Het gaat allemaal nog wat moeizaam, maar Bayern komt er wel bovenop.

Wolfsburg gaat nog steeds niet best. Nu alweer 2-0 achter tegen Eintracht Frankfurt.

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Duitsland

Bericht door GangstaRiB » za nov 06, 2010 4:16 pm

HSV net gelijk gekomen Hoffenheim. HSV is dit seizoen echt crap met van die rendementsloze voetballers als Pitroipa en Trochowski.

Westermann maakt de gelijkmaker, volgens mij zijn de verdedigers topscoorders bij HSV.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland

Bericht door Rooie » za nov 06, 2010 4:49 pm

Bayern nu met 3-2 achter, gezicht van Louis staat niet vrolijk.

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » za nov 06, 2010 6:58 pm

Bayern 3-3.

Schweini met een schitterende goal. Mist even later een pingel. Anders was de wedstrijd beslist. Uiteindelijk maakt Lahm 7 minuten voor tijd nog 3-3.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » zo nov 07, 2010 8:03 am

Benji schreef:Bayern nu met 3-2 achter, gezicht van Louis staat niet vrolijk.
Bayern speelde een werkelijk 'fabelhafte' 1e helft. 80% balbezit, het had 1-5 moeten staan bij rust. Buitencategorie met een schitterende hakgoal en een pingel op buitenkant paal.

Grappig, na rust gingen uitgerekend die spelers in de fout voor wie Hoeness het vorige week opnam en waarom hij LvG bekritiseerde: Gomez, Timotchuk en DeMichelis. Aankopen van Hoeness natuurlijk. :excited.gif:

Van Buyten stond ook weer lekker te klooien, zou een verdediger van Ajax kunnen zijn.

Maar voetballend is Bayern uit het dal gekropen, die komen nog wel terug. Speelden gisteren bijv. zonder Olic, Klose, Badstuber, Contento, Bommel, Robben, Müller en Ribery. Dat hakt er natuurlijk wel in.

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Duitsland

Bericht door GangstaRiB » zo nov 07, 2010 7:15 pm

Stuttgart - Bremen................... 6-0.................

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » ma nov 08, 2010 12:51 am

Schweini was inderdaad indrukwekkend! De eerste helft dan..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48001
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Duitsland

Bericht door peter » do nov 18, 2010 1:14 pm

Ik las dat McClaren de noodklok heeft geluid. Hij heeft enkele spelers nodig om van Wolfsburg een succes te maken. Toch apart gezien de namen die hij al heeft mogen halen:
Nassim Ben Khalifa (Grasshoppers Zürich)
Cícero (ausgeliehen von FC Tombense)
Arne Friedrich (Hertha BSC)
Simon Kjær (US Palermo)
Mario Mandžukić (NK Dinamo Zagreb)
Diego (Juventus Turin)

Jol in Disguise dit, hoor. :excited.gif:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Duitsland

Bericht door Michael_B » do nov 18, 2010 2:21 pm

Niet de minsten inderdaad. Was gewoon een lucky shot bij Twente, matige trainer.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Plaats reactie