Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » di apr 26, 2011 1:15 pm

Totaal niet!

Het is alleen wel handig als Barca in een normale opstelling kan gaan spelen. Abidal, Adriano en Maxwell zijn er niet bij. En nou weet ik niet of Puyol kan spelen. Anders kan hij linksback, Pique met Mascherano centraal en Dani Alves rechtsback. Komt goed dan. Maar klote is het wel. Ze spelen tenslotte niet tegen Getafe. Di Maria, Ronaldo.... aardig rappe spelers.

Ik denk overigens dat Mourinho morgen weer gaat verrassen en superaanvallend gaat spelen. Als hij dat doet en ze winnen is hij een held.. Als hij weer voor de 7-0-3 variant gaat is hij een lafaard.
IK GELOOF!!!!!!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Spanje

Bericht door goodfella » di apr 26, 2011 5:30 pm

Peter schreef:Moet je nagaan wat het wordt als Real aanvallend voetbal gaat spelen. :hypocrite.gif:

Die competitie stelt geen ene mallemoer voor, trouwens.
Nee, Barca, RM en Villareal bakken er ook weinig van in Europa dit seizoen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Spanje

Bericht door peter » di apr 26, 2011 6:15 pm

goodfella schreef:
Peter schreef:Moet je nagaan wat het wordt als Real aanvallend voetbal gaat spelen. :hypocrite.gif:

Die competitie stelt geen ene mallemoer voor, trouwens.
Nee, Barca, RM en Villareal bakken er ook weinig van in Europa dit seizoen.
Villarreal (onbegrijpelijk dat half AT dat maar fout blijft spellen).

Het gat tussen Barcelona, Real Madrid en de rest is huge. Nu is dat ook de pure wereldtop, maar ik heb het idee dat er na Valencia en Villarreal weinig meer is. Sevilla wordt uitgeschakeld door Braga in de voorronde CL. Nou is dat geen slecht team, maar toch. Getafe redt het niet in een poule met Young Boys en Stuttgart. Say no more. Atletico redt het niet in een poule met Aris en Leverkusen. Villarreal komt ver, maar dat is, zoals gezegd, ook prima. Qua competitie vind ik het alleen niet al te veel, want het verschil tussen de nummer 1 en 5 is huge. Vanaf de nummer 4 is het middelmaat.

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Spanje

Bericht door GangstaRiB » di apr 26, 2011 6:23 pm

Ik heb altijd het idee dat Spaanse clubs zich geen ene reet interesseren voor de Europa League en al helemaal niet vroeg in het seizoen. Ajax werd in Madrid van het veld afgeblazen, maar ik heb geen Spaanse ploeg op die manier eraf zien gaan (alleen Valencia afgelopen keer). Tempo, techniek, fysiek zijn allemaal een stukkie hoger/sneller/beter dan Nederlandse clubs.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Spanje

Bericht door peter » di apr 26, 2011 6:33 pm

Ik wil het niet vergelijken met Nederland, hoor. Verder is het eigenlijk sowieso lastig vergelijken, want Real en Barca zijn op dit moment wereldtop. Daar verbleekt een ieder bij. Zowel nationaal als internationaal. Het zou mij enorm verbazen als de CL niet naar Spanje gaat.

Ik vind alleen ploegen als Bilbao enzo niet veel bijzonders. Ik denk dat de PL in de breedte sterker is.

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: Spanje

Bericht door Rachid » di apr 26, 2011 6:33 pm

Peter schreef:
goodfella schreef:
Peter schreef:Moet je nagaan wat het wordt als Real aanvallend voetbal gaat spelen. :hypocrite.gif:

Die competitie stelt geen ene mallemoer voor, trouwens.
Nee, Barca, RM en Villareal bakken er ook weinig van in Europa dit seizoen.
Villarreal (onbegrijpelijk dat half AT dat maar fout blijft spellen).

Het gat tussen Barcelona, Real Madrid en de rest is huge. Nu is dat ook de pure wereldtop, maar ik heb het idee dat er na Valencia en Villarreal weinig meer is. Sevilla wordt uitgeschakeld door Braga in de voorronde CL. Nou is dat geen slecht team, maar toch. Getafe redt het niet in een poule met Young Boys en Stuttgart. Say no more. Atletico redt het niet in een poule met Aris en Leverkusen. Villarreal komt ver, maar dat is, zoals gezegd, ook prima. Qua competitie vind ik het alleen niet al te veel, want het verschil tussen de nummer 1 en 5 is huge. Vanaf de nummer 4 is het middelmaat.

