Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo okt 31, 2010 6:46 pm

Haha dit slaat toch nergens op?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Engeland en Schotland

Bericht door raymon » zo okt 31, 2010 10:30 pm

Waarom niet? Er was niet gefloten dus speel je door. Domme aktie van Gomes dus.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Frank » zo okt 31, 2010 10:56 pm

Niet slim van Gomes inderdaad, maar natuurlijk ook een belachelijke actie van Clattenburg. Het was wel zo overduidelijk hands dat het gewoon geel voor Nani had moeten zijn en een vrije trap voor Tottenham.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo okt 31, 2010 11:00 pm

Inderdaad.
IK GELOOF!!!!!!

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Justin » za nov 06, 2010 3:10 pm

Na de geweldige winst van afgelopen week staat Tottenham (zonder van der Vaart) achter tegen Bolton: 2-0. (1x Steinsson, ex-AZ)

Zo'n CL-campagne hakt er aardig in.

EDIT: En ze verliezen dus met 4-2. Veel te wisselvallig.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » za nov 06, 2010 7:00 pm

Geen VDV..
IK GELOOF!!!!!!

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Justin » zo nov 07, 2010 5:01 pm

Ook zo'n net-niet ploeg: Arsenal verliest vandaag van Newcastle United (1-0; Andy Carroll).

Balotelli is eindelijk fit en laat zich zien: Manchester City 2-0 voor tegen WBA (2x Balotelli).

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door FlaFlu » zo nov 07, 2010 5:12 pm

Ook al jaren geen kampioen geworden. Ook gewoon een gebrek aan kwaliteit. Iedereen roept de eerste paar maanden altijd 'oeh!' en 'ah!', totdat die grote boze jongens ergens uit het noorden van Engeland langskomen en er twee inkoppen uit een standaardsituatie. Dan hoor je Wenger weer zeuren over zijn manier van voetballen en dat de manier van Bolton, Stoke, Hull of West Bromwich Albion niet de zijne zou zijn, terwijl ploegen als Chelsea of Manchester United er met goed, maar anders goed voetbal met de prijzen vandoor gaan.

In Engeland is men overigens onder de indruk van Tioté. Wilde ik toch even gezegd hebben. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Rooie » zo nov 07, 2010 5:32 pm

Justin schreef:Ook zo'n net-niet ploeg: Arsenal verliest vandaag van Newcastle United (1-0; Andy Carroll).

Balotelli is eindelijk fit en laat zich zien: Manchester City 2-0 voor tegen WBA (2x Balotelli).
Balotelli pakt ook meteen weer rood :smallgrin.gif:

Liverpool verrassend op een 1-0 voorsprong tegen Chelsea, leuk voor de wedstrijd.

En 2-0, 2x Torres.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

De Ondenkbare Derby

Bericht door Kowalczyk » ma nov 15, 2010 10:52 am

Maandag, Balgevoel-dag. Even geen Ajax- en Cruijff-gelul.We gaan het hebben over AFC Wimbledon, MK Dons, over de mogelijkheid van een Ondenkbare Derby, over kwesties van moord en bestaansrecht.

Lees die column, het kan via mijn Hyves-pagina (en word gerust vriendjes!) of op NU Sport.nl.

K.
Still alive...

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » ma nov 15, 2010 3:36 pm

Daar ging de toto... KutChelsea!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Jeroen126 » di nov 23, 2010 12:02 am

De Schotse scheidsrechters dreigen van het weekend te staken (!). Dit na kritiek van Celtic-officials, die het idee hebben dat ze opzichtig tegen worden gewerkt door de arbitrage.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door peter » za nov 27, 2010 5:26 pm

Broertje van een vriend van me gaat vandaag voor het eerst naar ManU om zijn grote held Berbatov te zien.

Tussenstand:
ManU - Blackburn 6-0
4x Berba.

:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door peter » za nov 27, 2010 5:31 pm

En nummertje 5. 7-0. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Duke » za nov 27, 2010 11:43 pm

Van der Vaart wil de Bergkamp van Spurs worden

LONDEN - In de box die hij heeft afgehuurd voor zijn familie, schuin boven de middellijn op White Hart Lane, zit een speciaal volumeknopje. Bedoeld om het stadiongeluid ook achter het glas perfect te kunnen horen. Rafael van der Vaart, toekijkend met een lichte enkelblessure, draait de speakers vanavond maximaal open.

,,Echt, van dat publiek krijg je toch kippenvel?" zegt de middenvelder, die ziet hoe zijn ploeggenoten overtuigend van Werder Bremen winnen: 3-0. ,,Hoe ze hier zingen, dat kabaal, volgens mij maak je dat nergens anders mee."

Het is die ongrijpbare magie van het legendarische stadion in Noord-Londen, ingeklemd tussen de vervallen huizen van Tottenham. De tribunes steil en compact. Iedere keer als Van der Vaart hier de laatste maanden scoorde, werd hij als een magneet naar al die mensen toegetrokken, dicht bijeengepakt langs het veld.

Hij liep steeds rechtstreeks in hun armen, letterlijk soms, gegrepen door het heerlijke gebrul dat dan opsteeg, als een muur van geluid. ,,Dat gaat vanzelf", zegt Van der Vaart. ,,Je kunt al die mensen hier recht in de ogen kijken, aanraken. En dan zie je een oud vrouwtje staan met haar armen gespreid en dan denk je: jou ga ik 'ns even lekker knuffelen."

De weg naar het stadion alleen al, langs de steeds iets treuriger ogende belhuizen en kebabzaakjes. Die drommen mensen, wandelend langs de dichtgetimmerde panden aan High Road, aangetrokken door het kunstlicht in de verte. De naam van Rafael van der Vaart is hier overal, op shirtjes en op foto's in de kleine souvenirkraampjes. 'Dutch Master at the Lane', staat er, op één van de T-shirts.

Op weer een ander shirt staan heel droogjes de namen van drie doelpuntenmakers: 'Bale, Kaboul & VDV', met daaronder de datum, 20-11-1010. Een eerbetoon aan de dag dat Tottenham Hotspur met 2-3 van Arsenal won, vorige week zondag, voor het eerst in zeventien jaar op vijandelijke bodem. ,,Onze teammanager Alan Dixon kan schitterend vertellen wat die wedstrijd voor Tottenham Hotspur betekende", aldus Van der Vaart. ,,Dat zit zó diep. Als hij het vertelt, als echte clubman, dan voel je dat zelf ook gelijk zo."

Er wordt instemmend geknikt op Stoneleigh Road, niet ver van het stadion, in één van de verlopen pubs, een half uurtje na de overwinning op Werder. Van der Vaart is inmiddels op weg naar huis met zijn vader Ramon, aansluitend in de lange file van auto's. Ondertussen probeert een groepje Spurs-supporters uit te leggen wat het betekent, de huidige opmars van de club, met de Nederlander in een hoofdrol.

,,Rafael is voor ons wat Eric Cantona vroeger voor Manchester United was", zegt James Bell, een dertiger met een halve liter bier in zijn rechterhand. ,,Een ongelooflijke speler, die vanaf de allereerste minuut een verpletterende indruk maakt. En, net als Cantona destijds was, is Van der Vaart echt een koopje. Ik kan soms nog steeds niet geloven dat hij hier speelt. Als ik ooit een zoon krijg, ik zweer het je, dan noem ik hem Rafael."

In de stampvolle bus 279, rijdend tussen het stadion en metrostation Seven Sisters, heft een tiental supporters een alleszeggend liedje aan. Over een speler die vanavond niet eens heeft meegespeeld, nota bene. Op de eerste regels van de Beatles-hit 'Yellow Submarine' klinkt een tekst die, in al zijn eenvoud, automatisch op de lachspieren werkt.

,,Number one, is Vande'Vaart", zingen ze, een tikkeltje aangeschoten. ,,And number twohoehoe... is Vande'Vaart. And number threeee... is Vande'Vaart. And number fouhouhour... is Vande'Vaart..." Enzovoort. Tot nummer elf. En daarna weer opnieuw, net zolang tot de bestemming is bereikt. De hele bus zingt mee.

De bewondering is alomtegenwoordig, blijkt een dag later. Buiten de poort van het trainingscomplex in Chigwell staan twee supporters in de kou te wachten op Van der Vaart, met een shirt en foto's in de hand. Wanneer de voetballer stopt en zijn raampje opendraait om een paar handtekeningen uit te delen, zucht één van de mannen eens diep. ,,Rafa", zegt hij. ,,You are becoming a fuckin' legend at this club mate."

En laat dat nou zijn wat hij wil worden op White Hart Lane; een legende. Of zoals hij het zelf verwoordt: ,,Ik hoop dat de mensen me hier voor altijd zullen blijven herinneren.''

Van der Vaart heeft zojuist wat gelopen voor zichzelf en de vooruitzichten richting zondag, als Liverpool op bezoek komt, lijken gunstig. Hij kan niet wachten om het ritme van de laatste weken weer op te pakken. ,,Toen Dennis Bergkamp naar Engeland kwam, was Arsenal een beetje zoals Tottenham nu is", zegt Van der Vaart. ,,Op die manier heb ik het ook voor ogen. Ik zou het geweldig vinden om deze club te helpen bij het doorgroeien naar de absolute top. Wat Bergkamp voor Arsenal heeft betekend, dat wil ik gaan betekenen voor Spurs."
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » za nov 27, 2010 11:47 pm

Hij kent Ajax niet eens meer :1evil.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » zo nov 28, 2010 8:54 pm

Chelsea weet weer eens niet te winnen in de PL en Spurs schiet de 2-1 in de blessuretijd in het Liverpool netje waar VdVaart na 12 minuten uitviel.

Dat wordt weer een leuke maandag op m'n werk :D
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Kowalczyk » ma dec 13, 2010 2:13 pm

'Balgevoel' over West Ham United, en dat die club zo snel mogelijk moet degraderen uit die vreselijke Premier League, voordat het te laat is. Lees 'm op NU Sport.nl, HIER.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Engeland en Schotland

Bericht door beelzebub » ma dec 13, 2010 2:25 pm

Beetje jammer Ko, zoiets zou je toch nooit over Ajax schrijven?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Justin » ma dec 13, 2010 8:36 pm

Iemand die nog met een schuin oog kijkt naar de topper van vanavond? Arsenal - Manchester United?

Denk dat Manchester hem toch weer makkelijk wint.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Engeland en Schotland

Bericht door raymon » ma dec 13, 2010 8:52 pm

Ik ga wel even kijken ja. Kan wel wat moois worden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Engeland en Schotland

Bericht door ferry » ma dec 13, 2010 8:56 pm

Yep, ik kijk ook. Arsenal doet het leuk de laatste tijd, dus wie weet kunnen ze het Manchester lastig maken.

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Engeland en Schotland

Bericht door GangstaRiB » ma dec 13, 2010 10:32 pm

Man utd komt echt overal mee weg. Howard Webb is echt een idioot.

En Rooney mist de penalty grandioos.

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Justin » ma dec 13, 2010 11:06 pm

En ze winnen dus weer. 1-0.

Als Arsenal toch eens kampioen wil worden, moeten ze toch echt dit soort wedstrijden gaan winnen.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door gaizka » ma dec 13, 2010 11:07 pm

Wedstrijd zojuist gekeken, niveau viel toch wel flink tegen, met name de passing was echt absurd slecht! Tempo en inzet waren wel enorm. De Engelse topclubs zitten in een dip, geen van de teams springt er echt bovenuit.

Als je naar heel Europa kijkt is Barcelona echt met ruime afstand de beste.

Plaats reactie