Op basis van die opsomming beoordeel jij dat de Spaanse competitie geen reet voor stelt? Ik vind dat nogal simpel en ééndimensionaal beredeneren.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Spanje

Bericht door peter » di apr 26, 2011 6:36 pm

Ik vind het in de breedte minder sterk dan een PL. Het verschil is ook kleiner, maar dat komt omdat de top van de PL minder sterk is dan de top van de PD. Mijn gevoel zegt alleen dat de subtop in Engeland en alles wat daar onder zit, beter is.

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Spanje

Bericht door GangstaRiB » di apr 26, 2011 6:40 pm

Peter schreef:Ik vind het in de breedte minder sterk dan een PL. Het verschil is ook kleiner, maar dat komt omdat de top van de PL minder sterk is dan de top van de PD. Mijn gevoel zegt alleen dat de subtop in Engeland en alles wat daar onder zit, beter is.
Mjah... kan ik moeilijk beoordelen. Er zit volgens mij veel meer geld in de PL en zelfs ploegen onderaan in de PL hebben spelers lopen waar Ajax alleen maar van kan dromen. Helaas lopen daar meestal 6 of 7 'echte' Britten naast, die er echt geen reet van kunnen. Engelsen/Schotten/Ieren zijn echt onbeholpen. Dat zie je veel minder in de PD. Daar is het veel verfijnder. Vandaar dat Nederlandse teams (in de regel ook technischer) altijd liever tegen Engelsen spelen dat Zuid-Europese ploegen. Engelsen willen nog weleens lekker naief voetballen.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Spanje

Bericht door goodfella » di apr 26, 2011 6:41 pm

Peter schreef:
goodfella schreef:
Peter schreef:Moet je nagaan wat het wordt als Real aanvallend voetbal gaat spelen. :hypocrite.gif:

Die competitie stelt geen ene mallemoer voor, trouwens.
Nee, Barca, RM en Villareal bakken er ook weinig van in Europa dit seizoen.
Villarreal (onbegrijpelijk dat half AT dat maar fout blijft spellen).

Het gat tussen Barcelona, Real Madrid en de rest is huge. Nu is dat ook de pure wereldtop, maar ik heb het idee dat er na Valencia en Villarreal weinig meer is. Sevilla wordt uitgeschakeld door Braga in de voorronde CL. Nou is dat geen slecht team, maar toch. Getafe redt het niet in een poule met Young Boys en Stuttgart. Say no more. Atletico redt het niet in een poule met Aris en Leverkusen. Villarreal komt ver, maar dat is, zoals gezegd, ook prima. Qua competitie vind ik het alleen niet al te veel, want het verschil tussen de nummer 1 en 5 is huge. Vanaf de nummer 4 is het middelmaat.
Het lijkt wel de Italiaanse competitie. Of pak 'm beet, de Engelse.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Spanje

Bericht door peter » di apr 26, 2011 6:47 pm

Italiaanse competitie is niet te vergelijken. Is qua niveau twee tandjes minder dan de PL of PD.

Wat ik betoog is dat de twee beste ploegen van de wereld in de PD spelen, maar dat de competitie in Engeland sterker is. Bredere top, betere subtop en middenmoot.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Spanje

Bericht door goodfella » di apr 26, 2011 7:00 pm

Ja, Liverpool ging er niet af tegen Braga. En Man City ook niet tegen Dinamo Kiev.

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » di apr 26, 2011 8:24 pm

Braga zit in de halve finale van de EL en Atletico won vorig jaar de EL. Verder wel eens met Peter.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Spanje

Bericht door Giacomo Puccini » di apr 26, 2011 10:00 pm

Eens dat de Premier League de betere competitie is. Bijna geen enkele wedstrijd is makkelijk, de intensiteit is hoger dan in de Premiera Division. Barcelona en Madrid zijn de twee rijkste clubs ter wereld maar in de Premier League gaat veel meer geld om dan waar ook ter wereld. Dat zie je in het niveau wat ze aan spelers weten aan te trekken, zelfs de degradatie kandidaten.

Ik ken trouwens de Bundesliga, Serie A en en Ligue Un niet echt, maar zit ik er ver naast met mijn inschatting dat de Bundesliga van de drie waarschijnlijk de sterkste is en bovendien het meest in de lift zit? De Milaneze ploegen zullen nog wel een tijdje hun aantrekkingskracht op de Robinho's en Van Bommels van deze wereld uitoefenen, maar het publiek heeft de interesse verloren en als je ziet dat volgend jaar Sneijder dreigt te vertrekken, oudgedienden als Seedorf, Eto'o, Samuel, Pirlo, Gattuso, Nesta, hebben niet het eeuwige leven; ziet er allemaal niet goed uit. Dat Emanuelson naar Milan gaat is voor mij een teken aan de wand, dat had 10 jaar geleden niet gekund.
Ajax!

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: Spanje

Bericht door Rachid » di apr 26, 2011 10:07 pm

Giacomo Puccini schreef:. Dat Emanuelson naar Milan gaat is voor mij een teken aan de wand, dat had 10 jaar geleden niet gekund.

Jawel dat had wel gekund, je moest eens weten wat voor spelers er eind jaren '90 bij Milan rondliepen.

Wie kent Ibrahim Ba nog?
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » di apr 26, 2011 10:19 pm

Tja, en eind jaren 80 was het niet voor te stellen dat iemand als Inzaghi spits zou worden van Milan.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Spanje

Bericht door joey » wo apr 27, 2011 10:14 pm

Giacomo Puccini schreef:. Dat Emanuelson naar Milan gaat is voor mij een teken aan de wand, dat had 10 jaar geleden niet gekund.
Waarom niet? Ze zijn daar dol op (bijna) transfervrije spelers. Was in de negentiger jaren al zo.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Spanje

Bericht door Giacomo Puccini » wo apr 27, 2011 10:24 pm

Ik bedoel niet de transfervrije status. Ik bedoel een matige speler, de bondscoach vind zelfs Pieters nog beter. In de jaren '90 raapte AC Milan spelers als Reiziger en Bogarde op, niet niveautje Errol Refos/Regi Blinker. Tot die laatste categorie behoort Emanuelson - vind jij niet?
Ajax!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Spanje

Bericht door joey » wo apr 27, 2011 10:32 pm

Mwah, wel iets beter dan Errol Refos. Maar inderdaad geen top.

De Italiaanse ploegen hebben het niet meer voor het uitzoeken.Dat klopt. Neemt niet weg dat ze Urby vast niet hadden gehaald als hij niet zo goedkoop was geweest.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Spanje

Bericht door peter » do apr 28, 2011 12:24 pm

Urby is Johann Vogel II. Slimme manier om geld te verdienen.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Spanje

Bericht door jabu » do apr 28, 2011 1:30 pm

Of Tomasson II, of Reiziger II, of Bogarde II, of Davids II, of Kluivert II......... of Van Bommel II, of Afellay II.

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Re: Spanje

Bericht door Rembrandt III » ma mei 02, 2011 3:58 pm

Dit weekend naar Barça - Espanyol!! :blub.gif: Visca Barça!!
(duur geintje btw)

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » ma mei 02, 2011 4:23 pm

:biggthumpup.gif:

Veel plezier!
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Spanje

Bericht door wimpey » di mei 03, 2011 7:09 pm

Peter schreef: Sevilla wordt uitgeschakeld door Braga in de voorronde CL. Nou is dat geen slecht team, maar toch. Getafe redt het niet in een poule met Young Boys en Stuttgart. Say no more. Atletico redt het niet in een poule met Aris en Leverkusen. Villarreal komt ver, maar dat is, zoals gezegd, ook prima. Qua competitie vind ik het alleen niet al te veel, want het verschil tussen de nummer 1 en 5 is huge. Vanaf de nummer 4 is het middelmaat.
Die Spaanse ploegen interesseren zich niet voor de EL. :hypocrite.gif:

Hoe slecht moet de Serie A wel niet zijn wanneer je deze voorbeelden aanhaalt om aan te tonen hoe zwak de PL in de breddte is?!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Spanje

Bericht door peter » di mei 03, 2011 7:20 pm

De PL is de sterkste competitie slimmerik.

PL
PD
Serie A
BuLi.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Spanje

Bericht door joey » ma mei 09, 2011 12:03 pm

Sahin voor zes jaar naar Madrid. Volgens Kicker voor het contractueel vastgelegde bedrag van tien miljoen euro.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie